Grote maat Shetlandpony

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aranel
Berichten: 20199
Geregistreerd: 09-08-06

Grote maat Shetlandpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-19 21:09

Al een tijdje ben ik op zoek naar een grote maat beleerde Shetlandpony. Dit blijkt echter lastiger dan ik dacht, er staan vooral jonge pony's te koop, of erg kleine maat.
Vanmiddag ben ik even gaan zoeken naar fokkers, maar ik heb ook het idee dat veel Facebook pagina's en websites niet echt up to date zijn.

Vandaar dat ik mijn licht hier eens opsteek. Wie kent er fokkers die grote maat pony's verkopen en ook nog wel eens wat te koop hebben?

Mijn wensen zijn:
- ruin of merrie
- minstens 1 meter hoog, liefst groter
- pony moet goed beleerd en bevestigd zijn voor de wagen aangezien ik een beginnende menner ben
- ik heb geen voorkeur voor kleur, maar geen schimmel
- uiteraard een gezonde pony zonder eczeem of (verleden van) hoefbevangen zijn
- mijn budget is maximaal €1000

Ik heb contact opgenomen met een paar stallen maar nog geen reacties ontvangen.

Lukasje
Berichten: 11235
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Grote maat Shetlandpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 21:11

Ik kan je vraag niet beantwoorden maar uit nieuwsgierigheid, waarom per se een shetlander? Is bv een welsh a geen optie?

daiswees

Berichten: 1156
Geregistreerd: 04-08-11
Woonplaats: Assendelft

Re: Grote maat Shetlandpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 21:16

Ik heb zelf een grote maat shetlander eventueel te koop staan maar zij is niet beleerd voor de wagen

Aranel
Berichten: 20199
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-19 21:40

Lukasje schreef:
Ik kan je vraag niet beantwoorden maar uit nieuwsgierigheid, waarom per se een shetlander? Is bv een welsh a geen optie?


Oh zeker wel! Als het maar een top brave pony is, ras maakt me niet zoveel uit. Kruising is ook prima.

Alja

Berichten: 25588
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Grote maat Shetlandpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 21:56

ik was ook naar zoiets op zoek enhet was niet makkelijk
dacht ook rond de 1000 euro wel iets te kunnen kopen maar inmiddels een pony gekocht die bijna het dubbele heeft gekost.

Lindsey_99
Berichten: 2484
Geregistreerd: 20-12-14

Re: Grote maat Shetlandpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 21:58

Heeft de Koerberg niet wat, of weet wat?

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 21:59

Ik zocht praktisch hetzelfde.
Grote maat, beleerd voor de wagen en ohz, lief voor kinderen, niet bejaard en het liefst een bonte. Zelfs dezelfde twijfel tussen shet en welsh A.

Toen (2 jaar geleden) konden paarden gewoon nog via FB ver/gekocht worden maar ook daar niks naar mijn zin. Uiteindelijk zelf een oproep geplaatst in een shettenFB en daar wel 1 gevonden die aan alles voldoet.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 22:01

Ik ben aan het rondkijken wat het kost om mijn ponie te laten beleren, dit gaat me plm 800 euro kosten.
Dus met 1000 euro ga je er niet komen, net beleerd zijn ze zeker al 1600 euro, maar als je een bomproof wil hebben zit je zeker aan de 2000 euro, minimaal.

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 22:08

Rakkie123 schreef:
Ik ben aan het rondkijken wat het kost om mijn ponie te laten beleren, dit gaat me plm 800 euro kosten.
Dus met 1000 euro ga je er niet komen, net beleerd zijn ze zeker al 1600 euro, maar als je een bomproof wil hebben zit je zeker aan de 2000 euro, minimaal.


Niet iedereen laat ze professioneel beleren. Mijn pony was geen koopje maar bij lange na niet wat jij allemaal noemt. Grote maat shetten die beleerd zijn zijn zo verkocht maar voor heel wat minder.

BelgenGek

Berichten: 2234
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: @ midden drenthe

Re: Grote maat Shetlandpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 22:10

Al gevraagd bij de groenkamp ?

Dennis

Berichten: 31465
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 22:14

Die zijn echt heel gewild en heel zeldzaam.

Fokkers rijden niet.
En pony's opleiden voor de verkoop loont niet dus doen mensen eigenlijk niet.

Ik heb er een paar staan, zelf opgeleid en gaan nergens heen ;) .

De laatste verkochte pony's stonden helemaal niet te koop maar er kwamen mensen speciaal voor die ene pony.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 22:51

Ladygiroc schreef:
Rakkie123 schreef:
Ik ben aan het rondkijken wat het kost om mijn ponie te laten beleren, dit gaat me plm 800 euro kosten.
Dus met 1000 euro ga je er niet komen, net beleerd zijn ze zeker al 1600 euro, maar als je een bomproof wil hebben zit je zeker aan de 2000 euro, minimaal.


Niet iedereen laat ze professioneel beleren. Mijn pony was geen koopje maar bij lange na niet wat jij allemaal noemt. Grote maat shetten die beleerd zijn zijn zo verkocht maar voor heel wat minder.


Ik weet niet wat de prijzen waren, kijk recent wat het mij kost mijn paard te beleren, maar het lijkt me sterk wat je zegt, met de huidige prijzen.
Ook iemand die zelf beleerd heeft daar zijn investering in zitten.

Maar een onbeleerde shet, die krijg je haast kado bij je zegelboekje.

