Varekaj schreef:Om aan 3000kg te raken moet er al een hele hoop paard achter
Onze wagen is niet uitsluitend om een paardentrailer te trekken, dus misschien bij haar ook niet
Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
Farjen schreef:s0173957 schreef:Dat advies van die 75% snap ik ook helemaal niet.
Mijn Amarok is leeggewicht met bestuurder 2078kg.
Dan zou die maar 1500 kg aan de haak mogen best, terwijl die wel 3500kg mag trekken...
Een Amarok mag volgens mij geen 3500 maar trekken, maar 3200 of 3300kg..
Ik heb hem een half jaar geleden bij aankoop van nieuwe pick-up vergeleken met de rest en ik ben zeker dat de Amarok minder mocht trekken dan de rest Niet dat het veel uitmaakt, maar wel als je over die 3200/3300 kg gaat
Optiwolk schreef:Farjen schreef:Een Amarok mag volgens mij geen 3500 maar trekken, maar 3200 of 3300kg..
Ik heb hem een half jaar geleden bij aankoop van nieuwe pick-up vergeleken met de rest en ik ben zeker dat de Amarok minder mocht trekken dan de rest Niet dat het veel uitmaakt, maar wel als je over die 3200/3300 kg gaat
De papieren van de nieuwe Amarok op de oprit zeggen echt wel wat anders... we hebben deze week nog gekeken.
Ligt wel de V6 in, misschien maakt dat het verschil?
Paulaaa schreef:Heeft de kogeldruk niet te maken met watvoor trekhaak eronder zit?
Paulaaa schreef:Wat is dan beter? Minder trekvermogen (1350kg red ik het nog steeds wel mee maar voelt wat krap) of juist meer eigen gewicht van de auto (want veiliger?)
Jessol schreef:[ [url=m/onEnQ1.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik nam even een foto van mijn documenten van mijn wagen. De wagen zei mij dat MTM van mijn wagen 1400 is maar ik ben wat in de war met al deze getallen.
Wie kan mij vertellen, wat voor wat staat? Omdat het om een bedrijfswagen gaat werd die door de leasing enkel tot <750 kg gekeurd. Op eigen kosten mag ik hem laten herkeuren maar ik wil toch wel eerst nog eens dubbelchecken of hij wel écht een 1,5 trailers van 1400 kg mag trekken.
Paulaaa schreef:Paulaaa schreef:Een hatchback met een 1.6 motor 120pk!Ik heb een Peugeot 308 uit 2014 op het oog.
Paulaaa schreef:Mijn trailer weegt 620kg en mijn merrie van 1.65m met slank postuur denk ik 600kg?
Ik ben niet van plan grote stukken te gaan rijden. Gewoon wedstrijdjes in de buurt en naar het bos!
Is dit een goede aankoop denken jullie?
Paulaaa schreef:@rex_rolfo
Jaa precies zo een ja zoals die bovenste link! Model uit 2014.
Ik weet echt niet meer wat nu verstandig is. Volgens de ANWB is het dus wel een risico. Wat denk jij?
Bedoel je met nieuwere het model vanaf 2014? Of nog nieuwer?
Granoek schreef:De Ford Ranger waar ik voor ging kijken mocht ook 3500kg trekken, als iemand een lijstje maakt
BMHP schreef:ANWB is erg conservatief, meer gebaseerd op caravans die met dezelfde combinatie in Frankrijk inderdaad 130 km/uur mogen. Ook zijn caravans erg wind gevoelig.
Voor een eerlijk advies moet je kijken naar jouw gebruik. De eerste vraag is hoeveel paarden je laad, hoe vaak je op pad gaat en ga je bv ook de bergen in met de combinatie zoals bv de Eifel of de Ardennen.
ikke schreef:Granoek schreef:Aan de andere kant had de oude Escort ook niet zoveel problemen om de 1200kg die ie mocht trekken, ook daadwerkelijk van plek te krijgen en in het gareel te houden ondanks dat ie zelf maar 1100kg woog. Ik heb er vier gehad waarvan de laatste een 90pk turbo Diesel was en die deed helemaal alsof er niks achter hing.
Dan komt het wel meer aan op het inzicht van de chauffeur.......
Paulaaa schreef:ikke schreef:Aan de andere kant had de oude Escort ook niet zoveel problemen om de 1200kg die ie mocht trekken, ook daadwerkelijk van plek te krijgen en in het gareel te houden ondanks dat ie zelf maar 1100kg woog. Ik heb er vier gehad waarvan de laatste een 90pk turbo Diesel was en die deed helemaal alsof er niks achter hing.
Dan komt het wel meer aan op het inzicht van de chauffeur.......
Ohh oke dus jij hebt een soortgelijke auto gehad dus! Nooit problemen gehad dat je ergens vast hebt gestaan ofzo? Of gemerkt dat het te weinig was? Watvoor paard had jij erin staan?
Ik geloof meteen dat het rijcomfort een stuk beter is met de auto die je nu hebt. Maar dat wordt voor mij nu gewoon te duur. Wil 2x per maand weg met de trailer en de rest van de maand ook wel een beetje zuinig rijden, omdat ik 20.000km per jaar rijdt. De paardenhobby is verder al duur genoeg