Ervaring met aankoop Shire

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lily1978
Berichten: 12
Geregistreerd: 18-02-18

Ervaring met aankoop Shire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-19 19:13

Hallo:-),
Wij zijn op zoek naar een nieuw (groot formaat) paard, mogelijk een Shire. Heeft er iemand ervaring met de aankoop van Shires?
Punten waar ik op kan/moet letten zoals specifieke keuringen/(bloed)tests, bloedlijnen e.a. tips.

Ik kijk uit naar jullie reacties.
Groetjes:-)


droomy
Berichten: 1100
Geregistreerd: 22-06-12
Woonplaats: Tilburg

Re: Ervaring met aankoop Shire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 19:20

He wat leuk dat jullie evt een Shire willen kopen!

Wij hebben onze merrie in Belgie gekocht, enige waar je heeeeel goed op moet letten is mok/mijt, dus de sokken goed doorzoeken op korstjes en wondjes.

Er is een leuk topic hier op Bokt, daar vind je vast ook veel handige informatie: [HK] Deel II Erop, ernaast of eronder, met Shires geen gedonder!

Hou je ons verder op de hoogte? :D

"I'd rather regret the things I've done than regret the things I haven't done."
Volg me op Facebook! :D

Lily1978
Berichten: 12
Geregistreerd: 18-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-19 19:37

droomy schreef:
He wat leuk dat jullie evt een Shire willen kopen!

Wij hebben onze merrie in Belgie gekocht, enige waar je heeeeel goed op moet letten is mok/mijt, dus de sokken goed doorzoeken op korstjes en wondjes.

Er is een leuk topic hier op Bokt, daar vind je vast ook veel handige informatie: [HK] Deel II Erop, ernaast of eronder, met Shires geen gedonder!

Hou je ons verder op de hoogte? :D


Hoi bedankt voor je snelle reactie en voor de link die ga ik even doorspitten;-). Mag ik vragen als jullie merrie bij een fokker vandaan kwam welke fokker dat was? Het liefst vangen wij een “hulpbehoevende Shire die een huis zoekt” op maar daar zijn er niet veel van;-)

Hutcherson
Berichten: 7289
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Ervaring met aankoop Shire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 19:49

Op mok en mijt zou ik een fantastisch paard niet laten staan hoor! Kwestie van consequent smeren of wassen en goed in de gaten houden. Zijn nou niet de grootste problemen.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!
Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 20:03

Ik verplaats dit topic naar Barokke en Klassieke paarden.

Lily1978
Berichten: 12
Geregistreerd: 18-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-19 13:56

Hutcherson schreef:
Op mok en mijt zou ik een fantastisch paard niet laten staan hoor! Kwestie van consequent smeren of wassen en goed in de gaten houden. Zijn nou niet de grootste problemen.


Bedankt voor je bericht, als het en goed paard is laat ik hem zeker niet staan

Daphara
Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Ervaring met aankoop Shire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 15:56

Ik volg even, we hebben al PB contact.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Granoek
Blogger
Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Ervaring met aankoop Shire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 16:30

Niet persoonlijk met Shires, enkel Clydesdales, maar als het je niet afschrikt om het water over te gaan weet ik je wel wat adresjes te sturen in Engeland!
Daar zit je vaak qua prijs nog wat lager, toen ik in NL ging kijken naar Shires werden daar soms echt gekke prijzen gevraagd voor jonge, onbeleerde paarden..

droomy
Berichten: 1100
Geregistreerd: 22-06-12
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 16:37

Lily1978 schreef:
Hoi bedankt voor je snelle reactie en voor de link die ga ik even doorspitten;-). Mag ik vragen als jullie merrie bij een fokker vandaan kwam welke fokker dat was? Het liefst vangen wij een “hulpbehoevende Shire die een huis zoekt” op maar daar zijn er niet veel van;-)


De onze vond ik toevallig op Facebook, ze stond al in Belgie maar die mensen hadden haar van Mettew King gekocht in Engeland. Ze is gefokt door CATWG, heel aardige mensen.
Zelf zou ik het importeren uit Engeland niet aandurven :o

In eerste instantie (nog voor ik op onze Shire stuitte) ging mijn voorkeur ook uit naar adoptie/herplaatsing, maar alle adoptiepaarden hadden als eis dat ze eigendom bleven van de organisatie en in een uitzonderlijk geval zelfs niet eens naar een evenement mochten.

Hoewel ik hun eisen best begrijp wil ik toch liever iets wat écht van mij, zonder 'maar'.

Misschien is dit iets voor je? _mexx_lady_ @ [BKR] [Foto] Het Shire en Clydesdale topic. (weet niet of haar vraag nog actueel is overigens)

"I'd rather regret the things I've done than regret the things I haven't done."
Volg me op Facebook! :D

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Ervaring met aankoop Shire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 17:05

@droomy: Dat heb ik ook hoor,dat ik het liefste een paard heb wat echt van mij is.

Veldbloem
Berichten: 501
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 17:26

Hoi, geen ervaring, maar zag toevallig vanmorgen op fb een advertentie voor een shire merrie. De stal is redelijk bij ons in de buurt, ik heb er met een vriendin een aantal keer een buitenrit gemaakt en ze hebben alles netjes voor elkaar. En iig hebben ze dus ervaring met opvang van shires :)
Ik probeer de link te plakken.
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 3196061975

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 18:16

Veldbloem schreef:
Hoi, geen ervaring, maar zag toevallig vanmorgen op fb een advertentie voor een shire merrie. De stal is redelijk bij ons in de buurt, ik heb er met een vriendin een aantal keer een buitenrit gemaakt en ze hebben alles netjes voor elkaar. En iig hebben ze dus ervaring met opvang van shires :)
Ik probeer de link te plakken.
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 3196061975

Nou,die zou misschien geschikt zijn. Is oorspronkelijk ook een opvangpaard maar nu goed opgeknapt. En best goedkoop vind ik,die zijn ze zo kwijt. Tenzij dat contract wat er bij zit niet redelijk zou zijn.

alice0cullen
Berichten: 2430
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Ervaring met aankoop Shire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 18:23

Volgens mij heeft stal Rooseboom ook wel eens leuke Shire's te koop, vaak al bereden en in verschillende prijsklasses. Misschien haar eens opzoeken op facebook.

Van een ruin kan je eisen, aan een hengst kan je het vragen en bij een merrie moet je 3-voudig schriftelijk verzoek indienen.

Riding: The art of keeping the horse between you and the ground.

Lily1978
Berichten: 12
Geregistreerd: 18-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-19 19:39

Veldbloem schreef:
Hoi, geen ervaring, maar zag toevallig vanmorgen op fb een advertentie voor een shire merrie. De stal is redelijk bij ons in de buurt, ik heb er met een vriendin een aantal keer een buitenrit gemaakt en ze hebben alles netjes voor elkaar. En iig hebben ze dus ervaring met opvang van shires :)
Ik probeer de link te plakken.
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 3196061975


Hoi veldbloem, bedankt voor de link :) , het zou een goede kunnen zijn, maar kan helaas geen merrie in mijn kudde hebben.

Lily1978
Berichten: 12
Geregistreerd: 18-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-19 19:42

droomy schreef:
Lily1978 schreef:
Hoi bedankt voor je snelle reactie en voor de link die ga ik even doorspitten;-). Mag ik vragen als jullie merrie bij een fokker vandaan kwam welke fokker dat was? Het liefst vangen wij een “hulpbehoevende Shire die een huis zoekt” op maar daar zijn er niet veel van;-)


De onze vond ik toevallig op Facebook, ze stond al in Belgie maar die mensen hadden haar van Mettew King gekocht in Engeland. Ze is gefokt door CATWG, heel aardige mensen.
Zelf zou ik het importeren uit Engeland niet aandurven :o

In eerste instantie (nog voor ik op onze Shire stuitte) ging mijn voorkeur ook uit naar adoptie/herplaatsing, maar alle adoptiepaarden hadden als eis dat ze eigendom bleven van de organisatie en in een uitzonderlijk geval zelfs niet eens naar een evenement mochten.

Hoewel ik hun eisen best begrijp wil ik toch liever iets wat écht van mij, zonder 'maar'.

Misschien is dit iets voor je? _mexx_lady_ @ [BKR] [Foto] Het Shire en Clydesdale topic. (weet niet of haar vraag nog actueel is overigens)


Vraag is van nog niet lang geleden maar zie dat het om een merrie gaat, dat gaat niet passen tussen de mannen die ik heb staan, jammer. ik had het nog niet specifiek gemeld maar ik ben op zoek naar een hengst/ruin.

Lily1978
Berichten: 12
Geregistreerd: 18-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-19 19:44

alice0cullen schreef:
Volgens mij heeft stal Rooseboom ook wel eens leuke Shire's te koop, vaak al bereden en in verschillende prijsklasses. Misschien haar eens opzoeken op facebook.


Dankje voor de tip :) , ik ga even kijken!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers