NMPRS enter/twenter keuring

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
ilse_89
Berichten: 2093
Geregistreerd: 06-01-07
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-19 20:32

Meavey schreef:
Die kan wel in 2span met mijn Paris.
Ziet er goed uit. ;)
Hier ook alles klaar.

Hoop alleen dat het toch wel binnen is i.p.v. buiten zoals ze op Facebook zeggen.
Ik zie morgen de hele ochtend buien met onweer over komen op buienradar. :=



Ik hoop toch niet dat het buiten is!


Luna2006
Berichten: 3160
Geregistreerd: 03-04-13

Re: NMPRS enter/twenter keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 20:47

Zo he ilse wat een verschil! Knap dametke zeg!

Ik hoop ook binnen. Vriend zegt dat hij ons allemaal uitlacht als het alsnog buiten is :')

whoever said diamonds are a girl's best friend never owned a miniature horse
[KS-MK] Mijn Baby krijgt een baby

jolandje
Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 21:20

ojee, ik neem wel een plu mee dan :)

Sprinkle kindness around like confetti <3

Dustinlover
Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: NMPRS enter/twenter keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 21:59

Ja ik mag toch hopen binnen ook.. het is anders op gras met glij partijen, zeik nat en misschien dus wel bibberende paardjes.

Meavey
Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Re: NMPRS enter/twenter keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 22:08

Ja ik neem maar extra kleding en dekens mee dan.

http://www.lindasminiatures.com
Minipaarden met uitstraling, exterieur, beweging en een bijzondere kleur!

Jolynne
Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Re: NMPRS enter/twenter keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 05:36

Phoe wat is het slecht weer!

ilse_89
Berichten: 2093
Geregistreerd: 06-01-07
Woonplaats: Den bosch

Re: NMPRS enter/twenter keuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-19 05:48

Hier regend het ook.. mag toch hopen dat ze zich bedacht hebben en het naar binnen verplaatsen.
Regen en dan op het gras, zie ik niet zitten

Jolynne
Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Re: NMPRS enter/twenter keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 07:33

Kan toch niet anders dat ze het verplaatsen naar binnen?

ilse_89
Berichten: 2093
Geregistreerd: 06-01-07
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-19 07:44

Jolynne schreef:
Kan toch niet anders dat ze het verplaatsen naar binnen?



Het is toch echt buiten helaas

Jolynne
Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Re: NMPRS enter/twenter keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 08:38

Dus ondanks het weer gaat het toch echt buiten door? Niet echt fijn en enorm balen..

eilleen333
Berichten: 12841
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: NMPRS enter/twenter keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 09:10

Ze zijn echt niet naar binnen gegaan? Wij komen zo die kant op, maar tegen de tijd dat wij daar zijn zou het bijna droog moeten zijn

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Luna2006
Berichten: 3160
Geregistreerd: 03-04-13

Re: NMPRS enter/twenter keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 10:37

Wij zijn weer tevreden naar huis. Mees een mooie 2A premie behaald.
Ze waren zeer te spreken van haar bouw maar in beweging mistte ze echt kracht. Maar dit wist ik al, ze heeft papa's achterhand :+

whoever said diamonds are a girl's best friend never owned a miniature horse
[KS-MK] Mijn Baby krijgt een baby

Jolynne
Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 13:09

Hier 2a premie en helemaal niets van commentaar gegeven..lintje geven, rondje lopen en gelijk eruit. Baal er wel van dat er niets gezegd is geweest. Zelf vind ik hem 1e premie waardig (zeiden ook diverse mensen), maar hij stond veel te hevig en schoot continu in galop en stand ging alles behalve. Maarja heb hem sinds eind april niet meer in handen gehad.

Vriendin van mij haar paard kreeg een 3e premie bij grote maat twenterhengsten en nadien zeiden ze dat hij in de verkeerde categorie zat, dat hij eigenlijk bij de kleine maat moest zijn en dan wel 1e premie zou gekregen hebben. Ze hadden hem bij de grote maat geplaatst puur op basis vn de ouders, terwijl hijzelf gewoon 90cm gemeten is. Maar ze konden de 3e premie niet meer ongedaan maken..zij baalt nu enorm.

marrie1999
Berichten: 160
Geregistreerd: 08-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 13:52

Mijne kreeg een 3e premie. Opzich niet erg, jammer natuurlijk (hij was wat aan de stevige kant en wou niet stil staan) maar was meer een beetje de manier hoe het ging. Kreeg een lintje in je hand gedrukt en toen mocht je een rondje rennen en klaar. Achteraf maar even gevraagd waarop beoordeeld was. Had je in de ring al aan de jury moeten vragen maar die heb ik toen niet eens gezien.

Maar overal tevreden, was de eerste keer dat ik alles zelf deed en hij was vrij braaf.

Jolynne
Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Re: NMPRS enter/twenter keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 14:05

Hebben ze bij jou iets gezegd over je twenterhengst Sara?

Luna2006
Berichten: 3160
Geregistreerd: 03-04-13

Re: NMPRS enter/twenter keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 14:08

Mijn twenter hengst is niet gegaan, die is verkocht :)
Ring A bij mees heb ik wel 2 keer uitleg gehad van beide juryleden. Ze was dicht bij een eerste premie maar in draf liet haar achterhand het wat af weten. Maar dat wist ik al.
Ben al heel blij dat ze die 2a vast heeft. Had niet verwacht dat ze dat zou halen

whoever said diamonds are a girl's best friend never owned a miniature horse
[KS-MK] Mijn Baby krijgt een baby

Jolynne
Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Re: NMPRS enter/twenter keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 14:11

Ah oke, vroeg het omdat ik anders echt verbaasd zou geweest zijn.. Oldat bij de kleine maat enter hengsten blijkbaar geen enkele premie uitgedeeld is..

linda2008
Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 17:00

En terecht! Sorry hoor maar er is zo vaak over gesproken dat mensen op de HK ineens teleurgesteld raakte omdat hun jonkie het daarvoor altijd goed had gedaan. Toen is duidelijk gezegd dat er bij de jonkies al beter gejureerd moest worden en dat is dan nu gedaan...
grappig dat er altijd achteraf gezeur is. Wil je commentaar? Vraag dat dan gewoon in de ring, wacht met je ere ronde totdat je de jury hebt gesproken, dat zullen ze echt niet weigeren.

En een paardje met een derde premie had bij een andere maat gemoeten dan had hij een eerste gehaald? En dat heeft de jury gezegd? Vette bullshit! Daar geloof ik helemaal niks van! Of het is verkeerd begrepen. Het is vandaag namelijk gebeurd dat een paardje naar een andere rubriek is geplaatst, en die behaalde gewoon dezelfde premie. Zou toch ook gek zijn als ze die eerst goed vonden en in een andere maat ineens niet goed, of andersom.. dat is onmogelijk! Het blijft hetzelfde paardje.

Edit; sara, gefeliciteerd! En goed dat je het zo ziet! Fijn dat je het wist en niet teleurgesteld bent. Super!

ilse_89
Berichten: 2093
Geregistreerd: 06-01-07
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-19 17:37

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten. Ik vind dat er vandaag goed gejureerd is. Er waren eigenlijk geen premies waar ik me niet in kon vinden.
Onze spekkie (iljo's special delivery of harley) behaalde vandaag een 1B premie en we hebben nog mee gedaan aan de vrijheidsdressuurkliniek. De kliniek vond ik persoonlijk niet veel aan, maar ik "moest" mee doen :-p

Luna2006
Berichten: 3160
Geregistreerd: 03-04-13

Re: NMPRS enter/twenter keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 17:45

Meesje is altijd onze knuffelpony thuis geweest maar bij gebrek en showpaardjes dit jaar voor de lol ingeschreven :+
Dit was ze als veulen namelijk whaha
[ img ]

