Ifor Williams, hout?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Ifor Williams, hout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 22:59

Hoi bokkers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe trailer en eigenlijk ging. mijn voorkeur de hele tijd uit naar de hb403 van Ifor.

Tot ik las dat deze van hout zijn. Is dat zo?
Wat is de levensduur van deze trailers?
Trailer komt wel overdekt te staan in een kapschuur, maar dus niet helemaal binnen.
Ik wou eigenlijk geen houten trailer meer ivm rotten dus ik twijfel nu erg.

upendo

Berichten: 22273
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Ifor Williams, hout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 23:04

Ik heb er pas ook naar gekeken. Het HB model is met een alu bodem, houten wanden met aluminium coating. Kwalitatief een stuk beter dan de gemiddelde houten trailer.

Ze hebben sinds kort ook de HBX versie, die is wel volledig alu. Betaal je wel meer voor, ik meen rond de 2000 ex btw meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 09:28

De HB403 heeft inderdaad hout in de wanden. De HBX is volledig aluminium maar ik vind de HB een stuk degelijker.
Mijn ifor staat buiten maar ik ruil de trailer na 4/5 jaar altijd in dus ik kan niets zeggen over de levensduur.

Vanitas
Berichten: 207
Geregistreerd: 14-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 09:37

Het zijn inderdaad houten platen met een laag aluminium er op. Mijn trailer is uit 2002 en staat de laatste jaren onder een carport, maar heeft daarvoor altijd buiten gestaan. Ik heb 5 jaar geleden een wand vervangen en ben nu bezig om de andere wand en de klep te vervangen. Ze gaan dus ondanks het hout wel lang mee. Je kunt elk onderdeel tot op de laatste schroef nabestellen, zelfs van trailers uit de jaren '80.

Ik vind het een gemiste kans dat het niet helemaal aluminium is, maar anderzijds is dit echt het enige nadeel aan de trailers en eens in de 15 jaar de wanden vervangen vind ik geen ramp. Een degelijkere en veiligere trailer ga je niet vinden.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Ifor Williams, hout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 10:05

Ik vind wel een gemiste kans. Voor mij de rede om niet voor een Ifor te gaan.

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 10:14

HB401 1,5 paard hier en geen problemen. Bodem is uit Aluminium en de wanden zijn uit hout met aluminium tussen de buitenafdekking. Trailer komt uit 2001 en wordt iedere 2 jaar gecontroleerd en gekeurd. Het merk heeft trouwens ook een uitstekende klantenservice, goede ervaringen mee.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Ifor Williams, hout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 10:19

Ik heb de mijne nu 7 jaar altijd buiten en ik heb er nog geen grote dingen mee gehad behalve een stekkertje wisselen of zo.
De trailer is zo ontzettend fijn in gebruik dat ik ook nooit meer een andere wil.
Paarden laten zich ook voorbeeldig laden.

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 10:23

En niet te vergeten dat het ook voorladers zijn. Niet perse om te vooruit uit te laden maar ivm het zicht. Mijn pony had op concours heel veel moeite rustig te blijven staan in een gesloten trailer, met de Ifor kunnen alle kanten gewoon open en is hij rustig omdat hij alles kan zien.

Anoniem

Re: Ifor Williams, hout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 18:18

Dankjewel voor alle reacties.
De voorlader lijkt me ideaal voor mijn moeilijk te laden paard.
Denk wel dat dit m gaat worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 21:59

Even een klein schopje.
Heb een mooie 403 gezien, maar heeft helaas geen schuiframen.
Zijn er toevallig bokkers die de 403 ook zonder schuiframen hebben? Heb je dan wel voldoende ventilatie?

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 19:35

Myrthe3 schreef:
Even een klein schopje.
Heb een mooie 403 gezien, maar heeft helaas geen schuiframen.
Zijn er toevallig bokkers die de 403 ook zonder schuiframen hebben? Heb je dan wel voldoende ventilatie?

Ja hoor, voldoende ventilatie.