Gezocht Massalah paarden

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
arabianwoman
Berichten: 435
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: dorp aan de zee

Re: Gezocht Massalah paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 11:46

hai ,ze had/heeft toen ook een dochter van balaton .mooie koffievos maar daar vroeg ze toen best wel heel voor..weet haar naam niet maar was een eigenwijze merrie en erg een kennig(zei issabel).wel een mooie merrie maar ik heb ook een zwak voor balaton.......

[EA-TK-AP] [TK] Massimo vzh 17,5 en Western Continentel Equiflex 135
I don't care who tells me to,
I'm not going to die until someone proves
to me that there are Arabian horses in Heaven......


rissa
Berichten: 1180
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: NH

Re: Gezocht Massalah paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 20:19

@beautyke. Wat lijkt jouw paardje enorm op Baikal zeg. Ik herken ook wel veel van zijn karakter in jouw verhaal. Mag ik vragen wat zoal je probleempunten zijn geweest in de omgang en met het rijden en hoe je het hebt opgepakt?

Te koop: AVS ruin [EA-TK-PP] AVS ruin

Goed plekje gezocht voor geblesseerde merrie [EA-GZ] goed plekje voor geblesseerde merrie gezocht

beautyke
Berichten: 379
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Lanaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 09:30

Dag Rissa


Ik had ook al opgemerkt dat ze als twee druppels water op haar papa lijkt. In het begin toen we haar pas hadden was ze bang van alles, je kon niet achter haar door lopen in de stal zonder dat ze uithaalde. Ook wandelen aan de hand buiten was een ramp, bij het minste zuchtje wind hing ze gewoon in je nek. Met veel geduld en grondwerk is dit langzaamaan verbeterd.

Het inrijden ging trouwens eveneens niet van een leien dakje, ze had echt schrik op het moment dat er iemand op haar rug zat en het heeft even geduurd vooraleer ze door had dat de ruiter in kwestie haar geen kwaad deed. Verder ziet ze nog steeds overal spoken, maar momenteel negeren we dat gewoon en ik moet zeggen dat ze hierdoor toch wat stabieler is geworden. Werken in de piste vindt ze trouwens ook niet zo geweldig, maar als je haar één keer aan het lopen krijgt, doet ze het echt niet slecht.

Zodra er een vreemde ruiter opzit die niet consequent genoeg is, weigert ze trouwens nog steeds om te vertrekken aan de wei. Alsof ze heel goed beseft wie dat er haar baas is :(:)

Hoe ligt het karakter van Baikal? Heb je misschien nog wat meer foto's van hem?

Ook wij hebben de endurancemicrobe te pakken

rissa
Berichten: 1180
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:02

@ beautyke.

Hierbij een link naar meer foto's van Baikal.
http://www.mijnalbum.nl/Album=8FFW6SW3
Ik herken zoveel in jouw verhaal en ook bij Baikal heeft grondwerk veel verbeterd. Het grootste probleem van hem is het niet gescheiden willen worden van andere paarden. Dus of hij van de andere weg gaat of de andere van hem, dat geeft hem zo verschrikkelijk veel stress.
Rijden in de bak is niet echt zijn ding en hij kan dan ook echt vreselijk gaan spoken. Ik heb het werken met de lange teugel opgepakt en dat vind hij dan wel weer erg leuk om te doen.

Te koop: AVS ruin [EA-TK-PP] AVS ruin

Goed plekje gezocht voor geblesseerde merrie [EA-GZ] goed plekje voor geblesseerde merrie gezocht

Amirah
Berichten: 84
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-11 22:56

Dit zijn Massalah paardjes die ik bij het avsweb.org heb gevonden.

