[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Absolem
Berichten: 2764
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 13:06

_Nynke schreef:
Die dekens heb ik idd ook :D
Welkom Ldenboer!

Elina, wat een leuk compliment, dankjewel :o Leuk om te horen. Alleen geen idee hoe jouw werkgever weet hoe mijn paard eruit ziet haha maar volgens mij heeft ze er ook wel gestaan voor keuringsklaar maken!
Ik krijg van mensen die haar niet kennen ook vaak de opmerking dat het wel een mooie merrie is maar ik dacht altijd, ach ja, je zegt niet tegen iemand dat je zn paard niet mooi vindt dus wat voor waarde hecht je daar dan aan :+ Maarja aan de andere kant, als je m niet mooi vindt hou je gewoon je mond haha, tenminste zo werkt dat voor mij.

Ik vind het ook heel jammer dat een veulentje voor ons voorlopig financieel niet weggelegd is, maar ik weet ook niet of ik het aangedurfd had als de omstandigheden wel allemaal ideaal waren geweest. Het blijft fantaseren haha.. Ze heeft sowieso nog nooit een veulen gehad en ik weet ook niet zo goed tot welke leeftijd je het dan kunt 'riskeren'.

Ach ze had het dus wel even zwaar inderdaad! Goed dan dat je de wedstrijden hebt afgemeld, zag al zoiets voorbij komen op Facebook op de KNHS regio Friesland pagina. Dan maar rustig wat doorkachelen tot ze aangeeft dat het niet meer fijn is :) Beetje beweging lijkt me nooit verkeerd.
En ik snap heeeeeeeeel goed dat je het veulen voorlopig houdt om de reden die je noemt. Groot gelijk, voor je t weet heb je niks meer := -O-


Leuke foto's Absolem! Hoop voor je dat hij dan nog niet verkocht is zodat je m over kunt nemen. Gewoon interesse hoor, maar vanwaar stang en trens? :) Just a question haha.

Ziet er goed uit Francieeen, zou idd het neusje er wat meer uit rijden maar vind het er netjes uit zien hoor :)

Succes met je wedstrijd zondag Independence! Wat start je idd?

_xwien, fijn dat de zadelmaker zo snel al kon :D ! En top dat je ff een zadel op proef hebt. Uit fit 5 gegroeid, wauw :') Mijn merrie heeft nu ook fit 5 en ik weet eigenlijk niet of ik veel groter nodig ga hebben. Maar zie het vanzelf. Mooie rijfoto hoor!

M_arjolein, dankjewel! Vervelend dat je maar geen bericht krijgt.. duurt het al lang? Of heb ik daar overheen gelezen?


Hier vandaag spontaan een stukje schriktraining gedaan haha. We hebben 2 binnenbakken en ik had al gelongeerd en was aan het uitstappen. In de ene werd les gegeven en ze werken hier met themalessen dus deze week was schriktraining het thema en we werden gevraagd of we ook ff een rondje door t parcours wilden haha. Altijd leuk. Gisteren vond ze de liggende paraplu's nogal een dingetje, maar nu niet meer dus het was nu tijd voor de paraplu in de lucht :+ Nou blazen natuurlijk. Maar de tweede keer ging ze vol gas onder de paraplu staan dus ze had het wel begrepen haha :')

Wel een mooie hals haha.

[ [url=m/AqdaeG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het gaat godzijdank beter met haar knie! En ze begint steeds meer te ontspannen ook als ik haar wat meer voorwaarts vraag. Dus dik tevreden hier :)
Alsnog komt de 29e de osteopaat wel. Better safe than sorry ^^


Geen stang en trens. Een pelham. Even voor mijn eigen gemoedsrust. Ik doe eigenlijk helemaal niks met die tweede teugel hang m in een boogje.

Maar dit bit schuift niet. Hij kan het niet vast pakken. En ik voel me er iets rustiger door in de zin van dat hij niet zomaar gekkigheid uithaalt als ik de teugels wat langer laat nu ik zolang niet gereden heb. Het laatste wat ik wil is dat hij door krijgt hoe hij zijn zin kan door drijven door zich als een mongool te gedragen als hij even iets moeilijk vind.

