[AV] Taxaties

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
balanceJarig
Moderator Kantine
Berichten: 18117
Geregistreerd: 24-08-02

[AV] Taxaties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-17 00:13

• Maximaal 2 foto's plaatsen, de rest in linkjes;
• Geen foto's quoten;
• Wanneer je je eigen paard ter taxatie aanbiedt, taxeer dan ook minimaal 5 (willekeurige) andere paarden. Zo blijft het leuk voor iedereen om deel te blijven nemen aan het topic;
• Het is enkel toegestaan om eigen paarden te laten taxeren.
Laatst bijgewerkt door balance op 22-09-17 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tekst veranderd

We see things as we are, not as they are
- Anaïs Nin


mutsiii
Berichten: 423
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 14:24

Zal ik beginnen :o

Ik snap alleen in de openingspost dat tinker gedeelte niet :o?

Dit is Gwendolyn
Merrie
Half bloedje en ingeschreven bij stamboek baps.
3 jaar
+/- 1.60
Licht bereden
Heel lief en eerlijk, een super karakter.

[ img ]
[ img ]

[o]

Michelle_S
Berichten: 2721
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Re: [AV] Taxaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 09:03

Oef, ik ben niet goed in dit soort dingen maar wil wel een poging wagen...

Knappe merrie Mutsii, nog erg jong dus nog van alles mee te behalen. Wel een 'halfbloedje' wat voor mij dan de prijs wel naar beneden zou halen. Mooie maat! Wat is haar afstamming? Speelt ook mee in de taxatie lijkt mij. Ik zou voor nu gok ik 1500-2000 euro voor haar geven.

Www.auras-sportarabians.com

Michelle_S
Berichten: 2721
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 09:26

Ben ook benieuwd hoe jullie mijn merrie zouden taxeren afgaande op afstamming, prestaties, uiterlijk etc.

La Margneta Aura aka Jet is een 10 jarige crabbet gefokte merrie, om precies te zijn voert zij 76,3% aan zeldzaam crabbet bloed. Naar mijn weten is zij de enige merrie nog in NL met zo'n grote hoeveelheid crabbet bloed. Haar vader is Aurilla Gold, Z dressuur. Via Moeders kant (blittersdijk Celerina) vind je opa Scapino BB, Z dressuur en Gomel, Z dressuur en keur.

Jet is endurance klasse III (80+ KM) + 1 winstpunt en dressuur L1 startgerechtigd. Zij zal verder in de dressuur geschoold worden om hopelijk net zoals vader en opa's het Z dressuur te behalen. Daarna zal zij weer te vinden zijn in de endurance.

Al vele halfbroers zijn hun internationale endurance carrière gestart, Lightning rose CEI *** (160 KM), Misty Midnight CEI** (120 kM) en Whispered Hope CEI * (90 KM).

Foto's van Jet:

[ img ]

Endurance:
[ img ]

Dressuur:
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5A56014D

Jet los:
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5A59CBB1

Www.auras-sportarabians.com

mutsiii
Berichten: 423
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 10:02

Michelle_S schreef:
Oef, ik ben niet goed in dit soort dingen maar wil wel een poging wagen...

Knappe merrie Mutsii, nog erg jong dus nog van alles mee te behalen. Wel een 'halfbloedje' wat voor mij dan de prijs wel naar beneden zou halen. Mooie maat! Wat is haar afstamming? Speelt ook mee in de taxatie lijkt mij. Ik zou voor nu gok ik 1500-2000 euro voor haar geven.


Dankje, haar vader is ensor D'eversam (kleinzoon van plakat) en haar moeder katinka (een bwp).

Edit: ze heeft tot haar 3 jaar gewoon in een opfokweide gestaan. Nooit iets mee gebeurd. Ze is ook volledig goed gekeurd. Ze is denk ik vooral alround in te zetten.

Ik zou die van jou wel willen taxeren maar ik heb er geen kaas van gegeten. ik gok zo wel zeker in de hogere prijsklasse ;)
Laatst bijgewerkt door mutsiii op 23-09-17 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

[o]

zoutenootjes
Berichten: 1799
Geregistreerd: 19-04-11
Woonplaats: Ja

Re: [AV] Taxaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 10:13

Ga ik ook maar eens wat gokjes wagen met taxeren.

Mutsii, Mooie merrie. Ook mooie stokmaat, ze valt in een paardenmaat. Erg jong nog, dus nog niet veel van te zeggen qua prestaties. Tja, de andere helft is BWP? Dat kan ook een mooie toevoeging zijn.

Is ze wel eens gekeurd door een dierenarts? Hoeveel is bekend van haar opgroei tijd?

Naar mijn mening een mooie veelbelovende merrie. Zeker tussen 2000 en 3000.

Michelle, Mooie merrie hoor. Zij heeft al super prestaties neergezet! Heel veelzijdig. Ze heeft ook al een veulen (of twee?) gekregen. Wilde gok, zeker boven 5.000?

Aan de studie.

zoutenootjes
Berichten: 1799
Geregistreerd: 19-04-11
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 10:22

Ook maar een foto van de paarden plaatsen die ik nu heb.

[ img ]

[ img ]

Mijn mooie vos (stamboeknaam GZhabor). Ik rijd endurance, klasse 1 met hem. De punten moet ik nog eens opzoeken :o . Dressuur F8 proeven en springen F60. Dit wordt op stal georganiseerd, en is dus makkelijk te doen. Oefencross doe ik soms. WE geoefend bij de Bronckhorster paardenmeerdaagse.
Hij is geboren in 2004.

Hij is bij aankoop klinisch en röntgen helemaal goed gekeurd.

Bij de premiekeuring heeft hij een derde premie behaald.

en


[ img ]

De twee schimmel merries Aja en Asmita.
Geboren in 2000 (Aja) en 1995 (Asmita).

Beiden derde premie bij de keuring. Bij Aja werd gezegd dat als ze zich beter presenteert, er een tweede premie ook nog in zit.

Beiden zadelmak, en ze kunnen een buitenrit nog fijn meedoen. Asmita heeft zelfs een keer een kennismakingsklasse endurance uitgelopen!

Aan de studie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 bezoekers