Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 14:05

Fetje schreef:
Gefeliciteerd Anne! Ga je nu meteen door naar de L?

Wij hebben zaterdag onze eerste echte wedstrijd gehad, want onze vorige proefjes waren allemaal online. Ik had dus geen flauw idee hoe het zou gaan! En ik weet ook niet helemaal wat ik spannender vond, het trailer laden en rijden of het proefje. Dus toen ze binnen 5 minuten al op de trailer stond en we daar meteen al konden draaien dat ik na afloop niet meer hoefde te keren viel er al wat stress van mijn schouders af. Ze had deze keer ook helemaal niet gezweet van de spanning, dus daar was ik ook heel blij mee!
Toen mochten we gaan loskrijgen en ze liep heerlijk <3 . Nadat we opgewarmd waren nog even rustig gestapt en toen mochten we de ring in. We hadden mooi de tijd om beide kanten op een rondje te stappen zodat ze alles even gezien had en toen mochten we beginnen.
Ook hier was ze weer super braaf, af en toe wou ze nog wel een beetje kijken maar ze sloot zich niet voor me af. Bij de tweede proef werd ze iets moe van alle indrukken en kon ik haar gelukkig net in de galop houden.
Na het uitstappen stond ze ook in 5 minuten weer op de trailer. We hebben Esra eerst naar stal gebracht omdat de punten er nog niet waren. Mijn dag kon al niet meer stuk en de punten maakten me ook al niet meer uit. Die hebben we daarna nog wel even opgehaald en we hadden 191 en 189, helemaal blij mee!
Ik zit nog steeds op mijn roze wolk na te genieten <3


Klinkt als een hele succesvolle ervaring! En super mooie punten, gefeliciteerd! *\o/*

Ja, ik wil graag direct de overstap maken. Ik merk dat het doorzitten (wat in de B niet mag en in de L wel) haar op sommige momenten erg kan helpen, dat ze het eigenlijk heel goed doet op sneller opeenvolgende onderdelen (dan blijft ze beter bij de les). Ons grootste aandachtspunt is het wijken, waarin ze meer mag nageven en meer mag overstappen. Maar in de L1 is dat nog maag 5 meter, dus ik heb er vertrouwen in dat dat wel goed gaat komen met nog wat oefening :D


Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 10:30

Gister voor het eerst sinds corona weer op pad geweest. Tussendoor wel online een aantal proeven gereden, dus de winstpunten zijn in principe binnen, maar wil nog eerst wat km's maken voordat we de overstap maken. Het doel was om er fijn aan te kunnen blijven rijden & dat ze niet in zichzelf keerde. Dit heb ik geweten, mevrouw liep als een trein, kon er top aan blijven rijden & dit resulteerde in 199 punten en een 3de plaats. Zo trots <3

25 oktober gaan we 2 proeven B starten & dan de overstap maken naar het L1 *\o/*

B+12 pr 203 L1+14 pr 200 L2+5 pr 192.5

Syberdepiep
Berichten: 1598
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:15

Gefeliciteerd allemaal, goed bezig!

Gisteren voor het eerst L1 gestart met Syb, was nog een heel gedoe voor de vereniging door de strenge Corona maatregelen. Mochten maar 1 begeleider meenemen, geen prijsuitreiking, je kreeg zo snel mogelijk je lijst zodat je weer weg kon. Helaas stormachtig weer, daarom lekker vroeg begonnen met losrijden en lang losgestapt, werdt Syb uiteindelijk stuk rustiger van. Proeven gingen voor mijn gevoel fantastisch, hij liep fijn en was met z'n aandacht bij mij. Tuurlijk zat afwerkingsfoutjes, maar wijken en galopverruiming ging aardig want dit doen we pas sinds een maand. Maar het feit dat ik mocht doorzitten gaf veel meer rust en controle. Had 195,5 en 187 dus eerste 3 winstpuntjes zijn binnen!

Bop van de Erven 08.06.2000 - 09.01.2023 Ids 300 x Teunis 332 * L1+3
Syb van de Oude Kleefsebaan 05.06.2013 Wolfert 467 x Maeije 440 * M1+11

Fetje
Berichten: 28
Geregistreerd: 16-11-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 06:44

Wat leuk al die mooie punten!
Dat is een goed begin na de coronastop Imke!
En een heerlijk L1 debuut BopjeBo!

Wat grappig dat jullie juist blij zijn met doorzitten, ik vind dat soms zo lastig. Of het gaat dan ineens heel goed en dan loopt Esra heel fijn. Of we bakken er helemaal niks van en bouwen te veel spanning op. Gelukkig hebben we nog even voordat we verplicht moeten doorzitten in de M1 en we zijn ook al wel veel aan het oefenen met doorzitten. Als we aan het einde van de L2 zijn wil ik ook vast een keer het doorzitten in een proef proberen, maar nu nog even lekker thuis oefenen. :Y)

Esra B+10 PR 215,5 /L1+10 PR 211,5 /L2+4 PR 191

Syberdepiep
Berichten: 1598
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:38

Thanx!

Als je ontspannen kunt zitten vind ik het een stuk meer rust geven, je hebt constant contact ipv lichtrijden waarbij je even uit het zadel wipt. Zit dan een stuk netter en stiller, en kan paard dan ook meer naar een constantere aanleuning rijden. Lichtrijden maakt gewoon een stuk rommeliger. Alleen bij halsstrekken rijd ik licht. Kreeg daar wel een opmerking over op mn protocol, eerste pas deed ik op het verkeerde been, daarna wel hersteld.

Bop van de Erven 08.06.2000 - 09.01.2023 Ids 300 x Teunis 332 * L1+3
Syb van de Oude Kleefsebaan 05.06.2013 Wolfert 467 x Maeije 440 * M1+11


Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:29

Mooie punten BopjeBo! Gefeliciteerd!
Verstandig wel Imke95. Ze zijn op vreemd terrein toch anders dan thuis. Lekker om dat een beetje te kunnen oefenen!

Ik hoop in oktober mijn L1-debuut te maken, maar dit hangt nog even van de drukte van mijn studie af %) Ze loopt in ieder geval thuis echt als een zonnetje en begint het wijken steeds beter te begrijpen. We hebben nu vaak een paar passen mooi geschaard en de billen mooi mee. Die achterhand mooi meenemen vindt ze nog ergggg lastig. Ook in schouderbinnenwaarts o.i.d. vindt ze dat erg moeilijk.
Maar goed, gestaag gaat het beter, dus we komen er wel :D

Getty_Maan
Berichten: 2586
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 13:34

Nou daar gaan onze wedstrijden helaas weer. Hopelijk knapt het allemaal snel weer een beetje op...

Hier wel een nieuwtje, ik heb sinds gister eindelijk mijn eerste eigen Fries gekocht. Dit prachtige merrieveulen Maan, van mijn super wedstrijdpaard Hiske. Een Alwin X Bartele

[ img ]

En nog een knappe 3-jarige stermerrie erbij gekregen te rijden Tsjalle x Beart

- Maan fan de Alde Skatting (Alwin 469 X Bartele 472) drachtig van Arent 515
- Ulkje H (Bartele 472 X Fetse 349)L2+13 drachtig van Arent 515

Cas10
Berichten: 32
Geregistreerd: 25-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 16:37

Ik had even een vraagje over de te rijden proeven, online. Weten jullie of het klopt, dat er voor de M2 nr 22 verreden moet worden?
In de algemene kalender staat nr 19 voor januari, maar bij de kalender van "mijn KNHS"kom ik nr. 22 tegen.
Weet één van jullie hoe het zit...?
Thanks alvast!!!

Getty_Maan
Berichten: 2586
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:56


- Maan fan de Alde Skatting (Alwin 469 X Bartele 472) drachtig van Arent 515
- Ulkje H (Bartele 472 X Fetse 349)L2+13 drachtig van Arent 515

Cas10
Berichten: 32
Geregistreerd: 25-07-16

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 13:05

Dank je gett!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: twilight7 en 26 bezoekers