Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
MightyJoe
Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 13:01

Hoi! Ik wil me al een tijdje hier melden! Ik heb een 1,4 jarige PRE. Is gefokt door een bokker die heeft hem geloof ik al wel eens laten zien hier :D

Cortado staat nu samen met 2 andere paarden en doet het erg goed! Is enorm lief en braaf in de omgang. Hopelijk blijft dat ook zo. Hoe is jullie ervaringen met PRE hengsten?
[ img ]


MightyJoe
Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 09:27

Wauw _Zsazsa_, wat is hij knap zeg! Echt precies iets zoals ik zoek!

_Dracarys, Gefeliciteerd met je aanwist! Hij lijkt al aardig groot voor 7 maand.

Azmay, wat een leuke shet <3

Afgelopen weekend heeft Cortado voor het eerst sneeuw gezien. Afgelopen winter stond hij in de opfok binnen.. Hij vond het erg leuk :D

[ img ]

MightyJoe
Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 09:41

Ja klopt! Ik had hem toen al een keer op bokt gezien en ik dacht als die toch ooit te koop komt.. Paar maanden later kwam ik hem tegen op facebook dus toen gelijk die week gaan kijken :D Hij is echt heel leuk. Ben erg benieuwd hoe hij gaat uitgroeien. Hij is nu 1,5 en ongeveer 1.55. Hopelijk gaat hij ook boven de 1.60 komen. :D

Hoe oud is Marq nu precies? Kan het niet vinden in je berichten!

MightyJoe
Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 10:05

Calipso/Sheran:

Denk dat je tot 7.000 vast wel wat leuks kan vinden! Wanneer je 1 wilt die uitblinkt met beweging of een speciaal kleurtje denk ik dat je al snel hoger zit in de prijs..
Ik zag laatst ook een leuke te koop bij stal Rokven.. Een 2,5 jarige. Twijfelde of ik er wilde kijken ivm alle verhalen over die stal, maar had toch een ander paard gevonden. Het is uiteindelijk een Cruzado geworden. :D

Robijntjah, leuk! Een jonkie erbij! Kan je er al wat meer over vertellen? :D

Heb nu twee Spanjaarden. Dorado(cruzado) en Cortado(PRE hengst) :D

Dorado is net 3 jaar, ik ben heel benieuwd wat voor kleur hij deze zomer gaat krijgen!
[ img ]


[ img ]

Cortado wordt in juni 2 jaar. :D
[ img ]
Laatst bijgewerkt door MightyJoe op 25-03-19 10:06, in het totaal 2 keer bewerkt

MightyJoe
Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 14:46

Knert schreef:
oke…. ik besluit jullie even te storen..
Na niets te hebben gelezen, wel die mooie bruine merrie van een paar pagina's terug bewonderd..

Waar kan ik fijne Anda's of Pre's vinden?
Jaarling mag. Voorkeur voor schimmel. Vraagprijs passend bij niveau en leeftijd dier.

Zijn er betrouwbare fokkers? Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Maakt geslacht uit? Ben je al lid van de FB pagina's?
PRE Andalusier Sportpaarden

Ik zag laatst deze te koop. Ik denk bij een particulier?
https://www.2dehands.be/paardensport/pa ... ium=social

MightyJoe
Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 16:07

Lante, gefeliciteerd met je aanwist! Knap dier. :)

Ik zelf zou het ook erg lastig vinden om paarden te proberen in een periode wanneer je niets kan kopen. Ik kan het dan echt niet uit mijn hoofd zetten..

Cortado wordt steeds knapper! In juni wordt ie 2.

[ img ]

[ img ]

MightyJoe
Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 16:01

Cortado wordt in juni 2 en is nu 1.55. Kont is nog een stuk overbouwd. Hij mag van mij lekker groot worden :D
Ik ben zelf 1.75. En ik hoop dat hij interessant is voor de fok dus dan is een mooie maat boven de 1.60 wel mooi meegenomen.


[ img ]

MightyJoe
Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 09:24

Robijntjah, hoe gaat het nu met je na de aanrijding? :(:)

_Zsazsa_, leuk dat je de cursus volgt van TT! Ik wilde het ook een tijd doen.. Maar ik heb de online cursus van Rien vd Schaft al aangeschaft. Vandaar dat ik ervoor heb gekozen om dat eerst niet te doen. Het is toch wel prijzig.

