Hengstenkeuring BMP 2019

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
powiepower
Berichten: 761
Geregistreerd: 11-04-05
Woonplaats: op Snis =)

Hengstenkeuring BMP 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-18 22:19

Wie oh wie heeft er ook plannen om een hengstje voor te stellen op de hengstenkeuring in 2019?

Zelf heb ik een BMP hengstje van 2,5jaar oud. Ik zou hem graag willen laten keuren voor de dekdienst. Omdat ik zelf niet echt in de miniatuur-wereld zit, wil ik graag mijn kennis uitbreiden middels dit topic!

Uiteraard ben ik niet zeker of hij goed genoeg is, maar ik zou graag eens mee doen met een keuring. Klopt het dat er enkel een kans is om te laten keuren in januari?

Alle tips en informatie zijn welkom!


[ img ]

Power (renpaard x springpaard)
Grand-Prix startgerechtigd *:Dtrots:D*


Laureas
Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 09:29

Bmp hengstenkeuring is afwel met agribex in Brussel ofwel met agriflanders in Gent.. hangt af waar ze dit event organiseren want het BMP wil het steeds samen doen hiermee.

Je kan daarnaast gedurende het jaar ook wel altijd een keuring aanvragen in de universiteit van Gent, kostenplaatje is wel duurder dan.

Zelf heb ik eigenlijk ook een hengstje die er zou kunnen gekeurd worden maar denk dat ik hem eerst NMPRS laat keuren, vind dat toch nog altijd wat serieuzer. BMP hengstenkeuring komen niet zoveel deelnemers op af.

Leuk hengstje.. heb je zijn afstamming, ben wel benieuwd? :)

Laureas Stables!
AMHA/NMPRS champagne minipaarden fokker

✨ Ontdek de wereld van Amerikaanse minipaarden bij Laureas Stables! Waar "Moon" en "Shine" schitteren - ga snel naar onze website voor een dosis mini-magie! ✨

stal_HD
Berichten: 3088
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 10:59

BMP keuring is inderdaad zover ik weet in januari. 1 hengstenkeuring per jaar. Een 2e mogelijkheid is inderdaad het nmprs. Deze is de 1e zaterdag van april. Hier komen altijd zo'n 100-150 hengsten om gekeurd te worden, oude en nieuwe jaargang.

Je hengstje ziet er leuk uit. Ik ben ook wel benieuwd wie zijn ouders zijn. Hoe groot is hij?

Je zult vast niet een flater slaan hoor. Belangrijk is dat hij door de veterinair komt en voor een premie de ring in mag. Afhankelijk van zijn bouw en beweging krijgt hij een bijbehorende premie.

powiepower
Berichten: 761
Geregistreerd: 11-04-05
Woonplaats: op Snis =)

Re: Hengstenkeuring BMP 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-18 10:37

Zijn afstamming is Erica’s Pharaohs Ramesses x D&D’s Painted dandy of CB. Gefokt bij Dahvynya’s stables.

Ik moet hem nog eens meten maar ik denk dat hij nu rond de 90cm zit.

Power (renpaard x springpaard)
Grand-Prix startgerechtigd *:Dtrots:D*

Luna2006
Berichten: 3160
Geregistreerd: 03-04-13

Re: Hengstenkeuring BMP 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 15:47

Dan kan je hem zowel NMPRS als BMP laten keuren :)

De BMP hengstenkeuring is inderdaad begin januari, niet ideaal om je jonge hengst dan al te scheren voor een keuring. NMPRS is in april, dan is het vaak al wat warmer

whoever said diamonds are a girl's best friend never owned a miniature horse
[KS-MK] Mijn Baby krijgt een baby


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 bezoekers