Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 21:50

Wauw robijn jullie gaan als een speer!

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 21:52

Hier gaan we even blijven hangen hoor, tot ik zelf fluitend kan zitten... en dan krijgt ze tot volgend jaar vrij!

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 22:35

neile schreef:
Van wie stamt Fedra af Zoey? En ja, we zijn niet bevooroordeeld als we paarden beoordelen zenne. ;)

Whoohoo Robijntjah! Jij gaat hard! :D


Van Querella (moeder) en Grelo (vader)

TessJazz
Berichten: 2043
Geregistreerd: 28-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 10:11

Robijntjah schreef:
[ [url=m/X0J56u.jpg]Afbeelding[/url] ]



Leuk!!!

Lumkea

Berichten: 124
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Lokeren, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 18:11

neile schreef:
Mooie merrie, Fedra.

Die van jou trouwens ook, Lumkea. Die kwam van bij Riki hé? Was dat niet die Curro dochter? Of ben ik nu mis?


Gaat dit over de mijne? Zij komt van een Belgische importeur dus denk dat je het op een andere hebt! Zij is van Obcecado, moest je dat iets zeggen!

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 20:40

WoW. Snelheid hier!
1e keer zitten. Leuk hoor. Wel beetje gespannen plaatje zeg. Hopelijk kan je haar daar nog wat bij helpen? Beetje buigen is soms een mooie mogelijkheid..
Verder knappe foto’s zorg. Tess wat heb jij een knap Peerd zeg!!

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 20:42

Dat is bij haar zeker geen spanning maar haar ‘leerhoofd’ :+

Bij mij zeker wel spanning hahaha!

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 08:53

Enorm druk hier! Bijna vakantie!! Dan ga ik weer mee en bij lezen!

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 10:20

Afbeelding

Zijn er ook bokkers die meedoen? Ik twijfel nog heel erg om mee toen met Cortado in de categorie 2 jarige hengsten..
Volgens mij moet je namelijk vrijdag al komen met je paard. Staat ie toch t hele weekend op stal :=

Jenara

Berichten: 1555
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 12:32

MightyJoe, helaas een beetje ver voor mij!

Gisteren toch wel een beetje een "doorbraakje" gehad met Jenara :D
Voor het eerst een paar passen samen gegaloppeerd aan de longe!!! En wat was ze flink,
ze heeft voor zo'n jong paard ook echt al een hele fijne, rustige galop, niet zo rushend als wat ik
gewoon ben van jonge paarden.

Heb daarna nog wat los rondgestapt door de piste, ook nog een paar rondjes achter Joy aan (één vd andere paarden) voor de enge hoek :p Die vandaag terug extra eng was, want de paardenvrachtwagen die daar staat had het trapje uitgeklapt :') Toen we daar langs gingen naar de piste, sprong Jenara zowat bijna bovenop me van het schrikken. Helaas 1x als we achter Joy voorbij de enge hoek gingen, schrok Jenara toch en vloog ze in galop half de piste over, helaas heb ik op dat moment toch nog de reflex van ze bij mij proberen te houden met de teugels, zodra ik voelde dat ik stevig zat en haar van voor weer loste, kwam ze wel netjes terug :) Wel wat spanning dan uiteraard, maar toch nog 1x voorbij de hoek gegaan achter Joy aan (niet echt ontspannen, maar wel in stap dit keer :p) ben ik dan gestopt. Maar ben toch wel heel blij met het resultaat!

Arthis

Berichten: 251
Geregistreerd: 02-02-10
Woonplaats: lelystad

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 14:14

Mightyjoe: ik ga waarschijnlijk met mijn merrie en veulen.. (rociera) als cancelita (moeder Cortado) opknapt gaat ze miss ook mee.

elledani68
Berichten: 428
Geregistreerd: 12-01-05
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 18:08

MightyJoe, zou ook graag gaan, om te kijken dan

Fijn Jenara dat het zo lekker gaat.


Afbeelding
Vinatera woont sinds Dinsdag in Nederland, nu haar eerst maar aan ons laten wennen.

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 18:36

Lumkea schreef:
neile schreef:
Mooie merrie, Fedra.

Die van jou trouwens ook, Lumkea. Die kwam van bij Riki hé? Was dat niet die Curro dochter? Of ben ik nu mis?


Gaat dit over de mijne? Zij komt van een Belgische importeur dus denk dat je het op een andere hebt! Zij is van Obcecado, moest je dat iets zeggen!


Woeps, nee dan verwar ik jou merrie met een merrie die er hard op lijkt. Sorry!

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 12:01

Afbeelding

Hi allemaal!

Mag ik hier gezellig meepraten? Ik ben sinds vorige week vrijdag trotse eigenaresse van mijn allereerste PRE. Ik zocht een opvolger voor mijn E-pony waar ik nu op M2 niveau mee rijd. Hij is nu 18 en herstellende van een peesblessure. Mijn nieuwe topper is 7 jaar oud en hengst. Ik ben normaliter niet zo'n held te paard en voel soms wel angst met name op KWPN, toen ik op hem stapte voelde ik me veiliger dan ooit. Wat een bijzonder gevoel! Na drie keer proberen (gekocht bij een kennis, daarvoor onbeleerd uit Spanje gekomen) was ik verkocht. Het doel is om samen de wedstrijdsport in te gaan. Hij kan toevallig ook goed springen en heeft cross ervaring maar daar ligt mijn ambitie niet. Als alles goed gaat hoop ik dit jaar nog te kunnen starten samen, uiteraard geen must.

In mijn overweging om hem te kopen heb ik heel wat KWPN fans moeten aanhoren die het sterk afraden om een PRE te kopen. Ik heb maar gewoon naar mijn gevoel geluisterd. Tot nu toe enorm blij met mijn keuze! <3

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 12:13

Oh wat een knapperd! Leuk dat je zo'n gevoel bij hem hebt! Ben zelf ook geen held te paard, en twijfel ook nog altijd tussen KWPN en PRE.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 12:17

CalipsoLover schreef:
Oh wat een knapperd! Leuk dat je zo'n gevoel bij hem hebt! Ben zelf ook geen held te paard, en twijfel ook nog altijd tussen KWPN en PRE.


Dankjewel! Hij weet ook wel dat hij knap is <3
Ik heb diverse paarden geprobeerd en op een KWPN ben ik snel huiverig en angstig. Geen idee waarom. Ik stapte op de PRE en die was een stuk sneller en lastiger te rijden dan de dressuur KWPN, toch reed ik daar met een enorme glimlach op weg. Dat overkomt mij niet zo snel op een vreemd paard! Dat gaf mij de doorslag om het wél te doen.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 12:18

Wat zijn de argumenten tegen de aankoop van een PRE? Mooi hoofd, hals en kleur in elk geval! Belangrijkste is dat jij je er goed bij voelt. :-)

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 12:25

Voor mij persoonlijk vind ik de korte typische pasjes van een PRE niet altijd mooi ogen en fijn. Ik ken maar weinig PRE's die uitgestrekt kunnen draven. Iets waar een KWPN veel minder moeite mee heeft. Maar verder vind ik ze fantastisch knap, veel mooier in proportie en hun karakter is vaak ook heel aangenaam.

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 12:33

Wat een knapperd zeg! <3 Hoe groot is hij? Volgens mij kom je trouwens hier uit de buurt. Volgens mij wel eens tegen jou gereden in de L1( ik had toen een bont paard).


--
Afgelopen donderdag voor het eerst mijn 3 jarige Andalusiër gereden. Super braaf! Hij moet natuurlijk nog veel leren, maar dat komt helemaal goed. Hij voelt zo vertrouwd. Donderdag komt hij naar huis *\o/*
Heb nu al zin in het beleren van Cortado.. Maar dat duurt nog wel even :=

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 14:54

Lante schreef:
Wat zijn de argumenten tegen de aankoop van een PRE? Mooi hoofd, hals en kleur in elk geval! Belangrijkste is dat jij je er goed bij voelt. :-)



Takt, gangen.. verruimen. Hectiek. Komt niet verder dan L/M Ik heb idd geluisterd naar wat voor mij goed was. Anders stond er straks een Jazz merrie op stal waar ik niks mee durf. Haha!

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 14:54

MightyJoe schreef:
Wat een knapperd zeg! <3 Hoe groot is hij? Volgens mij kom je trouwens hier uit de buurt. Volgens mij wel eens tegen jou gereden in de L1( ik had toen een bont paard).


--
Afgelopen donderdag voor het eerst mijn 3 jarige Andalusiër gereden. Super braaf! Hij moet natuurlijk nog veel leren, maar dat komt helemaal goed. Hij voelt zo vertrouwd. Donderdag komt hij naar huis *\o/*
Heb nu al zin in het beleren van Cortado.. Maar dat duurt nog wel even :=


Wat grappig! Herken je de naam van mijn pony? Jij hebt ook een mooie!!!

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 15:04

Ja inderdaad de naam van je pony! Spiekte even tussen je berichten en toen kwam ik een foto tegen. :D

Ben benieuwd hoe die van jou onder het zadel is. Zal wel grappig zijn als we over een tijd hier in de buurt samen met twee Spaanse kunnen starten. :D Ik zie ze niet zoveel hier in de buurt.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 15:43

Wat een knappe aanwinsten <3

Diva heb ik al tijden niet meer gereden, soms twijfel ik zelfs of ik haar niet beter weg zou doen maar het is echt mijn meisje geworden dus ik denk niet dat het er ooit van komt. Heel knappe tuindecoratie dus maar :+
Afbeelding

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 16:22

@ Calipsolover, dat korte en krabbelige wordt er nu al een hele tijd met succes uitgefokt en meer ruimte in het voorbeen kijkt nu bijna elke fokker wel na. Vergeet niet dat Spanjaarden hun paarden wel ‘kort’ rijden en vanuit daar krijg je hectiek. Als je zelf een paard zadelmak maakt zie je niks van die hectiek terug. Dat ze een andere manier van bewegen hebben klopt wel maar ze hebben juist vaak heel veel schoudervrijheid.

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 16:31

_Zsazsa_ schreef:
@ Calipsolover, dat korte en krabbelige wordt er nu al een hele tijd met succes uitgefokt en meer ruimte in het voorbeen kijkt nu bijna elke fokker wel na. Vergeet niet dat Spanjaarden hun paarden wel ‘kort’ rijden en vanuit daar krijg je hectiek. Als je zelf een paard zadelmak maakt zie je niks van die hectiek terug. Dat ze een andere manier van bewegen hebben klopt wel maar ze hebben juist vaak heel veel schoudervrijheid.

Ja, weet dat het vaak te maken heeft met hoe het paard gereden is. Jammer eigenlijk dat ze het zo doen.