Vond de jurering ook fijn en eerlijk idd. Geen vreemde dingen gezien zolang ik er was. Ook goed dat ze paardjes eruit haalden die niet in de maat pasten

whoever said diamonds are a girl's best friend never owned a miniature horse
[KS-MK] Mijn Baby krijgt een baby

Dustinlover
Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: NMPRS enter/twenter keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 18:02

Dat die in een andere rubriek een 1e gekregen zou hebben is echt lariekoek. Paardje is gewoon beoordeeld naar zijn kunnen en niet naar zijn maat.

Jureren was vandaag inderdaad ook strenger en vind ik ook zeker goed. Ik had bij Abby een 2e premie verwacht omdat ik zelf ook kritisch kijk. Nu haalt ze een 1B en mocht ze dus ook in het kampioenschap lopen.

Hoppa haalde een 1C ondanks dat hij zichzelf niet liet zien, maar ze zien wel of een paard goed is of niet hoor. Het kan je hooguit een plaatsing schelen maar geen premie!

Jolynne
Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 18:31

Ik had met alle plezier commentaar gevraagd, tenminste als ik nog de tijd kon nemen om het te vragen..want het ging allemaal zeer gehaast op het einde, terwijl het vroeg zat was. Ben ik blij met hoe mijn jonkie het gedaan heeft? Ja zeker en ben dan zeker trots op. Vind ik de 2e premie terecht? Ja, want hij liet zich totaal niet zien en was enorm stout/hevig en heeft toch meer in z'n mars. Denk ik dat hij beter kan? Ja dat denk(niet weet!) ik, maar dat zien we dan volgend jaar wel. En hoe of wat het tot de details is van vriendin haar paard weet ik niet, zij heeft het mij in ieder geval zo verteld. Ik zelf was er niet bij. :)

marschwood
Berichten: 452
Geregistreerd: 25-08-08

Re: NMPRS enter/twenter keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 18:36

Hier ook heel tevreden weer thuis.Alle 3 meegenomen paardjes een 1ste premie en zowel enter merrie minimaat als enter merrie kleine maat kampioen

Meavey
Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Re: NMPRS enter/twenter keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 20:14

Hier 2 2de premies en mijn enter hengst James een lovende 1B dus die mocht nog mooi naar het kampioenschap. +:)+

De ene 2de had ik wel verwacht Cheyenne is geen extreme beweger, maar die van Paris mijn enter merrie kleine maat niet. Er stonden paardjes voor me die echt behoorlijke minpunten hadden, en toen ik uitleg kreeg, volgends hun alleen een onderhals, stonden er ook gewoon 70+ punten op het papier. Maar goed die vond ik dus tegen vallen. :P

http://www.lindasminiatures.com
Minipaarden met uitstraling, exterieur, beweging en een bijzondere kleur!

jolandje
Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 20:57

Jolynne schreef:
Hier 2a premie en helemaal niets van commentaar gegeven..lintje geven, rondje lopen en gelijk eruit. Baal er wel van dat er niets gezegd is geweest. Zelf vind ik hem 1e premie waardig (zeiden ook diverse mensen), maar hij stond veel te hevig en schoot continu in galop en stand ging alles behalve. Maarja heb hem sinds eind april niet meer in handen gehad.

Vriendin van mij haar paard kreeg een 3e premie bij grote maat twenterhengsten en nadien zeiden ze dat hij in de verkeerde categorie zat, dat hij eigenlijk bij de kleine maat moest zijn en dan wel 1e premie zou gekregen hebben. Ze hadden hem bij de grote maat geplaatst puur op basis vn de ouders, terwijl hijzelf gewoon 90cm gemeten is. Maar ze konden de 3e premie niet meer ongedaan maken..zij baalt nu enorm.


igor?

en ja je baby had behoorlijk last van zijn hormoontjes :+

Sprinkle kindness around like confetti <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 18 bezoekers