[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Celine_Famke
Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 18:31

Dit ben ik. En ja klopt hoor! Zadel is inderdaad niet perfect voor mij. Nooit geweest ook. Was voor Famke alleen een van de enige zadels die goed lag.
Ga nu nog geen nieuw zadel aanschaffen voor die paar keer dat ik er even op klim. En zij die nog veel gaat veranderen. Maar als ik meer ga rijden over een tijdje, laat ik sowieso de zadelmaker weer langskomen. :) Nu rijden we echt nog heel weinig. Vooral veel longeren en wandelen nog. Maar ze pakt het wel echt super op! Echt blij mee. Knappe pup.

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017


Celine_Famke
Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 14:49

Zuchini schreef:
Waaaaa wat een gave friezen zie ik weer voorbij komen!! Echt <3

Míjn friesje staat al ruim een maand stil.... Hij moet mee naar het buitenland maar mijn visum wil niet vlotten. Heb besloten hem hoe dan ook te laten sturen voor eind van de maand, ik word echt knettergek zonder hem!! Hij staat echt te verpieteren op stal :n

En ondertussen maar zenuwen, zal hij het wel ok vinden om te vliegen? Kan hij wel wennen aan de warmte etc....

Hoe gaat t hier verder?


Wat spannend! Vliegen lijkt mij echt apart voor een paard. Al schijnen ze het vaak oké te vinden. Zal wel een duur grapje zijn!
Waar moet hij heen? Welk land?

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

Celine_Famke
Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 16:32

Hele mooie foto maanlicht!

Lindsey: ik zag het voorbij komen op Facebook. Gefeliciteerd!

Hier gaat alles ook zijn gangetje. Puppy heeft nog veel vrij, ik heb het druk. Gister even kort gelongeerd. Vanavond kruip ik er misschien weer eventjes kort op :)
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

Celine_Famke
Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 21:22


Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

Celine_Famke
Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 08:14


Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

Celine_Famke
Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 13:51

Staat mooi! Ik gebruik ook geen sperriem inderdaad, vind ik ook mooier en je heb toch niet veel aan dat ding!

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

Celine_Famke
Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 08:35


Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

Celine_Famke
Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 08:59

Maakt niet uit! Kan je ook niet weten. Ik weer het toevallig omdat Eva toen met Pablo bij mij op stal kwam en Pablo er nu nog steeds staat.

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

Celine_Famke
Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 17:58


Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

Celine_Famke
Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 21:38

Kashmino: Wat een super aansprekend koppie heeft die van jou!
Bamii: Wauw, die foto is echt ontzettend gaaf!
Carolina22: Welkom! Wat een leuke merrie heb je! :j
Zuchini: Ooh wat spannend!! Hoe is het verlopen vandaag??
Pepperrr: Klinkt als een leuke uitdaging!

Vandaag weer even op Shenna gereden kort. Ze pakt het allemaal zo goed op! Trots. :D
[ img ]
Ook een topic gemaakt :D
[RIJ-ITP] PuppyFries Shenna ITP! Once you go black, you never go back!

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

Celine_Famke
Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 23:47

Gave foto's Kabayo! Heel mooie merrie heb je <3
blizzart: Heerlijk he, rijden op het strand en in de duinen! Kan niet wachten om dat ook weer te doen!
Chriske: Natuurlijk ben je weer welkom! Alleen maar gezellig!

Ook weer eens een berichtje van deze kant... :P

Sorry dat ik de laatste tijd zo afwezig ben geweest. Zal proberen weer meer te reageren en mee te lezen! Had het zo enorm druk.

Hier gaat het allemaal wel goed eigenlijk! We doen maximaal 4x per week iets (longeren, wandelen of rijden). Meestal haal ik die 4x niet eens omdat ik het vrij druk heb. Maar Shenna pakt het allemaal top op! Ze ontspant steeds meer, zoekt lekker mijn hand op, wat ze eerst totaal nog niet deed ivm onbalans. Het enige puntje is dat ze soms nogal naar binnen wilt vallen, maar dat komt vanzelf wel goed. En de galop redden we nog niet langer dan een halve lange zijde, want daarna gaan we zo plat door de bocht dat ik bang ben dat we vallen haha. Friezen issue ook een beetje haha! Ze begint wel de galophulpen al beter te begrijpen en dus hoef ik het kusgeluidje steeds minder te gebruiken.

Laatst ben ik voor het eerst erop gegaan in het bos! Ben erheen gewandeld aan de hand. Langs een schooltje waar de kinderen net buiten aan het spelen waren. Gillen, schreeuwen, rennen en met ballen gooien/schoppen en met karretjes rijden etc.. Was even flink spannend, maar na even stilstaan en twijfelen liep Shenna toch braaf mee :D Eenmaal in het bos eerst een stukje wandelpad gepakt en blijven lopen. Maar ze was heel braaf. Dus gekeken of opstappen wilde lukken (is soms nog wel eens een probleempje nog). Eerste keer liep ze weg. Tweede keer bleef ze super braaf staan! Dus opgestapt en een stukje over de wandelpaden gestapt. En ze deed alsof ze nooit anders gedaan had <3 Dus toen de ruiterpaden opgezocht en daar een klein stukje overheen gereden. Die zijn natuurlijk een stuk smaller en liggen dieper, dus qua omkeren etc niet heel fijn. Ook zitten er behoorlijke afdalingen en hellingen in. Omhoog vond ze prima. Naar beneden weigerde ze soms, maar na lang volhouden toch gelukt. Ben niet heel ver gegaan, al gauw weer omgekeerd en terug gereden. Uiteindelijk weer afgestapt en het laatste stukje bos gewandeld en daarna terug naar stal gewandeld. Top paard! Was zo onwijs trots! :D

Verder is de osteopaat laatst ook langs geweest. Niet persé omdat ik ergens tegenaan liep, maar wilde gewoon weten hoe het ermee stond. Ik kreeg alleen maar complimenten! Er was gewoonweg niets te doen, alles was soepel en enorm goed! De osteopaat zei dat ze maar eens in de 6 maanden zo een 'correct' paard tegenkomt. Was dus erg blij daarmee!



Wat fotootjes :D Sorry voor de slechte kwaliteit, heb ze even van Instagram geplukt. Maar gaat om het idee :D

Cavaletti's lopen <3
[ img ]
En balkjes ohz!
[ img ]
In het bos <3
[ img ]
[ img ]
Bokken als ze een cavaletti omgooit :')
[ img ]
Gewoon een knap paard <3
[ img ]
[ img ]

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

Celine_Famke
Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 14:15

Chriske: Wat een heerlijke foto's, ik vind jullie altijd zo een leuk team! Dat western staat jullie goed :j
hannelover: Wat heb je haar ook top aan het lopen! Heb altijd echt ontzag voor jou en Hanne, jullie zijn zo gaaf samen en ik vind het echt leuk dat ik jullie vanaf jullie prille start heb zien beginnen tot aan hoe ver jullie nu al, zo snel, gekomen zijn! Echt leuk!
Kabayo: Ziet er goed uit met lange lijnen, wat loopt ze gaaf! Ze ziet er ook heel vriendelijk uit. En heel knap <3 Hele mooie bouw. Hoe oud is ze nu ook alweer? Wat fijn dat je er al gewoon zonder problemen af en toe op kan zitten! Lekker hoor! Wel balen dat ze zich nu minder top voelt, hopelijk knapt ze gauw op!

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

Celine_Famke
Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 15:40


Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

Celine_Famke
Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:02

hannelover: Mooie foto’s! Ziet er weer goed uit! Knap team!
Maanlicht: Ziet er lekker relaxt uit, lekker hoor! En wauw wat een manen heeft Floris op je laatste bericht! Jaloers!
Talithah: Mooie foto’s!
Meya_: kan ik zo goed begrijpen! Je moet nog wel even haha! Ieeeeets te vroeg maar als je er nu op gaat zitten hahaha!

Hier gaat alles ook zijn gangetje. Vanwege het slechte weer en tijdgebrek zijn we nog niet echt heel actief bezig met rijden, maar goed ze is nu 4,5 jaar oud dus zat tijd nog! Heeft geen haast. Toch merk ik wel al dat ze echt vooruit gaat!

Vandaag samen met mijn bijrijder naar de rijvereniging gewandeld, die bak ligt er wat beter bij. Ik ging er eerst even op. Shenna was ontzettend druk. Eerst al weglopen/ rennen toen ik opstapte. Ik bleef eerst hangen met de intentie alsnog op te stappen maar sprong er toch maar af toen ze begon te rennen haha. Daarna bleef ze gelukkig braaf staan alleen ging ze suuuper hard stappen en was ze erg gespannen. Het duurde ook wel een flinke tijd voor we door alle hoeken konden haha. Gek beest. Maar uiteindelijk deed ze het geweldig goed! Toen ging mijn bijrijder er ook even op en kon ik het vanaf de grond zien. Top paard! Zag er fijn uit. Heb ook wat foto’s gemaakt (helaas geen foto’s van dat ik erop zat). Na het rijden was ze echt gesloopt haha.


[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

Celine_Famke
Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 20:18

Gaaf die sterretjes geschoren zo! Had ik bij Famke toen ook gedaan, vond het heel leuk staan! Shenna is niet geschoren haha, ik rijd toch nog niet zo heel veel nu. Misschien volgend jaar.

Joanne, super zeg! Lekker doortrainen! En foto's maken voor ons! Hihi! Ik wil mee kunnen genieten :D
chriske, ja balen is dat hè, steeds zulk slecht weer... Daarom rij ik ook niet zoveel momenteel. En tijdgebrek. Toevallig vandaag wel weer eens gereden (op de club, die bak is wel goed). En Shenna was super braaf! Tenminste, aan het einde haha. In het begin was allesssss eng, ze was zo gestrest haha. Zelfs de omheining was eng. Dus ze wilde ook niet op de hoefslag. Maar we hebben het geweldig goed afgesloten dus ik ben trots op de puppy!

[ img ]
Heb ook een ITP-topic geopend ervan! :D [RIJ-ITP] PuppyFries-tank Shenna onder het zadel

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

Celine_Famke
Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:00

Hoe gaat het hier met alle Friesjes? :D

Dat probleem bij de oksel ken ik van een stalgenootje.. Die loopt daar al jaren mee te emmeren met haar (kwpn) paard. Alleen singelbontjes helpen eigenlijk.. Ze krijgt het bijna van elke singel. Tot bloedens aan toe. En dan geneest het weer heel langzaam. Heel vervelend!

Maar goed, ik ben een flink tijdje afwezig geweest weer hier. Had het zo druk! En deed niet zoveel met Shenna, dus had ook niet veel te vertellen haha.
Ik heb zo'n 5 maanden nagenoeg niets gedaan, alleen zo nu en dan gelongeerd. Ik had stage dus had het super druk en niet veel tijd, en geen zadel want dat duurde ruim 11 weken!

Maaaaar....
Mijn gloednieuwe, op maat gemaakte zadel is eindelijk binnen! <3

Crown Suzannah (voorheen Ideal). Donkerbruin (Sala) met cognac welting en facing <3 Zo blij mee!

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Dus we kunnen weer aan de slag :D

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

Celine_Famke
Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 18:43

Absolem: Ah wat fijn dat je je zadel weer heb! En enorm gaaf, die wissel! Altijd fijn als ze zoiets uit zichzelf aanbieden! :) Ziet er fijn uit. Afwisselen met bosritjes doet het hier ook altijd erg goed. Heerlijk als dat kan! Dat dekje die je heb is trouwens echt heel erg gaaf! Ik twijfel nog of ik die ook ga kopen... Die zweetdeken daarvan is ook heel tof!
Dat tuig staat hem ook tof. Wordt inderdaad al echt een 'echt' paard! Knap dier!

Shivatjuh01: Lekker dat je weer aan de slag kunt! Greetje ziet er goed uit zeg! Hele mooie foto's! <3


Hier gaat het ook allemaal goed. Shenna is ondertussen alweer 5 geworden :D En hoewel ik het momenteel erg druk heb met stage, trainen we gestaag verder. Galop gaat de laatste tijd echt in een stijgende lijn, ik ben zo trots! Dressuren gaat sowieso over het algemeen heel goed. Ik merk alleen nog heel erg dat ze aan het begin van de training héél veel energie heeft en ik constant het tempo moet proberen te verlagen, terwijl ze aan het eind van de training heel vermoeid is en dan juist wat trager wordt. Maar dat is natuurlijk logisch, de conditie moet nog even goed opgebouwd worden :D

Buitenritjes gaan ook top. We zijn verhuisd naar een andere stal, weer een nieuw stuk bos hier. Echt top paden en een geweldige omgeving. Dus we trekken er lekker vaak op uit! Genieten. Doet haar ook heel goed en ik merk dat het haar galop ook echt sterker maakt. Plus haar uithoudingsvermogen natuurlijk! Top. Ze is echt heel braaf buiten. Zowel op de weg als in het bos. Binnenkort strand maar weer een keer proberen. Dat vond ze de aller eerste keer wel heulllll eng haha.

Laat ik wat fotootjes showen van Shenna :D

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

En in het bos <3
[ img ]

Gisteren weer lekker een bosritje gemaakt van +- 2 uur. Echt genoten. En vandaag even gelongeerd aan de lange lijnen en daarna volledig los. Ze is zo knap! :)

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

Celine_Famke
Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 00:05

Nienke86 schreef:
Jaaaa klopt!! S.J Haagsma, is de fokker.. weet je meer van haar?? Zou het leuk vinden om er wat achter te komen wat voor verleden ze heeft ☺


Ik lees dit en kom weer even binnen vallen. Wat tof dat je een paardje heb van Siebrand en Griet Haagsma uit Marknesse!

Mijn vorige paard (Famke Elvira) kwam daar vandaan (was hun eerste eigen gefokte Fries) en ik heb na een aantal jaar contact met ze gezocht omdat ik ook benieuwd was. Wat een ontzettend leuke mensen, ze zijn zelfs nog heel Nederland door gereden om Famke nog eens te zien, en ik ben een keer naar hun toe geweest om de moeder van Famke te zien en haar broertje, plus alle andere paarden en hunzelf natuurlijk :D

Heel leuk! Als je meer informatie over hun wilt oid, PB maar hoor :)

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017


Celine_Famke
Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 13:28

Shenna is zeker ook heel meewerkend en ze leert super snel! Zo'n fijn paard.

Ik heb trouwens de foto's binnen van de fotoshoot in de heide, zoooo onwijs mooi <3
[ img ]
[ img ]

Ik wilde heel erg graag ook mee gaan op de Friese strandrit, maar helaas gaat dat ons dit jaar nog niet lukken ivm het herstellen van Shenna. Balen!! Met mijn vorige paard had ik ook altijd pech rond die Friese strandrit.. Nog nooit meegedaan! En Shenna zal eerst sowieso aan het strand moeten wennen haha. Ze vind het nog doodeng. Volgende keer hopelijk!

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 3 bezoekers