Welsh A fokkerij - wie helpt me op weg

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Carmen85
Berichten: 1066
Geregistreerd: 01-04-09
Woonplaats: Dedemsvaart

Welsh A fokkerij - wie helpt me op weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-23 17:12

Ik heb vandaag één van m'n kwpn merries verkocht met de bedoeling om een stal vrij te maken voor een goede welsh merrie.
Ik ga op zoek naar een brave merrie, die ook gereden kan worden door m'n kinderen (5, 3 en 3). We hebben ook een brave Shetlander voor de jongste twee, dus dat hoeft niet meteen.
Mijn doel is om met die merrie ook te fokken en naar keuringen te gaan.

Ik heb vroeger zelf een welsh pony gehad, dus weet dat er ook pittige types bij zitten. Dat is niet persé een probleem, maar als de pony maar wel betrouwbaar is.

Ik ben heel benieuwd naar meer informatie over bloedlijnen, welke fokkers wel of niet, welke hengsten staan bekend om goede karakters als kinderpony etc? Wie kan mij op weg helpen? Ik wil me graag eerst goed verdiepen in de "Welsh wereld" voordat we er in duiken.

Lidmaatschap van het stamboek is in aantocht, formulier gaat morgen op de mail.

KWPN: Arany (Kreator xx x Numero Uno x Orthos) --> Dr B+2 Spr M+1 SGW L+8 & WELSH A: Nana Nivah (Ysselvliedts Tarrence x Rowfantina Tribute x Coed Coch Penadur)


VivianHesen
Fotograaf
Berichten: 970
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 18:22


Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing
Berichten: 31228
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Welsh A fokkerij - wie helpt me op weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 20:53

F-AM -> WPC

Drachtig 2024: Overa x Willem Normandi 311 dgn / Nina x Vaderland 255 dgn (28-3)

Carmen85
Berichten: 1066
Geregistreerd: 01-04-09
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-23 21:41

VivianHesen schreef:
Leuk dat je je gaat verdiepen in de welsh sport en fokkerij :)

Via het Welsh Stamboek kun je in contact komen met buddy's. Mensen die vrijwillig je op weg helpen binnen het stamboek: https://nwpcs.nl/buddys/

Voor een overzicht aan fokkers kun je hier eens kijken:
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... wz93_Z3Y98
Niet alle fokkers staan er op, dit is op vrijwillige aanmelding :)



Dank je, de buddy's had ik inderdaad gezien. Ik hoop ook binnenkort bij een fokker langs te gaan. Ben benieuwd naar alle info.

KWPN: Arany (Kreator xx x Numero Uno x Orthos) --> Dr B+2 Spr M+1 SGW L+8 & WELSH A: Nana Nivah (Ysselvliedts Tarrence x Rowfantina Tribute x Coed Coch Penadur)

EllyC
Berichten: 8103
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Welsh A fokkerij - wie helpt me op weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 15:23


W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

Carmen85
Berichten: 1066
Geregistreerd: 01-04-09
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-23 22:37


KWPN: Arany (Kreator xx x Numero Uno x Orthos) --> Dr B+2 Spr M+1 SGW L+8 & WELSH A: Nana Nivah (Ysselvliedts Tarrence x Rowfantina Tribute x Coed Coch Penadur)

RanjaRietje
Berichten: 524
Geregistreerd: 04-10-10

Re: Welsh A fokkerij - wie helpt me op weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 07:52

Ik zit nu voor het 2e jaar met de welsjes met fokken en keuringen, het is echt heel leuk! Ik zou eens lekker gaan kijken bij de keuringen en shows. Er zijn veel pony fokkers die met trots hun pony's laten zien :D

Stal Madelicious
Welsh pony's

[KS-MK] A Welsh veulens verwacht 2024

magicmist
Berichten: 3332
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Welsh A fokkerij - wie helpt me op weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 08:50

Ik wil met mijn welsh ook naar de keuring, dus lees even mee

birth, age, death. The sudden realization of aging and attempts to hide from time. Time is crucial yet essential. For ever or never, life lies between them

Carmen85
Berichten: 1066
Geregistreerd: 01-04-09
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-23 09:18

RanjaRietje schreef:
Ik zit nu voor het 2e jaar met de welsjes met fokken en keuringen, het is echt heel leuk! Ik zou eens lekker gaan kijken bij de keuringen en shows. Er zijn veel pony fokkers die met trots hun pony's laten zien :D


Wat leuk! Je hebt mooie pony's zeg, ik heb even in je veulen topic gespiekt.

Ik begrijp inmiddels dat er een verschil is in fokdoel bij wpcv en nwpcs en dat er ook anders met keuringen wordt omgegaan, ervaar jij dat ook? Waar ben jij lid?

KWPN: Arany (Kreator xx x Numero Uno x Orthos) --> Dr B+2 Spr M+1 SGW L+8 & WELSH A: Nana Nivah (Ysselvliedts Tarrence x Rowfantina Tribute x Coed Coch Penadur)

Carmen85
Berichten: 1066
Geregistreerd: 01-04-09
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-23 09:19

magicmist schreef:
Ik wil met mijn welsh ook naar de keuring, dus lees even mee


Leuk! Wat voor pony heb je? Foto's?

KWPN: Arany (Kreator xx x Numero Uno x Orthos) --> Dr B+2 Spr M+1 SGW L+8 & WELSH A: Nana Nivah (Ysselvliedts Tarrence x Rowfantina Tribute x Coed Coch Penadur)

LaDonna75
Berichten: 2082
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 09:26

EllyC schreef:
[PP] [VOLG] Welsh Sportpony’s
Had je dit topic al gezien?

AbsqueDubio heeft superfijne en hee knappe sportpony’s maar het zijn partbreds/nwr’s he, geen raszuivere Welshjes ;)
De tip van Vivian over buddy’s is een hele goede tip, dat kn enorm helpen. Net als fokkers en Hengstenhouderijen bezoeken, daar kun je veel kennis opdoen.
Dan je vraag over welke lijnen, dat is denk ik wel lastig. Veel Welshjes zijn toch echte kinderpony’s mits ze ook zo opgevoed zijn. Sommigen zijn echt wel pittig, maar het is een beetje geluk hebben.
Familie Zoet uit Wezep heeft een stal vol Welshjes, met name A en wat B en hun dochters rijden er ook mee. Ze hebben geregeld leuke pony’s te koop van goede lijnen, misschien kun je eens bij hen informeren.
Ik heb zelf ook enige ervaring in keuringen en shows, en zo zijn er wel meer hier, dus vraag maar raak.

<3 Welsh partbreds
Sanaa (Welsh partbred, 1,46m) M1 tussen de paarden
Welsh x Duitse sportpony in de maak

EquiLibero
Berichten: 11
Geregistreerd: 04-03-22

Re: Welsh A fokkerij - wie helpt me op weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 10:28

Leuk topic ik volg zeker mee! Wij hebben onze merrie voor het eerst drachtig dit jaar en ze loopt nu op het einde. Idd veel gaan kijken bij keuringen en shows, en op facebook zijn er ook altijd een aantal leuke groepen waar veel kenners zitten die je graag op weg helpen :)

magicmist
Berichten: 3332
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 18:20

Carmen85 schreef:
magicmist schreef:
Ik wil met mijn welsh ook naar de keuring, dus lees even mee


Leuk! Wat voor pony heb je? Foto's?


Een palomino welsh a.

dochter van kastanjehof chip en kastanjehof norinthe.
Haar volle broer is kastanjehof nash.(ggk).

Geen idee of ze keurwaardig is.
Op dit moment is ze nogal goed gevoerd en weinig conditie.

[ img ]

Vorig jaar

[ img ]

birth, age, death. The sudden realization of aging and attempts to hide from time. Time is crucial yet essential. For ever or never, life lies between them

Carmen85
Berichten: 1066
Geregistreerd: 01-04-09
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-23 21:56

LaDonna75 schreef:
EllyC schreef:
[PP] [VOLG] Welsh Sportpony’s
Had je dit topic al gezien?

AbsqueDubio heeft superfijne en hee knappe sportpony’s maar het zijn partbreds/nwr’s he, geen raszuivere Welshjes ;)
De tip van Vivian over buddy’s is een hele goede tip, dat kn enorm helpen. Net als fokkers en Hengstenhouderijen bezoeken, daar kun je veel kennis opdoen.
Dan je vraag over welke lijnen, dat is denk ik wel lastig. Veel Welshjes zijn toch echte kinderpony’s mits ze ook zo opgevoed zijn. Sommigen zijn echt wel pittig, maar het is een beetje geluk hebben.
Familie Zoet uit Wezep heeft een stal vol Welshjes, met name A en wat B en hun dochters rijden er ook mee. Ze hebben geregeld leuke pony’s te koop van goede lijnen, misschien kun je eens bij hen informeren.
Ik heb zelf ook enige ervaring in keuringen en shows, en zo zijn er wel meer hier, dus vraag maar raak.


De pony's van AbsqueDubio had ik gezien dat het partbreds zijn. Zo ver zit ik er inmiddels wel in. In dat topic wordt gesproken over het verschil tussen WPCV en Nwpcs. Dat vond ik vooral boeiend. Hoe zie jij dat, zijn het duidelijk twee kampen, of zijn de meeste fokkers gewoon lid van beide? Is het voor de veulens beter om in te schrijven bij de één ipv de ander?

Ik ga zeker bij een aantal fokkers informeren. Familie Zoet woont op redelijke reisafstand. Ben alleen bang dat ik meteen met een pony thuis kom. Ze hebben wel heel veel leukerds <3

KWPN: Arany (Kreator xx x Numero Uno x Orthos) --> Dr B+2 Spr M+1 SGW L+8 & WELSH A: Nana Nivah (Ysselvliedts Tarrence x Rowfantina Tribute x Coed Coch Penadur)

Carmen85
Berichten: 1066
Geregistreerd: 01-04-09
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-23 22:04

magicmist schreef:
Carmen85 schreef:

Leuk! Wat voor pony heb je? Foto's?


Een palomino welsh a.

dochter van kastanjehof chip en kastanjehof norinthe.
Haar volle broer is kastanjehof nash.(ggk).

Geen idee of ze keurwaardig is.
Op dit moment is ze nogal goed gevoerd en weinig conditie.

[ [url=m/kgCbum.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vorig jaar

[ [url=m/qm0303.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een mooi kleurtje! Leuke pony! <3

Bij een A denk ik meer aan het echt ponyachtige type met een kenmerkend welsh-hoofdje. Jouw pony vind ik meer sportpony om te zien, wat ik dan meer aan het B type link. Of zie ik dat niet goed? Zit het onderscheid tussen de types ergens anders in? Dat is me nog niet genoeg duidelijk.

(zeker niet vervelend bedoeld voor jouw pony hoor! Ik vind haar juist erg mooi!)

KWPN: Arany (Kreator xx x Numero Uno x Orthos) --> Dr B+2 Spr M+1 SGW L+8 & WELSH A: Nana Nivah (Ysselvliedts Tarrence x Rowfantina Tribute x Coed Coch Penadur)

Spaansepony
Berichten: 979
Geregistreerd: 03-05-17

Re: Welsh A fokkerij - wie helpt me op weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 22:10

Familie zoet kan je zeker leuk slagen. Ook wel eens leuke ponys gekocht. Harold en zijn vrouw vertellen je graag ronduit over de Welsh uit.

Ikzelf ben altijd opzoek naar het mountain Welsh. Dat zijn eigenlijk wat de compactere rondere Welsh ponys. En dan het liefst eind maat, dus rond de 1,20 hoog in sectie A. Ik koop nog wel eens een koppeltje op in buitenland en dan selecteer ik echt op de mountain. Thuis heb ik mountain en een langere gelijnde staan en ondanks alle twee super kinder ponys val ik niet op de lang gelijnde bouw.

Depende
Berichten: 3513
Geregistreerd: 19-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 15:08

Dit topic komt precies op het goede moment, ik heb 1,5 week geleden ‘per ongeluk’ een goede merrie gekocht. *D Ik was op zoek naar een gezelschapspony en kwam thuis met een Kroon ervaren fokmerrie. Nu gaat het ook wel een beetje kriebelen om te fokken (2 gezelschap pony’s is beter dan 1), maar ik heb altijd ruinen gehad, dus geen flauw idee. Merrie is ingeschreven bij het nwpcs dus lijkt logisch daarbinnen te blijven, maar ook daar moet ik mij nog in verdiepen.

"Life, man. I can't guarantee perfection, but I can guarantee intrigue."

Because friends don't waste wine when there's words to sell

Carmen85
Berichten: 1066
Geregistreerd: 01-04-09
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-23 14:07

Depende schreef:
Dit topic komt precies op het goede moment, ik heb 1,5 week geleden ‘per ongeluk’ een goede merrie gekocht. *D Ik was op zoek naar een gezelschapspony en kwam thuis met een Kroon ervaren fokmerrie. Nu gaat het ook wel een beetje kriebelen om te fokken (2 gezelschap pony’s is beter dan 1), maar ik heb altijd ruinen gehad, dus geen flauw idee. Merrie is ingeschreven bij het nwpcs dus lijkt logisch daarbinnen te blijven, maar ook daar moet ik mij nog in verdiepen.


Per ongeluk haha :+ Hoe kom je per ongeluk aan zo'n merrie?

KWPN: Arany (Kreator xx x Numero Uno x Orthos) --> Dr B+2 Spr M+1 SGW L+8 & WELSH A: Nana Nivah (Ysselvliedts Tarrence x Rowfantina Tribute x Coed Coch Penadur)

Depende
Berichten: 3513
Geregistreerd: 19-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 14:59

Via mijn hoefsmid, ik heb 2 pony’s aan huis en de grote merrie wordt 27 en heeft Cushing. Dus tijdens het bekappen met de hoefsmid besproken dat ik wil voorkomen dat ik mijn merrie moet laten inslapen en dat de anders dan alleen staat. Een paar weken later berichtte zij mij dat een klant van haar wel wilde verkopen in verband met eigen gezondheid. Toen gaan kijken en kijken is kopen :))

"Life, man. I can't guarantee perfection, but I can guarantee intrigue."

Because friends don't waste wine when there's words to sell

Sosha
Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Welsh A fokkerij - wie helpt me op weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 15:14

Ik sta bij een fokker op stal die ook veel welshjes heeft lopen.
Misschien dat die wat leuks voor je heeft staan. Die zit in Echteld.

Zal ik het dan maar eerlijk zeggen?
Het is allemaal mijn schuld :o

LaDonna75
Berichten: 2082
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 16:15

Carmen85 schreef:
De pony's van AbsqueDubio had ik gezien dat het partbreds zijn. Zo ver zit ik er inmiddels wel in. In dat topic wordt gesproken over het verschil tussen WPCV en Nwpcs. Dat vond ik vooral boeiend. Hoe zie jij dat, zijn het duidelijk twee kampen, of zijn de meeste fokkers gewoon lid van beide? Is het voor de veulens beter om in te schrijven bij de één ipv de ander?

Ik ga zeker bij een aantal fokkers informeren. Familie Zoet woont op redelijke reisafstand. Ben alleen bang dat ik meteen met een pony thuis kom. Ze hebben wel heel veel leukerds <3


Het is ook een beetje een gevoel dat je bij de beide stamboeken hebt. Het WPCV is geënt op het Engelse stamboek en doet niet aan hengstenkeuringen. Ze geven enkel deklicenties uit, op basis van veterinair rapport. Het NWPCS houdt wel hengstenkeuringen elk jaar, zoals veel NL stamboeken dat doen. Daar wordt dan beoordeeld op uiterlijk, beweging en ook afstamming. De rijpony's NWR moeten een aanlegtest ondergaan (onder het zadel) om uiteindelijk stamboekhengst te worden, de overige secties niet, daar is enkel goedkeuring op de HK voldoende. WPBR mogen wel op vrijwillige basis meelopen met de test.
De merries geldt min of meer het zelfde, bij de WPCS doen ze niet aan premies. Wel kunnen pony's daar op shows een "ribbon" halen, gold of silver en bij 2 of 3x een ribbon kunnen ze "golden/silver mare/gelding" worden. Bij de NWPCS kun je een 1e/2e/3e premie halen op een keuring met je veulen of merrie (en ruinen ook). De betere eerste premie-merries kunnen ster worden verklaard en daar weer de betere merries van, kunnen als ze een veulen hebben gehad met 1e premie, keur worden verklaard. Loopt de merrie een voldoende IBOP of hoger in de sport dan wordt ze kroon, het hoogst haalbare voor een merrie op basis van haar eigen uiterlijk en gangen.

Goed, wat mezelf betreft: ik ben alleen lid van het NWPCS en registreer daar mijn veulens. Op de websites van de stamboeken kun je wel meer info lezen, ook over kosten, ik geloof dat het uiteindelijk onderaan de streep niet heel veel uit maakt welk stamboek je kiest. De een heeft een all in tarief en de ander factureert de onderdelen apart. https://www.wpcvnederland.nl/ en https://nwpcs.nl/

<3 Welsh partbreds
Sanaa (Welsh partbred, 1,46m) M1 tussen de paarden
Welsh x Duitse sportpony in de maak

Carmen85
Berichten: 1066
Geregistreerd: 01-04-09
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-23 16:24

LaDonna75 schreef:
Carmen85 schreef:
De pony's van AbsqueDubio had ik gezien dat het partbreds zijn. Zo ver zit ik er inmiddels wel in. In dat topic wordt gesproken over het verschil tussen WPCV en Nwpcs. Dat vond ik vooral boeiend. Hoe zie jij dat, zijn het duidelijk twee kampen, of zijn de meeste fokkers gewoon lid van beide? Is het voor de veulens beter om in te schrijven bij de één ipv de ander?

Ik ga zeker bij een aantal fokkers informeren. Familie Zoet woont op redelijke reisafstand. Ben alleen bang dat ik meteen met een pony thuis kom. Ze hebben wel heel veel leukerds <3


Het is ook een beetje een gevoel dat je bij de beide stamboeken hebt. Het WPCV is geënt op het Engelse stamboek en doet niet aan hengstenkeuringen. Ze geven enkel deklicenties uit, op basis van veterinair rapport. Het NWPCS houdt wel hengstenkeuringen elk jaar, zoals veel NL stamboeken dat doen. Daar wordt dan beoordeeld op uiterlijk, beweging en ook afstamming. De rijpony's NWR moeten een aanlegtest ondergaan (onder het zadel) om uiteindelijk stamboekhengst te worden, de overige secties niet, daar is enkel goedkeuring op de HK voldoende. WPBR mogen wel op vrijwillige basis meelopen met de test.
De merries geldt min of meer het zelfde, bij de WPCS doen ze niet aan premies. Wel kunnen pony's daar op shows een "ribbon" halen, gold of silver en bij 2 of 3x een ribbon kunnen ze "golden/silver mare/gelding" worden. Bij de NWPCS kun je een 1e/2e/3e premie halen op een keuring met je veulen of merrie (en ruinen ook). De betere eerste premie-merries kunnen ster worden verklaard en daar weer de betere merries van, kunnen als ze een veulen hebben gehad met 1e premie, keur worden verklaard. Loopt de merrie een voldoende IBOP of hoger in de sport dan wordt ze kroon, het hoogst haalbare voor een merrie op basis van haar eigen uiterlijk en gangen.

Goed, wat mezelf betreft: ik ben alleen lid van het NWPCS en registreer daar mijn veulens. Op de websites van de stamboeken kun je wel meer info lezen, ook over kosten, ik geloof dat het uiteindelijk onderaan de streep niet heel veel uit maakt welk stamboek je kiest. De een heeft een all in tarief en de ander factureert de onderdelen apart. https://www.wpcvnederland.nl/ en https://nwpcs.nl/


Dank je wel! Wat fijn dat je het zo duidelijk uitlegt, daar kan ik echt wat mee. :j

KWPN: Arany (Kreator xx x Numero Uno x Orthos) --> Dr B+2 Spr M+1 SGW L+8 & WELSH A: Nana Nivah (Ysselvliedts Tarrence x Rowfantina Tribute x Coed Coch Penadur)

Carmen85
Berichten: 1066
Geregistreerd: 01-04-09
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-23 16:25

Depende schreef:
Via mijn hoefsmid, ik heb 2 pony’s aan huis en de grote merrie wordt 27 en heeft Cushing. Dus tijdens het bekappen met de hoefsmid besproken dat ik wil voorkomen dat ik mijn merrie moet laten inslapen en dat de anders dan alleen staat. Een paar weken later berichtte zij mij dat een klant van haar wel wilde verkopen in verband met eigen gezondheid. Toen gaan kijken en kijken is kopen :))


Dat is een mooie kans om aan een leuke pony te komen! Ben benieuwd of je het fokkerij avontuur aangaat en welke hengst dan etc.

KWPN: Arany (Kreator xx x Numero Uno x Orthos) --> Dr B+2 Spr M+1 SGW L+8 & WELSH A: Nana Nivah (Ysselvliedts Tarrence x Rowfantina Tribute x Coed Coch Penadur)

Cemlys
Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Welsh A fokkerij - wie helpt me op weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 17:22

Kijk ook even welk type pony je zoekt. Zoek je een echt hilltype pony of meer richting sport of wat vind je mooi. Ik weet niet waar je woont maar 1 mei is er bv nog een hengstenshow in duitsland bij Siemers. Hij heeft altijd wel leuke pony s lopen. Ga eens kijken op een keuring deze zomer en kijk wat je daar mooi vind. Orienteer je goed. Ga bij fokkers kijken ook. Daarna kun op zoek naar iets om te kopen.

Zelf vond ik wpcv fijner om te showen dan nwpcs. Die laatste waren moeilijk te volgen in wat ze willen zien.

Ik heb het inmiddels opgegeven en de interesse wat verloren. Ik vond dat je er heel moeilijk tussenkomt. Type wat ik mooi vind wordt steeds minder vaak geshowd/gewaardeerd. Dus wij blijven tegenwoordig thuis en zijn lekker overgestapt op de sport. Ik mis het niet. Als ik wat fok, is het puur voor het gebruik. Stuk meer waard dan een fokpony.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Carmen85
Berichten: 1066
Geregistreerd: 01-04-09
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-23 16:27

Yes ! ik heb een hele leuke pony gevonden: Een super lieve cremello merrie, 5 jaar en braaf bij de kinderen.
Haar moeder is geïmporteerd uit UK en ze is zelf bij WPCV geregistreerd. Vader is Ysselvliedts Tarrence uit een merrie van Rowfantina Tribute. Heeft het zin om haar bij het NWPCS in te schrijven en kan dat zomaar?
En heeft iemand meer info over Ysselvliedts Tarrence? Ik heb hier wel een oude advertentie gevonden van 2018 dat hij ter dekking werd aangeboden. Ook dat hij in dat jaar bij NWPCS is aangeboden op de CHK. Weet verder iemand meer?

Even een paar foto's geleend van de vorige eigenaresse: Een goede standfoto heb ik nu niet bij de hand.
[ img ]

[ img ]

KWPN: Arany (Kreator xx x Numero Uno x Orthos) --> Dr B+2 Spr M+1 SGW L+8 & WELSH A: Nana Nivah (Ysselvliedts Tarrence x Rowfantina Tribute x Coed Coch Penadur)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers