[HK] En weer een nieuw hoofdstuk in het barokke verhaal.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Re: [HK] En weer een nieuw hoofdstuk in het barokke verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 18:32

Heeeeeeeey ola iedereen!

Ik wilde ook weer eens meedoen. Inmiddels veel gebeurd; kindje gekregen, zo goed als alle paarden verkocht, paard gekocht... zijn gangetje *\o/*

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 10:00

Gefeliciteerd! *\o/*

En nog een keer gefeliciteerd! *\o/*

Vertel eens meer!

Hier gaat alles zo z’n gangetje eigenlijk...

sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Re: [HK] En weer een nieuw hoofdstuk in het barokke verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 11:04

@karma gefeliciteerd met je kindje. Gaat alles goed? Hoe oud is hij/zij? Wat voor paard heb je nu?

Bij ons ook weer helaas een paard moeten verkopen. We kregen haar er niet door wegens angst en te weinig tijd. We hebben nu een paard gekocht wat al beleerd was. volgens de advertentie een super braaf 11 jarig paard geschikt voor zorgwerk. Braaf is hij maar niet voor zorgwerk paard moet nog veel leren. Hij is ook geen 11 maar 5 jaar. (op zich niet erg) maar paspoort wat er dus bij zat was niet van dit paard. Chipnr klopt niet, aftekeningen/beschrijving op paspoort klopt wel. Paard blijkt uit Roemenië te komen. Wat voor ras het is geen idee. Jullie misschien een idee ik zal even een foto plaatsen. Er werd gezegd kruising belg x nrps.

sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Re: [HK] En weer een nieuw hoofdstuk in het barokke verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 11:07

Afbeelding
Afbeelding

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 11:16

Dank je!

Ons meiske is inmiddels alweer bijna 10 maanden, in verwachting van de tweede (oeps) en ik had mijn zelfgefokte jonkie nog. En hoewel ik super gek op haar ben, durf ik het niet aan om haar in te rijden of door te rijden want ehhh ik ben niet meer zo'n durf-al gok ik met twee kindjes.
Alle andere paarden waren al verkocht, daar was ik wel oké mee hoor. Allen hebben een super thuis gekregen!

Dus het is tijd om mijn knappe 3 jarige te laten gaan.

En stiekem wilde ik altijd weer een barokpaard, beleerd, braaf en het allerliefst een Lusitano. En die kwam toevallig op mijn pad en hoewel ik dus in verwachting ben, heb ik toch besloten haar te kopen.

Dus nu heb een 10 jarige Lusitano merrie. Een schimpie!

@ Sjanien, wat een bijzonder verhaal. Hoe ben je aan het paardje gekomen? Internet?
Ben wel benieuwd naar de combi! Ik denk ook iets van een trekpaard kruising. Kan van alles zijn he?
Wel een leukerd. Vind je dat je opgelicht bent? Of wist de vorige eigenaar er ook niets van?

sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Re: [HK] En weer een nieuw hoofdstuk in het barokke verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 11:24

gefeliciteerd met je zwangerschap. Hoever ben je nu?

Ik merk ook dat ik nu na drie kinderen angst heb (jan bevallen van de jongste) het paard was onvoorspelbaar, normaal heb ik nooit angst maar nu wel. Heb ook nog niet op het nieuwe paard gezeten die is inprincipe voor mijn man. We hebben hem via marktplaats gekocht. Na de koop eens de handelaar gegoogeld en er zijn negatieve reacties maar ook wel wat positieve. Hij blijft beweren dat hun hem zelf gechipt hebben omdat er geen chip in zat en paard uit belgie kwam en die vorige eigenaar bij hun een shire heeft gekocht. Hij wou wel langs komen met zijn chiplezer om te laten zien dat er wel degelijk een nl chip inzit. onze da heeft hem nu twee keer compleet nagekeken en alleen de roemeense chop komt er uit.

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 11:40

Ehhh 23 of 24 weken alweer. Schiet op!

Ik vind paarden met pit nog steeds wel leuk maar we hebben zoveel projectpaardjes gehad, ik ben er wel even klaar mee. En hoewel mijn 3 jarige heel relaxt en mensgericht is, durf ik het toch niet aan. Want ook al laat ik haar volgend jaar professioneel beleren, dan is het werk nog niet klaar natuurlijk.

En Danca, de Lusitano-merrie is al wat meer door de wol geverfd.

Het kán zijn dat de Nederlandse chip er alweer uit is, verstopt onder de Roemeense zit enz. enz. maar goed, het kan ook een poepverhaal zijn van de handelaar.
Misschien wist de handelaar het niet. Maar helaas zijn nog veel handelaren niet te vertrouwen. Zo jammer, ze verpesten het wel een beetje voor de goede.

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Re: [HK] En weer een nieuw hoofdstuk in het barokke verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 11:41

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn knappie <3

sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Re: [HK] En weer een nieuw hoofdstuk in het barokke verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 11:58

Dat zou kunnen van de chip maar zou wel heel toevallig zijn. En waarom gaan ze een paard wat een chip heeft nogmaals chippen? En de leeftijd was ook geschat volgens de da. Nou ik weet niet welke da maar dat is geen beste dan. Hij moet de buitenste tanden nog wissel dus je kunt nu nog heel goed de leeftijd vaststellen. Al met al geloof ik dus niet veel meer van hun verhaal. Maar paard is braaf, nieuw paspoort is in de maak.

Leuk paard! Staat ze al bij jouw? Denk dat je nu niet meer rijd ivm de zwangerschap?

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Re: [HK] En weer een nieuw hoofdstuk in het barokke verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 12:50

Nehhh dat klinkt idd wel als een poepverhaal ja. Toch jammer. Paardje verder wel gezond en zo?

In augustus halen we haar op, eerst nog even verhuizen (ja ook dat nog)
Tot een paar weken geleden nog wel gereden maar nu niet meer hoor. Buik is veel te groot.

Lekker grondwerken, dan een tijdje vakantie en dan het grondwerken weer oppakken.

MachoPabloJarig
Berichten: 5281
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: In huis met dak boven me hoofd

Re: [HK] En weer een nieuw hoofdstuk in het barokke verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 23:31


Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 11:21

Super gaaf zeg, en knap bitloos!
Hij ziet er goed uit!

Anoniem

Re: [HK] En weer een nieuw hoofdstuk in het barokke verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 11:51

Ik kom ook weer even om de hoek kijken ;)

Alweer zwanger Margot, leuk, proficiat, ook aan je wederhelft!
En wat een knappie heb je gekocht joh!

Sjanien: wat een mooierd, leuk dier!

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Re: [HK] En weer een nieuw hoofdstuk in het barokke verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 18:44

Jaaaa Jolijn 8-) Al is dit meer een speling van het lot O:) Thnx!
Maar goed, zijn we straks wel in één keer klaar met de luiers en gaan ze ongeveer tegelijkertijd naar school.

En wat paardje betreft; ik wilde altijd al een (schimmel) Lusitano. Et voilà!
Kunnen we volgend jaar een Ponykamp-reünie houden *\o/*

Anoniem

Re: [HK] En weer een nieuw hoofdstuk in het barokke verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 18:45

Nou, dat zou leuk zijn, ik ben voor!

Ik tref Natasja zo hier en daar nog wel eens op een feestje en moet nog eens die kant op met mijn witje :)

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Re: [HK] En weer een nieuw hoofdstuk in het barokke verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 18:50

Jaaaa! Natasja ook mee.
Wij gaan verhuizen naar een super bosrijk gebied, zandvlaktes alles. En genoeg maneges/B&B's hier om de hoek waar je kunt vertoeven.

Wij gaan van veel te veel paarden aan huis, naar een lekker degelijke woning en 1 paardje om de hoek in pension. :+

Maar ehhh ik ben ook nog gewoon Margot naast moeder 8)7 Dus een ponykamp-reünie gaat vast lukken!

Anoniem

Re: [HK] En weer een nieuw hoofdstuk in het barokke verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 19:04

Is wel echt heel anders dan wat je toen voor ogen had hè? Leuk hoe het leven kan lopen!

We gaan t fixen joh, leuk!

MachoPabloJarig
Berichten: 5281
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: In huis met dak boven me hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 19:18

Nouvel schreef:
Super gaaf zeg, en knap bitloos!
Hij ziet er goed uit!


Dankje, eerlijk is eerlijk rij alleen nog maar bitloos doet echt super op en loop veel meer ongspannen als met bit

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 15:10

Nog een kleintje Margot?!! Weet niet wat ik lees hihi, idd.. hoe anders kan het leven lopen :D Leuk :+:
En mooi paard gekocht!! <3

Maar eens een reünie op touw zetten idd :D
Haha idd Jolijn, wij treffen elkaar nog wel 's.. Ook veel te weinig, maar wel altijd gezellig :P :+:

Sjanien: wat een bijzonder verhaal zeg, wel mooi paard hoor!! Hoe gaat het er nu mee?

Hier gaat 't echt goed trouwens!!
Friese hengst van mijn dierenarts in training gehad. Was in 't begin behoorlijk aanpoten!! Hij was 3.5, in al die jaren vrij weinig contact met mensen gehad, maar wel mogen dekken... :x Maar nu is 't echt een scheetje en is hij zadelmak. Vorige week is hij gecastreerd, dus nu ff vakantie :D

Falencio is niet zo lang geleden 3 geworden en zit goed in z'n lijf, dus die zijn we gaan oppakken met de dubbele lijnen. Laatst 1x erop gehangen en dat vond ie allemaal prima :D Dus daar gaan we nu rustig mee verder :+:

Verder heb ik vorige week een Quarter gekocht, die ik volgende week ga ophalen.. niet barok, maar wel erg leuk!! :D :+: Vind die manier van rijden toch wel érg fijn...

Zo eens kijken of ik wat foto's van m'n telefoon hierop kan krijgen :D

Edit: Nou da's gelukt hoor.. Komen ze :D

Valentino, de Friese hengst van m'n DA:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Falencio, inmiddels ietsje ouder, maar een stuk meer volwassen :+:

Afbeelding

Afbeelding

Rustig aan, aan het werk
Afbeelding

En de nieuwste aanwinst: Jay, Quarter Horse ruin van 5 jaartjes jong <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met zijn trainer en vorige eigenaar aan het trainen voor show :~
Afbeelding

Daar moet ik nog ff voor oefenen zegmaar hahaha _O-

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 13:44

Wat weer een mooie paarden Natas!
En dank je, ik moest zelf erg wennen aan nóg een kindje er bij maar goed, we zijn nu nog jong en dan hebben we straks alle luiers en toestanden zo'n beetje tegelijk gehad :+
En hopelijk gaan de kindjes lekker samen spelen.
Bij Senna was het al vroeg duidelijk; dat wordt een paardenkindje!

Weer eens wat anders trouwens, een Quarter. Uiteindelijk voor de handel ook?
Ik heb eindelijk weer een barokkie. Bloed kruipt waar het niet gaan kan :')

Hier nog even een paar fotootjes van de knappe prinses. Inmiddels is ze wel wat witter geworden.

Afbeelding
Afbeelding

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 09:37

Jaa kan ik me voorstellen!! Maar zou leuk zijn als ze inderdaad wat aan elkaar hebben :)
Wat een knapperd heb jij ook weer! :D :+: Mooie foto's!

Quarter is gewoon voor mezelf :D Laatste jaar steeds meer verdiept in het westernrijden en vind het toch wel een heel fijne manier van rijden, wat wel echt bij me past. Zou nooit zonder een Fries kunnen, hou gewoon teveel van die karakters.. maar zo lekker chill m'n rondje kunnen rijden op zo'n Quarter stond me toch ook wel aan.. Dus dat gaan we maar eens testen :D

Valentino en Falencio gaan straks weer weg. Valentino is natuurlijk niet van mij, dus die gaat weg zodra de eigenaar daar zin in heeft :') En Falencio wil ik uiteindelijk wel weer verkopen. Zijn we nu mee bezig om te beleren en we gaan eens kijken wat zijn tempo is en wanneer hij klaar is voor een nieuw baasje :)

MachoPabloJarig
Berichten: 5281
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: In huis met dak boven me hoofd

Re: [HK] En weer een nieuw hoofdstuk in het barokke verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 23:37

Afbeelding

Wat doen jullie met warmte en droogte

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 11:42

Afbeelding

Lekker samen zwemmen <3 :+:

Jay is inmiddels ook gearriveerd. Tis dan wel geen barokkie, maar stevig issie wel haha :+:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: [HK] En weer een nieuw hoofdstuk in het barokke verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 12:00

En lange manen <3

Wat een knapperds heb je toch Natas! Ik ga volgende week even prikken voor je, met of zonder Moos!
Kon je vanaf jou nou ook makkelijk naar het strand of heb ik dat in mijn eigen fantasie wereld weer bedacht? :+

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [HK] En weer een nieuw hoofdstuk in het barokke verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 12:44

Jaa flink lange manen!! Binnenkort maar 's uit de vlecht halen en kijken wat er dan van overblijft!

Ja doe! :D Strand is half uurtje met de trailer, maar meestal stop ik iets dichterbij, want duinen rijden is ook leuk :') :D Maar onder de man kan je er niet heen haha.