Massalah Aisha Merrie 12/03/1997
Massalah Shifha Merrie 27/02/1998
Massalah Amirah Merrie 02/06/1998
Massalah Shimani Merrie 02/03/1999
Massalah Farim Hengst 05/03/1999
Massalah Risjah Merrie 09/03/2000
Massalah Pashara Merrie 05/07/2000
Massalah Robesh Hengst 13/03/2004
Massalah Shamala Merrie 19/04/2005
Massalah Pereshj Hengst 25/04/2007

arabs
Berichten: 291
Geregistreerd: 24-11-10

Re: Gezocht Massalah paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 19:44

Hey Amirah, Massalah Shamala is sinds juli vorig jaar mijn paardje. en ik ben er super blij mee! Het is een schat van een beest, super slim, gevoelig en lief ...

Amirah
Berichten: 84
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-11 22:15

Hey wat leuk! Haar moeder Shama is 6 jaar van mij geweest. Haar vader is weer de vader van mijn paardje Massalah Amirah.

arabs
Berichten: 291
Geregistreerd: 24-11-10

Re: Gezocht Massalah paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 08:11

Weet je dan dat Shama (Parina) haar twee pezen over zijn van het westernrijden? Heeft de vorige eigenaar (kleine fokkerij Dolisa Arabians) me verteld, ik hoorde ook dat ze al hun arabieren verkocht hebben. Ik vermoed ook zij. Dat is zo'n mooi paard, ik heb daar foto's van gezien... Ik vraag me af waar ze nu staat...
Weet jij meer over Cantas?

arabs
Berichten: 291
Geregistreerd: 24-11-10

Re: Gezocht Massalah paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 08:12

Dolisa Arabians hadden Shama Parina namelijk ook gekocht en gebruikt om te fokken...

Amirah
Berichten: 84
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-11 15:17

Shama heeft bij mij haar peesblessure gekregen, maar dit kwam niet door het (western) rijden. Het is aangeboren. Haar kogels treden heel ver door waardoor de pees overbelast wordt. Omdat Shama erg mooi is en goede papieren heeft wilde Isabel Groot (toen nog Massalah Arabians) haar graag overnemen en met haar fokken. Daar is Shamala ook geboren. De fokkerij van Isabel ging failliet, de paarden waren allemaal zwaar verwaarloosd.

Ik heb toen een oproep gedaan op het Arabische volbloed forum en zodoende is ze bij Gea terecht gekomen, die daarna ook Shamala daar gekocht heeft. Daar heeft ze een aantal jaar gestaan. Ik heb altijd contact gehad met Gea. Helaas heeft ze alle arabieren verkocht, maar heb geen idee waar Shama naar toe is gegaan. Dus net als jij zou ik dat ook graag willen weten.

Ik heb als het goed is nog ergens veulen foto's van Shamala. Is Shamala inmiddels al bereden? Heb je misschien foto's van haar, ben wel nieuwsgierig hoe ze er nu uitziet.

arabs
Berichten: 291
Geregistreerd: 24-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 10:50

hier is ze... (een paar weken geleden heb ik deze foto getrokken)
[ img ]

nasheeta
Berichten: 601
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Belgische grensstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 09:05


www.facebook.com/stichtingsamira
http://www.facebook.com/nasheetaarabians

Kellynoa
Berichten: 65
Geregistreerd: 25-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 18:25

Massalah Ahraha staat in Zandvoort

arabs
Berichten: 291
Geregistreerd: 24-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 11:10

@ nasheeta: toevallig kwam ik op dit bericht uit... heb je enig idee aan wie Shama Parina verkocht is?

Evia01
Berichten: 2
Geregistreerd: 17-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 23:19

radnah2 schreef:
wat leuk om foto's te zien. Ik heb enkele jaren geleden daar verzorgt. Ik heb vast nog wel ergens foto's maar weet niet of ik die op de pc kan zetten maar moet maar even zien.

Het is zo'n 7 jaar geleden. Ik heb Pharissa regelmatig verzorgt samen met nog een paardje maar daar weet ik de naam ff niet van. Ik heb er zelfs een keertje opgezeten :D
Ook heb ik Baikel en Cantas wel een gelongeerd.
En die shet verzorgt. bruin of vos hengstje. wat iets van Pluto ofzo.
Mijn favoriet was toen Saisha (weet niet of ik het zo goed schrijf). Was niet daar gefokt maar stond daar toen wel.


