[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 20:50

Jenny: fijn dat het meeviel! Evengoed wel vervelend natuurlijk :(:)

Ayla: lekker dat Sjors weer beslagen is. Wat vervelend dat smeden in de buurt er zo’n potje van maken... Lijkt me inderdaad niet de bedoeling dat jij ze moet gaan vertellen hoe het moet.

Patricia: och jeetje op zoveel plekken artrose op zo’n jonge leeftijd. Wat sneu zeg :(:)

Nelleke: het voelde inderdaad wel echt als een soort afsluiting.
Fijn dat je pony zo braaf was op de trailer! Heeft hij inmiddels een naam gekregen? :) Sneu dat hij gegrepen is en nu zo bang is. Misschien even helemaal apart zetten?

Mandy: arme poes. Snap dat je je enorm veel zorgen maakt om haar. Dat de dierenarts het somber in ziet maakt het gevoel er ook niet beter op... :(:)



Willem moet echt weer even geschoren worden maar ik heb de messen nog niet terug.
Aapje is verwend met dé Kentucky deken <3 O:)
Afbeelding

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 21:08

Waauw wat een mooie deken Suus

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 21:09

Lijkt me een heerlijke deken!

_Nelleke_

Berichten: 8055
Geregistreerd: 02-11-07

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 08:44

Ohhh lekker dekentje zeg!

Ja de shet heeft inmiddels een naam: Duvel! Hij komt uit België, vlakbij de brouwerij van Duvel bier, vond het wel leuk om hem naar een Belgisch biertje te vernoemen. Hij staat nu inderdaad apart. Hij kan niet helemaal uit het zicht want daar is mijn perceel niet groot genoeg voor. Hij kan wel onder de draadjes door naar de grote paarden als hij dat zou willen.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 10:09

@Ayla, Amai wat een afstand telkens voor die ijzers maar ik snap je wel als de rest die je geprobeerd hebt er niks van bakt.

@Nelleke, Komt vast wel goed. In de tijd had mijn tinker een periode alleen gestaan en toen is een shet veulen erbij gekomen en ook wij hadden de ontmoeten wat romantischer voorgesteld. Hij wou die kleine vooral weg, vloog er vol op af := . Na een korte periode waren het alsnog vriendjes die alles samen deden, we hadden ook een draadje gemaakt waar hij onder kon en hij ging gewoon zelfs steeds dichter tot ze gewoon standaard bij elkaar stonden. Met de komst van Finn ging het gelukkig niet zo heftig.

@Susanne, Mooi deken zeg!

Deemiii

Berichten: 266
Geregistreerd: 03-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 17:20

Wat fijn Kiekeboefje! En wat spannend dat hij er zo vandoor ging. Gelukkig alleen een hoefzweer! Hoe gaat het nu met Hidde?

En met je kat Mandy? Wat sneu dat hij zo ziek is.

Ga je op vakantie naar de veluwe Patricia?

Wat leuk dat je alles gaat opknappen Sharani, staan ze bij je aan huis of op een weiland ergens?

Nelleke, wat jammer dat de kennismaking niet goed is verlopen. Zijn het allemaal ruinen of een gemengde kudde? Leuke naam ook, Duvel.

Wauw Susanne, die deken. Kwijl loopt nog net niet langs m'n mond. :Y) Het staat hem erg goed ook!

Ik hoop dat ik iedereen gehad heb, sorry als ik je ben vergeten. Maak hem op mijn telefoon maar dat gaat niet zo heel soepel. :+

_________
Hier even een drukke en chaotische periode, mijn vriend gaat december verhuizen en daar moet heel wat voor geregeld worden. Gisteren wel lekker kunnen rijden op het pad. Ze had er erg zin in zegmaar. Wat gingen we hard afentoe. :oo Ik had gisteren mijn dubbelgebroken bit in maar heb vandaag toch maar een Liverpool besteld. Kreeg haar op zich wel makkelijk terug telkens, maar soms dramde ze niet iets teveel door naar m'n zin. Verder was ze super braaf, vind het zo gaaf om te zien hoe ze dan ineens veranderd van rustige lieve pony naar een pony met veel looplust. }:)

Afbeelding

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 18:11

Dat is ook gaaf. :j
En verhuizen is bijna altijd chaotisch. := Succes nog even.

Ik ben vandaag de gehele dag bezig geweest om een fotoboek te maken van de vakantie. :))

Kreeg net deze toegestuurd. <3
Afbeelding

_Nelleke_

Berichten: 8055
Geregistreerd: 02-11-07

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 06:41

Demi wat een heerlijke foto! Verhuizen is altijd chaotisch en stressvol! Mijn 'kudde' bestaat nu uit 2 ruinen en 1 merrie. Gemengd dus.

Mandy die foto is toch te zoet! Heerlijk!

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 13:58

Lindsey wat fijn dat het weer wat beter gaat met je paard. Is toch echt je kindje wie dan ziek is, heel erg naar!

Ayla, ik snap het wel hoor. Een hoefsmid die goe om kan gaan met kleine pony’s en waarbij de kwaliteit ook goed is, is vaak moeilijk te vinden helaas. Dan maar een eindje rijden.

Sharani, succes met de verbouw van je stal! Denk dat de pony’s er wel blij mee zullen zijn.

Nelleke, dankjewel :) leuke naam heeft je pony gekregen! Gaat het al wat beter in de groep?

Mandy, sterkte met je kat. Niet leuk als je kindje iets heeft :( Wel een hele leuke foto van Max! Wat een lief koppie!

Demi heeft een draakpony :)) Succes met het verhuizen!

Wij zitten ook middenin de verhuizing, hebben er nu wel zin in hoor! Hebben voor onszelf in gedachten genomen maximaal 2 jaar in de huurwoning willen wonen. Maar dat is maar net of er iets geschiktst op ons pad komt.

Hier is veel gebeurd, heb jullie veel te vertellen. Fijn is dat Hidde weer zuiver loopt. Hebben gister een buitenritje gemaakt, Hidde was een beetje aan het spoken maar voor de rest heerlijk gereden.
Helaas hebben we te horen gekregen dat onze staleigenaar kwaadaardige kanker in de longen heeft. Dit viel zwaar op ons dak en we houden ons hart vast voor de komende weken/maanden/jaren. Ik vind hetze erg voor hem en zijn familie, en dit bewijst maar weer hoe snel het mis kan zijn. Kan wel janken... ;(

_Nelleke_

Berichten: 8055
Geregistreerd: 02-11-07

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 14:39

Och jeetje Kiekeboefje, dat is geen fijn nieuws. Echt verdrietig! Sterkte daarmee.

De laatste 2 dagen gaat het met integreren echt met enorme sprongen vooruit. Ik vond gisteren ineens 4 shetlanderpoepjes in de paddock 's morgens, dus hij had 's nachts bij de paarden gestaan. Die middag kwam ik thuis in een enorme stortbui en toen zag ik dat hij bij de paarden mocht schuilen. Vanmorgen lag hij zelfs bij de paarden in de paddock te slapen. Hij gaat wel direct naar z'n safeplace als de paarden actief worden en hij loopt overdag nog veel op het land waar de paarden niet kunnen komen maar ben al heel blij met deze verbetering.

_Nelleke_

Berichten: 8055
Geregistreerd: 02-11-07

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 15:24

Hoeveel hooi krijgen jullie shetten per dag?

Sunshinedaan

Berichten: 640
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:00

Jeetje kiekeboefje wat een vreselijk nieuws.
Duimen en hopen op een 'goede' afloop...


Nelleke, onbeperkt hier. Ik weeg niet.

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 22:59

_Nelleke_ schreef:
Hoeveel hooi krijgen jullie shetten per dag?

Gigant staat redelijk op rantsoen. Ik denk zo’n 3 kg. Maar ik sta sinds een paar weken vol pension dus weet niet precies hoeveel hij nu krijgt. Vermoed het zelfde want hij blijft op gewicht.
Als hij meer werkt dan krijgt ie wat meer

Deemiii

Berichten: 266
Geregistreerd: 03-12-19

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 00:21

Wat een leuke foto Mandy! Mooi halster ook.

Wat heftig Kiekeboefje. Ik snap dat je daar verdrietig om bent. Heel veel sterkte komende tijd. Het is zo'n vreselijke ziekte.

Nelleke fijn dat het beter gaat! Dat geeft toch een beter gevoel denk ik.

Hier krijgen ze 2 x per dag 2 netjes van elk 4 kilo, eigenlijk te veel zeker omdat ze ook nog overdag op de weide staan. Maar omdat Esmee nog zo jong is wil ik graag dat zij onbeperkt kan eten (er hangt daarnaast ook nog een groot net met stro op). Toen ik alleen nog Emma had kreeg ze zo'n 4kg per dag.

Linda, hoe voer jij dit aan Gigant? Ik vind het altijd een hele struggle in de winter omdat ze dan iets meer op stal staan geef ik ook altijd wat meer hooi om verveling tegen te gaan. Meng je er dan stro doorheen?

_Nelleke_

Berichten: 8055
Geregistreerd: 02-11-07

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 10:00

Bedankt voor het delen van jullie rantsoenen! Hij kan nu nog onbeperkt op het land maar wil hem na het weekend van het land af hebben. Hij krijgt nu 2x 1kg per dag droog uitgebloeid weidehooi.

Ayla

Berichten: 6119
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 10:47

Susanne: super mooi die Kentucky deken en hij staat Willem ook echt goed <3

Nelleke: Duvel :') Fijn dat het nu toch beter lijkt te gaan met hem in de kudde. Sjors krijgt tussen de 3kg en 4kg per dag, s’middags en s’avonds een afgewogen hooinet en s’ochtends op de paddock samen met de andere pony’s (niet afgewogen). Hij staat niet (meer) op de wei helaas, krijgt er wel wat muesli naast en ontsuikerde bietenpulp na het werk (speedibeet).

Lieve Max en brave Emma!

Wat een naar nieuws Jenny... :(:) Kan me voorstellen dat je daar verdrietig van bent.

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:44

@Kiekeboefje, wat ontzettend naar inderdaad. Sterkte.

@Nelleke, Bink krijgt 4kg per dag (1/1/2). Avondportie meestal in hooinetje. Hij eet gelukkig nooit door, dus ik vind regelmatig nog een kwart of half hooinet terug de dag erop.

Hanne21
Berichten: 1
Geregistreerd: 28-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 21:34

Hoii ik heb een vraagje Is dit een goeie sulky?

Hanne21
Berichten: 1
Geregistreerd: 28-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 21:35

Afbeelding
Hanne21 schreef:
Hoii ik heb een vraagje Is dit een goeie sulky?

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 21:44

@Hanne, 1 Advies investeer in een degelijke sulky zoals hca, excellent, lemerij en ga niet voor van deze (zelfbouw) gevallen. De kans is zeer klein dat je deze zwevend krijgt voor je pony en dat betekend dat je dan met het volle gewicht op zijn rug hangt en dat is vroeg of laat vragen om problemen.

Er is trouwens een topic voor dit type vragen [AR] [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic dit is eigenlijk een kletstopic met een redelijk vast groepje en niet bedoeld om opeens vragen in te stellen zonder meer. :)


Even op de rest antwoorden hier weet ik niet hoeveel ze precies per pony krijgen met dat ze in groep staan maar ik vermoed zeker 15kg maar ik kan het niet nawegen. Daarnaast kunnen ze 1 a 2u/dag grazen nog maar dat zal over een weekje ongeveer wel gedaan zijn voor dit jaar.

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 22:40

Hanne, nee dat is geen goede sulky. Lori geeft goed advies :) even door sparen dan heb je jaren plezier!

Bedankt lieve mensen voor de steun <3

Hooi rantsoen durf ik niet te zeggen. Er word voor mij gevoerd en hoef dit niet in de gaten te houden O:) ooit als Hidde aan huis staat ga ik mij hier goed in verdiepen!

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 08:32

Demi: leuke foto, en fijn dat je haar wel goed terug kon nemen. Al gereden met je nieuwe bit? Succes met de verhuis-stress!

Nelleke: goed om te horen dat de pony’s steeds beter samen gaan. Komt vast helemaal goed.

Jenny: wat een naar bericht :knuffel: Sterkte voor jou en de familie van je staleigenaar...

Mandy: lieve Maxie <3 Lekker berenvachtje al!


Ik zag een vraag over hooi voorbij komen. Willem heeft een slowfeeder/hooinet en die wordt 3 keer per dag gevuld. Ik weet niet hoeveel kg hooi dat is. Hij stopt met eten als hij voldaan is en schrokt zich nooit vol, er zit vaak nog een laagje in. Verder staat hij op stro maar dat eet hij nooit.

Straks weer lekker scheren *\o/* Hij was ineens weer een ontplofte teddybeer :+

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 09:15

Jaaa die vacht joh. Gaat zo hard hé! Ik laat het doen dit jaar :o geen tijd en zin om er een paar uur voor uit te trekken. Hidde word de 7e weer geschoren.

Succes met scheren Susanne :)

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:08

We hadden al even via pb contact, maar wil ook hier nog even zeggen heftige situatie met je staleigenaar. :(:)

Ik ben er nog niet over uit of ik dit jaar ga (laten) scheren of Max zo laat. :o

Deemiii

Berichten: 266
Geregistreerd: 03-12-19

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:12

Susanne nee ik heb er nog niet mee gereden! Hoop hem morgen of dit weekend te kunnen gebruiken. Ik ben benieuwd of het goed blijft gaan, heb nu al een aantal nieuwe bitten moeten kopen omdat ze telkens na 2 maanden weigert het bit in te doen. Behalve haar dubbelgebroken watertrens, die vreet ze zowat op als ze hem ziet. }:) Dankjewel!

Succes met scheren allemaal! Ik ga dit weekend ook (als het weer het een beetje toelaat) weer scheren. Dit keer neem ik de benen ook mee denk ik, vind dat nooit zo mooi bij Emma. Lijken net een soort luciferstokjes zo dun. Maar die lange beenharen is ook niet alles. Lastig. :+