[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Susanne
Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 07:57

Wat is jullie rantsoen plan? :)
Geef je hem al iets van glucobalance of bv een kruidenmix die afvalstoffen afvoert?

Poow is echt een lieverd! Welkom :)


Susanne
Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 12:38

Natuurlijk, welkom terug!

Susanne
Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 13:22

Flinn is zo’n leukerd!

Susanne
Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 13:58

Wat een lieverd! Super zo’n kinderpony.

Susanne
Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 19:40

Hij wordt bruin :D

Susanne
Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 20:23

Poppetje <3

Susanne
Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 23:14

Vervelend van je ongelukje Kym, klinkt pijnlijk :oo Knappe Pepper, leuk dat hij het zo goed oppakte. Ik ben heel benieuwd naar je sulky.

Susanne
Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 17:27

Leuk halster!

Wow snel gegaan met Cookie. Klinkt als een leuk huisje voor hem! Sterkte evengoed, je zult ‘m wel gaan missen.



Don doet aan zelfbediening :D
[ img ]

Susanne
Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 14:56

Die naam van Cookie :oo _O- Hahaha!

Willem heette al zo bij zijn vorige eigenaar en dat heb ik zo gelaten, het past hem wel. Officieel heet hij Rubie van de Stationshoeve.
Don(ny) is een afkorting van Chardonnay, wat weer een deel van zijn volledige naam is.


Susanne
Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 18:44

Nick en Simon _O-

Susanne
Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 22:36

Lillian__ schreef:
Midzomer Zipper sascha? volgens mij heb ik zip nog in mijn handen gehad als twenter, heb een tijdje bij Midzomer gelopen. Sowieso zijn ouders, colour en desperado heb ik in mijn handen gehad. Zip komt nog echt uit de tijd dat de appaloosa's in waren :p Hij heeft iig een volle broer of zus lopen, omdat Zipper zo goed was gelukt. ik liep daar in 2008 en toen begonnen de meeste namen met de B volgens mij.

Floor het eigelijk Floris, maar Floris roept niet lekker dus noem ik hem Floor.


De moeder van Donny is ook een Midzomer, een palomino merrie.

Susanne
Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 18:26

Lillian, zijn moeder heet Midzomer Wait And See. Ken je haar?

Susanne
Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 12:16

Ik zou er denk ik gewoon even mee wachten, er zijn belangrijkere dingen als wedstrijden toch? Je eigen gezondheid/herstel gaat voor :j Lijkt me pijnlijk in elk geval, beterschap.

Susanne
Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 20:17

Oh zo irritant Patricia, heb het ook al diverse keren gehad :\

Vervelend zulke kopers StalNollie!


Succes morgen voor de mensen die meedoen aan de SMR wedstrijddag :)

Susanne
Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 08:26

Het is heel vervelend, zéker als je bijna de ring in moet op een kampioenschap :+

Susanne
Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 08:24

Pony’s alweer verkocht, gaat snel StalNollie! Leuk dat die man er mee wil gaan mennen.

Linsey gefeliciteerd met je tweede prijs. Haha wat had je aan nog een hca gehad? :+

Romy, ja soms loopt dat gewoon niet, goed dat je hem uitgespannen hebt.

Sterkte Miriam :(:) Y;(


Hier niet veel te melden.
Zitten privé nogal in een nare kwestie (al een paar maanden inmiddels) en er is nog totaal geen uitzicht op een einde, ik kan/mag/wil er niet over uitwijden op internet maar het is wel slopend op meerdere vlakken. Dus als ik soms afwezig ben is dat de reden.

Susanne
Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 16:44

Super stoere foto’s Ayla! Jullie zijn een top team <3

StalNollie jeetje dat is ook schrikken! Gelukkig hadden jullie nog geen pony’s mee!

Susanne
Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 16:54

Mooie foto’s, die van Beauty is echt super voor aan de muur :D

Susanne
Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 12:55

Knappe Eddy! Wat balen van je dressuur. Het zal vast goed bedoeld zijn natuurlijk maar voor jou wel heel vervelend :(:)

Donny gaat goed, lief dat je ‘t vraagt! Zijn lekker bezig met de basis zoals braaf leren vaststaan, voetjes leren geven etc. Hij heeft Willem, op een keertje neuzen na, nog niet echt ‘ontmoet’. Ik weet ook nog niet bij welke pony’s/groepje hij uiteindelijk komt te staan, wellicht bij de pony van een stalgenootje i.p.v. Willem en zijn vriendin. Moeten het even zien tegen die tijd :D Voor nu staat ‘ie nog eventjes alleen (met draadje tussen de rest).

Susanne
Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 22:47

ElineGC schreef:
Is Donny leergierig? En lukt het verdelen van tijd al wat beter?


Tijd verdelen gaat steeds beter, gelukkig!
Don is enorm intelligent en leert snel. Hij heeft een grote will-to-please dus hij doet graag zijn best om het goed te doen. Lekker bezig nu om hem ‘makkelijk’ te maken; hij flipt(e) snel van alles, wasplaats/wassen paniek, voetjes tillen paniek, scheerapparaat paniek, nouja wat niet haha. Véél oefenen en herhalen en nu een maand later is hij al zoveel relaxter; kan ‘m wassen/afspuiten zonder probleem, alle voetjes geven is prima (zelfs al braaf bij de smid geweest), scheerapparaat accepteert hij al fijn tot zijn hoofd, etc. Braaf geweest bij de tandarts.
En vandaag mee geweest een rondje naast de kar van mijn stalgenoot (ik zat er naast en hield hem vast), hij moet even zien van een bomproof paard dat de wereld hem niet gaat opeten ;)
Komt wel goed met ‘m.

Hoe gaat jouw tweespan nu? En de wedstrijden gaan ook lekker volgens mij!

Susanne
Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 22:59

Mandy, wat vervelend ook! Hopelijk niks ernstigs, sterkte ermee :*

Jenny superleuk dat je wilt zwemmen met Hidje! Kom hier maar naar de zee *\o/* Gaan we samen met de kleutertjes haha! Don loopt zo de zee in.

Miriam, heel veel sterkte nog! Niet niks je beestje laten inslapen. Komt er een nieuwe hond op den duur?
Ik heb altijd een vliegenfrontriem voor Willem in de zomer, eentje van leer met een gespje i.p.v. klittenband anders kan ik die elke dag uit het weiland vissen. Mijn stalgenootje heeft een klein vliegenmasker van Felix Buhler maat xs, dat is een hele fijne en sluit super mooi aan, en heeft genoeg ruimte voor de ogen.

Hier geen last van de snelsluitingen bij de strengen, ik heb de kabel iets langer en door mijn voetsteunen heen.

Susanne
Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:31

Romy, ja een wereld van verschil! Ik vond altijd dat Willem best sensibel kon zijn, maar nú weet ik pas wat écht sensibel is :Y) Wat overigens niet perse ‘negatief’ is, gewoon ánders :)

Eline, superleuk dat Karel het zo goed doet! Ben heel benieuwd naar je pony’s in tweespan.

Miriam, mooie vliegenmaskers voor de heren.

Daniëlle nog gefeliciteerd met je puntjes!

Jenny, mooi dek voor Hidde! Heb die ook voor Donny besteld maar is helaas nog niet binnen. Willem past ze helaas niet maar die heeft een fijne van Horseware.
Ik ga meestal naar Sint Maartenszee naar het strand om te rijden of heel soms naar Hargen maar dat strand is minder fijn. Zwemmen doen we bij Petten. Zwemmen in zee is zooo leuk met de pony’s!

Ingrid, ja pfoe gister was echt niet te doen! Ik heb nog even op het strand gelegen maar ik werd er gewoon gaar van :')


Vandaag beter temperatuurtje hier! Morgen gaan we lekker varen in en rond Alkmaar, vind ik altijd zo leuk om te doen. Schoonouders hebben een bootje.

Donny vanmorgen voor het eerst aan de longeerlijn gelopen! Knappe pony pikte het zo vlot op, 5 minuutjes ‘gewerkt’ en toen lekker door de wasstraat geweest. Oh én hij is gemeten en hij is gegroeid :D Hij is nu (ruim) 103 cm.

Vraagje aan witte-neuzen-eigenaren; bestaan er neusnetjes in maat mini? Hij moet liefst minimaal 70% uv werend zijn.

Susanne
Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 22:49

Super lekker je vakantie! Veel plezier nog even!

Wat ga je doen met nog een hca, voor 1 pony? :P Wel heel tof dat je hem gewonnen hebt natuurlijk. Voor een jaar ofzo is het toch?

Susanne
Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 12:17

Wauw knappe Hidde 8-) Hij ziet er best uit!

Leuk Linsey! Vraag me wel af hoe dat in zijn werk gaat, zijn er duidelijke afspraken over gemaakt? Wat als er wat stuk gaat/er roestplekken op komen (ik noem maar wat)? Gewoon interesse trouwens! :)

Susanne
Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 16:49

Linsey1998 schreef:
Susanne schreef:
Leuk Linsey! Vraag me wel af hoe dat in zijn werk gaat, zijn er duidelijke afspraken over gemaakt? Wat als er wat stuk gaat/er roestplekken op komen (ik noem maar wat)? Gewoon interesse trouwens! :)


Er is een contract. Gebruikssporen, roest etc zit er allemaal bij. Enkel moet ik een vergoeding betalen als hij gestolen wordt of als ik hem tegen een boom rij, waardoor hij geheel onbruikbaar wordt. Maar dat vind ik logisch :)


Oh super geregeld!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 18 bezoekers