Marus schreef:Spannend Boemel!!! Duim duim
Kwam niet door het klinische deel met haar 3 jaar zucht…. dus de fotos maar gelaten.
Maar dikke oliebol dit was het eerste paard waarvan ik echt dacht Die wil ik! Zo lief zo’n rustig goed aard en ook nog eens sterwaardig type uit een hele goede lijn…. maar helaas
@Dennenboom: jonge friese merrie vanaf 2 jaar.
Leuk sportype voor mijn dochter en voor mij evt een uitdaging voor fok. Gewone prijsklasse
Maar een half jaar geleden dacht ik. dat de prijzen hoog waren maar ze zijn voor mijn gevoel nu helemaal omhoog geschoten.
Waar ik een half jaar geleden nog voor ong 10/12 k merries heb bekeken en geprobeerd ook bij stallen als Okkema en Wijbenga zijn ze nu rond de 14/18…..
BarbaraNova schreef:Marus schreef:Spannend Boemel!!! Duim duim
Kwam niet door het klinische deel met haar 3 jaar zucht…. dus de fotos maar gelaten.
Maar dikke oliebol dit was het eerste paard waarvan ik echt dacht Die wil ik! Zo lief zo’n rustig goed aard en ook nog eens sterwaardig type uit een hele goede lijn…. maar helaas
@Dennenboom: jonge friese merrie vanaf 2 jaar.
Leuk sportype voor mijn dochter en voor mij evt een uitdaging voor fok. Gewone prijsklasse
Maar een half jaar geleden dacht ik. dat de prijzen hoog waren maar ze zijn voor mijn gevoel nu helemaal omhoog geschoten.
Waar ik een half jaar geleden nog voor ong 10/12 k merries heb bekeken en geprobeerd ook bij stallen als Okkema en Wijbenga zijn ze nu rond de 14/18…..
Heeft Frysk andalusz niets leuks staan voor je?
Getty_Maan schreef:Gefeliciteerd met yinthe, fleur!
Jij ook voorzichtig gefeliciteerd boemel! Op zo'n manier kan je het beste aan een paard komen.
Balen marus, bij de stallen die je noemt zijn alleen maar paarden in hoge prijsklasse te verkrijgen.
Weet niet welke omgeving je woont, maar misschien kan je wat rond bazuinen dat jullie opzoek zijn.
boemel schreef:Vandaag second opinion gedaan voor Tess.
Tijdens het kreupelheidsonderzoek, bleek ze niet kreupel. Het onderzoek is op film gezet, ingeladen in een medisch computerprogramma en ook daar kwam uit naar voren dat ze niet kreupel was en zelfs nagenoeg symmetrisch is. Iets wat weinig voorkomt.
Gelukkig werd wel bevestigd dat ze wel zagen dat Tess niet oké was. Het leek een neurologisch probleem en rug, knie en hals zijn zowel dmv röntgen en echo bekeken.
En daarbij is een afwijking gevonden, die eigenlijk alle problematiek kan verklaren. (Synovitis in de hals, C5 en C6). En deze afwijking is waarschijnlijk al jaren een probleem, waardoor ze haar lijf niet goed kon gebruiken en daardoor iedere keer secundaire blessures op liep.
"Inslapen? Ben je bedonderd? Dit is gewoon behandelbaar". Aldus de dierenarts.
Tess is direct behandeld en krijgt nu medicatie.
Over 3 weken verdere behandeling door fysiotherapeut nodig met o.a. dry needling en een stappenplan bespreken.
Het ziet er naar uit dat ik gewoon weer met haar aan het rijden kom.
Het voelt nog een beetje onwerkelijk en ik zit ook nog wel in de eerst zien, dan geloven modus, maar toch .... **\O/** **\O/** **\O/**
SunnyHorse schreef:Wat mooi dat je zoveel geduld kunt opbrengen brengen Jekske! Ze moet echt van ver komen, dus echt iniminie stapjes maken. Ontspannen stap ritje in het bos, volgens mij is dat het goed voor voor herstel. En nog eens leuk ook. Pit heeft een mooi koppie zeg.
Hier de merrie in de eerste ronde weer drachtig gescand *\o/* super blij mee.
Sanet schreef:Komt Jelske nog steeds goed aan? Nu is wel het seizoen om te groeien namelijk met vol in het gras. Hopelijk gat dat nog steeds vooruit. En jouw Elias baby is al net zo’n kroelkont als de mijne zie ik wel :)
Wij zijn hier “rustig” aan het wachten tot de volgende scan, fingers crossed!
Marus schreef:@jelske: wat fijn dat het zo goed gaat ik de opfok. Heerlijk dat ze direct naar je toe komt, aanhankelijk karakter dus. Mooi koppie ook!
Wat lijkt mij dat lastig met Jels, constant observeren hoe zij zich voelt. Hoop dat ze blijft genieten van de stapritjes.
@Saner: spannend! Jullie ook een Elias nakomeling? Fijne karakter volgens mij?
_Jelske schreef:Wat is ook alweer de afstamming van jouw merrie?
Ik vind Kanne een interessante hengst. Lijkt goed aan te sluiten op Jels. We denken erover om Jels komend jaar te laten spoelen/gebruik te maken van een draagmerrie. Ik ben momenteel eens aan het opsnorren wat er zoal bekend is van de methode en de invloed van de draagmerrie op het veulen.
Gebruikers op dit forum: elise t., Esplen, Loe_Loe, Mar_M, paardje2013, SentiBot, Steppe en 7 bezoekers