[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 09:02

Mooie merrie is ibbeltje.
Leuk die jonge paarden vind altijd wel leuk om te volgen hoe het opleiden gaat..

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 14:58

Ja ze thuis....zo blij..heel relaxed gegaan...nu lekker wennen aan elkaar.Afbeelding
Afbeelding

Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:22

Zooo die is goed gelukt! Mooi paard heb je daar <3

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:37

Knapperd!!
Wat is haar afstamming ?

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 16:24

Ibbetlje is een Take x Fetse.
Ze is "gemaakt"op 4 mei net iets na de 2 minuten stilte...toch een mooi moment eigenlijk...was gelijk raak dus ik weet heel zeker dat dat de verwerkte datum is.
Ik vind haar nog wel echt een guppie maar zo ontzettend lief en mensgericht. Echt een feestjes...mijn handen jeuken om alle knopen uit haar staart en manen te halen maar daar ga ik de komende dagen maar eens aan beginnen.

Linda2B
Berichten: 662
Geregistreerd: 04-04-08

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 16:34

hallo allemaal, sorry dat ik hier ineens binnen kom vallen maar als de keuring goed gaat hebben wij een friese merrie gekocht vandaag. En nu weet ik aardig wat van KWPN'ers maar heel weinig van Friezen. Het gaat in elk geval om een stamboekmerrie uit 2006. Hoe kom ik te weten of zij bijvoorbeeld ooit een veulen heeft gehad? En als ik bv prestaties van haar lijn wil weten etc? Wie kan mij, evt per PB, helpen?

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:12

Linda, dan moet je lid worden van het kfps! Misschien is iemand hier die je kan helpen, ik ben helaas geen lid!

Horseloverl
Berichten: 2222
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 20:20

Linda2B schreef:
hallo allemaal, sorry dat ik hier ineens binnen kom vallen maar als de keuring goed gaat hebben wij een friese merrie gekocht vandaag. En nu weet ik aardig wat van KWPN'ers maar heel weinig van Friezen. Het gaat in elk geval om een stamboekmerrie uit 2006. Hoe kom ik te weten of zij bijvoorbeeld ooit een veulen heeft gehad? En als ik bv prestaties van haar lijn wil weten etc? Wie kan mij, evt per PB, helpen?


Ik ben lid. Als je me haar stamboeknaam en afstamming ff pbt wil ik het wel ff nakijken :)

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 20:41

Timmie06 schreef:
Ibbetlje is een Take x Fetse.
Ze is "gemaakt"op 4 mei net iets na de 2 minuten stilte...toch een mooi moment eigenlijk...was gelijk raak dus ik weet heel zeker dat dat de verwerkte datum is.
Ik vind haar nog wel echt een guppie maar zo ontzettend lief en mensgericht. Echt een feestjes...mijn handen jeuken om alle knopen uit haar staart en manen te halen maar daar ga ik de komende dagen maar eens aan beginnen.



Heerlijk mee tutten en vertrouwd met elkaar worden <3

Linda2B
Berichten: 662
Geregistreerd: 04-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 21:49

Horseloverl schreef:
Linda2B schreef:
hallo allemaal, sorry dat ik hier ineens binnen kom vallen maar als de keuring goed gaat hebben wij een friese merrie gekocht vandaag. En nu weet ik aardig wat van KWPN'ers maar heel weinig van Friezen. Het gaat in elk geval om een stamboekmerrie uit 2006. Hoe kom ik te weten of zij bijvoorbeeld ooit een veulen heeft gehad? En als ik bv prestaties van haar lijn wil weten etc? Wie kan mij, evt per PB, helpen?


Ik ben lid. Als je me haar stamboeknaam en afstamming ff pbt wil ik het wel ff nakijken :)



Oh dat zou super zijn! Ik mail je de gegevens.
Dankjewel alvast

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 18:00

Hoi allemaal. Even offline geweest dus nu even bijgelezen *D
Zijn weer leuke nieuwe en jonge paarden geplaatst zag ik al. Leuk om te gaan volgen! En wat is Floris braaf op buitenrit zeg! Genieten met zo'n kanjer!

Diegene die haar veulentje heeft moeten laten gaan; sterkte. Wat verdrietig.

Vorige week is ons veulen heel ziek geweest. Had ineens over de 40 graden koorts en at en dronk niet meer. Uiteindelijk infuus moeten geven voor vocht. Wonderwel knapte ze na twee dagen heel ziek zijn ook zo in een keer weer op. Wat kun je dan een zorgen hebben. Maar ze is nu weer haar eigenwijze zelf gelukkig **\O/**


Afbeelding

Onze andere merrie is nu 7 maanden drachtig. Dat schiet heel erg op. Ze is ook enorm aan het groeien momenteel. Ik denk dat ze een reuzebaby gaat krijgen.

Worden hier verder nog veulentjes verwacht komend jaar?

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 19:17

Ik heb vandaag voor het eerst met Ibbeltje over het terrein gewandeld...dus uit de wei gehaald en aan een touwtje met mij meelopen...deed ze echt al heel braaf. De tractor was beetje spannend maar ze blijft heel keurig bij mij. De stalhouder brengt haar met een ander paard tegelijk al samen naar de wei...zij vindt haar dus echt heel relaxed als 2,5 jarige zo uit de opfok.
Voor de ervaringsdeskundige onder ons...hoe hebben jullie het aangepakt met je jonge paard.
Ibbeltje komt dus net uit de opfok dus echt niet veel gewend. Alleen 4x pj bekapt en ontwormt en verder gewoon in de groep gestaan 24/7 buiten. Waar begin ik? Ik heb vandaag beetje gewandeld en beetje geoefend met stilstaan en paar pasjes achteruit als ik dat vraag.
Ik hoor graag jullie tips!! Thx
Ik bedoel dus niets van werk maar meer beetje basis opvoeding. Ik heb haar natuurlijk de 1e maanden na de geboorte wel thuis gehad en elke dag gezien en geknuffeld maar nu is het al best een heel paard ;-)

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 20:35

Wij beginnen bij de jonkies altijd met braaf mee lopen, halthouden, pasje achteruit vragen, wijken voor druk van beide kanten, dus zowel links als rechts van het paard kunnen bepalen waar het zijn voeten neerzet en het overal kunnen aanraken zonder spanning. Bij het ene paard is dat zo maar klaar en bij de andere duurt het wat langer. Belangrijk is dat ze de aandacht bij jou houden tijdens dit "grondwerk". Jouw paardje klinkt al heel braaf :o

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 21:46

Thx voor je tips...heb ik zeker wat aan...doe je dat elke dag even als “ normale “ handeling ?

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 21:58

Timmie06 Bij ons komen ze iedere dag in handen en dan nemen we idd deze "basisafspraken" mee in de omgang. Is geen moeten maar gaat echt spelenderwijs. Soms nemen we ze even apart maar heel veel dingen zoals bijvoorbeeld het wijken vr druk kun je ook gewoon in de stal mee nemen.

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 22:00

Oproepje!
Ik heb onze Oukje Yfke opgegeven voor de "merrieveulen van het jaar" verkiezing hier op bokt. Willen jullie je stem ook uitbrengen in die verkiezing? *\o/*

sannahtris
Berichten: 434
Geregistreerd: 01-05-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 20:12

Tijdje niks laten horen ,
Maar hier in maart hopelijk ook een mooi gezond veulen.
Is alleen nog niet zo veel van te zien bij mn paard..
Bescheiden buikje denk dat het nog gaat komen
Rond welke maanden stoppen jullie met rijden, ze wil wel nog heel graag maar is snel moe.
En wanneer bij voeren, ohja en ontwormen twee maanden van te voren toch?
Laatste worm onderzoek paar dagen terug was gelukkig goed

@ynkes
Fijn dat je knappe veulen weer opknapt ga zeker even stemmen zo!
Aftellen kan beginnen gaat u in eens wel heel snel zo ! Van welke hengst ook al weer ? ;)
@Timmie06
Wat fijn dat je paard goed oppakt zou indd lekker door rommelen zo.

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 20:24

Hoiiiiii allen :D

Afbeelding

Ik wil mij graag aan jullie voorstellen :D
Ik ben Diablo (waarschijnlijk al wel een beetje bekend bij (sommigen) van jullie :D ) Ik ben 7 jaar en mag mij nog een complete ruin noemen <<) (Als die 2voeters het woord hengst horen, beginnen ze al te steigeren, zonder dat ze kennis met mij hebben gemaakt >;) )
De meeste tijd neem ik door op de wei met mijn grote bonte vriend, die ik nu al ruim 5 jaar ken...
Afbeelding

... en regelmatig maak ik even een babbeltje met mijn bejaarde buurvrouw (die vindt mij overigens interessanter, dan dat ik haar vindt... Gras is toch wel levensbehoefte nummer 1 :Y) <<) ) en haar begeleide shet...
Afbeelding


Soms komt er een 1 of andere 2voeter die weer van alles met mij uitvreet... Dan moet ik weer rondjes lopen in een afgezette zandbak...
Afbeelding
Afbeelding

... of gaan we bomen tellen in het bos aan de overkant van mijn woonplek...
Afbeelding


... denkt het dat ik een hond ben... (is trouwens wel mijn favoriete kunstje :D )...
Afbeelding

... of zelfs ook een 2voeter -:(-
Afbeelding


... dan versiert het mij weer alsof ik een wandelende <|- ben 8)7 ...
Afbeelding


... of dat ik een 1 of andere griezel ben ;( ...
Afbeelding


... en regelmatig ben ik het mikpunt voor *-:) Dan probeer ik zo hard mogelijk weg te rennen, maar op een 1 of andere manier weten ze mij toch te pakken te krijgen ^)
Afbeelding


Heel soms komt er een 1 of ander donker gekleed figuur met een rammelend staal ding en moet ik mij ineens wel als een woeste, wilde hengst gedragen >;) ...
Afbeelding

... of gaat het ineens met mij gymnastieken ...
Afbeelding


Maar volgens mij houdt het wel van mij <3 ...
Afbeelding


En ik ook van hem :+: (zolang ik maar die koekjes krijg :)) )
Afbeelding


Graag kom ik hier jullie (en dan vooral de knappe dames :)) }> ) volgen :D

Hoefjes Diablo

boemel

Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 22:24

Prachtig paard!

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 22:54

Wauw erg mooi gaaf paard die Diablo!

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 23:04

Sannathris.. onze merrie is drachtig van Jehannes 484
Vandaag lekker ih najaarszonnetje;
Afbeelding

DJZ.. prachtige foto's. Een alleskunner

Alvast bedankt voor het stemmen!

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 09:08

Wat een knapperd die Diablo <3

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:13

Dank jullie wel :D Ik zal het aan hem doorgeven :D

Wopkebrok
Berichten: 116
Geregistreerd: 20-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 15:55

Wij verwachten ook in Maart een veulentje. Mijn Eibert merrie is drachtig van Teun 505. Ik ben heel benieuwd, ze toont soms heel erg drachtig en soms ook helemaal niet. Rijden vind ze nog erg leuk maar goed, ze loopt ook maar max 2 of 3 keer per week een half uurtje met haar 3 jaar.
Volgende week mogen we de Friesian Talent Cup rijden, online maar nog steeds leuk om mee te kunnen doen.


Afbeelding


Dit was ze zelf als veulentje
Afbeelding

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:25

Super leuk!! Is dat online een beetje hetzelfde principe als we all ride en wat de knhs nu doet? Dus thuis filmen en insturen? Ik zie ze dat bij ons op stal ook allemaal doen.