Prijsindicatie Trekpaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mand
Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Prijsindicatie Trekpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-19 22:20

Hoi!
Na al 2 jaar paardloos te zijn begint het weer te kriebelen en zou ik graag een Trekpaard willen. Het liefst een jaarling. Paard komt eerst 2/3 jaar in een kudde, zodat hij rustig kan opgroeien. Ik wil graag een ruin/hengst, vrij van CPL en niet te zwaar gefokt op de benen. Hebben jullie enig idee wat een goede prijs daarvoor is?

Paard hoeft geen mega stamboom te hebben of goedgekeurd te zijn in een showkeuring.

Korter.


suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 22:26

Een jaarling moet je toch kunnen vinden rond de €750-€1000, misschien nog wel minder.

Mand
Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-19 22:29

suffie schreef:
Een jaarling moet je toch kunnen vinden rond de €750-€1000, misschien nog wel minder.


Online is dat in ieder geval heel lastig. Kan geen goede site's vinden

Korter.

Dovahkiin
Berichten: 565
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Prijsindicatie Trekpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 22:32

Ik denk dat je voor 600-700 al een mooi veulen kan vinden. De CPL is inderdaad wel een dingetje en eigenlijk hebben alle trekpaarden CPL/ dikke plooien bij de kogel. Maar zo min mogelijk is een goed streven. Gelukkig zijn er “nieuwere” veulens in aantocht die iets minder op de sokken gefokt worden.

Hoppit
Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 22:43

Voor een 700-800 heb je ook al een leuk Comtois hengstveulen :) Schone benen met relatief kleine voeten, geen CPL, lieve karakters en niet te lomp groot (passen vaak nog in een grote Full).
Mocht je in het Utrechtse een keer eentje live willen zien, wij hebben een 17j merrie :)

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

tjaakje
Berichten: 919
Geregistreerd: 16-07-13

Re: Prijsindicatie Trekpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 22:49

Een jaarling voor 750-1000 was 5 of 10 jaar geleden nog wel de prijs, maar inmiddels niet meer. Voor dat bedrag kun je wel een mooi hengstveulen vinden denk ik.

Handgemaakt in Nederland: twisted en slanted stijgbeugels. www.groningstuig.nl

chazzie
Berichten: 428
Geregistreerd: 14-04-13

Re: Prijsindicatie Trekpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 23:00


Mand
Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-19 23:08

Hoppit schreef:
Voor een 700-800 heb je ook al een leuk Comtois hengstveulen :) Schone benen met relatief kleine voeten, geen CPL, lieve karakters en niet te lomp groot (passen vaak nog in een grote Full).
Mocht je in het Utrechtse een keer eentje live willen zien, wij hebben een 17j merrie :)


Leuk! Ik woon in Utrecht toevallig ook! Een tijd een Trekpaard gereden, heel veel er over geleerd en nu totaal verliefd op het ras. Nooit echt een eigen paard gewild tot nu <3

chazzie schreef:
toevallig zag ik net deze advertentie p bokt voorbij komen:
https://www.bokt.nl/markt/ad/488526/com ... gstveulens


Leuke paardjes! Helaas vind ik vanuit Frankrijk halen wel echt te ver.

Korter.

Hoppit
Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Prijsindicatie Trekpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 23:16

In België zijn er ook te koop. Op Comtois Nederland op fb staat bv Iron de la Vilette, jaarling die binnenkort geruind wordt ( of mss nu al is)

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

Mand
Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-19 23:22

Hoppit schreef:
In België zijn er ook te koop. Op Comtois Nederland op fb staat bv Iron de la Vilette, jaarling die binnenkort geruind wordt ( of mss nu al is)


Ik ben lid geworden van de groep! Thanks :)

Korter.

Granoek
Blogger
Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 23:23

Ik heb je even een pb gestuurd :)

VKM
Berichten: 160
Geregistreerd: 17-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 23:32

Hoi hoi! Mocht je richting Wageningen komen mag ook langskomen bij mijn trekpaard..

Let bij de aanschaf goed op de benen en kijk ook het liefst naar de ouderdieren en hun beenwerk.. CPL is voor een groot deel altijd aanwezig (aanleg) en de omstandigheden bepalen voor een groot deel ook of de CPL zich uit..

Ik kan je mijn paard haar CPL laten zien, je mag ook een stukje stappen als je dat leuk zou vinden?

Stuur maar een berichtje als je meer wilt weten over aanschaf, verzorging, herkenning CPL, verzorging van CPL, voermanagement etc..

Succes!

Daphara
Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Prijsindicatie Trekpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 23:39

Er zijn redelijk wat trekpaard/draft rassen, wat zoek je precies?
Zoek je echt type NL trekpaard, Belg of Ardenner, of heb je ook interesse in andere rassen?

Er zijn namelijk ook trekpaardrassen die veel minder last van CPL hebben.

Ik weet trouwens ook nog een leuke Shire hengst jaarling te koop, beide ouders niet te groot, denk dat deze rond de 1.80 zal worden. Ik heb er een tweejarige zus van uit dezelfde moeder.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

palousa_boy
Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Prijsindicatie Trekpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 23:47

Wij hebben er idd (zoals te zien in de advertentie) zelf een te koop en vrienden verkopen 2 veulens en een volwassen hengst, maar als je Frankrijk te ver vind houd het op.

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

Mand
Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Prijsindicatie Trekpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-19 23:56

Lief van de mensen die zeggen dat ik mag langskomen! Ik heb zelf een tijd een trekpaard gereden dus ik weet hoe het zit en het is, maar alsnog super lief!

Het hoeft denk ik niet perse een Belg te zijn, met andere rassen ben ik niet heel bekend. 1.80 vind ik helaas echt te groot, ik ben zelf maar 1.58 lang en hoe gaaf ik het ook vind is dat niet te doen met oog op de toekomst. Denk aan bijvoorbeeld in het bos moeten op en afstappen.

Korter.

Daphara
Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 01:17

Sheehan schreef:
Lief van de mensen die zeggen dat ik mag langskomen! Ik heb zelf een tijd een trekpaard gereden dus ik weet hoe het zit en het is, maar alsnog super lief!

Het hoeft denk ik niet perse een Belg te zijn, met andere rassen ben ik niet heel bekend. 1.80 vind ik helaas echt te groot, ik ben zelf maar 1.58 lang en hoe gaaf ik het ook vind is dat niet te doen met oog op de toekomst. Denk aan bijvoorbeeld in het bos moeten op en afstappen.


Ik heb speciale opstapbeugels, die met 1 klik 18 cm uitklappen en weer automatisch inklapt als ik mijn voet in de beugel zet. Dat scheelt al wat!

Ook bij mij mag je best een keertje komen proefrijden hoor! Duke, mijn 6 jarige Shire, is maar 177 cm. Dan kun je het eens voelen!

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

puppy1128
Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 06:56

Nog een tip, test het paard op pssm. Komt veel voor bij koudbloeden en dus ook trekpaarden. Zover ik heb gehoord zijn er veel positieve geteste paarden bij de trekpaarden. Pssm is heel kort gezegd een erfelijke spierziekte. Best kans dat de verkoper/Fokker er nooit wat van gehoord zal hebben, er zogenaamd niet in geloofd of nooit wat aan gemerkt heeft.. Maar voor die paar tientjes zou ik testen. Alleen al om te weten dat de kans bestaat dat het zomaar ineens slecht kan gaan met je paard en (veel) meer kosten met zich mee kan brengen.
Op Facebook is er ook een Facebook groep 'pssm forum - Nederlands'. Daar zijn ook een paar eigenaren met positief geteste trekpaarden.

Hoppit
Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Prijsindicatie Trekpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 07:10

Owv CPL zijn wij voor een Franse gegaan. In Frankrijk zijn ze een stuk nuchterder wbt 'slechte' paarden: slecht beenwerk -> slacht. Onze 17j heeft geen rimpels of gerommel onder haar beetje sok.

CPL toont zich meestal pas na een aantal jaar, dus met beleren op 2,5j, eerste veulen op 4, daarna elk jaar een veulen en veel van het oudere slag fokker erkent het probleem niet. Ondertussen is daar wel een verandering in, dus als je voor een Belg gaat, let op een fokker die je alles over beenwerk kan vertellen. Meestal zijn dat mensen die op net een tikje minder bot en behang fokken dan de oude slag fokkers.

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

Amy111
Berichten: 79
Geregistreerd: 05-05-14
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 09:11

Voor een Nederlands trekpaard zou ik toch niet boven de €750 gaan zoeken! Misschien met goed zoeken zelfs rond de 500. Veel succes,ben heel benieuwd wat je gaat vinden :)

tjaakje
Berichten: 919
Geregistreerd: 16-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 10:01

Amy111 schreef:
Voor een Nederlands trekpaard zou ik toch niet boven de €750 gaan zoeken! Misschien met goed zoeken zelfs rond de 500. Veel succes,ben heel benieuwd wat je gaat vinden :)


"Zelfs" op de zuidlaardermarkt ga je ze voor die prijs niet vinden. En als je ze wel vindt, heb je grote kans dat er slechte benen onder zitten.

Handgemaakt in Nederland: twisted en slanted stijgbeugels. www.groningstuig.nl

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only
Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Prijsindicatie Trekpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 13:08

Dit topic verplaats ik naar BKR waar het beter op zijn plek is.

Liesbethje
Berichten: 1070
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Oud Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 13:15

Mijn stalgenootje en vriend hebben thuis een kleinschalige trekpaardenfokkerij (sprundel/ noord-brabant). Mocht je interesse hebben kan je pb-en voor het nummer.

Trots! Z2+ 1 met mijn gouden topper *\o/*
Trots! Rubriekskampioen Z1 NHPS Divoza dressuurcompetitie 2015

lizy29
Berichten: 6238
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 13:36

Amy111 schreef:
Voor een Nederlands trekpaard zou ik toch niet boven de €750 gaan zoeken! Misschien met goed zoeken zelfs rond de 500. Veel succes,ben heel benieuwd wat je gaat vinden :)


Ik ben toch wel erg benieuwd waarom je de waarde van een goed trekpaard zoveel lager inschat dan van een warmbloed veulen.


Hoppit schreef:
Owv CPL zijn wij voor een Franse gegaan. In Frankrijk zijn ze een stuk nuchterder wbt 'slechte' paarden: slecht beenwerk -> slacht. Onze 17j heeft geen rimpels of gerommel onder haar beetje sok.

CPL toont zich meestal pas na een aantal jaar, dus met beleren op 2,5j, eerste veulen op 4, daarna elk jaar een veulen en veel van het oudere slag fokker erkent het probleem niet. Ondertussen is daar wel een verandering in, dus als je voor een Belg gaat, let op een fokker die je alles over beenwerk kan vertellen. Meestal zijn dat mensen die op net een tikje minder bot en behang fokken dan de oude slag fokkers.


Het behang is sowieso veel minder overdreven er in gefokt zoals bij vele andere koudbloeden. Het is echt nog functioneel behang ipv voor de mooi. Althans bij de Breton die wij fokken en de Comtois fokkers die ik hier in de buurt ken.

https://www.bokt.nl/markt/ad/522801/pension-midden-frankrijk
[HK] [VOLG] Ons project in Frankrijk


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers