[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
xXutopiaXx
Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 08:39


<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_



Spirit
Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:19

Wat leuk, een Friezen topic. Lijkt me leuk om ook mee te lezen/kletsen! :D

Ik heb zelf een Fries als verzorgpaard. Hij is net tien jaar oud en we hopen binnenkort met hem te kunnen gaan starten.

[ img ]
[ img ]

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

M_arjolein
Berichten: 1400
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:49

Wat een leuke fotos Utopia!

Welkom Spirit!

xXutopiaXx
Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 14:13

Dankjewel Marjolein!

Welkom! Leuk paard <3

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


Janinevv
Berichten: 13225
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 17:33

Welkom!

Tjitkse is alweer een jaar! En ze begint weer knap te worden in haar zomer jasje!

[ img ]

[o]

Absolem
Berichten: 2756
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 17:38

Janinevv schreef:
Welkom!

Tjitkse is alweer een jaar! En ze begint weer knap te worden in haar zomer jasje!

[ [url=m/KGEuCP.jpg]Afbeelding[/url] ]



Leuk!! Ik hoop eind dit jaar weer mee te kunnen kletsen hier.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

M_arjolein
Berichten: 1400
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 14:25

Prachtig hoor!

Anouk1605
Berichten: 919
Geregistreerd: 14-04-09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 09:38

Utopia wat een gave foto's zeg!! Hoop dat ook ooit nog eens te doen :D.

Hier de afgelopen weken lekker afwisselend bezig geweest. Nog wat de dressuurmuts proberen uit te hangen, nog lekker een paar sprongetjes gemaakt, geoefend alleen naar buiten te gaan en gewoon een buitenritje gemaakt . Merk dat afwisseling ons beide goed doet. Ik heb de neiging om te veel aan de dressuur te willen werken en dan doet het geen goed.
Oja, weide seizoen! Paar mooie foto's van haar gemaakt. Ze is helemaal happy. [ img ]

Op les bij een andere stal:
[ img ]

Anouk <3

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 16:48

Ik ga eens kijken of ik mezelf vanavond kan filmen

Ik heb filmpjes van de eerste keer dat ik op fab reed in november

Ik heb een filmpje van februari waar ze al een stuk beter liep

En ze voelt de laatste tijd zo lekker dat Ik graag eens op beeld wil hoe we er nu voor staan :o

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 12:15

Film slachtoffer gevonden gister }>

We moeten beide nog heel veel oefenen en daar hebben we ook les voor maar ben stiekem wel trots op het verschil van een half jaar terug en nu. En dat is ook de reden waarom ik eens in de zoveel tijd film, dan kan ik zelf ook eens zien wat er gebeurd.

Opbouwend kritiek is ofcourse altijd welkom ^^ (ik weet dat we met een menbit rijden das op vraag van de eigenaar hier hoef ik geen discussie over)

Nov 2018 eerste keer dat ik erop zat
https://streamable.com/xfmpc

Feb 2019 tijdens een les heel veel zoeken nog
https://streamable.com/h8ibs

En gisteravond juli 2019
https://streamable.com/acjbv
Laatst bijgewerkt door Golden_Angel op 15-06-19 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

M_arjolein
Berichten: 1400
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 12:38

Goh wel een heel verschil hoor! Zie bij je paard al veel meer ontspanning! Drukt ie zich vaak op?

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 12:43

Nou ga ik een hele domme vraag stellen he.. Maar wat bedoel je met 'drukt hij zich vaak op?' die term ken ik niet haha :o

nowylover
Berichten: 906
Geregistreerd: 13-12-08
Woonplaats: Oosterwolde GLD

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 13:47

Hier halsoverkop mijn tweejarige hengst moeten verhuizen. De opfok wou hem niet mee hebben. Blijkbaar ontsnapte hij elke keer dood over het hek/draad te gaan en als dat niet wou dan ben die het hek wel mee. Zo ken ik hem totaal niet. 

Trailer rit was echt een hell. Eerst moesten we al uit het land getrokken worden met een trekker. En hij was ook nog eens over de voorstang heen gekomen en hing met zijn achterbenen daar overheen te bungelen voor dood. Gelukkig kon je van de buitenkant de stangophang los draaien zodat ze boel los schiet. Toen hij Uit eindelijk een beetje fatsoenlijk lag op hoop en zegen de rit van bijna anderhalf uur gaan maken. Maar wonderbaarlijk is hij onderweg weer in de benen gekomen en stond hij bij aankomst op de nieuwe stal mooi in de benen te hinniken. Daar in een grote groepsstal achteruit de trailer in geparkeerd en stapte hij rustig achteruit de klep af.

Nu kan hij eerst mooi tot rust komen, wordt hij gekapt en ontwormd en dan gaat hij bij een koppel Friese hengsten in die bijna allemaal van de hengstenhouder zijn waar ik mijn merrie heb staan.

[ img ]

Tjitske van 't Oosterzand (Fridse 423 X Lute 304)
Eip-Jan N. (Omer 493 X Fridse 423) verkocht

M_arjolein
Berichten: 1400
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 14:20

Golden Angel dat ie zijn nek er op zet en zijn rug weg drukt bedoel ik? Sorry.

Oh wat vervelend nowylover dat je m halsoverkop moest verhuizen. Gelukkig goed aangekomen.Hij is aardig aan de maat of niet? Vindt m er al heel volwassen uit zien.

nowylover
Berichten: 906
Geregistreerd: 13-12-08
Woonplaats: Oosterwolde GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 14:26

M_arjolein schreef:
Golden Angel dat ie zijn nek er op zet en zijn rug weg drukt bedoel ik? Sorry.

Oh wat vervelend nowylover dat je m halsoverkop moest verhuizen. Gelukkig goed aangekomen.Hij is aardig aan de maat of niet? Vindt m er al heel volwassen uit zien.


Hij is inderdaad voor zijn leeftijd al gigantisch aan de maat. Zit ondertussen al wel bijna op de 1.65 met zijn 2 jaar. Hij is van 29 april 2017

Tjitske van 't Oosterzand (Fridse 423 X Lute 304)
Eip-Jan N. (Omer 493 X Fridse 423) verkocht

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 14:28

M_arjolein schreef:
Golden Angel dat ie zijn nek er op zet en zijn rug weg drukt bedoel ik? Sorry.


Ah ik ken dat inderdaad onder de rug weg drukken haha, sorry!!

Het verschilt momenteel, in het begin was dat waardeloos en zat die neus continu in de lucht.

Op dit moment hebben we dagen waarom ze heerlijk licht in de hand loopt en mooi omlaag.
Maar we hebben ook veel dagen zoals gister waarbij het heel erg wisselt.
Het gaat op en af ^^

Pepperrr
Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 17:00

Golden Angel, mooi verschil idd!

Hier niet zo veel te vertellen. Alles gaat prima met poowns. Laatste week niet zo veel kunnen doen met dit weer :(

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

xXutopiaXx
Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 09:44

Jeetje wat een gedoe is dat zeg, als je je paard ineens zo moet verplaatsen -O- Gelukkig allemaal goed gekomen..

Hier leuk nieuws, als alles goed mag verlopen wordt Tamme volgend jaar papa! <3 :+:

[ img ]

En deze merrie heeft hij gedekt:

[ img ]

De kleine spruit :') Al zie ik er zelf helemaal niets in hahaha

[ img ]

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


M_arjolein
Berichten: 1400
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 13:20

O wat leuk zeg dat ie een merrie heeft gedekt! Doe je dat vaker?

xXutopiaXx
Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 15:19

Was nu de eerste keer.. ik wilde heel graag eens een nakomeling van Tamme, maar wilde eigenlijk zelf een fokmerrie kopen. Alleen, dilemma... want wilde wel een goede fokmerrie kopen, om later ook serieus mee te fokken, maar dan is het misschien zonde om Tamme erop te zetten..... dus maar steeds op de lange baan geschoven.. Toen kwam mijn DA met deze merrie, die is snel hoefbevangen en zou voor haar gezondheid het best een keer drachtig kunnen worden, maar is geen stermerrie en die eigenaren vonden het zonde om er dan een goedgekeurde dekhengst op te zetten... dus onze DA heeft ons bij elkaar gebracht haha. Zo is het een mooie oplossing voor beide :D

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


M_arjolein
Berichten: 1400
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 17:30

Wat een goed idee inderdaad! Leuk zeg. Is het allemaal natuurlijk gegaan?

Janinevv
Berichten: 13225
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 18:44


[o]

xXutopiaXx
Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:52

Dankjulliewel! :D
Alles is natuurlijk gegaan ja.. maar denk niet dat ik het ooit nog eens zo doe :') Heb het nu 2x natuurlijk gezien, en tot 2x toe bleef de merrie lopen, ook al was ze flink hengstig... mijn Tamme was gelukkig heel lief en rustig, maar dat kan ik van die andere hengst niet zeggen.. die heeft die merrie toen flink afgebeuld.. in ons geval was Tamme vooral erg moe.. en was het echt een aanslag op z'n lijf.. mocht er nog een volgende keer komen, mag hij lekker op de bok springen :P

Knappe Tjitske, mooie hals al :+:

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


Janinevv
Berichten: 13225
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 11:14

xXutopiaXx schreef:
Dankjulliewel! :D
Alles is natuurlijk gegaan ja.. maar denk niet dat ik het ooit nog eens zo doe :') Heb het nu 2x natuurlijk gezien, en tot 2x toe bleef de merrie lopen, ook al was ze flink hengstig... mijn Tamme was gelukkig heel lief en rustig, maar dat kan ik van die andere hengst niet zeggen.. die heeft die merrie toen flink afgebeuld.. in ons geval was Tamme vooral erg moe.. en was het echt een aanslag op z'n lijf.. mocht er nog een volgende keer komen, mag hij lekker op de bok springen :P

Knappe Tjitske, mooie hals al :+:


Jaa het kan er heftig aan toe gaan! Wij hadden hier keer hengst in onze shetlander groep, was merrie sloot in gejaagd was ze er eindelijk uit net in de benen kwam de hengst er weer aan gillen, had iemand maar even trap tegen de kont aan gegeven en merrie toen maar mee genomen was daarna weer flink opgeknapt. Ligt ook wel erg aan de hengst hoe ze zich gedragen tegen over de merrie. Vind natuurlijk altijd het mooist maar snap de keuze van de bok!

Jaa lekkere nek al he!

[o]

xXutopiaXx
Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 11:53

Ach ja.. het kan er echt wild aan toegaan.. ben wel blij dat Tamme eigenlijk heel braaf en lief was <3 Het was vooral de merrie die het hier moeilijk maakte haha. Maar als hij er na een mislukte poging dan weer af moest, luisterde hij ook nog gewoon hartstikke goed naar me. Had z'n hoofdstel in gedaan met hengstenketting, maar met een halster en gewoon touwtje was het net zo makkelijk gegaan :+: Ben ik toch weer zo trots op m'n lieverd.. :+:

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers