[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 22:08

Jelske is nu 1.39 en bijna zes maanden oud . Afbeelding

Hij heeft nu duidelijk weer een groeispurt hij slaapt weer veel alstie op stal staat . Vind ik niet zo heel vervelend geloof ik . Ik was bang dattie maar een kleintje zou blijven . Maar volgends mij groeit ie wel goed .

Appaloosa9
Berichten: 622
Geregistreerd: 07-06-11
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 20:19

Zijn er hier dames die mij willen helpen met de waarde van een friese merrie, ik hou alles tegenwoordig in de gaten maar ik zie verschillende prijzen.
Het gaat om mijn verzorgfries die ik hoogstwaarschijnlijk ga overkopen.
Het is een friese merrie van 8 jaar (maart 2011) 1,64 hoog,is anderhalf jaar geleden zadelmak gemaakt en eigenlijk is ze niet veel veder. Eigenaar rijd haar max. 3 keer per week en is zelf een beginner. Ze kan leuk lopen en heeft potentie maar mist nog veel in de basis.
Heeft hiervoor zowieso 2 veulens gehad en dus als fokmerrie gediend. Is eigenlijk heel bomproof voor haar leeftijd. Nog niet veel op buitenrit geweest maar op die momenten onwijs braaf.

boemel

Berichten: 8386
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 20:56

Appaloosa9 schreef:
Zijn er hier dames die mij willen helpen met de waarde van een friese merrie, ik hou alles tegenwoordig in de gaten maar ik zie verschillende prijzen.
Het gaat om mijn verzorgfries die ik hoogstwaarschijnlijk ga overkopen.
Het is een friese merrie van 8 jaar (maart 2011) 1,64 hoog,is anderhalf jaar geleden zadelmak gemaakt en eigenlijk is ze niet veel veder. Eigenaar rijd haar max. 3 keer per week en is zelf een beginner. Ze kan leuk lopen en heeft potentie maar mist nog veel in de basis.
Heeft hiervoor zowieso 2 veulens gehad en dus als fokmerrie gediend. Is eigenlijk heel bomproof voor haar leeftijd. Nog niet veel op buitenrit geweest maar op die momenten onwijs braaf.


Ik verwacht zo'n eur 6000,00.
Tenzij er een heel goed papier bij zit.

Appaloosa9
Berichten: 622
Geregistreerd: 07-06-11
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 21:10

Naar mijn weten heeft ze geen premies of andere predikaten. Ik weet niet in hoeverre haar ouders een rol spelen? haar vader is Maurus 411 en moeders vader is Dirk 298.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 00:41

boemel schreef:
Appaloosa9 schreef:
Zijn er hier dames die mij willen helpen met de waarde van een friese merrie, ik hou alles tegenwoordig in de gaten maar ik zie verschillende prijzen.
Het gaat om mijn verzorgfries die ik hoogstwaarschijnlijk ga overkopen.
Het is een friese merrie van 8 jaar (maart 2011) 1,64 hoog,is anderhalf jaar geleden zadelmak gemaakt en eigenlijk is ze niet veel veder. Eigenaar rijd haar max. 3 keer per week en is zelf een beginner. Ze kan leuk lopen en heeft potentie maar mist nog veel in de basis.
Heeft hiervoor zowieso 2 veulens gehad en dus als fokmerrie gediend. Is eigenlijk heel bomproof voor haar leeftijd. Nog niet veel op buitenrit geweest maar op die momenten onwijs braaf.


Ik verwacht zo'n eur 6000,00.
Tenzij er een heel goed papier bij zit.


Nee man, minder 4500 is zat voor een net zadelmakke 8 jarige . Als ze 6000 euro wil betalen kan ze beter bij de apploniahoeve een Fries kopen . Toppaarden voor een eerlijke prijs die fatsoenlijk zijn doorgereden .

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 11:41

Ik denk inderdaad ook aan zo 4/5 duizend euro. Wel als Max aangezien ze nog maar weinig kent!

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 11:05

Appaloosa9
Als je de stamboeknaam weet kan ik de merrie opzoeken in "mijn KFPS". Dan weet je wat meer over de afstamming en eventuele predikaten

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 11:19

Ik weet niet hoe actief iedereen nog op deze topic is maar ik wil onze paardjes ook graag even voorstellen. We hebben op dit moment 3 friezen, 1 ruin en 2 merries❤
Dit is Swarte fan'e Klaai. Een eerste premie stermerrie van Tsjalbert. Ze loopt ohz en mag inmiddels starten in het M1
Afbeelding

Hieronder Yfke, een 4 jarige stermerrie van Reinder. Yfke is drachtig van Jurre, we verwachten haar veulentje halverwege mei 2020. Heel spannend, hopelijk gaat alles goed
Afbeelding
Afbeelding

En als laatste onze ruin Tsjalling A
van Jasper 366. Heel fijn rijpaard en loopt Z1. Dit is echt mijn grootste vriend❤Afbeelding

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 23:19

Wauw wat een gave paarden ynekes! Ben benieuwd naar je veulen!

Hoe oud is je ruin die z loopt? Heb je hem zelf opgeleid?

Appaloosa9
Berichten: 622
Geregistreerd: 07-06-11
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 17:48

Helaas gaat mijn verzorgfries niet door onwijs jammer! Als iemand stallen weet of een leuke friese merrie te koop heeft staan hoor ik het graag. Inmiddels heb ik al een paar stallen benaderd onder andere frysk-andaluz maar die hebben een vrij hoge prijsklasse. De applonia hoeve heeft op dit moment niks staan maar benaderd mij zodra hij iets heeft. Stal de nieuwe hoeve nog niks van gehoord.

Mooie friezen Ynekes en bedankt nog voor de hulp.

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 08:26

Dank je wel "Kus voor jou". We zijn er ook heel blij mee. De friezenliefde zit er al lang in en door de komst van onze ruin Tsjalling alleen maar sterker geworden. Hij is nu 13 jaar. Wij hebben hem 3,5 jaar terug gekocht. Ik kwam hem bij toeval tegen toen we onze kleine pony verkochten en wegbrachten. Hij had toen een aantal jaren niet veel gedaan. Ik heb het rijden weer opgepakt en hem uitgebracht tot het L2 met winst. Toen ik 2 jaar terug een periode ziek werd is mijn dochter van toen 13 op hem gaan rijden en is ze in twee jaar door alle klassen heengevlogen en is hij nu Z1. Hij is nu 13. Mijn dochter gaat hem nog uitbrengen tot hij het sportpredikaat heeft. Dus alle credits voor haar.
Doordat we samen zo genieten van de paarden en zij uit de pony's groeide hebben we Yfke en ook Swarte er bij gekocht. Nu willen we de sport wat combineren met het fokken. Best spannend want we zijn erg gek met onze merrie en hopen er het beste van

Jammer Appaloosa.. je wil wel verder zoeken? Ik hou het id gaten en zal eens rondvragen
Niks te danken hoor.. Als je weer een paard wil checken app je maar!

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 21:51

Wauw wat ontzettend knap van je dochter zeg ynekes! Top zeg

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 13:00

Appaloosa9 schreef:
Helaas gaat mijn verzorgfries niet door onwijs jammer! Als iemand stallen weet of een leuke friese merrie te koop heeft staan hoor ik het graag. Inmiddels heb ik al een paar stallen benaderd onder andere frysk-andaluz maar die hebben een vrij hoge prijsklasse. De applonia hoeve heeft op dit moment niks staan maar benaderd mij zodra hij iets heeft. Stal de nieuwe hoeve nog niks van gehoord.

Mooie friezen Ynekes en bedankt nog voor de hulp.


Oh maar de applonia hoeve heeft nog wel een aantal twenters staan . Als je wacht tot het voorjaar heeft ie er wel weer wat die weg kunnen . Hij moet ook weer plek maken voor nieuw spul .

Appaloosa9
Berichten: 622
Geregistreerd: 07-06-11
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 14:06

Absolem schreef:
Appaloosa9 schreef:
Helaas gaat mijn verzorgfries niet door onwijs jammer! Als iemand stallen weet of een leuke friese merrie te koop heeft staan hoor ik het graag. Inmiddels heb ik al een paar stallen benaderd onder andere frysk-andaluz maar die hebben een vrij hoge prijsklasse. De applonia hoeve heeft op dit moment niks staan maar benaderd mij zodra hij iets heeft. Stal de nieuwe hoeve nog niks van gehoord.

Mooie friezen Ynekes en bedankt nog voor de hulp.


Oh maar de applonia hoeve heeft nog wel een aantal twenters staan . Als je wacht tot het voorjaar heeft ie er wel weer wat die weg kunnen . Hij moet ook weer plek maken voor nieuw spul .


Ja klopt daarom houd hij mij op de hoogte.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 13:40

Appaloosa9 schreef:
Absolem schreef:


Oh maar de applonia hoeve heeft nog wel een aantal twenters staan . Als je wacht tot het voorjaar heeft ie er wel weer wat die weg kunnen . Hij moet ook weer plek maken voor nieuw spul .


Ja klopt daarom houd hij mij op de hoogte.



https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr


Dit wat voor je ?

Appaloosa9
Berichten: 622
Geregistreerd: 07-06-11
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 21:45

@Absolem

Leuke merrie, maar helaas te oud. Ik zoek echt een jongere niet ouder dan 7. Ik heb er nu 2 op het oog en houd marktplaats elke dag in de gaten :D

bantu

Berichten: 570
Geregistreerd: 02-01-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 20:39

Nog mensen naar de Hk komende dagen?

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 09:01

Ja ik zaterdag!

nowylover

Berichten: 906
Geregistreerd: 13-12-08
Woonplaats: Oosterwolde GLD

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 09:45

Jazeker hier de zaterdag van de partij!

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 12:04

Ik kan niet ;( Had verwacht dat het vorig weekend zou zijn, dus wij hebben de wintersport gepland ;(

bantu

Berichten: 570
Geregistreerd: 02-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 16:28

xXutopiaXx schreef:
Ik kan niet ;( Had verwacht dat het vorig weekend zou zijn, dus wij hebben de wintersport gepland ;(


Fijne vakantie dan!


Ik ga morgen en zaterdag *\o/*

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 16:30

Ach wat lief :D Dankjewel!! :+: Misschien is er nog een livestream die ik bovenop de berg kan ontvangen :D

bantu

Berichten: 570
Geregistreerd: 02-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 16:34

Zaterdag iig omroep friesland. Lukt vast op de berg maar als ik jou was zou ik van de sneeuw genieten!

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 16:36

Haha :D

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 17:25

Wellicht hebben jullie hier een goed idee over!
Ik vind momenteel mijn merrie wat dik worden. Ze krijgt overdag 2x een portie ruwvoer in een slowfeeder en ‘s nachts een hooinet waarmee ze de hele nacht genoeg heeft (als ze s ochtends naar buiten gaat, heeft ze altijd over).
Verder krijgt ze 2x 3/4 biks, 1x 1/4 Fiberforce en 1x Pavo Vital portie voor 500kg.
Voorheen kreeg ze een kwart tot halve schep Fiberforce of een hele schep na dressuurles. Dit heb ik nu terug gezet naar dus 1/4 dagelijks of 3/4 schep na dressuurles.

Waar zouden jullie nog in terugschalen? Ik kan me slecht voorstellen dat ze dik wordt van biks?