Als ik weer volledig groen licht heb en ik me wat zekerder voel gaat er weer een simpel trensje in waar ik normaal mee rij in de bak.(als ik hem dan nog rij).

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!


Absolem
Berichten: 2764
Geregistreerd: 27-11-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 16:03

Nog maar een keer even gespeeld met de camera en titus nu het mooi weer was en een beetje gevroren had.

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Absolem
Berichten: 2764
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 16:54

Independence schreef:
Zadelmaker is geweest, de boom moet wat verbreed worden. Dus dinsdag breng ik het zadel weg, dan kan ik er zondag nog wedstrijd mee rijden. Ik start in de B, voor degene die dat vroeg. Al hoop ik wel binnenkort naar het L1 te gaan.
Het is voor mij soms nog wat onwerkelijk, met een eerder paard was ik doodsbang en reed ik bagger, met mijn eigen merrie gaat het niet vlekkeloos en vergeet ik soms te rijden, maar met zoveel meer vertrouwen en plezier. En dan ook nog winstpunten rijden. Succesvol wedstrijden rijden leek altijd onmogelijk, dus dat ik nu bijna L1 mag starten is echt een beetje een droom :)


Ja das fijn rijden Jah. :)

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Absolem
Berichten: 2764
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 14:56

M_arjolein schreef:
Mooie fries Sonja en welkom! Fijn dat je nu weer lekker kan rijden!

Ik heb nog steeds mijn zadel niet terug. Ik begin nu ook wel een beetje te balen. Eerst werd mij een bedrag van 60 euro voor reparatiekosten aangegeven (lassen van de popnagels). Ik realiseerde me 2 dagen erna dat ik vergeten was te vragen wanneer ik het zadel weer terug kon krijgen.

Dus ik bellen en werd aangegeven dat ze hem nog niet opgestuurd hadden omdat ze niet wisten dat ik akkoord was plus dat de kosten 120 waren. Dus ik gaf ook aan je collega zei anders, naja foutje kan gebeuren. Hij zou binnen een week klaar zijn.

Zaterdag weer contact opgenomen, nee hij is er nog niet ik verwacht eind volgende week. Dus dan ben je weer een week verder. Nou de werkweek is bijna weer ten einde dus ik heb weer contact opgenomen en nu wordt het volgende week. Wat vinden jullie hier nou van?


Ik zou gelijk klaar zijn met die zadelmaker..

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Absolem
Berichten: 2764
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 12:05

*slik* |(


Vandaag de laatste keer waarschijnlijk dat ik titus zal rijden...

Er is een hele soap serie gebeurd inmiddels tussen een handels stal waarvan ik de eigenaar ken die hem eigenlijk zou kopen. En de eigenaar van titus, wat nu eindigd in dat de eigenaar titus vier weken naar een trainingsstal stuurt.

In de hoop dat hij daar ook direct verkocht wordt en anders wel gelijk veel beter loopt.Hij wilt niet snappen dat het proces van een paard goed trainen echt niet in 1 maand gefixed is. Al helemaal niet als het paard in kwestie een compleet skelet is geweest een jaar geleden als start punt.

Vrouwtje heeft al gezegd hem elke dag te gaan trainen voor maximaal resultaat. Dus ik vrees echt dat Titus helemaal stuk gaat daar..

Eigenaar heeft dus duidelijk helemaal niks geleerd van mijn uitleg waarom ik titus maar twee dagen trainde en dan weer een dag rust gaf. |(

Dus daar gaat mijn 1 jaar lange geduld en zorg.... mijn beste vriendje... Als hij nog terug komt naar huis zal er niks meer van m over zijn...

Morgen vertrekt hij..

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Absolem
Berichten: 2764
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 11:07

Golden_Angel schreef:
Nooit verwacht maar blijkbaar rijd ik een springfries :').
Ze had al jaren geen sprong meer gemaakt (vroeger wel met de kinderen ene kruisje). Maar al een aantal jaren niks meer.

Dacht net wel we proberen eens een kruisje, oortjes naar voren en springen of 't een oxer is :') <3


Leuk hoor!

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Absolem
Berichten: 2764
Geregistreerd: 27-11-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 21:02

[ img ]

Titus is naar Oostenrijk verkocht...

Voor mij een ontzettende klap. Ik kan nu alleen maar sparen en hopen dat zijn opvolger net zo 'n topper wordt als hij.

Dit was ook tevens mijn laatste bijrijd paard. De volgende wordt van mijzelf...

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Absolem
Berichten: 2764
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 10:44

_xwien schreef:
@blizzart: gefeliciteerd met je winstpunten!
@ nienke86; fijn dat het zo lekker gaat! Ben benieuwd of je zadel past!

Wij hebben gister lekker in de zon getraind :D stukje bij beetje krijgt ze steeds meer kracht, we zijn er nog niet maar doen ons best haha :) [ [url=m/PZgTsB.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nKhZAu.jpg]Afbeelding[/url] ]



Niet om vervelend te zijn. ( helaas ben ik het toch) Maar je beugels kunnen wel een gaatje langer denk ik. Denk dat je dan ook niet zo ver achterop je lepel zit. :j

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Absolem
Berichten: 2764
Geregistreerd: 27-11-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 12:04

Ik twijfelde ook om te kijken bij van manen. Maar this echt een pokke stuk reizen met het ov. En dan met de fiets. Vanuit barneveld. Dus ik denk dat ik maar thuis blijf.

Ik was wel wezen kijken bij de nieuwe heuvel. Maar die Hadden weinig bijzonders dit jaar.

Naja hopelijk heb ik eind april mijn rijbewijs. Dan kan ik volgend jaar wel kijken bij de shows.

En bartele werd bijzonder slecht voortgebracht ohz. Dat hadden ze beter niet zo kunnen doen.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Absolem
Berichten: 2764
Geregistreerd: 27-11-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 18:18

Ik duim voor je.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Absolem
Berichten: 2764
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 20:25

Independence schreef:
Dierenarts was positief vandaag, ik heb even gewandeld en ze mocht weer wat gras eten. Afwachten hoe de darmen morgen aanvoelen, als dat goed ligt gaan ze het eten weer opbouwen. Ik kan niet wachten tot ze weer thuis komt!
Ongemerkt is dit mentaal toch best wel zwaar, proberen positief te blijven maar de onvermijdelijke piekergedachtes komen ook. Zolang de dierenarts maar positief blijft....

Ik moet zaterdag werken, ik hoop op tijd klaar te zijn want ik wil ook wel even naar Harich :j



Hoe is het nu?

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Absolem
Berichten: 2764
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 15:48

Independence schreef:
Mijn alleegrootste nachtmerrie is werkelijkheid geworden... Ik heb afscheid moeten nemen van mijn allerbeste maatje |(
Ze leek super op te knappen, maar dat sloeg helaas om. Haar slokdarm is beschadigd geraakt toen ze de verstopping hebben doorgespoeld. Haar eten kwam dus ook niet meer in de maag terecht en dat verklaart wel waarom ze zo opknapte toen ze niet mocht eten.
Ik ben kapot van verdriet...



He verdorie wat heftig. Sterkte er mee.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Absolem
Berichten: 2764
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 18:38

Janinevv schreef:
Welkom!

Tjitkse is alweer een jaar! En ze begint weer knap te worden in haar zomer jasje!

[ [url=m/KGEuCP.jpg]Afbeelding[/url] ]



Leuk!! Ik hoop eind dit jaar weer mee te kunnen kletsen hier.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Absolem
Berichten: 2764
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 10:50

Hier is de zoektocht naar een eigen maatje inmiddels van start gegaan.

Op dit moment heb ik een jonge hette op het oog. Updates volgen vanzelf. :D

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Absolem
Berichten: 2764
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 18:03

Ti_Amo schreef:
Hey hallo ik val even met de deur in huis,

ik ga a.s. vrijdag kijken bij een 6jarige merrie OnnexRypke, kan iemand mij wat vertellen over de nakomelingenreeks? Ik lees negatieve berichten over Onne, veel slechte achterhand en veel OCD paarden.

Ik krijg graag info :)



Onne geeft heel fijne karakters. Zeer gemoedelijk. En meestal veel behang. Ik zou me eerder druk maken om de rypke kant.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Absolem
Berichten: 2764
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 11:11

M_arjolein schreef:
Leuk! ik ben echt fan van Hette, vindt het zo jammer dat ie vorig jaar naar het buitenland is gegaan.


