Russische Arabieren show/open dag

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fritser
Berichten: 85
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Rotterdam

Russische Arabieren show/open dag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-18 10:38

Hoi,

Ik zou aankomend jaar graag eens een show van Russisch gefokte Arabieren bij willen wonen (of een open dag).

Heeft iemand een idee waar deze gehouden worden?


Alvast bedankt


Rije
Hoofd Bezwaarcommissie
Berichten: 27951
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:41

Een show met alleen maar Russen bestaat in Nederland niet, maar op alle shows zijn wel Russen aanwezig, naast de andere fokrichtingen.

Hier vind je een evenementen-agenda van het AVS, maar daarop vind je ook rij-rubrieken en wedstrijden waar ook altijd wel Russen bij meedoen, misschien ook interessant :)

http://www.avsweb.nl/?c=99

Ook heeft de Kossack Stud elk jaar een open dag. Die hebben ook grotendeels Russische (en Franse) lijnen.

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

amyz
Berichten: 6908
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Russische Arabieren show/open dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 11:15

Er wordt in het buitenland wel al een tijd gewerkt aan een Straight Russian show, maar of en wanneer dat van de grond komt is nog onduidelijk..

Als je geïnteresseerd bent in de Russen kan ik je wel helpen aan een aantal adressen waar de koffie zéker klaar staat voor je en waar ze je ook alles kunnen en willen vertellen wat je weten wilt over deze bloedlijnen. T is dan wel geen show, maar wel een boel Russen bij elkaar :D

Pb maar bij interesse, dan help ik je daar met plezier mee op weg :)

Lous
Berichten: 24237
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Russische Arabieren show/open dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 15:23

Ik verplaats dit topic hierbij naar AV. Aangezien het daar beter past en TS daar waarschijnlijk ook meer antwoorden zal krijgen :)

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!

Fritser
Berichten: 85
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-18 22:59

Ik betwijfelde of er shows waren met alleen volle Russen inderdaad! Ik heb gezocht maar kon er niets over vinden.

Bedankt voor de reacties, ik ga er zeker wat mee doen :)

Smaai
Berichten: 311
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 10:38

De open dag van de Kossack Stud? Kijk eens op hun website.

FM_Arabians
Berichten: 121
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: fijnaart

Re: Russische Arabieren show/open dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:21

Ik vermoed dat de Kossack Stud geen opendag op de locatie heeft waar hij altijd gehouden werd wegens verhuizing.
Maar er zijn voldoende fokkerijen waar meerdere russen of russisch gerelateerde Arabieren staan.
Idd bij de Kossack Stud , Forelocks Arabians , Arabian Future , CNC Arabians , Rifat Arabians , Zenith Arabians en vast nog meer.
Wij zijn niet zo groot , hebben er maar 9 staan , maar wel vol russisch of russisch gerelateerd.
Altijd welkom om eens te komen kijken en anders veel plezier bij je eventuele bezichtigingen.

Groetjes Femke

4 merrie's drachtig voor 2017! Voor meer info over onze paarden:
http://www.fm-arabians.nl

Smaai
Berichten: 311
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 17:19

Waar gaat de Kossack Stud dan naar toe?

Rianne_E
Berichten: 534
Geregistreerd: 17-04-06

Re: Russische Arabieren show/open dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 07:07

8 april is er dit jaar een open dag bij Forelock's Arabians. Het begint om 14.00. Onder het genot van een drankje, zullen zij onder andere hun nieuwe dekhengst presenteren. Ook is er een springkussen voor kinderen.

Fritser
Berichten: 85
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-18 10:47

Ik dacht inderdaad dat de Kossackstud geen open dagen had ivm. verhuizing/inkrimping.

Ik ga met bokker Amyz in het voorjaar een weekend lang een aantal fokkerijen bezoeken waar Russen gefokt worden. De bovengenoemde vallen daar ook onder. Ik ben onwijs benieuwd! Een mooie ervaring lijkt me! :)

Tegen die tijd zal ik denk ik een topic openen met al het moois wat wij gezien hebben.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 2 bezoekers