[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 

Lys_PPA
Berichten: 1319
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 14:23

Sinds 5 maanden ook trotse eigenaresse van een Fries (sorry, officieel een EAFS arabofries 91,41% fries en 8,59% arabo :+ ). Altijd al een zwak gehad voor de geweldige uitstraling van het Friese paard, toen gedurende mijn zoektocht 'per ongeluk' uitgekomen bij een arabofries met Friese uitstraling en ik was meteen verkocht. Hij heeft echt een super karakter.

[ img ]


Lys_PPA
Berichten: 1319
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 09:25

Janinevv schreef:
Wat een knapperd!

Mijn ukkie met de mooiste billen van het hele land :+
[ [url=m/Lb6kPh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/RFFyVH.jpg]Afbeelding[/url] ]


Moooooi!

Lys_PPA
Berichten: 1319
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 08:17

Celine_Famke schreef:
Shenna is zeker ook heel meewerkend en ze leert super snel! Zo'n fijn paard.

Ik heb trouwens de foto's binnen van de fotoshoot in de heide, zoooo onwijs mooi <3
[ [url=m/o91bX8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ErKAVu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik wilde heel erg graag ook mee gaan op de Friese strandrit, maar helaas gaat dat ons dit jaar nog niet lukken ivm het herstellen van Shenna. Balen!! Met mijn vorige paard had ik ook altijd pech rond die Friese strandrit.. Nog nooit meegedaan! En Shenna zal eerst sowieso aan het strand moeten wennen haha. Ze vind het nog doodeng. Volgende keer hopelijk!


Wauw, hele mooie foto's!!

Lys_PPA
Berichten: 1319
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 10:09

kusvoorjou schreef:
Hallo mensen! Ik reageerde hier in dit Topic al wel eerder. Maar toen gestopt met plaatsen omdat ik het fanatieke rijden en verzorgen stop zette van de merrie die ik reed. (Eigenaar wilde steeds fokken en ook dat ik wedstrijden reed, we lagen niet echt op 1 lijn daar in ivm dat de merrie steeds tonnetje rond was en niet in conditie te brengen was voor de sport) misschien kennen jullie haar nog wel van de eerdere berichten, Mieke van twijtel heet ze, een nakomeling van maeije x tsjerk.

Toen de eigenaar veulens met haar wilde fokken kwam er als aller eerste een pracht veulen uit, een hengst genaamd Floris. Het was een natuurlijke dekking, ik had Mieke, de moeder, aan het halstertouw vast toen de dekking plaatst vond. Veulen geboren zien worden en zien opgroeien. Het fanatieke rijden deed ik niet meer, af en toe een buitenrit. Hij wilde Mieke wel verkopen aan mij, maar die was echt boven mijn budget. Toen zei ik, maar Floris dan? Ja die wilde hij ook weg doen. En ja hoor, toen na overleggen, veel na denken, kwam de dag... Floris werd van mij!

Bedankt voor het lezen voor de mensen die dit hele stuk gelezen hebben haha. En dan nu kennis maken met mijn knappe vent sinds 3 maandjes van mij! Voordat hij naar huis (stalling bij mijn schoonvader) kwam is hij eerst direct gecastreerd. Hij is nu bijna 2,5 jaar!

Zo blij met dit lieve mooie paard, die ik vanaf geboorte ken en ik hoop dat we net zo fijne band kunnen opbouwen dan dat als ik met zijn moeder had. Maar dat komt vast goed, hij is een vrolijke, nieuwschierige en lieve vent! Een droom die waar is geworden, een eigen Fries. En wat voor 1


Wat een schatje en erg speciaal dat je m vanaf de geboorte kent <3 Succes samen!

Lys_PPA
Berichten: 1319
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 11:50

Ik vind dit een mooie foto om te delen, m'n liefste Picasso <3
[ img ]

Lys_PPA
Berichten: 1319
Geregistreerd: 30-09-19

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 11:46

Mijn trots, afgelopen weekend onze tweede wedstrijd samen <3
[ img ]
[ img ]

Lys_PPA
Berichten: 1319
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 07:47

Tootz schreef:
Hij is wel knap in zijn wedstrijdoutfit Lys_PPA! Wedstrijd goed gegaan??


Jaa, ik vind het wit ook wel mooi staan (bij alle Friezen) en had een nieuwe frontriem gekocht, dacht dan is er in ieder geval iets dat zeker shine-t mocht het rijden niet lukken :')
Wedstrijd ging goed, ik was een beetje huiverig omdat het pas onze tweede wedstrijd is en hij sinds de stormen nogal schrikachtig is dus mijn doel was vooral om te blijven zitten. Maar ik was trots op hem en mag niet klagen +:)+

Lys_PPA
Berichten: 1319
Geregistreerd: 30-09-19

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 09:51

Dije <3 echt een knapperd, en al zo mooi gebouwd!

Lys_PPA
Berichten: 1319
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 11:38

Knap van Floris! Zo leuk, ik heb mijn minipaardjes ook trucjes aan geleerd, en 's avonds staan ze dan vaak al op hun worteltje te wachten :') (sorry een niet Friezen foto)
[ img ]

Ik heb afgelopen weekend nog een aantal foto's ontvangen, helemaal verliefd op m'n paardjes <3 :
[ img ]
[ img ]

Lys_PPA
Berichten: 1319
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:01

Bedankt xXutopiaXx en Tootz :)

Tootz, ik wou ook heel graag foto's van haar en heb uiteindelijk model gestaan voor een van haar prive workshops, dan hoef je alleen bij te betalen voor alle fotos >3 stuks. Ik heb er ook wel moed voor moeten verzamelen. Ik had gereageerd op zo'n facebook post voor model gezocht met de gedachte 'er reageren er zoveel, dat zal toch wel niets worden'. Dus toen ze stuurde dat ik mocht komen was het wel ff slikken. Picasso kan heel makkelijk zijn, maar hij kan ook echt z'n pubermomenten hebben (zo besloot hij laatst in de binnenbak met wandelen dat hij wel ff kon rollen en weg kon rennen). Dan is zo'n open vlakte toch wel eng. Gelukkig was alles goed gegaan en op de foto's zie je niet terug dat hij nogal veel bleef draaien.

Bij ons op stal hangt een beetje een aparte sfeer. Het is deels pension deels manege. Ik ben dus niet gewend dat het daar zooo rustig is. Er zijn meestal wel lessen op de tijdstippen dat ik ben en nu staan de paarden en ponies er maar wat verloren bij voor mn gevoel. Pensionklanten mogen nog gewoon blijven rijden, maar we hebben gelukkig wel genoeg mogelijkheden om bij elkaar uit de buurt te blijven, er zijn 4 rijbakken etc.

xXutopiaXx lekker lenig die Dije :):) Het is en blijft n knapperd. Mijn minipaardjes is het ook al opgevallen dat ik meer thuis ben.. Ze hebben echt hun standaard rituelen en als ze mij dan ineens binnen voor de raam zien staan zie je ze echt zo kijken van 'heh :? jij thuis?'

Lys_PPA
Berichten: 1319
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 10:52

Haha lekker rollen in dat ENE natte plekje...

Mijn knapperd heeft gisteren een nieuw halster gekregen. Ik hou van rosegoud, legergroen en koraalkleur <3
[ img ]

Hij heeft zo hard moeten werken dat hij t wel verdiend had (alsof t m iets boeit :') ) haha. Hij wordt momenteel doorgereden door iemand anders aangezien het mij echt niet lukt om de rechtergalop erop te krijgen. Sinds de eerste keer dat die andere erop gezeten heeft loopt hij al zooooveel beter. Nog even doortrainen en dan komt t helemaal goed met hem. Ik vind het erg leuk om een goede ruiter op mn eigen paard te zien rijden, dat ziet er dan meteen al stukken beter uit. Dan ben ik nog trotser op mn paardje *\o/*

Lys_PPA
Berichten: 1319
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 12:09

Jaa haha, ik vind buitenritjes erg leuk, ben zo jaloers als ik die foto's van oa jou zie in je verbouwtopic waarin je er alleen op uit kunt.. maar ook daar is nog veel work in progress voor ons beide, groepsritjes gaan goed, maar alleen zit het er nog niet in, hij (en ik :') ) heeft echt n ander paard erbij nodig.
Maar ik wil uiteindelijk ook graag wat dressuur proefjes rijden dus ergens ontkom ik er niet aan. Op dit moment is uitbesteden dan de beste optie.

Van dat halster heb ik ook meteen het groene dekje gekocht, indirect gaat dat thuiswerken veel geld kosten ;)

Lys_PPA
Berichten: 1319
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 13:23

Tootz, bedankt! Bij mij gaat de galop bij het longeren ook al n stuk beter, dus progressie is er gelukkig wel :)

Absolem, dat is idd slim! Zo heb ik de meest verkeersmakke minipaardjes ooit, die gaan al van veulen af aan mee naar buiten in de hoop dat de grootste ooit als kinderponietje door kan.

xXutiopiaXx, ik kreeg dat zelf ook bij de galop. Ik was op een gegeven moment zoveel bezig met mn eigen houding, dat ik hem daarin weer ging tegenwerken en dus werd het een beetje een neerwaartse spiraal die ik ergens moest breken. Een beetje geluk bij een ongeluk dan bij Tamme want volgens mij heb je er zeker op buitenrit echt een heel fijn paard aan, en ook hij heeft die mooie uitstraling <3

Lys_PPA
Berichten: 1319
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 08:50

Heerlijk zo'n paard, hoelang heb je Tamme al?

Ik heb Picasso vandaag precies 11 maanden maar merk wel dat onze band steeds beter wordt. Het is echt een schijtluis af en toe en als hij dan achter me aan wandelt steekt hij zn hoofd het liefst in mn broekzakken om maar zo dicht mogelijk bij me te blijven :') dus ik verwacht dat die speciale band er zeker wel (nog verder) komt. Qua knuffelkarakter zou ik Picasso zeer graag ooit aan huis willen houden, echte knuffelbeer die graag aandacht krijgt.

kusvoorjou, leuk die fotowand! Ik zoek ook nog een leuke manier om mijn paardenfoto's ergens op te hangen. Wellicht op ons kantoor of in de garage (daar komt nog een grote kast voor al mn paardenspullen). Wat voor kast ga je maken? Ondanks dat Picasso op pension staat heb ik toch echt veel spullen nog thuis liggen, sws met die zadeldiefstallen hier in de buurt neem ik mn zadel altijd mee naar huis. En in onze loods heb ik nog n stapel paardenspul voor de mini's.

Lys_PPA
Berichten: 1319
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:04

kusvoorjou schreef:
Lys, mijn kast gaan we maken zoals deze foto ongeveer! [ [url=m/KBc5Kp.png]Afbeelding[/url] ]

Handig ja, zoiets wil ik ook nog wel.. maar ik wacht nog even omdat ik graag een volledige kastenwand wil en daarvan maar een deel voor de paardenspullen ga gebruiken.

Felicia, Fijn dat je weer hebt kunnen rijden! Is je paard in de tussentijd wel gewoon bereden of heeft die ook een pauze gehad?

Absolem, haha schattiggg! Volgende keer ook een foto van de andere kant, ben benieuwd naar zijn manen ;)

Pff tootz, hoe irritant zo'n hoefsmid, dan kun je idd blij zijn dat hij niet op ijzers staat.

Lys_PPA
Berichten: 1319
Geregistreerd: 30-09-19

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:05

Gefeliciteerd met Tamme!

Over 1,5 week mag ik Picasso z'n eerste verjaardag bij mij vieren, dan 'ken' ik m precies 1 jaar.. Ons eerste testritje samen was op zijn 6e verjaardag.

Lys_PPA
Berichten: 1319
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:46

Ze zien er weer goed uit xXutopiaXx en Absolem _/-\o_

Wat leuk dat je vriend m longeert xXutopiaXx, fijn samenwerken!
En Absolem, schattig zo met die vlecht :D

Ik heb graag een schoon paardje, maar helaas ziet hij zichzelf ook het liefste gepaneerd:
[ img ]

Lys_PPA
Berichten: 1319
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 16:35

Mooi paard GabberGill!

Mijn lieverd is gisteren 7 geworden
[ img ]
[ img ]

Hoe herken je Mijt xxutopiaxx? Ik voelde eergisteren een aantal schilfers bij Picasso aan zn voorbenen, hij heeft er geen jeuk aan.. als je eroverheen krabt krab je ze zo ervanaf en t zit vanaf boven de kogel tot aan zijn knie.

Lys_PPA
Berichten: 1319
Geregistreerd: 30-09-19

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 13:19

Dankjewel :)

Leuk naambordje Appaloosa9, ze is er zelf ook trots op zo te zien! haha
Ik heb dat ook gehad met mijn mini, vond t heel leuk dat ik een dop gevonden had, dag erna nog een tweede gevonden :D Toch leuk om eens te zien.

Lys_PPA
Berichten: 1319
Geregistreerd: 30-09-19

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:06

Wat komen er weer veel mooie paarden voorbij!

Die tweede foto Evelien, echt mooi!!

Lys_PPA
Berichten: 1319
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 14:02

Ik loop alweer een aantal pagina's achter, maar afgelopen weekend wel op veulenvisite geweest:
[ img ]

Mijn ruin was knap genoeg voor deze merrie om weer eens met de oren naar voren te staan, en kijk die mini naast haar <3

Lys_PPA
Berichten: 1319
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 09:47

Pff vervelend Absolem, hopelijk is hij er snel vanaf. Mijn paard heeft ook iets van schilfers in zijn voorbenen, dacht eerst dat het horzellarves waren, maar begin nu toch wat te twijfelen. Binnenkort eens laten nakijken bij de DA.

ThornForest leuke merrie en dat veulen <3
Heel speciaal om je paard van veulen af aan op te zien groeien..

En die Tamme, blijft een mooie kerel! Machtige foto die laatste. Heeft hij nog niet door dat er geen stroom staat op het achterste hekwerk (althans zo ziet het eruit op de foto, misschien staat er wel iets op)? Mijn ontdeugende minis waren al weggeweest denk ik haha, Picasso daarentegen heeft wat meer manieren en zou minder snel op onderzoek uit gaan.

Lys_PPA
Berichten: 1319
Geregistreerd: 30-09-19

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 07:39

Mooie foto's, en hij geeft ook nog echt een 'kusvoorjou' :D

Lys_PPA
Berichten: 1319
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 10:39

Ynekes, ahh <3 en zo leuk dat halstertje...

_Evelien_ heerlijk, ik geniet ook zo van buitenritjes, helaas kan ik nog niet alleen op pad. Het voordeel van de stortbui is wel dat je mss minder last hebt van beestjes? Die zitten er inmiddels nogal...

kusvoorjou, hij ziet er idd goed uit! 8-)

Haha boemel, dat kon mijn mini merrie wel zijn. Mn fries staat meestal wel goed op de foto, oortjes naar voren en poseren. Maar mijn mooie knappe minipaardje krijgt het telkens weer voor elkaar om een gek hoofd te trekken op foto's... :') Maar ik vind jou foto's erg leuk!

Zonnebloem92, pff lastig.. Ik zou het ook niet weten, vind de brokkelende hoeven van mn paard al lastig om een keuze bij te maken, laat staan de keuze waar jij voor staat. Veel succes!

Zijn jullie paardjes ook al zo aan het verkleuren van de zon? :\
En heeft er iemand een tip voor een uitrij vliegendeken die niet te krap zit aan de voorkant? Het is nu gewoon echt niet meer grappig qua muggen in de bossen.. Laatste tijd rij ik vaker buiten op verharde ondergrond ipv in de bossen maar ik vrees dat ik toch een keer aan ijzers moet beginnen, zijn hoeven slijten enorm. Ik heb niets tegen op hoefijzers, maar bij voorkeur heb ik 'm liever zonder ijzers.

De merrie die de vorige keer zo verliefd was op Picasso was dat laatst ineens niet meer := := haha
[ img ]
(ja ik heb een boompje geplakt op het meisje op de voorgrond, wil niet zomaar iemand op internet plaatsen)

Lys_PPA
Berichten: 1319
Geregistreerd: 30-09-19

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 08:49

Goed bezig die Dije! Wat een scheetje die Nanne <3 cute


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Siebel en 4 bezoekers