Gypsy cob of Drumhorse hengst Appaloosa

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Daphara
Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Gypsy cob of Drumhorse hengst Appaloosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-20 00:27

Weet iemand misschien een Appaloosa drumhorse hengst? Tinker/ Gypsy cob kan ook, maar wel het liefst flink aan de maat (minimaal 1.62 cm)
Kruising Fries is ook toegestaan mits deze is ingeschreven met Identificatie Certificaat in het Drumhorse stamboek.

Het eerste veulen van mijn Shire merrie zal ook een volle Shire zijn en vanaf conceptie al op papier verkocht aan de hengstenhouder. Ze wordt volgend voorjaar daar gedekt.
Maar voor mezelf droom ik stiekem van een dikke Spikkelbips en het is mogelijk om een Shire x Drumhorse, Tinker of Fries veulen in te schrijven bij het Drumhorse stamboek.

Hier de voorwaarden waaraan moet worden voldaan.
http://www.drumhorses.eu/rasstandaard_drum_horse.html

Dus alvast een beetje ter voorbereiding zou ik heel graag willen weten of er Appaloosa hengsten zijn die zouden voldoen.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram


Sas_Mon
Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: Gypsy cob of Drumhorse hengst Appaloosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 02:08

Zou een Noriker hengst aan je plaatje kunnen voldoen? Die staan in mijn beleving dichterbij het drumhorse ideaal dan bv een amerikaanse appaloossa. En anders een knapstrupper?

lessen in bewustzijn, Rebalancingsessies en hulp met paarden icm centered riding.
http://www.mensenbewustzijn.nl

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15901
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 04:49

Sas_Mon schreef:
Zou een Noriker hengst aan je plaatje kunnen voldoen? Die staan in mijn beleving dichterbij het drumhorse ideaal dan bv een amerikaanse appaloossa. En anders een knapstrupper?

Lees de voorwaarden.....

belle_boef
Berichten: 10724
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 07:57


MukiwaCobs
Berichten: 1401
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Ergens in Limburg

Re: Gypsy cob of Drumhorse hengst Appaloosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 09:11

Heb ook een appaloosa (tinker)
Bij interesse mag je pb doen :)

Lynnepinny
Berichten: 2700
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 09:28


belle_boef
Berichten: 10724
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 09:34

Lynnepinny schreef:
belle_boef schreef:
Bij stal roseboom hebben ze een appaloosa

http://www.stalroseboom.nl/hotspot/


Ouderdieren moeten minstens 1,52 hoog zijn, lees ik.


Tja die uit de link is nog niet eens uitgegroeid dan is het wel lastig zeggen hoe groot het ouderdier gaat worden

Daphara
Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-20 10:40

Bedankt dat jullie al willen meekijken!

Die van Roseboom zal inderdaad te klein zijn, bovendien gaat die in 2021 terug naar Frankrijk.

Ik zoek ook voor het dekseizoen 2022. Pleun haar eerste veulen (van dekking in 2021) zal een volle Shire zijn.

Pleun zelf zal ongeveer op 180 cm uitkomen denk/hoop ik.
Ik wil er ook niet een te kleine hengst op zetten, ik ben zelf 183 cm met (nu nog) een ruime maat 44 tot 46.
Het Drumhorse veulen zal ook voor mezelf zijn.

Hier een foto van mij en Pleun. Ze is nu net 3 jaar, dus we hebben nog alle tijd.

[ img ]

Ik wil het wel netjes doen, dus een veulen met papier.
Als kattenfokker hecht ik veel waarde aan een stamboom en dan wil ik niet met mijn paarden stamboomloos zomaar wat gaan fokken. Omdat Shire x GypsyCob, Drum of (kruising Gypsy cob x)Fries is toegestaan, moet ik mijn zoektocht tot die rassen beperken.

Citaat:
REGISTRATIE EISEN:
ieder paard dat in aanmerking komt voor Drum Horse registratie bij de GCDHA moet zijn:

• De nakomeling van 2 volledig geregistreerde Drum Horses, met een minimum van 1/8 Gypsy Cob bloed
• De nakomeling van 1 volledig geregistreerd Drum Horse en 1 Appendix geregistreerd Drum Horse met een minimum van 1/8 Gypsy Cob bloed
• De nakomeling van 1 geregistreerde Gypsy Cob en een ouder van of Drum Horse, of Shire, of Clydesdale of Friese afstammeling

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

troi
Berichten: 16999
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Gypsy cob of Drumhorse hengst Appaloosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 10:56

Ik denk dat je dan sperma zal moeten importeren eigenlijk. Ik zag via een spotted gupsy cob Fb pagina een hengst in Finland bijvoorbeeld. Geen idee of het verder een kwalitatief goed dier is

Daphara
Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-20 20:36

Ik begin inderdaad zo’n vermoeden te krijgen dat het nog wel eens een lastige zoektocht zou kunnen worden. Ik ben overigens best bereid om een eind met Pleun te moeten reizen voor een dekking van een geschikte Appaloosa hengst.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Caily
Berichten: 12514
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 21:02

Hotspot is op dit moment onderweg naar Frankrijk dus niet meer beschikbaar.

Maar Fantasy Apollo komt denk ik het dichtst in de buurt van wat je zoekt. 1.59 hoog en echt een kanon van een paard, maar erg vriendelijk. Hij heeft een paar jaar in Nederland gestaan Maar is nu weer terug bij zijn eigenaresse in Finland:

Saana Janhonen
Koskö
Finland
Tel. 0400 846610
saana.janhonen@nefikka.fi

Ze zit ook op fb, je kan haar toevoegen.

Zijn kleurcode
EE
Aa
LP/lp
PATN1/n
W20/n
To/n
(Sabino - n/n)


[ img ]


[ img ]

Poosje81
Berichten: 21183
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 21:06

Daphara schreef:
Die van Roseboom zal inderdaad te klein zijn, bovendien gaat die in 2021 terug naar Frankrijk.


Beter gezegd, die is al op de terugweg naar Frankrijk, met op dit moment een tussenstop in België (hij is van mij)

Ondertussen zit ik te denken maar ze zijn er echt maar weinig en helemaal in die maat.
Vaak zitten ze onder de 150 volwassen.

Des Lions - Fokkerij van Tinkers in Zuid Frankrijk
https://www.deslions.eu/
Live cam voor veulens 2024 via dit youtubekanaal; https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... bvuviF1vnw
Topic 2024; [KS-MK] Franse (Tinker)veulens 2024 - here we go again!

Daphara
Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-20 13:28

Caily schreef:
Hotspot is op dit moment onderweg naar Frankrijk dus niet meer beschikbaar.

Maar Fantasy Apollo komt denk ik het dichtst in de buurt van wat je zoekt. 1.59 hoog en echt een kanon van een paard, maar erg vriendelijk. Hij heeft een paar jaar in Nederland gestaan Maar is nu weer terug bij zijn eigenaresse in Finland:

Saana Janhonen
Koskö
Finland
Tel. 0400 846610
saana.janhonen@nefikka.fi

Ze zit ook op fb, je kan haar toevoegen.

Zijn kleurcode
EE
Aa
LP/lp
PATN1/n
W20/n
To/n
(Sabino - n/n)


[ [url=m/abPCwY.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/aEfXID.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ohhh mooi!
Finland is nou net wat te ver om te rijden, weet je of er sperma van hem te krijgen is?

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Daphara
Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-20 13:36

Poosje81 schreef:
Daphara schreef:
Die van Roseboom zal inderdaad te klein zijn, bovendien gaat die in 2021 terug naar Frankrijk.


Beter gezegd, die is al op de terugweg naar Frankrijk, met op dit moment een tussenstop in België (hij is van mij)

Ondertussen zit ik te denken maar ze zijn er echt maar weinig en helemaal in die maat.
Vaak zitten ze onder de 150 volwassen.


Ja, ik moet natuurlijk weer bedenken dat ik een spikkelbips wil, eerst uitgezocht of Appaloosa Drumhorses zijn toegestaan en dat mag dus. Nu nog een Hengst vinden, maar hebben zeker anderhalf jaar de tijd daarvoor.

Het scheelt dat mijn merrie (voor een Shire) echt goede gangen heeft en er is weinig wat ik in de bouw echt zou willen verbeteren, maar ze is nog jong. Ook is het voor mij lastig inschatten wat er gebeurt wanneer ze gekruist wordt met een kleinere hengst en wat er mogelijk uit gaat komen.
Ze zal volgend jaar eerst door een Shire gedekt worden, dus dat helpt, ik zal ook die hengsten houder om advies vragen wat betreft type hengst voor een Drumhorse veulen.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

MallyBelly
Berichten: 3528
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 13:47

Daphara schreef:
Ja, ik moet natuurlijk weer bedenken dat ik een spikkelbips wil, eerst uitgezocht of Appaloosa Drumhorses zijn toegestaan en dat mag dus. Nu nog een Hengst vinden, maar hebben zeker anderhalf jaar de tijd daarvoor.

Het scheelt dat mijn merrie (voor een Shire) echt goede gangen heeft en er is weinig wat ik in de bouw echt zou willen verbeteren, maar ze is nog jong. Ook is het voor mij lastig inschatten wat er gebeurt wanneer ze gekruist wordt met een kleinere hengst en wat er mogelijk uit gaat komen.
Ze zal volgend jaar eerst door een Shire gedekt worden, dus dat helpt, ik zal ook die hengsten houder om advies vragen wat betreft type hengst voor een Drumhorse veulen.


En dan is het nog super moeilijk. Ik heb een tinker, eerste keer door een tinker laten dekken. Grappig veulen maar niet bijzonder, dit jaar heeft ze een veulen aan de voet van een fries en wauw, je zou echt niet zeggen dat ze dezelfde moeder hebben.
Dit veulen zit een stuk beter in elkaar en het grappige is dat veel mensen helemaal van overtuigd waren dat bij de fries x tinker een "niet helemaal mooi" iets uit zou komen en bij de tinker x tinker mensen helemaal vol vertrouwen er mee in gingen.

Tuurlijk moet je kijken naar wat er bij je merrie past maar een stukje gevoel is net zo belangrijk. Fokken is gokken en dan kun je maar beter gokken met iets wat je aan staat.

Apollo is een mooie zware hengst, heb hem op de hengstenkeuring in 2017 gezien, ondanks dat het een echte man is, leek hij mij wel meegaand en goed van karakter.

[KS-MK] Lot's Zaïra Liz. en Mallow Baby's 3.0
Lot's Zaïra Liz. x Peterlena Hoeve's Fridus 28'06'2024
Lot's Mallow x Peterlena Hoeve's Fridus 28'06'2024

cp112
Berichten: 14721
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 14:06

Daphara schreef:
Bedankt dat jullie al willen meekijken!

Die van Roseboom zal inderdaad te klein zijn, bovendien gaat die in 2021 terug naar Frankrijk.

Ik zoek ook voor het dekseizoen 2022. Pleun haar eerste veulen (van dekking in 2021) zal een volle Shire zijn.

Pleun zelf zal ongeveer op 180 cm uitkomen denk/hoop ik.
Ik wil er ook niet een te kleine hengst op zetten, ik ben zelf 183 cm met (nu nog) een ruime maat 44 tot 46.
Het Drumhorse veulen zal ook voor mezelf zijn.

Hier een foto van mij en Pleun. Ze is nu net 3 jaar, dus we hebben nog alle tijd.

