Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 21:16

Marjolein ik wil wel maar dit is ons 1e kindje en het is e vven kijken hoe alles loopt. Dus besloten dat opnieuw aanvragen altijd zo gedaan is of anders pas voor aantal keer starten. Vond het teveel geld om te kijken wanneer het zou kunnen en er vervolgens geen gebruik van te kunnen maken.

M_arjolein

Berichten: 1422
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 12:44

Dat is ook zo.Het is toch ook erg duur als je er amper gebruik van maakt. En idd startpas voor een dag ofzo is ook zo geregeld.

Getty_Maan

Berichten: 2588
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 21:01

Blizzart, zelfs als het wijken niet lukt, kan je gewoon winst rijden! Vorige merrie reageerde ook niet echt op m'n been met wijken..

Pittig Laura, gefeliciteerd met jullie zoon. Verder alles goed gegaan?

blizzart

Berichten: 1398
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: beesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 21:32

Ja klopt is zo we gaan het gewoon proberen

gett schreef:
Blizzart, zelfs als het wijken niet lukt, kan je gewoon winst rijden! Vorige merrie reageerde ook niet echt op m'n been met wijken..

Pittig Laura, gefeliciteerd met jullie zoon. Verder alles goed gegaan?

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 21:46

Ja alles verder goed gelukkig nu even de juiste modus vinden maar dat komt vast goed. Dus ik ga wat meer in de leesstand en heb niet veel wedstrijd nieuws te vertellen Hahah

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 14:06

Hier ons zojuist weer opgegeven voor een wedstrijd 23 november in Heteren. Begin oktober hebben wij onze vorige wedstrijd gereden in het L1. Daar weer 2 winst punten (Beide proeven 183,5) meegenomen. Proeven voelde ook exact zoals de punten waren, het mag allemaal nog flitsender en was braaf gereden. Paardlief zakte ook paar keer te diep waardoor deze jury op elk onderdeel waar ze te diep liep er een punt vanaf had getrokken (beetje flauw, maar ook begrijpelijk).
Ik heb heel stiekem hoop dat we 23 nov gewoon 3 WP rijden :') In principe kunnen we dat wel, als ze op wedstrijd zo loopt als ze nu in de training doet. Want dat gaat echt erg fijn momenteel.


Leuk dat iemand hierboven gescout is voor het jeugd stimuleringsplan! Mooi iets is dat, met fijne trainingen :)

Laura gefeliciteerd met jullie zoon! Gelijk heb je met het stopzetten van de pas. +100 betalen en er geen gebruik van maken is zonde!

Splinterz

Berichten: 1136
Geregistreerd: 28-05-12
Woonplaats: Radewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 16:34

@ Laura, jammer! Ik snap het wel hoor, maar toch jammer. Hoop dat jullie gauw jullie draai hebben gevonden en dat het toch allemaal wil lukken. Zet em op topper!

@xwien, gefeliciteerd!

@gett Gefeliciteerd met de dracht en succes vant weekend +:)+

@evelien; zolang je gevoel goed was is het goed en vanuit kleine goed stukken doorborduren. Komt goed!

Ik start morgen en vrijdag (koudbloedencompetitie) weer. Ben 3 dagen kinderloos dus even gebruik/misbruik van maken :D

Getty_Maan

Berichten: 2588
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 08:39

Fijn dat verder alles goed gaat Laura!

Winst is altijd goed Loes, dan weet je dat je goed bezig bent, maar er nog wel meer uit te halen is!

Gisteravond onze eerste indoor wedstrijd gehad en toch nog even op de feiten gedrukt dat paard nog niet zoveel gezien heeft. Was toch nog allemaal erg spannend.

Reed de proeven uit m'n hoofd en kreeg haar in de galop niet op de juiste volte, waardoor de jury mij onderbrak en dacht dat ik verkeerd reed. Mocht toen dat stukje opnieuw rijden.

2e proef ging al beter en toch nog 178 en 178,5 gereden. We gaan lekker meters maken, ik weet dat het wel goed komt.

We houden het maar op dat we erg veel geleerd hebben! Volgende week zondag gaan we weer op pad.

Verder op de dag nog bij Friese Merries wezen kijken, helaas niet wat we zoeken. Mocht iemand een leuke jonge (liefst onbeleerd) merrie hebben met leuk papier, dan mag diegene mij best een pb sturen!

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 09:01

Jammer gett van je punten maar goede zelfreflectie en ind Km's maken en ervaring opdoen is ook heel veel waard.

Marjon boffert en goed gereden zag ik jullie doen het super goed. Hard work pays off!

Gisteren voor het eerst weer even op Douwe gezeten wat was dat fijn!
Werd ik echt heel blij van vandaag nog maar even een rondje doen.
Fijne zondag allemaal.

M_arjolein

Berichten: 1422
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 16:39

Nou Getty dat is zeker niet verkeerd voor een 1e x indoor. Knap dat je het uit je hoofd doet!

@Splinterz ben benieuwd hoe het is gegaan!

@Laura wat fijn dat je weer gereden hebt! Smaakt direct naar meer dus :D

Hier vandaag de laatste clinic gehad van Kim Jacobi. Proefgericht voor de L1. Wijken zit er best al lekker in en de oefeningen zoals de overgang van galop naar draf op de diagonaal ging ook best lekker. Veel geleerd hoop dat ik snel mn nieuwe zadel krijg zodat we lekker echt weer los kunnen met trainen.

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 16:47

Leuk marjolein dat je bewust hebt kunnen trainen bij de clinics. Wat heb je voor zadel besteld? Wachten duurt altijd lang he.

M_arjolein

Berichten: 1422
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 16:59

Hulsebos 8-) Jaa dan duurt wachten heeeel lang helaas

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 17:05

Het wordt beloond weet ik zeker hahaha.

Vraagje hier weet iemand miss omgeving Utrecht een bijrijder voor 2 a 3 dagen voor mijn Fries. Mijn vriendin die hem rijd komt tot de conclusie dat ze toch te druk is om passend te krijgen in agenda. Min L2 niv en 20+ of echt volwassen en verantwoordelijk in gedrag enz. Heb al advertentie geplaatst in de benodigde fb groepen maar soms via via kan je ook wat vinden

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 23:55

Wij mogen zaterdag avond weer starten. Heerlijke tijd, zo kan ik haar s ochtends nog even longeren zodat ze wat minder druk is. Nog even wat bijzetten. Dit keer een koudbloeden wedstrijd, met veel Friese paarden zag ik al op startlijst. We hebben er zin in :o

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 00:01

@ loes netjes hoor Winstpunten en fijn dat er nog ruimte voor verbetering is.

Gett jammer van je punten, lekker kilometers maken dan gaat het vast goed komen.

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 10:57

Evelien veel plezier zaterdag. Is jouw paard ook altijd zo mega blij als er andere Friezen bij lopen ?

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 18:58

Loes1996 schreef:
Evelien veel plezier zaterdag. Is jouw paard ook altijd zo mega blij als er andere Friezen bij lopen ?



Dankjewel , ik heb 1x tegelijk met een fries gereden en toen deed ze gewoon normaal :)
Zaterdag voor het eerst tussen allemaal Friezen en koudbloeden we zullen zien hoe ze dan is..

_xwien
Berichten: 1935
Geregistreerd: 24-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 19:04

@loes1996 succes 23 november! Komt vast helemaal goed!
@splinterz hoe zijn je wedstrijden gegaan?
@gett jammer dat ze zoveel spanning had, kilometers maken dan komt dat vanzelf wel! Toch nog redelijke punten !
@laura1982 leuk dat je er weer op hebt gezeten! Lekker bezig dus :)
@marjolein hopelijk komt je zadel snel! Ben benieuwd! Hulsebos is fijn!
@evelien hoe is het gegaan?
@loes1996 die van mij reageert altijd op andere Friezen, al een paar keer gemerkt, ze wil er altijd naar toe haha


Hier vandaag de eerste selectie van het indoor seizoen gehad, paard liep echt fantastisch en was heel relaxt, heerlijk kunnen rijden, eerste proef net wat minder dan verwacht maar toch respectievelijk 191 en tweede proef een 2e plaats met 194 :) dik tevreden dus

Afbeelding

2e proef was buiten door de vele aanmeldingen

Afbeelding

Afbeelding

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 21:41

Mooi paard heb je xwien ! Ziet er netjes uit. Gefeliciteerd met je punten en prijs!


Vandaag cc gehad ben redelijk tevreden alleen was ze in de galop niet aan mijn been en viel ze te vroeg terug in draf.. 1e proef 169 en 2 e proef 182 net buiten de prijzen. Dus nog weer flink sleutelen aan de galop.

Splinterz

Berichten: 1136
Geregistreerd: 28-05-12
Woonplaats: Radewijk

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 14:27

Wedstrijden gingen goed! Vorige week woensdag 2x 2e met 210 en 200. Moesten de proeven gelijk achter elkaar rijden en dat was behoorlijk pittig voor zowel mij als Mike.
Vorige week vrijdag liep ze super met losrijden! Alleen toen kwamen we in de ring.. oeff, daar was veel te zien waardoor ze zich afsloot op mn been. 1e proef 2e met 204 en 2e proef 196 geloof ik. Nu is het afwachten of ik finale mag rijden van de competitie.

Evelien, jammer van de galop maar toch winst, goed bezig. Was je in Marienheem?

Xwien: super, mooie punten!

Thnx Laura!

Gett: niet slecht voor 1e indoor toch?!

_xwien
Berichten: 1935
Geregistreerd: 24-07-11

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 17:30

Dankjewel Evelien!
Mooie punten zeg splinterz, welk niveau start je?

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 17:41

Super punten Splinterz!
Ik deed inderdaad mee in Marienheem :)
4e prijs had 1 punt meer als mij, dus als de galop beter was gegaan waren we in de prijzen geweest.. jammer maar toch een teken dat we de goede kant op gaan ;)

Splinterz

Berichten: 1136
Geregistreerd: 28-05-12
Woonplaats: Radewijk

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 20:41

Dank je Xwien! We starten Z1, punten zijn dus minder spectaculair dan het lijkt :D

Evelien, ah leuk! Heb je meer competitie-wedstrijden gereden?

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 21:22

Splinterz wij hebben alleen Marienheem gestart. Heb Véline nog maar sinds februari. In Mei zijn we voor het eerst op concours geweest. Zij was nog helemaal groen, alleen recreatief gereden bij vorige eigenaar. Vond de andere selecties voor de competitie te ver weg.. Ruinerwold had gekund maar dat was outdoor en op gras was bang dat ze daar nog te groen voor zou zijn.. afgelopen zomer alleen wat gestart op kleine concoursen op zand en omheinde ringen.. ;)
Nu gaat het al een stuk beheersder dus wie weet volgend jaar de competitie wel meedoen.
En de kfps wedstrijden van het zomer meedoen lijkt me ook erg gaaf. Maar dan moeten we nog iets meer de galop bevestigd hebben ;)

Splinterz

Berichten: 1136
Geregistreerd: 28-05-12
Woonplaats: Radewijk

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 09:21

Evelien, ja klopt, het was soms wel even rijden idd!
Ruinerwold was op zand trouwens, dan weet je dat voor eventuele competitie volgend jaar.
Als het galop-kwartje valt gaat het vanzelf beter.

Uitslag van de competitie staat online, mag finale rijden! *\o/*