Kabayo

Berichten: 13934
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Grote maat Shetlandpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 23:20

Ik had een grote shet. 1 meter. Met stamboekpapier. Beleerd onder het zadel en voor de kar. Weggeschoten voor 250 euro :+ oeps.
Ze staat nu ergens in Finland. Geen idee waar.

Dus ja , het kan. Maar je moet geluk hebben

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Grote maat Shetlandpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 23:42

Je kan stal Liebas eens contacteren, sowieso ook om te bemiddelen.
Fokken zelf grote maats, maar ‘handelen’ ook. Of ja, ze bemiddelen in verkoop.

Ik heb mijn ruin van 107 daar vandaan, was toen 6 jaar oud. Beleerd en marathons gelopen. Nette prijs voor betaald en heel blij mee. Hele vriendelijke lieve mensen die goed voor hun paarden zorgen en veel kennis hebben!

sakvis
Berichten: 947
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: In de stal!

Re: Grote maat Shetlandpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 00:15

Ik ken een leuke (bonte) shet (boven de meter) die gekocht, beleerd en betuigd is bij shetlandponystal het Zesspan. Ik hoor daar vaker goede verhalen over.

love_odin

Berichten: 250
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Grote maat Shetlandpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 01:10

Ze zijn zeer gewild en moeilijk te vinden

Ik heb er 1 :):)
Kinderden kunnen er onderdoor kruipen zo braaf,
Onder het zadel en voor de kar supper braaf,

Alleen is de dame in kwestie al 27 jaar en heb dr al vanaf mijn 2de en ik ben ondertussen 26.
Ik zal haar never nooit niet weg doen.
Te veel herinneringen die ik heb meegemaakt met haar.

Iedere dag alle sites in de gaten houden is mijn advies.
Want zo'n pony staat nog maar een halve dag te koop en is verkocht

Sylke104
Berichten: 1948
Geregistreerd: 16-02-10
Woonplaats: zuid Limburg

Re: Grote maat Shetlandpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 06:43

Stal hulzebos in Groningen zit volgens mij ook in de grote maat shetlanders. Mijn merrie Sylvia van het Hoogheem komt ook van deze stal, ze is niet zelf gefokt door hun, maar ik heb het geluk dat ik een mega shet heb gevonden(van 1.15) Voor de fokkerij niet interessant, maar geweldige pony

Voor mij was afstand geen issue en pony is dan ook vanuit punten Groningen verhuisd naar puntje limburg.

Aranel
Berichten: 20199
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-19 07:55

sakvis schreef:
Ik ken een leuke (bonte) shet (boven de meter) die gekocht, beleerd en betuigd is bij shetlandponystal het Zesspan. Ik hoor daar vaker goede verhalen over.


Hoelang is dat geleden? :) Op hun website zie ik vooral ponykampen en niet zozeer aangespannen pony's.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 08:51

Op het moment is er best veel vraag naar een grote maat shet.
goed zoeken en veel dieren gaan bekijken is de enige optie wij hebben wel 3/4 jaar bezig geweest of te duur of niet beleerd of er werd boven ons budget geboden door een ander koper.

uiteindelijk is het wel gelukt omdat een ander afbelde en echt het is een geweldige pony!

gewoon doorgaan is mijn advies! ;)

Hollyleaves
Berichten: 1944
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: Groningen

Re: Grote maat Shetlandpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 13:38

Ik kom dit topic tegen en zit met verbazing te lezen wat de prijzen zijn! Ik heb zelf een bomproof en verkeersmakke Shetlander van 1.14, zonder eczeem en hoefbevangenheid en dit zijn dan de tegenwoordige prijzen voor soortgelijke ponys? :oo


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aranel
Berichten: 20199
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-19 13:42

Is ze te koop? :P
Waar heb jij haar gekocht?

Ja de paarden prijzen rijzen de pan uit momenteel. Rijpaarden ook, maar de kleintjes net zo dus. Ik had eerst een budget van 800 in mijn hoofd maar dat heb ik dus maar opgehoogd.

Onali

Berichten: 18457
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Grote maat Shetlandpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 14:58

Ik heb mijn mannen als veulen gekocht bij de fokker.

Moet je dus wel geduld voor hebben :')

Elinaa

Berichten: 7498
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Termunterzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 15:04

cobelens schreef:
Stal hulzebos in Groningen zit volgens mij ook in de grote maat shetlanders. Mijn merrie Sylvia van het Hoogheem komt ook van deze stal, ze is niet zelf gefokt door hun, maar ik heb het geluk dat ik een mega shet heb gevonden(van 1.15) Voor de fokkerij niet interessant, maar geweldige pony

Voor mij was afstand geen issue en pony is dan ook vanuit punten Groningen verhuisd naar puntje limburg.



Die beleren niet (ik had haar beleerd, maar fok niet meer).

Ik vrees toch shetlandpagina's in de gaten houden en hier en daar rondvragen.

AnnoNiemand

Berichten: 878
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 15:05

Ik heb dus ook iets dergelijks lopen, maar dan ook nog eens met een mooi kleurtje. Topbraaf. Ik beleer zelf. Krijg regelmatig de vraag of de pony niet te koop is. Ik denk dat ik er nu 2 a 3 keer voor kan vragen wat ik betaald heb. Maar deze pony gaat niet weg, helaas voor jullie. :P

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 15:27

Waarom per see een shet? Shetten kunnen ook best lastig zijn in de omgang, ondanks dat ze bekend staan als kinderbravepony.
Maar ze zijn er iig wel