Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
KarinvdM
Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-17 19:10


Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn


Laura1982
Berichten: 4054
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 19:14

Hoi Karin wat vervelend dat je nog last van je nek hebt. Wat een leuk setje zijn ze samen.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7

KarinvdM
Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-17 19:19

Nee, dat was nog met haar moeder. :)


[ img ]

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

geertje3
Berichten: 1236
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: kantens, winsum, garrelsweer

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 19:54

Ik volg ook onder de mee lees steen. Rijd op dit moment niet, fries viert vakantie ivm zwangerschap

geertje nu B+ 19 l1+ 24 l2+18 m1+14 dus m2 startgerechtigd nu met verdiend pensioen door blessure.
sinds 29 april 2011 in bezit van een 2e fries genaamd foppe. 24-5-2014 foppe zijn debuut in de B [o]

Annetje
Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 20:35

Wat jammer dat jullie nu niet rijden. Gaan jullie dat straks wel weer doen?

Hananass
Berichten: 91
Geregistreerd: 02-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 20:36

Leuk om dit topic weer te zien! Heb ooit wel eens gereageerd, maar heb het topic toen uit het oog verloren.

Zaterdag gaan we ons M2 debuut maken. Ben benieuwd hoe hij het gaat doen :D Ik loop er regelmatig tegen aan dat mijn Fries op wedstrijd heel erg in zichzelf gekeerd is. Zijn hier mensen die dit ook kennen? :o

Gerret <3 (Feitse x Oeds) ... M2+3 Eindstand
Mazzeltov Carl ♥♥ (Trafalgar x Concorde) ... zadelmak
Gipsy ♥♥ (Porthos x Tuskerbister Jarl Haakon) ... M1+6

FamkeKolinde
Berichten: 145
Geregistreerd: 13-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 20:43

Misschien toch maar eens melden hier. Lees wel steeds mee. Prachtige resultaten worden er bereikt. Hallo allemaal ik ben Colinda en in het bezit van 4 friezen. Famke (16), Renske (12), Ysbrand en Yrene alias Yfke (beiden 2 jaar).

Famke heb ik helaas moeten terugtrekken uit de wedstrijden. Mentaal kan ze het allemaal goed aan maar helaas lichamelijk niet meer. Het is een dame die niet zo heel goed op zichzelf past. Hoe leuk ik wedstrijden ook vind het is goed zo met haar.
Renske is eigenlijk het paard van mijn dochter. Die er dus ook fanatiek mee rijdt en start. Zij rijden momenteel L2. En als ik in 3voud aanvraag bij mijn dochter heb ik het geluk dat ik zo af en toe een wedstrijdje mee mag pikken :D En dat gaat helemaal niet verkeerd gezien het feit dat ik zelden met haar train. Alle krediets voor mijn dochter.

[ img ]
Dit is Renske tijdens mijn gewonnen clinic bij Laurens van Lieren op 8 september. Daarna niet meer met haar gereden tot vorige week. Toen zelf 2x gereden die week en zaterdags voor het eerst sinds juli weer een wedstrijd mogen rijden van dochterlief. En dat ging helemaal niet verkeerd. Onze 4e wedstrijd in het M1. Eerste proef 2e me 187,5 punt *\o/* 2e proef toch nog 177 ondanks dat alles bijna in galop ging en ze tijdens mijn contra prachtige galopwissels liet zien. Hihi. Op naar de volgende wedstrijd.

Famke (Teunis 332 x Piter 312) M1+3, Met vervroegd pensioen Renske (Fetse 349 x Olof 315) M1+3 Lara en Renske L2+9
Ysbrand vd Brugemannen (Hessel 480 x Fetse 349)Yrene van de Heemstede (Hessel 480 x Ulke 338)

jesss_amigo
Berichten: 1806
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 20:51

O wat een leuk topic! Nog niet eerder gezien. Ik breng de fries van een stalgenoot uit. We zijn in drie wedstrijden de B door gegaan, en staan nu op L1+6. Volgende week zondag eindelijk weer wedstrijd! Wegens drukte afgelopen 2,5 maand niet gestart.

Dit zijn wij:
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Jolliana RC ~ Ceasar ter Linden x Ronaldo
Instagram: Eventer_jolliana

Anna_Amy
Berichten: 16
Geregistreerd: 06-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 21:01

Ik zal mij ook even melden :D Ik rij de 6 jarige kroon merrie Jitske Solje een Jisse x Fetse. We starten momenteel L1, we gaan niet zo vaak op pad maar zondag mogen we weer *\o/* jammer genoeg heb ik nog geen foto's van haar

Ik heb ook nog een 7 jarige ster merrie van Rindert x Piter gereden. We reden M2 maar we moesten haar in januari plots laten inslapen door een gescheurde maag -O-
[ img ]

Fokel (Rindert 406 x Piter 312) B+15 L1+20 L2+12 M1+13 M2+3 eindstand, rust zacht 31-01-2017

Jitske Solkje (Jisse 433 x Fetse 349) B+1 L1+10 L2+15 eindstand

Laura1982
Berichten: 4054
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 08:15

Welkom alle nieuwe mensen leuk om wat nieuw vers bloed in de groep te krijgen :D :D

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7

Fenia
Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 08:30

Wat een leuk topic! Ik stel mij ook graag voor. :) Ik start mijn fries in de B, dit doe ik nu ongeveer sinds april en we hebben er nu zo'n 7 wedstrijdjes op zitten. In het begin was het best wel een beetje een drama. Hij is namelijk een behoorlijke drama queen, en ziet spoken in alle hoekjes. De eerste wedstrijden heb ik merendeels van de proeven niet uit kunnen rijden omdat ik hem niet verder kreeg dan op de volte bij A. Inmiddels gaat het al een stuk beter, dikke punten rijden we nog niet, maar het wordt steeds normaler om beide proeven uit te kunnen rijden. We hebben nu inmiddels 1 winstpunt bij de voorlaatste wedstrijd gehaald, laatste wedstrijd hadden we 179 en 176,5, dus we gaan de goeie kant op. Zondag gaan we er weer voor!
[ img ]

[ img ]

Vladimir (v. Optimist, Mv. Burggraaf)~verkocht
Sjouke fan 't Zand (Tije 401 x Jakob 302)
Ball Alley Boy, aka Baileys

Pien1989
Berichten: 365
Geregistreerd: 03-12-14

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 08:38

Oh wat een leuk topic!
Ik kom me ook melden!
Ik start met mijn fries ook in de B. Heel grappig Fenia want ik herken in jou verhaal precies ons verhaal. Mijn fries is ook echt een draakje en heel onervaren. Ik heb sinds januari een startkaart en heb inmiddels 10 winstpunten. De eerste maanden haalde ik geen punten en was het echt gaan voor de ervaring. De laatste maanden rijden we puntjes en dat geeft toch wel moed. Ik heb op mijn eerste protocol van de eerste officiële wedstrijd gekregen dat mijn paard niet klaar was voor wedstrijden. Toen zakte de moed me wel in de schoenen... toch maar doorgezet en uiteindelijk geeft het resultaat. Ik merk dat ze in het buitenseizoen wel echt relaxter was dan binnen! Ik weet zeker dat dat bij jullie ook goedkomt fenia!

Welke regio starten jullie allemaal?

Dit zijn wij :-)

[ img ]

Fenia
Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 08:43

Pien1989 schreef:
Oh wat een leuk topic!
Ik kom me ook melden!
Ik start met mijn fries ook in de B. Heel grappig Fenia want ik herken in jou verhaal precies ons verhaal. Mijn fries is ook echt een draakje en heel onervaren. Ik heb sinds januari een startkaart en heb inmiddels 10 winstpunten. De eerste maanden haalde ik geen punten en was het echt gaan voor de ervaring. De laatste maanden rijden we puntjes en dat geeft toch wel moed. Ik heb op mijn eerste protocol van de eerste officiële wedstrijd gekregen dat mijn paard niet klaar was voor wedstrijden. Toen zakte de moed me wel in de schoenen... toch maar doorgezet en uiteindelijk geeft het resultaat. Ik merk dat ze in het buitenseizoen wel echt relaxter was dan binnen! Ik weet zeker dat dat bij jullie ook goedkomt fenia!

Welke regio starten jullie allemaal?

Dit zijn wij :-)

[ [url=m/PSNVAS.jpg]Afbeelding[/url] ]



Toch wel 'fijn' om te horen dat er meer zijn met dit probleem haha. Mijn paard had dus ook nog nooit wat mee gemaakt en gezien in zijn leven voordat hij mij ontmoette :+ Afgelopen maandag zijn we ook voor het eerst naar het bos geweest, dit was ook heeeel spannend maar hij vond het ontzettend leuk en deed het heel goed. Wel merk ik aan hem dat hij juist binnen rustiger is dan buiten, maar hij is ook wel een binnenbak gewend dus dat kan ook wel mee spelen. Ben heel benieuwd hoe hij het zondag gaat doen, in die bak is hij nog nooit geweest, maar hoop dan toch weer een winstpuntje te kunnen gaan rijden. :o
Ik start in Friesland. :)

Vladimir (v. Optimist, Mv. Burggraaf)~verkocht
Sjouke fan 't Zand (Tije 401 x Jakob 302)
Ball Alley Boy, aka Baileys

kaatjemuts
Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 08:59

leuk topic!
ik start, na een stop van iets van 5 jaar, ook weer. Dautsen is een fabe x oltman van 8 jaar oud en we starten in de L1.

Ze is erg heet van karakter en bij mijn eerste wedstrijd werd ik idd ook afgekraakt. niet goed voor je zelfvertrouwen, helemaal niet als je na zo'n tijd weer opnieuw begint , weer moet leren proefje rijden (is moeilijker dan ik me herinnerde :o ) en moet wennen aan het rijden met een handicap. Maar ik heb afgelopen weekend weer een wedstrijd gehad waar we wel gewaardeerd werden, met als resultaat 2 kleine winstpuntjes *\o/* .

ik start in Friesland.

Dit is mijn superpaardje!
[ img ]

#snotterzegt

Laura1982
Berichten: 4054
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 09:06

Leuke foto's dames!

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7

EclareJarig
Berichten: 742
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Hoeksche waard

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 11:32

Leuk! Welkom allemaal!
Ik zal ook weer proberen wat actiever mee te praten!

Ik heb a.s. zondag wedstrijd met Floyd, moeten nog 1 puntje voor het Z2 dus hoop die dan wel even binnen te kunnen slepen. Hij beheerst het allemaal prima alleen we gaan uit starten en dat kan hij nog wel eens een beetje te spannend vinden :+ .
Vanaf de wedstrijd verhuis ik hem dan ook nog eens naar onze nieuwe stal dus heb vooral daat wat leuke zenuwen voor!

Doen er nog mensen mee met de wintercompetitie? Ik niet, wil deze winter de wissels erop gaan zetten dus heb even een wedstrijd stop gepland.

Fenia
Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 11:53

Balen, krijg ik net een mailtje dat ik zondag als 2e reserve sta. :( Als ze dat nou eerder hadden gemeld had ik mij nog in kunnen schrijven voor een andere wedstrijd tot gister, maar nee :roll: Nou maar hopen dat er 2 uitvallen, had er net zo'n zin in..

Vladimir (v. Optimist, Mv. Burggraaf)~verkocht
Sjouke fan 't Zand (Tije 401 x Jakob 302)
Ball Alley Boy, aka Baileys

Getty_Maan
Berichten: 2574
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 16:42

Wat leuk, weer wat nieuwe actieve mensen erbij!

Wij zijn nu 1x L1 gestart en mochten 1 winstpunt mee naar huis nemen :)

We starten niet heel vaak, Maar er komt nu een eigen tailer, waardoor het wel gemakkelijker gaat worden!

In mijn onderschrift vinden jullie foto's van mijn knappe Friese dame!

- Maan fan de Alde Skatting (Alwin 469 X Bartele 472) drachtig van Arent 515
- Ulkje H (Bartele 472 X Fetse 349)L2+13 drachtig van Arent 515

Petrichor
Berichten: 10501
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 17:34

Yes ik start ook met mijn Fries op wedstrijd, nu 3 wedstrijden in de L1 gehad en al op 9 winstpunten. Ik heb nog 2 wedstrijden in de L1 staan en daarna wil ik de overstap naar de L2 maken!

[ img ]


[ img ]

The smell of earth after rain!

Maanlicht
Berichten: 6845
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 17:41

Hey leuk topic! Ik wil graag ook meekijken. We zijn nog niet gestart, maar gaan dat waarschijnlijk wel doen!

[ img ]

Sanet
Berichten: 7848
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 19:21

Ha, een nieuw topic.
Ik ben Janet, ik rij een 20jarige Jillis merrie waarmee ik ZZ-Zwaar start. [ img ]

Daarnaast heb ik van een vriendin nog een 11jarige Jasper merrie staan, het is de bedoeling dat ik haar ga uitbrengen. En van dezelfde vriendin ook een 6jarige Tsjalle merrie, zij is net beleerd, ik ga haar doorrijden totdat ze verkocht wordt.

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

EclareJarig
Berichten: 742
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Hoeksche waard

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 07:20

Mooie set Sanet! Is je zadel nou zwart en bruin?

Ik had nog geen foto's geplaatst dus bij deze :)
[ img ]

Sanet
Berichten: 7848
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 08:29

Eclare schreef:
Mooie set Sanet! Is je zadel nou zwart en bruin?


[ img ]
Ja, mijn Custom is zwart met bruin

Ik heb recent een Kep gekocht die ook bruin met zwart is en ik heb mijn bruin met wit onderlegde hoofdstel geverfd naar bruin met zwart onderlegd :)

[ img ]

Dus we zijn helemaal in set nu :)

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

droversrun
Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 08:41

He leuk topic!

Ik meld mij ook even. Ik heb twee friezen waar ik momenteel met alle twee eigenlijk niet meer start besef ik me nu :+ De ene is een 6 jarige merrie van Andries X Brandus waarmee ik nu Z2 mag starten. Zij is op het moment alweer 5,5 maand drachtig van Elias 494 dus we oefenen nu thuis rustig verder voor het Z2 tot aan haar zwangerschapsverlof.
Mijn ruin is een 10 jarige Botte X Olof, waar ik M2 + 7 mee ben. Ik ben hem nu weer aan het opbouwen want hij is vorig jaar geopereerd aan OCD en hij heeft artrose in zijn hoefgewricht. Dus met hem is het even kijken of we ooit weer kunnen starten.

Mijn merrie, Jonne:
[ img ]

De ruin, Watse:
[ img ]

Pien1989
Berichten: 365
Geregistreerd: 03-12-14

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 14:25

Wat een prachtige paarden, echt geweldig.
Mooi setje ook Sanet, chique.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: sinnekinne en 4 bezoekers