Ja ik ook. Helaas geeft de eigenaar van deze hette geen antwoord op mijn bericht. Terwijl ik een kennis van me de in de buurt woont van dat paard op voorhand al even had laten kijken. Dus de man wist wel dat er serieuse interesse is.

Maar goed. De zoektocht heeft zich nu verplaatst. Naar een veulen van Julius die volgende maand afgespeend mag worden. Hij staat wel enorm ver weg dus ik ga volgende maand pas kijken, alles is al afgesproken :D dus als hij een klein beetje beweegt zoals opa norbert dan gaat die mee naar huis.

Julius is een halfbroer van hette. En maar voor drie jaar in Nederland om voor wat bloed spreiding te zorgen en hij was hier om het sportpredicaat te verkrijgen.januari vertrekt ie weer terug naar Canada als ik mij niet vergis.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Absolem
Berichten: 2764
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 20:36

Janinevv schreef:
Vraagje, hoe zit het nu precies met papierloze friese paarden, mijne heeft wel paspoort van het stamboek maar geen papieren. Is er een mogelijkheid haar geregistreerd te krijgen voor het bijboek?

Of is dit weinig meer waarde tegen over het hoofdboek?



Nee heeft geen meerwaarde tenzij je m vervolgens wilt aanmelden/kans wilt maken bij het Barrock pinto stamboek.

Je bent er een hoop geld aan kwijt.
Als het een hengst betreft krijg je m toch nooit goed gekeurd bij het kfps alstie bijboek is omdat het stamboek gesloten is. En er gaan drie generaties overheen voor nakomelingen van een bijboek merrie weer opgenomen kunnen worden in het hoofdboek.

Voor de verkoop heeft het ook geen meerwaarde. Je paard wordt er niet meer waard van.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Absolem
Berichten: 2764
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 22:15

M_arjolein schreef:
Klopt ik ken de ruiter van Julius wel en hij gaat als het goed is na de hengstenkeuring weer terug. Ben zelf niet zo'n Julius fan, maar inderdaad als ie het van zn opa heeft. Bovendien loopt Julius inmiddels al aardig hoog in de sport. Ben benieuwd of hef wat is, wel jammer dat de eigenaar van het Hette paard dan niet meer reageert.



Ja dat vind ik ook erg jammer. Ik was wel gecharmeerd van die hette.

Maar deze Julius is een Julius X Jasper. Best een hoge lijnteelt als je bedenkt dat Julius zelf een norbert x beart is.

Maar anderzijds zou je denken dat met deze afstamming er haast wel iets van beweging in moet zitten. Ik vind het een interessante gok om te nemen. Moeder is ster en oma is ster en ook nog preferent. Dus dat zit wel snor.

Waar ik me het meest zorgen om maak is het achterbeen. Ik vrees dat die bij dit veulen meer stuwend dan dragend is als ik de foto's zo bekeek die ik gekregen heb.
Wel heeft het veulen een mooi front met een scherpe blik uit zijn ogen.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Absolem
Berichten: 2764
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 16:17

Kabayo schreef:
Hette fan ben ik dan weer niet. Vaak erg groot en een groot hoofd. Weinig luxe. Vind het zelf ook geen toevoeging aan de fokkerij met zijn afstamming

Julius is wel erg goed. Ben dan echt geen norbert fan maar die juliussen pakken wel goed uit. Maar karakter is nog afwachten natuurlijk

Maar dit is persoonlijke smaak denk ik


Mijn kindje
[ [url=m/FazTLW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8a5UNn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pbAeXY.jpg]Afbeelding[/url] ]
En mams
[ [url=m/sOfMHX.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ik heb liever een felle donder dan zo'n dooie diender. Ik wil m ook voor de wagen hebben.
De meer mensen zeggen dat ze julius niets vinden maar dat zeggen ze ook wel over hette.

Maar die nakomelingen van hette doen het wel goed. En willen wel lopen.ik hoop eigenlijk op hetzelfde bij dit veulen.

Veulen heeft net geen vol papier. En een relatief hoge lijnteelt ook al staat de verwantschap op 5,08%.
Dus voor de fokkerij is hij niet interessant genoeg denk ik als je daar naar kijkt.