[ [url=m/rO533c.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik wil het wel netjes doen, dus een veulen met papier.
Als kattenfokker hecht ik veel waarde aan een stamboom en dan wil ik niet met mijn paarden stamboomloos zomaar wat gaan fokken. Omdat Shire x GypsyCob, Drum of (kruising Gypsy cob x)Fries is toegestaan, moet ik mijn zoektocht tot die rassen beperken.

Citaat:
REGISTRATIE EISEN:
ieder paard dat in aanmerking komt voor Drum Horse registratie bij de GCDHA moet zijn:

• De nakomeling van 2 volledig geregistreerde Drum Horses, met een minimum van 1/8 Gypsy Cob bloed
• De nakomeling van 1 volledig geregistreerd Drum Horse en 1 Appendix geregistreerd Drum Horse met een minimum van 1/8 Gypsy Cob bloed
• De nakomeling van 1 geregistreerde Gypsy Cob en een ouder van of Drum Horse, of Shire, of Clydesdale of Friese afstammeling





Het GCDHA bestaat al een tijd niet meer.

Stal van 't Heideveld
' t Heideveld Horse Transport. Paardentaxi en internationaal transport.

cp112
Berichten: 14721
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 14:09

Ik denk dat Appolo een van de weinig is die aan het eisen lijstje zal voldoen.
Hij is goedgekeurd bij het ICS ook. En goed aan de maat.
Geen idee of hij nog eens terug komt naar NL of dat het per KI beschikbaar is.
Zijn eigenaresse Sanaa zit op facebook, ik zou haar eens een berichtje sturen als ik jou was.

Stal van 't Heideveld
' t Heideveld Horse Transport. Paardentaxi en internationaal transport.

kim_1990
Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 16:10

Daphara schreef:
Caily schreef:
Hotspot is op dit moment onderweg naar Frankrijk dus niet meer beschikbaar.

Maar Fantasy Apollo komt denk ik het dichtst in de buurt van wat je zoekt. 1.59 hoog en echt een kanon van een paard, maar erg vriendelijk. Hij heeft een paar jaar in Nederland gestaan Maar is nu weer terug bij zijn eigenaresse in Finland:

Saana Janhonen
Koskö
Finland
Tel. 0400 846610
saana.janhonen@nefikka.fi

Ze zit ook op fb, je kan haar toevoegen.

Zijn kleurcode
EE
Aa
LP/lp
PATN1/n
W20/n
To/n
(Sabino - n/n)


[ [url=m/abPCwY.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/aEfXID.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ohhh mooi!
Finland is nou net wat te ver om te rijden, weet je of er sperma van hem te krijgen is?


Verdiep je goed in de nakomelingen van deze hengst qua eczeem. Ik weet dat zijn vader namelijk meerdere nakomelingen heeft met redelijk erge eczeem en dan hoop ik voor je dat apollo zelf dit niet door vererft.

Verder zou ik je geen advies kunnen geven over potentiele geschikte hengsten... Het zal een lastige zoektocht zijn, maar hoop voor je dat je tegen die tijd een passende hengst gevonden hebt :D

Edit: ik lees net dat de eigenaresse van apollo op bokt zit, dan lijkt het me zeer verstandig om haar een bericht te doen en te vragen of hij eczeem door vererft aan nakomelingen. Hoop het niet voor je naar weet dat apollo zijn vader dit helaas wel bij meerdere nakomelongen gedaan heeft

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️

Caily
Berichten: 12514
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Gypsy cob of Drumhorse hengst Appaloosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 18:01

Er zijn redelijk wat nakomelingen van Apollo zonder eczeem hoor. Bovendien is hiervan de erfelijkheid nog niet eens bewezen. Vaak is eczeem een gebrek en voorkennis of onkunde in de manier van houden. Maar met een Shire en serieus Fokker als TS komt dat vast goed.

Bij mijn weten dekt Apollo natuurlijk, maar vragen kan altijd. Naar Finland rijden zou ik overigens best durven overwegen. Kan natuurlijk ook met professioneel transport.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Janinevv en 27 bezoekers