Hi, ken jij Rochaz, zoon van Baikal? hij is bijna 13 jaar. Wat is er gebeurd met de paarden toen de fokkerij failliet ging? Wanneer was dat?

Evia01
Berichten: 2
Geregistreerd: 17-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 23:33

Amirah schreef:
Shama heeft bij mij haar peesblessure gekregen, maar dit kwam niet door het (western) rijden. Het is aangeboren. Haar kogels treden heel ver door waardoor de pees overbelast wordt. Omdat Shama erg mooi is en goede papieren heeft wilde Isabel Groot (toen nog Massalah Arabians) haar graag overnemen en met haar fokken. Daar is Shamala ook geboren. De fokkerij van Isabel ging failliet, de paarden waren allemaal zwaar verwaarloosd.

Ik heb toen een oproep gedaan op het Arabische volbloed forum en zodoende is ze bij Gea terecht gekomen, die daarna ook Shamala daar gekocht heeft. Daar heeft ze een aantal jaar gestaan. Ik heb altijd contact gehad met Gea. Helaas heeft ze alle arabieren verkocht, maar heb geen idee waar Shama naar toe is gegaan. Dus net als jij zou ik dat ook graag willen weten.

Ik heb als het goed is nog ergens veulen foto's van Shamala. Is Shamala inmiddels al bereden? Heb je misschien foto's van haar, ben wel nieuwsgierig hoe ze er nu uitziet.


Amirah schreef:
Shama heeft bij mij haar peesblessure gekregen, maar dit kwam niet door het (western) rijden. Het is aangeboren. Haar kogels treden heel ver door waardoor de pees overbelast wordt. Omdat Shama erg mooi is en goede papieren heeft wilde Isabel Groot (toen nog Massalah Arabians) haar graag overnemen en met haar fokken. Daar is Shamala ook geboren. De fokkerij van Isabel ging failliet, de paarden waren allemaal zwaar verwaarloosd.

Ik heb toen een oproep gedaan op het Arabische volbloed forum en zodoende is ze bij Gea terecht gekomen, die daarna ook Shamala daar gekocht heeft. Daar heeft ze een aantal jaar gestaan. Ik heb altijd contact gehad met Gea. Helaas heeft ze alle arabieren verkocht, maar heb geen idee waar Shama naar toe is gegaan. Dus net als jij zou ik dat ook graag willen weten.

Ik heb als het goed is nog ergens veulen foto's van Shamala. Is Shamala inmiddels al bereden? Heb je misschien foto's van haar, ben wel nieuwsgierig hoe ze er nu uitziet.



@Amirah ken jij Rochaz, zoon van Baikal, hij wordt bijna 13 jaar en ook gefokt door Massalah. Wat is er met haar paarden gebeurd als ze failliet gegaan is???

Massalah
Berichten: 1
Geregistreerd: 04-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 19:20

Hallo,

Gister is Massalah Ahranah overleden. Zij was niet mijn paard maar ik was wel heel erg gek op haar. Zij had een goud karakter.
Nu ben ik opzoek naar paardjes uit haar bloedlijn. Hopelijk zijn er nog een aantal merries uit haar lijn waar nog mee gefokt wordt. Ik ben hiernaar opzoek.

Misschien kunnen jullie hiermee helpen?

Alvast bedankt!

Amirah
Berichten: 84
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-20 19:56

Massalah schreef:
Hallo,

Gister is Massalah Ahranah overleden. Zij was niet mijn paard maar ik was wel heel erg gek op haar. Zij had een goud karakter.
Nu ben ik opzoek naar paardjes uit haar bloedlijn. Hopelijk zijn er nog een aantal merries uit haar lijn waar nog mee gefokt wordt. Ik ben hiernaar opzoek.

Misschien kunnen jullie hiermee helpen?

Alvast bedankt!


Helaas is mijn merrie Massalah Amirah 2 jaar geleden op 20 jarige leeftijd overleden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker