Welsh partbred. HK waardig?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kabayo
Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Welsh partbred. HK waardig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-19 19:02

Hoi bokkers
Ik ben in het bezit van een enter welsh partbred hengstje waarvan ik graag naar de HK wil gaan. Ik vind hem erg mooi en zeer luxe. Kan ook leuk stappen en draven.

Hengst iswelsh. Moeder is een partbred met moederlijn sectie B en vader een sectie A. Oftewel gewoon helemaal welsh. Hij heeft een super luxe koppie en een mooie kleur.
Papier:
[ img ]

Alleen de maat. Van de partbred hengsten zijn ze alleen maar in D pony maat. Ik denk echt niet dat hij groter word dan 130. Ik hoop 125 cm dat ie word. Nu vraag ik mij af, heeft het dan nut? Wellicht juist interessant dat ze er niet zijn, maar zijn ze er niet met een reden? Of is er wel een kleinere partbred? Ik kan zd niet vinden.

Hoor graag van jullie!

De knapperd ! (Nu 1 dus)
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!


petraaken
Berichten: 44188
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Welsh partbred. HK waardig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 11:31

F-AM --> WPC. Aangezien het om vragen voor en over het Welshstamboek gaat zal je in dit forum de beste antwoorden krijgen.

VivianHesen
Fotograaf
Berichten: 970
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Re: Welsh partbred. HK waardig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 11:41

Het is een leuke pony, maar ik denk niet dat het zinvol is om hem te showen bij het NWPCS. In het fokplan is beschreven dat men op zoek is naar een grotere maat pony. Als hij over de 1.35 zou komen, zou het pas interessant kunnen worden.

Bij de shows van de WPCV, Welsh Belgium, IG Welsh (duitsland) of andere 'Engelse shows' zou je hem wel aan kunnen bieden. Via de WPCV(Nederland) of via het WPCS (UK) kun je een deklicentie krijgen. Tijdens de shows halen deze verenigingen de juryleden vaak uit de UK en daar zie je veel meer types partbred. Zij zullen je pony tijdens de keuring beoordelen en bij 4 jaar en oudere hengsten geven ze bij sommige keuringen zogenoemde 'Premiums' uit. Deze krijg je van de jury als hij vind dat jou pony goed genoeg is om te gebruiken voor het fokken.

Ik hoop het een beetje duidelijk uit te hebben gelegd :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers