[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
boemel

Berichten: 8385
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 11:28

xXutopiaXx schreef:
Ahh kusvoorjou, wat bizar dat ie ineens zo anders was!! Jammer zeg, maar gelukkig ben je nog steeds degene die voor het eerst op z'n rug is gekropen <3 Nu ff een goeie basis geven en dan kunnen jullie straks weer lekker samen verder :+:

Spannend hè zonnebloem om het uit handen te moeten geven.. probeer alsnog een beetje te genieten van je vakantie :D

Ik heb Dije laatst weer eens op de foto gezet, gaaf dier is 't toch <3

[ [url=m/72PoSm.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/pjAl6K.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XEbLiK.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wDA7iW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ciicJc.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een lief, maar ook stoer koppie heeft ze!

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 11:34

Tis een hengst :D Haha, dankjewel :D

boemel

Berichten: 8385
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 12:00

xXutopiaXx schreef:
Tis een hengst :D Haha, dankjewel :D


Oeps sorry. .. zit ook niet zo in de Friese namen :o

Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 12:03

Wauw wat is Dije toch ook een knapzak <3

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 13:14

Knappe Dije , mooie bos met manen ook ! :+:

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 13:35

Oh geeft niet hoor :D Vind het altijd wel grappig, in mijn hoofd is het een enorm stoere bink :') En als ie dan aangesproken wordt met 'ze' moet ik altijd wel lachen _O-

Dankjulliewel! :+:

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 20:34

Oooh veel bij te lezen!!

Thornforest, wat gaat het snel met de veulens he? Ik zie dat de jouwe ook al gedeeltelijk van het veulenhaar is verlost. Hier ook eentje die voor de helft krulletjes heeft en de andere helft een mooi zwart blinkend velletje. Ziet er een beetje raar uit he? :D
Ik hoop dat het in september wat beter verdeeld is over het lijfje als ze naar de keuring gaat (nog niet zeker dus even kijken hoe ze gaat ontwikkelen) :Y) .

Kusvoorjou, wat schrikken dat de tweede poging zo anders was dan je eerste. Dat had je waarschijnlijk niet verwacht :(:) Gelukkig heb je er geen erge dingen aan over gehouden. Heel veel respect dat je direct een oplossing hebt gezocht en het uit handen durft te geven! Hopelijk gaat alles verder goed met beleren, succes! :j

Janine, een longeersingel accepteren is al heel wat *\o/* Heeft ze er ook al echt mee gelopen?

En knappe Dije weer op de foto. Blijft een leuk dier :~
Sinds onze hengst is gecastreerd is hij toch wel wat uitstraling verloren. Het blijft een knap dier maar het hele wakkere en stoere is er toch wat vanaf. Hij is wat gewoontjes nu. Wel een topper in omgang en zo ontzettend vriendelijk. <3

Noukie123
Berichten: 696
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: België

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 21:17

Nieuw hier in het topic maar vroeg me af hoe de nakomelingen van Markus zijn qua karakter. Ben vandaag gaan kijken bij een 3 jarige hengst van hem en helemaal verliefd!

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 21:30

Diegene die ik ken zijn heel lief en betrouwbaar. Heb een paar weken geleden voor de stal van Markus gestaan en ook hijzelf was echt heel vriendelijk. Kwam om aandacht vragen zelfs. Heb spijt dat we dit jaar niet met hem gedekt hebben. Volgend jaar dan maar!

Noukie123
Berichten: 696
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: België

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 21:40

Leuk om te horen! De hengst waar ik vandaag bij was was mega braaf. Eerst wat verlegen en de kat uit de boom gekeken en even later stond hij al te genieten van kriebels en kusjes te geven, helemaal verliefd ik <3

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 22:02

Zo ken ik ze dus ook. Maar ze krijge natuurlijk ook wel iets mee van de moeder. Enne, nu je verliefd bent wil je hem kopen? :P

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 22:58

Dankje Jnithe! :D Zou het toch zonde vinden als ie gecastreerd zou worden, volgens mij wordt 't echt een tank! <3 Hij is nu al zoveel meer paard dan Tamme was met z'n 3e, en dat is al een joekel geworden :+: Heb eigenlijk nog nooit een paard voor mezelf laten castreren :P

Klinkt goed, die nakomelingen van Markus!! Je hebt er een paard bij begrijp ik hieruit Noukie? :P Verliefd is meestal ook verkocht :D

Noukie123
Berichten: 696
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: België

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 23:05

Hmmm waarschijnlijk wel alleen eerst nog een keer gaan kijken met mijn ouders erbij.

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 05:34

Spannend Noukie! Succes!

Utopia, voor het karakter had deze ook echt niet gecastreerd hoeven worden. Maar hij had geregeld gesprongen op de bok en thuis staan 8 merries dus dat zou vragen om problemen zijn. Nu loopt hij lekker tussen zijn vrouwtjes en dat had anders nooit gekund natuurlijk. Zou niet willen dat hij op zijn moeder kruipt ;)

Janinevv

Berichten: 13236
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 05:37

Jinthe:
Nee ze heeft er nog niet mee gelopen, alleen oefenen met om doen en stukje mee aan de hand mee lopen :)

Spannend Utopia

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 05:38

Het is toch al een begin Janine +:)+

Janinevv

Berichten: 13236
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 07:49

Klopt! Zijn kleine dingen die ik nu al kan aanleren.

Alleen straks nog even een rustig paard buiten het weiland zou fijn wezen :D

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 13:35

Wat een prachtige foto's weer van Dije!

ThornForest
Berichten: 528
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 13:36

Ik ken geen Markus nakomeling maar leuk dat je een paard op het oog hebt. Laat je weten of je hem uiteindelijk hebt gekocht?

Ik moet Nanne later wel castreren, er mogen geen hengsten op onze stal. Maar wil hem wel zo laat mogelijk castreren mits dat goed gaat om wat looks en body te houden.
Hij verliest nu in rap tempo zijn veulenhaar inderdaad. Mocht ook wel, hij had zo’n dikke vacht. Hopelijk dus de jouwe ook wat door het haar heen wanneer ze voor de keuring moet Jinthe, ja toch wel wat mooier. :)

Dije is echt leuk!

Draak: :+
Afbeelding
Afbeelding

Celine_Mirte

Berichten: 144
Geregistreerd: 01-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 14:10

Hoi allemaal! Helemaal nieuw in het topic der Friezen.
Graag stel ik jullie voor aan Ansje (Anschje van de Wiskehoeve).


Afbeelding


Na het verlies van mijn lieve Barock Pinto merrie Millie was ik op zoek naar een jonge Fries of Barock Pinto. Leeftijd 2-5 jaar oud, merrie, tikkeltje fanatiek, maar vooral relaxed, lief en eerlijk.
En daar was Ans! <3 relaxed, lief, eerlijk: check. Fanatiek? Vooral in het maaien van de berm tijdens onze wandelingen.


Afbeelding


Ansje is een Teeuwis x Jurjen van 4 jaar oud. Sinds 3 weken ben ik begonnen met zadelmak maken en ik heb er nu zo’n 8x op gezeten. Verder wandelen we regelmatig en loopt ze af en toe aan de longe om rug en buik te trainen (want de grasjes in Drenthe smaken wel heel goed :9 ).
Vandaag zijn we zelfs al op buitenrit geweest *\o/* . Ze is zo braaf en relaxed, wat een heerlijk paard!

Zijn er meer bokkers met een Teeuwis op stal?

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 14:19

Mooie merrie Celine, waar heb je haar vandaan?

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 14:30

Jinthe1 schreef:
Spannend Noukie! Succes!

Utopia, voor het karakter had deze ook echt niet gecastreerd hoeven worden. Maar hij had geregeld gesprongen op de bok en thuis staan 8 merries dus dat zou vragen om problemen zijn. Nu loopt hij lekker tussen zijn vrouwtjes en dat had anders nooit gekund natuurlijk. Zou niet willen dat hij op zijn moeder kruipt ;)

Zie dat ik je naam mooi verbasterd had :') Maar inderdaad, dan is het zo veel fijner voor hem!

Celine_Mirte

Berichten: 144
Geregistreerd: 01-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 14:49

Zonnebloem92 schreef:
Mooie merrie Celine, waar heb je haar vandaan?


Bedankt! <3
Ik heb haar bij Oldeholtpade vandaan. Deze mensen hebben af en toe wat Friezen voor de handel.

boemel

Berichten: 8385
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 09:41

Celine_Mirte schreef:
Hoi allemaal! Helemaal nieuw in het topic der Friezen.
Graag stel ik jullie voor aan Ansje (Anschje van de Wiskehoeve).


[ [url=m/TE35tM.jpg]Afbeelding[/url] ]


Na het verlies van mijn lieve Barock Pinto merrie Millie was ik op zoek naar een jonge Fries of Barock Pinto. Leeftijd 2-5 jaar oud, merrie, tikkeltje fanatiek, maar vooral relaxed, lief en eerlijk.
En daar was Ans! <3 relaxed, lief, eerlijk: check. Fanatiek? Vooral in het maaien van de berm tijdens onze wandelingen.


[ [url=m/4Cn3Mz.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ansje is een Teeuwis x Jurjen van 4 jaar oud. Sinds 3 weken ben ik begonnen met zadelmak maken en ik heb er nu zo’n 8x op gezeten. Verder wandelen we regelmatig en loopt ze af en toe aan de longe om rug en buik te trainen (want de grasjes in Drenthe smaken wel heel goed :9 ).
Vandaag zijn we zelfs al op buitenrit geweest *\o/* . Ze is zo braaf en relaxed, wat een heerlijk paard!

Zijn er meer bokkers met een Teeuwis op stal?



Mooi dier!

boemel

Berichten: 8385
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 09:41

Afbeelding
Vanmorgen lekker koel gereden bij zonsopkomst.