Dan zou hij alleen gekozen worden door bloed van zijn vader. Immers er lopen meer dan zat jasper en beart nazaten rond. Maar goed eerst meer even bekijken hoe hij beweegt.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Absolem
Berichten: 2764
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 17:41

Kabayo schreef:
Ik heb het niet over werklust maar karakter. Daarbij zijn norberts keuringspaarden en willen vaak niet voor je werken



Een paard wat aan de hand wil lopen. Wil ook lopen ohz of voor de wagen. This alleen aan de ruiter/eigenaar/ trainer om de juiste benadering te vinden voor zo'n paard zodat dat er ook uitkomt. Wat mij opvalt is dat zodra er een Fries fel is. Het gelijk bestempeld wordt als een rotknol. Net als met reinders. Die worden ook bestempeld als pokke beesten. Terwijl de mensen die een reinder goed aan het lopen hebben er mee in de hemel zijn door hun sterke achterhand.

Ik vraag me af hoeveel er boeman verhalen zijn doordat er onkunde in het spel is geweest en hoeveel er waar is.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Absolem
Berichten: 2764
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 08:40

Martine_R schreef:
Ik ben ook niet zo'n Norbert-fan en ik hoor ook meer negatieve berichten over zijn nakomelingen qua karakter. Het is niet voor niets dat hij zelf ook niet mega gepresteerd heeft in de sport. En Friezen mogen best looplust hebben, maar er is verschil tussen een paard dat wil werken en een rotknol. Mensen met Friezen kiezen vaak ook vanwege het goede karakter voor het ras.



Weet niet of dat daar door komt. Hij is wel gewoon preferent verklaard op 14 jarige leeftijd. En heeft gewoon het sport predicaat.

Maar tuig seizoen valt samen met het dek seizoen.. En norbert heeft heel veel gedekt. En is verkocht naar het buitenland. Dus ik betwijfel of zijn karakter de reden is dat hij niet in de sub top loopt.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!


Absolem
Berichten: 2764
Geregistreerd: 27-11-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 15:20

Nog twee weekjes :):) =:)

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Absolem
Berichten: 2764
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 15:32

Kabayo schreef:
Heb je de Julius gekocht?


Nou het is een beetje apart. Vervoer regelen werd even iets lastig. Maar die vent wil m tegen vergoeding wel komen brengen. Dus ik laat m komen en als hij goed de trailer afkomt geen rare dingen heeft en beide ballen heeft magtie blijven.

En anders mag die vent m weer terug mee naar huis nemen. Ik stal m bij mijn kennis waar ik die hackney en straks de tuiger ook help beleren voor de wagen. Maar het mooie is.. die kennis is expert op het gebied van beweging en tact werkt samen met de faculteit en heeft zelf aangespannen cc gereden.

Dus alles wat ik niet zie door mijn
enorme roze bril. Ziet hij wel. Als hij een afwijking ziet of tactfouten. Gaat de koop niet door. Als hij groen licht geeft mag die blijven.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Absolem
Berichten: 2764
Geregistreerd: 27-11-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 13:30

Nog 1 nachtje slapen :wow: :):) :):) :):)

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Absolem
Berichten: 2764
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 16:33

M_arjolein schreef:
@Absolem komt je nieuwe aanwinst morgen? Of doe je strandrit mee

@Celine prachtige foto's zeg.

@Janine fijn dat het zo goed ging! Die van mij is aan de hand wel meewerkend onder t zadel wat minder.

@Lys welkom! wat een knapperd.

Hier alleen maar pech momenteel. Afgelopen maandag nieuw zadel aan laten meten. Helaas lag het oude zadel in een jaar dermate slecht (meer voor mij) dat ik daar niet te veel meer mee moet rijden want dat is voor paard ook niet bevordelijk. Vandaag tandarts laten komen wat ik ook ieder jaar doe helaas kon het gebit ooo wel wat beter. :') Naja hopelijk kunnen we in januari weer los voor de wedstrijden.



Mijn aanwinst komt morgen . Hij moet nog even paar jaar groeien voor we mee kunnen op de strandrit

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Madelon, cariena1, cissy en 41 bezoekers