[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 09:42

Hahaha suus, nou scheelt iig afbreken _O-

Gigant een fijne minivakantie :)

Ze houden vanavond weer van mega slecht weer, maar wil echt Toliene nog voor de sulky hebben staan... hopelijk valt het mee :o

Hoe was het strand met Donny Suus?

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 09:50

Susanne; zal hij best leuk vinden lijkt mij; het strand :-)

Patricia, die is wel echt super leuk zeg!

Sunshinedaan; wat jammer! Maar ik vind 2 op een dag al veel dus snap het heel goed!

Kiekeboefje;gelukkig geen persoonlijke schade maar blijft inderdaad zonde van bomen!

Linsey; snap het! Wel moeilijk maar fijn dat hij straks weer wat meer aandacht kan krijgen!
en Senna <3 <3

Sacho is een man hahahhaha Ik word daar echt wel wakker van hoor. Ik vind de mega klappen altijd eng terwijl dat niets meer doet hahah. Vind het op zich wel een mega mooi verschijnsel!

Linda; leuk toch joh lekker naar een festival!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 10:38

Ik heb vannacht trouwens een moeilijke knoop doorgehakt; Alf liep gisteren weer niet 100% goed, wil het niet kreupel noemen maar hij liet discomfort zien, dit nadat hij afgelopen zondag nog de sterren van de hemel draafde!
Ik heb vaak genoeg verteld over mijn twijfels over wat nu het beste te doen en nu heb ik vannacht besloten om hem nu echt met pensioen te zetten. Ik wil het nog niet als definitieve keus zien maar daar groei ik misschien vanzelf naartoe. Eerst maar eens kijken of ik wat rustiger word en er niet meer dagelijks mee bezig ben en maar eens kijken hoe Alf eronder blijft. Uiteraard blijft hij alle zorg en liefde van me krijgen elke dag maar laten we het bij de paddock met vriendjes, wat grazen met mij en wat vrijheidsdressuur. En natuurlijk veel knuffels en poetsen/aandacht.
Ik mag alles van hem (rechtuit) van de veearts als hij goed loopt maar ik kan er zelf niet zo goed mee omgaan om er elke keer weer zo mee bezig te zijn ook. Veearts zal het waarschijnlijk niet het beste idee vinden, die was voor in beweging houden. Maar ja elke dag ermee bezig zijn: Wel goed/ niet goed? Elke dag ernaar kijken en je humeur vooral erdoor laten bepalen. En je nachtrust. De hoop als hij langere tijd goed loopt dat we weer wat meer kunnen gaan doen en de teleurstelling als hij dan weer niet lekker loopt. Ik hoop wat rust te vinden en hoop dat Alf het goed blijft doen.


Doet f u c k i n g pijn maar misschien brengt het uiteindelijk rust............

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 10:58

Sorry kom even binnenvallen om te reageren op Ingrid :).

Hoe moeilijk je keuze ook is, ik denk echt dat je een goede keuze hebt gemaakt. Ik spreek uit ervaring dat het zoveel meer rust geeft :).

Je DA kan het niet de beste keuze vinden maar schijnbaar werkt het alleen rechtuit rijden ook niet als hij toch iedere keer slecht loopt...

Sterkte!


Ik kruip weer diep onder een steen :D

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 11:16

Goedzo Ingrid, dat gaat je inderdaad wat meer rust geven denk ik :)

Susanne wat heerlijk om aan het strand te wonen. Als het hard waait, dan waait je hoofd altijd leeg vind ik, zo fijn is dat :))
Ben benieuwd wat Donny ervan vindt haha.

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 11:16

Heel veel sterkte Ingrid, dat is niet niks. Maar kan me voorstellen dat je er zelf ook dag-in-dag-uit mee bezig bent. Dat kan erg slopend zijn en veel onzekerheid komt er bij kijken. Pensioen voor Alf.. :(

Haha hey Patty :P

Ik ben dan ook een man, weer of geen weer, welke stoel/bed/bank/auto dan ook: ik slaap wel. _O- Handig joh! Hoop vanavond alleen niet op regen, ik ga niet vaak uit maar was het vanavond wel van plan.. en morgen :P Met Pinksteren hebben we hier het festival Flinke Pink en dat vind ik altijd zo leuk! Heb ook de kermis voor de deur, stap de deur uit en sta voor de draaimolen :') Heel erg gezellig!

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 11:17

Susanne, heerlijk met Donny naar het strand geweest! Zag het al op social m :) Hele mooie foto's, echt een stukje goud <3

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 11:32

Ik denk ook dat het meer rust zal geven. Weet ik ook uit eigen ervaring van vorige pony's.

Lekker naar het strand met Donny. Heerlijk.

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 11:44

Ik snap je beslissing Ingrid, en denk dat het je zeker meer rust zal geven!

Mowgli4

Berichten: 1378
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 13:21

Ik snap je besluit Ingrid! En het blijft lastig... dat had ik ook met Mowgli. Ik denk dat het je wel rust gaat geven!

Susanne fijn met Donny op het strand!

SunshineDaan, ik zag je advertentie al. 4 lijkt me ook erg veel werk.

Linda lekker naar een festival. Hopelijk blijft het weer goed :)

Ik slaap ook altijd door weer en wind :+ kan overal wel slapen

Linsey lieve pup <3

Vanochtend is de dierenarts geweest voor Mowgli. Zijn jeuk werd echt enorm erg. Zelfs onder het wandelen stopte hij om vervolgens aan het touw te schuren. Hij heeft dus nu een spuitje gekregen tegen die jeuk. Hoop echt dat het hem wat rust geeft. Hij was de laatste tijd enorm kort ademig hierdoor -O-
Binnenkort komt de hoefsmid ook direct weer langs. Is weer nodig.
En volgende week zondag mag Mowgli lekker als knuffelpony dienen op een paarden evenement hier in de buurt. Blitz gaat mee om ervaring op te doen :D

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 13:28

Ik weet niet wat precies de achtergrond van de jeuk is, maar heb ooit ook zoiets gehad met Bink. Die jeukte enorm, ging zelfs langs de weg liggen om dat hij zulke verschrikkelijke jeuk had. Wat bleek nou, hij kreeg teveel suikers en zetmeel binnen, en had wat vitamine tekort. Gestopt met het voer wat ik toen gaf, vitaminepoedertje gegeven en binnen 2/3 dagen was het helemaal weg.

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 13:53

Donja heeft dit ook heel erg gehad. Zij moest per direct van gras af en inderdaad vitamine brokjes/poeder. Het gras was echt veel te rijk voor haar en ze kreeg er jeuk en opgezette nieren van. Dat is ook goed om op te letten hoor(!), die zitten ongeveer tussen de lendenen en het kruis.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 14:17

ze kunnen ook erge jeuk door het ruwvoer krijgen; misschien daar ook redelijk wat suikers en/of eiwitten in? Kan ook jeuk geven.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 17:19

Dappere beslissing Ingrid :(:) Ik denk dat het je veel rust gaat geven. Maar blijft heel moeilijk natuurlijk.. Knuf :*

Staat Mowgli op gras? Paarden kunnen enorme jeuk krijgen door te veel suiker en als ze die afvalstoffen niet kwijt kunnen. Zeker eentje die al eczeem heeft zou ik maar zeer beperkt op gras zetten.


Gister avond mocht Donny inderdaad mee naar het strand! :)

Weer super braaf op de trailer! Trots!
Afbeelding

En voor het eerst strand en zee gezien! Hij vond het best spannend maar bleef erg braaf en hij durfde later zelfs mee te gaan in zee! Zo stoer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sascho

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-01-07
Woonplaats: apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 18:31

Wauw wat is hij toch knap Suus! Heb je echt een leuke aan gekocht!

Ik heb gelukkig geen exceemers staan maar ze zijn momenteel allemaal wat jeukerig, misschien wat andere beesten door het warme weer elke keer?

Ingrid, moeilijke maar verstandige keuze, sterkte

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 18:37

Misty is ook erg jeukerig
Deken maar op gedaan. We hebben nu een mummie in de wei :+
Afbeelding

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 19:53

Knappe Donny hoor. Leuk zo in het water spelen!

Hier gelukkig geen jeukers.
Ze vinden kriebelen wél heel erg lekker :j
Vooral Sem en Amy :+

Calice

Berichten: 9823
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 20:14

Zou ik hier misschien mee mogen kletsen? :)

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 20:18

Tuurlijk!

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 21:15

jaaa calice stel je zelf even voor <<) en veel foto's van poow aub!

ingrid wat een moeiljjke en dappere beslissing :(:)

danielle moeilijke beslissing dat je cook moet verkopen, begrijpelijk wel. sterkte ermee

mowgli wellicht naar het voer kijken? floor heeft ook een zomer heel erg jeuk gehad toen hij op care4life + bijnakuil stond. nu staat hij op heel erg droge voordroog en een vitamine brokje + subli dieet mix en zelfs met het korte gras bij ons (strook begrazing) gaat het goed

hahah misty de mummie :')

susan prachtige foto's van donny!

wat een schattig pupske <3

osteopaat afgelopen donderdag weer geweest. de spieren die naast zn lendenen lagen waren goed verkrampt, het was er echt goed inschoten vorige week donderdag. het was lastig er weer uit te krijgen. voor nu is die weer gefixt. moet door gaan zoals we dat nu doen, evt nog extra met balkjes aan de slag, veel overgangen en het achteruit meepakken en wel het mennen weer gaan oppakken, maar vooral stappen en aan de slag gaan met aan draven - paar meter draven - terugnemen. voorlopig echt nog niet galopperen want dat kan zn bekken nog niet aan
best balen we waren zo goed op weg...

Calice

Berichten: 9823
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 21:46

Haha ik zal mijzelf even voorstellen :)) .
Mijn naam is Ilse, ben 30 jaar oud, getrouwd en heb 2 zoontjes :) .
Onze Shetlander heet Poow (ok eigenlijk Daniëlle van de kleibergsestraat), is een grote maat, een merrie en bijna 9 jaar oud :) .
Ooit heb ik haar gekocht als weidemaatje, maar ze is zoveel meer dan dat en echt geweldig lief.
De kinderen rijden op haar, we zijn begonnen met vd, ze kan voor de slee, ik longeer haar regelmatig en verder kan ik uren met haar tutten :)) .
Tot voor kort hadden we ook nog een fjord, maar hem hebben we wegens ziekte tor ons grote verdriet moeten laten inslapen.
Sindsdien staat Poow ook op een nieuw plekje en ze is echt helemaal opgebloeid en ook nog eens flink wat kilo's kwijt sinds de nieuwe huisvesting, onbeperkt hooi en het feit dat ik haar nu ook veel vaker kan pakken om wat vanaf de grond te doen :) .


Bij deze dan ook nog wat foto's :+ .
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 21:52

Oh Poow zo knappe pony!

StalNollie

Berichten: 9114
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 21:54

Veel suikers kan zich uiten in jeuk!

Mowgli4

Berichten: 1378
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 22:30

Ah knappe poow! Welkom :)

Ik weet dat het door suikers komt...
Afgelopen weken heb ik hem echt al zoveel mogelijk op rantsoen gezet. Maar het blijft helaas niet meer te onderdrukken. De wonden die hij nu maakt worden ook te erg. Hij is nu echt geobsedeerd om te krabben. Zelfs met wandelen stopt hij om te krabben.
Ik hoop dat dit hem toch wat meer rust geeft en zijn wonden weer kan helen.
Ondertussen ga ik gewoon verder met zijn rantsoen voer plan. Ook in overleg met de dierenarts :)

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 07:57

Wat is jullie rantsoen plan? :)
Geef je hem al iets van glucobalance of bv een kruidenmix die afvalstoffen afvoert?

Poow is echt een lieverd! Welkom :)