NMPRS merriekeuring 2019

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
P_Tries

Berichten: 5157
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 17:32

Sappos schreef:
Goedenavond dames. U vraagt wij draaien:
https://flic.kr/s/aHsmGsFx6V

Super leuk! en zo snel ook :):)
Thnx! Ik ga even de rest afwachten en er dan 1 of 2 bestellen :D

Happinez

Berichten: 8365
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 12:07

stal_HD schreef:
Flirt stond er niet top op qua figuur, maar wat wil je als ze 13 is en alles aan haar veulen geeft. Verschrikkelijk vind ik het, maar wat ik deed niets werd anders. Ik had gehoopt dat ze daar doorheen keken, maar nee. Ze hebben haar van een 1e premie merrie teruggezet naar een derde premie. Echt onbegrijpelijk en in mijn ogen niet echt eerlijk en terecht. Zegt hij nog over haar veulen, dat deze misschien wel beter is of zoiets. Mijn antwoord:"ja dat is de reserve kampioen". Dus kwaliteit fokt ze wel....

Hou me even ten goede, ik heb zelf niet gezien hoe je merrie erbij stond maar als je zelf al zegt , ze staat er niet top voor qua figuur had je haar dan niet beter kunnen afmelden ?
Het heeft dan toch helemaal geen meerwaarde om zo'n merrie nog in te schrijven ? Ze had sowieso al d'r eerste premie op zak.
Spieren en algemene conditie kunnen veel doen voor een dier, niet alleen in het uiterlijk op stand maar ook in de beweging kan je dat terug zien.

Jury gaat en hoeft niet te kijken of het een oudere fokmerrie is die mooie veulens geeft.
Nee die moet beoordelen wat ze daar op dat moment voor hun zien.
En de jury ziet blijkbaar een merrie voor zich die niet goed genoeg is op dat moment.

Luna2006, sorry maar een beweging op de foto zegt mij helemaal niets eerlijk gezegd.
Ik heb zat gezien die op de foto heel wat leken en die ik in het echt nog niet op stal zou willen hebben omdat ze zo beroerd bewogen.


Ik ben het wel met Rowan eens dat het juist een goede zaak is dat ze eindelijk eens kritische worden.

xElienx

Berichten: 7849
Geregistreerd: 22-11-05

Re: NMPRS merriekeuring 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 21:09

Iedereen gefeliciteerd het de behaalde resultaten. Ik heb veel mooie veulens voorbij zien komen. De kwaliteit gaat echt vooruit na mijn idee.

Ik ben ook ontzettend tevreden met Mn dikke eerste premie. Helaas echt net geen reservekampioen, de jury twijfelde, maar met zulke concurrentie in de ring klaag ik niet :D

Afbeelding


Ik zit trouwens te twijfelen om Aimy af te melden voor de Nas keuring. Ze werd erg schaal op de rug en daarom mest ik haar echt vet, maar nu heeft ze een enorme plofbuik en geen bespiering

stal_HD
Berichten: 3089
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:41

Lastig is het altijd. Ik heb de gok genomen. Zeker omdat ik er al 1 teruggetrokken had.
Ik ben ook niet boos. Alleen op dat moment teleurgesteld. Wie weet neem ik haar nog eens mee, maar dan zonder een veulen aan de voet. Kan ik ook wat makkelijker op gewicht houden/brengen.
Het verschralen kan trouwens erg snel gebeuren.
En dan zit er in die periode ook vakantie tussen. (wij zijn afhankelijk van de bouwvak)
Kortom ik had gehoopt op de laatste 1e premie voor haar superster. Helaas is dat niet gelukt.

DigiDiede
Berichten: 763
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Rietmolen

Re: NMPRS merriekeuring 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 16:19


Luna2006

Berichten: 3160
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 17:12