Marq ziet er goed uit en wat is hij gaaf! <3

Jenara, zelf kies ik ervoor om iemand in het midden te hebben met een longeerzweep om de voorwaartse drang te behouden.
Wat betreft die enge hoek, ik zou de hoek niet onnodig opzoeken. Wanneer ze wat verder in de africhting is en ze echt met jou bezig is loopt ze er denk ik vanzelf langs. Voordat je opstapt er misschien samen met haar langs lopen? :D

Lumkea, je zadel lijkt inderdaad wat te smal.. Wat betreft zadels mag ik volgende week opzoek naar een zadel voor mijn 3 jarige Andalusiër. Het liefst wil ik een Arno Brandt zadel.. Voor mijn PRE duurt het nog wat langer. Die wordt volgens jaar juni pas 3. Even kijken hoe hij dan onwikeklt is, maar ik gok dat Cortado ook een erg breed zadel nodig heeft.

--

Mijn 3 jarige Andalusiër is nu ongeveer 6 week bij een stal om beleerd te worden. Het gaat erg goed! Zaterdag ga ik er zelf voor het eerst op. Ik ben erg benieuwd.
Dit is hem trouwens! ( Als hij weer thuis is doen we uiteraard erg rustig aan, gezien zijn leeftijd. )


Cortado wordt over 2 week 2 jaar *\o/* Ik ben zo benieuwd hoe hij er over een jaar uitziet. Kan echt niet wachten :D

[ img ]

[ img ]

MightyJoe
Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 09:20

[ img ]

Zijn er ook bokkers die meedoen? Ik twijfel nog heel erg om mee toen met Cortado in de categorie 2 jarige hengsten..
Volgens mij moet je namelijk vrijdag al komen met je paard. Staat ie toch t hele weekend op stal :=

MightyJoe
Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 11:33

Wat een knapperd zeg! <3 Hoe groot is hij? Volgens mij kom je trouwens hier uit de buurt. Volgens mij wel eens tegen jou gereden in de L1( ik had toen een bont paard).


--
Afgelopen donderdag voor het eerst mijn 3 jarige Andalusiër gereden. Super braaf! Hij moet natuurlijk nog veel leren, maar dat komt helemaal goed. Hij voelt zo vertrouwd. Donderdag komt hij naar huis *\o/*
Heb nu al zin in het beleren van Cortado.. Maar dat duurt nog wel even :=

MightyJoe
Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 14:04

Ja inderdaad de naam van je pony! Spiekte even tussen je berichten en toen kwam ik een foto tegen. :D

Ben benieuwd hoe die van jou onder het zadel is. Zal wel grappig zijn als we over een tijd hier in de buurt samen met twee Spaanse kunnen starten. :D Ik zie ze niet zoveel hier in de buurt.

MightyJoe
Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 10:43

neile, wat een pech zeg!

xJolien, wat heerlijk <3 Ik ben jaloers!
Ik heb een foto!
Dit was de eerste keer erop. Vanavond ga ik weer, en gaat hij direct mee naar huis :D
Hij is nu +- 1,57. Is in januari 3 geworden. Dus hopelijk haalt hij uiteindelijk de 1.60. Hij heeft nu een hoop geleerd, dus mag nu lekker bijkomen en doorgroeien.

[ img ]

[ img ]

MightyJoe
Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:06

Ziet er goed uit zeg! Hoe groot is hij eigenlijk? Fijn dat hij ook gewoon met anderen kan staan.

Ik hoop dat mijn valk PRE hengst ook hengst kan blijven. Ik wil hem eigenlijk niet castreren.

MightyJoe
Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:26

Harvey1 schreef:
MightyJoe schreef:
Ziet er goed uit zeg! Hoe groot is hij eigenlijk? Fijn dat hij ook gewoon met anderen kan staan.

Ik hoop dat mijn valk PRE hengst ook hengst kan blijven. Ik wil hem eigenlijk niet castreren.



Een valk PRE is wel echt een droom hoor! <3 Die zijn pas knap! Hij is eigenlijk superklein, lol... 1.57,1 -O- maar goed ik ben 1.63 met mega korte benen. Hij oogt met rijden en als je naast hem staat wel veel groter. Hij is net 7, zal die nog iets groeien? }>


Ja hij is heeeel knap! Hij wordt dit weekend 2, dus die blijft nog even staan. Maar hij wordt nu al zo gaaf. <3

Die van jou oogt groter hoor. Denk niet dat die nog veel gaat groeien :Y) Ziet er niet uit als een gekke combinatie! Heel knap jullie zo samen. Die witte van mij hierboven is dus ook maar 1.57. Dat ziet er echt heel anders uit.. Die is nog super jong, moet ook nog uitzwaren natuurlijk. Ik ben zelf 1.75 dus dat oogt ook al anders.. Ik twijfel heel erg over zijn hoogte, maar ik kijk het eerst even aan hoe het gaat als combinatie. Ik kan altijd nog een ander plekje zoeken, maar ik denk dat hij nog wel een stukje omhoog en gaat uitzwaren!

MightyJoe
Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 13:26

xJolien, jeetje hij is wel veranderd! Was hij gewoon nog zo in de groei? Hoe groot is hij eigenlijk? Ik vind hem behoorlijk uitgezwaard. :D

MightyJoe
Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 07:59

Jenara, misschien toch even zonder zadel om te kijken of dat wel problemen oplevert. Dan lijkt het me vrij duidelijk!

Hier komt ook binnenkort de zadelmaker. Ik heb nu thuis drie keer op die van mij gezeten! Hij is zo enorm braaf. Echt niet normaal :D. Gelukkig heb ik nu een zadel te leen. Die ligt voor nu even goed. Ik wil toch even een maandje doorrijden zodat ik daarna een zadel wel goed kan testen voordat ik hem besluit te kopen.

Toch blij dat ik hem naar een stal heb gebracht om hem zadelmak te maken die ook grondwerk doet. Hij was zo enorm ril en bang toen ik hem kocht. Hij is vorig jaar november in Nederland gekomen. In februari heb ik hem gekocht. In april heb ik hem weg gebracht om beleerd te worden.

Hier de tweede keer bij ons thuis rijden!
[ img ]
[ img ]


Ik zag dit zadel trouwens liggen bij Divoza! Ik vond het een erg mooi en kort zadel voor paarden met een korte rug.
https://www.divoza.com/nl/arturo-top-dressuurzadel
Iemand hier toevallig ervaring mee?


MightyJoe
Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 08:30

Fijn dat Jenara nu weer fijn was! Ben je zelf ook anders gaan rijden? Misschien dat je nu duidelijker overkwam?

Fluffyfox, dat klinkt als een heerlijke stalling! Ik heb mijn Andalusier aan huis staan. Die staat overdag in de wei met een andere 3 jarige en in de nacht op stal met slowfeeder. Cortado is 2 jaar en die loopt 24/7 buiten. Die komt na deze zomer ook aan huis.

MightyJoe
Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 09:00

Wat fijn dat het zo goed gaat met Jenara! :D Mooi door blijven gaan zo.

Robijntjah, leuk voor de 2e keer erop! Ben benieuwd naar foto's!

fluffyfox, ook heel erg braaf!
Wat leuk dat we allemaal tegelijk aan het 'inrijden' zijn!

Escada, welkom! Ik had al gereageerd in je topic :D.

--
Cortado afgelopen weekend <3 Hij wordt echt een enorm knap beest. 2 week geleden is hij 2 geworden. Zo benieuwd hoe hij er uitziet als hij 4 is :D

[ img ]

[ img ]

MightyJoe
Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 10:05

Ja, misschien dat ik hem nog een keer pak in de avond rond een uur of 10. Maar sowieso niet vaak deze week. We doen ze overdag op stal en in de nacht naar buiten. Buiten is er niet echt een schaduwplek..

MightyJoe
Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 13:22

Ziet er goed uit! :D

Zit het zadel voor jou wel lekker? Of heb je nou je beugels enorm kort?

Harvey1, Cortado komt bij een particulier vandaan. :j Ook een bokker.
Arthis @ [KS-ITP] Cortado in actie

MightyJoe
Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 08:48

Dit is hem:


En hier ging hij voor het eerst kijken.

MightyJoe
Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 08:44

Die van mij deed dat ook toen hij thuis kwam. Ik zet hem gelijk paar passen achterwaarts als hij zo doet, geen zin in dat bange gedoe. Voor hem is het ook heel duidelijk! Daarna loopt hij er zo langs.

Ik heb het zo meegekregen van de stal waar hij beleerd is. Normaal zou ik hem betuttelen en geruststellen maar dat mocht ik niet doen. En ik moet zeggen het werkt enorm goed! Misschien dat eens proberen? :D

MightyJoe
Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 10:40

Hoe oud is hij eigenlijk? Hij lijkt al zo groot joh!

MightyJoe
Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 18:34

Leuk!! Vind je het niet lastig om straks weer afstand te moeten nemen wanneer hij geen valk blijft? Volgens mij ben je er al een beetje aan gehecht :D

Fluffyfox, als je je zorgen maakt misschien ff bloed testen?

MightyJoe
Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 09:22

Duidelijke uitleg over de carta! Ik bedenk mij net dat ik helemaal geen nieuwe lege carta heb ontvangen met mijn naam erop, hij staat wel echt op mijn naam. Zal hiervoor nog even het stamboek mailen.

Escada, ik denk dat het wel een hele donkere valk gaat worden als hij valk blijft! Ik hoop het natuurlijk voor je :D
Zoiets als dit:


Ter dekking VALK / BAYO PRE ANDALUSIER HENGST APTO 165 CM
http://link.marktplaats.nl/m1413420540? ... nt=app_ios


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers