Knabstruppers op bokt?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
ramasso
Berichten: 31
Geregistreerd: 03-09-09
Woonplaats: Voorburg

Re: Knabstruppers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 18:10

En keurig vierkant _O-


Manioux
Berichten: 40
Geregistreerd: 04-06-18
Woonplaats: Perth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 09:15

pvdbosch schreef:
De mijne; geimporteerd uit Denemarken.

[ [url=m/YG07MC.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/mGcPWk.jpg]Afbeelding[/url] ]


WOW wat een prachtpaard!

Manu and his annoying small human - http://instagram.com/theemotionalpony


Woon al weer een aantal jaar in het buitenland dus 'please forgive my Dinglish' :P

Sjolvir
Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 11:56

ramasso schreef:
En keurig vierkant _O-


En min of meer gelijke driehoeken, zij het op aparte plaatsen...

Hij is verder wel leuk hoor, vind het zo geniaal dat hij er in de wei altijd uitziet alsof hij nog geen 50 cent waard is, echt heerlijke lummel! Als hij er niet bij staat als giraf om nog ergens stukje gras te kunnen pikken.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Re: Knabstruppers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:17

Ik heb een paar vragen over dit ras. Zijn deze paarden snel schrikachtig of juist heel koel in de kop? Wat is de gemiddelde stokmaat? Kunnen ze ook voor de koets beleerd worden of past dit niet bij ze?

Waarom ik dit wil weten? Mijn moeder is op 63 jarige leeftijd begonnen met paardrijden. Ze is nu bijna 65 en mag volgend jaar met pensioen. Om zich niet te vervelen wil ze dan een eigen paard kopen. Maar als het rijden niet meer gaat door haar leeftijd, wil ze gaan mennen.

Waar is onze Angel?
www.wioa.nl
voor hulp bij het zoeken naar vermiste honden en het online delen van alle vermiste dieren

Sjolvir
Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:40

Domino_2006 schreef:
Ik heb een paar vragen over dit ras. Zijn deze paarden snel schrikachtig of juist heel koel in de kop? Wat is de gemiddelde stokmaat? Kunnen ze ook voor de koets beleerd worden of past dit niet bij ze?

Waarom ik dit wil weten? Mijn moeder is op 63 jarige leeftijd begonnen met paardrijden. Ze is nu bijna 65 en mag volgend jaar met pensioen. Om zich niet te vervelen wil ze dan een eigen paard kopen. Maar als het rijden niet meer gaat door haar leeftijd, wil ze gaan mennen.


U zei koets? Ja hoor!!! Ken niet heel veel knabstruppers (zijn er in NL niet zo veel), maar doorgaans zijn ze best veelzijdig in te zetten en kan je binnen het ras best een cool exemplaar vinden.
(filmpje wat ik plaatste laat Toobs zien terwijl ze op de weg naar de vereniging in 1x een bouwplaats zijn begonnen, vind ik best cool dat ie daar braaf langst tsjoeketsjoekt).
Toen Toobs jong was heeft hij uiteraard wel eens wat grapjes uitgehaald, van 0 naar 180 km/u optrekken in fractie van seconde, maar nooit gemeen gebokt of wat dan ook, in dat opzicht fijn paard.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Sizzle
Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-18 17:50

Super leuke foto‘s Sjolvir.

Het is een veelzijdig ras, maar niet perse een beginnerspaard, daar zijn ze vaak te slim voor.
Ook zal je niet makkelijk een goed in het tuig beleerde vinden die te koop is (ze zijn sowieso al moeilijk te vinden).

Voor beginnende ruiters/koetsiers vind ik netjes betuigde Friezen meestal meer geschikt.

Oehlala
Berichten: 4294
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Knabstruppers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 17:56

ik heb er 3. waarvan 2 ook voor de kar lopen.
het zijn mega intelligente paarden die snel leren maar ook enorm gevoelig zijn. bij de ene uit zich dat anders als bij de andere.
het zijn leuke paarden maar in mijn optiek zeker niet voor de beginner of wat onzekere persoon. mocht je toch nog interesse hebben. 1 van de mijne staat te koop.

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 21:57

Sizzle schreef:
Super leuke foto‘s Sjolvir.

Het is een veelzijdig ras, maar niet perse een beginnerspaard, daar zijn ze vaak te slim voor.
Ook zal je niet makkelijk een goed in het tuig beleerde vinden die te koop is (ze zijn sowieso al moeilijk te vinden).

Voor beginnende ruiters/koetsiers vind ik netjes betuigde Friezen meestal meer geschikt.


Mijn moeder wil ook rijden. Friezen hebben daar teveel beenactie voor. Verder is er veel inteelt bij Friezen en daardoor ook veel afwijkingen/ziektes.

Waar is onze Angel?
www.wioa.nl
voor hulp bij het zoeken naar vermiste honden en het online delen van alle vermiste dieren

Sizzle
Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Knabstruppers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-18 12:57

Die inteelt is bij de Knabstruppers niet beter ben ik bang :o
Het is ook een Barock ras en daarmee ook niet altijd makkelijk uit te zitten, vooral omdat ze doorgaans ook nog eens breed zijn.

Waarschijnlijk kun je beter niet naar een ras zoeken maar gewoon enkel selecteren op braaf, goed gereden en goed bevestigd in het tuig.

Oehlala
Berichten: 4294
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Knabstruppers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 16:20

dat ligt er maar net aan.
ik weet niet waar je ergens woont, maar jullie zijn altijd welkom om hier een keer te komen kijken. wij zitten bij venlo.

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 05:42

NenaC schreef:
dat ligt er maar net aan.
ik weet niet waar je ergens woont, maar jullie zijn altijd welkom om hier een keer te komen kijken. wij zitten bij venlo.


Ik woon in Utrecht, dus dat is zeker wel te doen.

Waar is onze Angel?
www.wioa.nl
voor hulp bij het zoeken naar vermiste honden en het online delen van alle vermiste dieren

Sjolvir
Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 11:54

Domino_2006 schreef:
NenaC schreef:
dat ligt er maar net aan.
ik weet niet waar je ergens woont, maar jullie zijn altijd welkom om hier een keer te komen kijken. wij zitten bij venlo.


Ik woon in Utrecht, dus dat is zeker wel te doen.

X.

Ik zit bij Dordrecht ook hier welkom
. Mijne is wel breed, maar zit lekker, gooit niet heel hoog op, was ik blij mee met proefrinden toen, al was hij toen net zadel mak. Wordt et ook niet jonger op.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Sizzle
Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-18 21:12


Sjolvir
Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 18:37

Sizzle schreef:
Inmiddels ingereden :P

[ [url=m/4mn3Cu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze is het er nog niet helemaal mee eens.... misschien zadel? Voor betere gewichtsverdeling.

De ultieme knabstrupper.....met vriendin

[ img ]

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

ramasso
Berichten: 31
Geregistreerd: 03-09-09
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 19:29

Sizzle schreef:
Inmiddels ingereden :P

[ [url=m/4mn3Cu.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ach wat lief <3

JoukjeV
Berichten: 334
Geregistreerd: 12-02-09
Woonplaats: een prachtig plekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 15:37

Las in knabstrupper Nyt (verenigingsblad knn) dat er op 4 juni een grading in Nederland was. Weet iemand hier daar meer van? Waar en hoeveel paarden ed...

Tink net oan juster, der feroarest neat mear oan. Hjoed moat it heve, want doe kinst noch neat mei moarn! (denk niet aan gister, want daar verander je niks meer aan, vandaag moet het gebeuren, want je kunt nog niks met morgen)

De bonte droom is over - Bedankt lieve Bas


Oehlala
Berichten: 4294
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Knabstruppers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 16:31

nee maar als je wat meer weet ben ik wel benieuwd. heb er zelf ook 1 en vind het jammer dat er niets in nederland is met knabstruppers.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mariska_emke en 7 bezoekers