Kleine kindjes met een welsh..

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
silvia58
Berichten: 1825
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 09:57

[ img ]
Onze kleindochter van 7 met haar Welsh pony Spetter van de Laarbeekhoeve.
Spetter is 23 jaar jong :o


kwita
Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 10:00

Wat een super leuk topic, toen dacht ik ach het is geen welsh maar ik post het toch maar...blijk ik niet eens een foto van ons setje te hebben!
Maar de kinderen genieten vooral van dit topic ook eens gewoon plaatjes zonder letters zegt mijn dochter van 6.... ;)

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Kleine kindjes met een welsh..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 13:16

Wat een Leuke combinaties <3

Ik heb vroeger leren rijden op een Welsh Mountain pony. Een schimmeltje.
Ik heb geen verstand van de Welsh fokkerij. Was dat dan wat men een Welsh A noemt?

MaritB
Berichten: 8613
Geregistreerd: 18-04-10

Re: Kleine kindjes met een welsh..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 13:19

Welsh mountain :)

Instructeur Human and Horse methode*
Instructeur Natural Horsemanship
Natuurlijk bekapper*
*in opleiding
Standplaats Bodegraven

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Kleine kindjes met een welsh..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 13:26

Ok, dank je :)

Kimm4
Berichten: 790
Geregistreerd: 19-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 15:47

Boras schreef:
Wat een Leuke combinaties <3

Ik heb vroeger leren rijden op een Welsh Mountain pony. Een schimmeltje.
Ik heb geen verstand van de Welsh fokkerij. Was dat dan wat men een Welsh A noemt?


Een Welsh mountain pony is inderdaad een Welsh sectie A pony.

http://www.stalscheerdonk.weebly.com
Welsh mountain pony's
Ter dekking: de super bewegende, zwarte welsh A hengst, Perlhof Gable! (V. Kampioenshengst Powys Shon)

bruceandnoon
Berichten: 907
Geregistreerd: 30-01-10
Woonplaats: Beemster

Re: Kleine kindjes met een welsh..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 16:36

Alleen al voor de foto’s wil ik dit topic volgen wij hebben sinds kort een welsh a ruintje voor onze dochters van 8 en 4. We zijn teruggegaan van een c pony die echt nog te sterk was naar een A-tje. Het is een schat van een pony maar kan af en toe wat paniekerig reageren vooral op onverwachte bewegingen of achterop komend verkeer. Maar is in de omgang vreselijk lief en een echte kinderpony. Mijn ervaringen met welshpony en jonge kinderen is wel erg wisselend. Soms zijn ze gewoon te snel en heftig onder het zadel voor de allerkleinsten, ik heb het wel een aantal keer mis zien gaan.
[ img ]

[ img ]

MaritB
Berichten: 8613
Geregistreerd: 18-04-10

Re: Kleine kindjes met een welsh..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 18:00

Wat een knappie!


In elk ras en type heb je wel en niet passende pony's. :)

Instructeur Human and Horse methode*
Instructeur Natural Horsemanship
Natuurlijk bekapper*
*in opleiding
Standplaats Bodegraven

schuimpie
Berichten: 252
Geregistreerd: 15-01-08

Re: Kleine kindjes met een welsh..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 18:06

Hier in het bezit van een prachtige A merrie en een (nu nog veel te klein) dochtertje, maar hoop natuurlijk dat ze ooit plezier met elkaar gaan hebben.

Vraagje: wat hebben jullie voor een zadeltjes (merk en maat) op de pony's liggen?

mystique
Berichten: 236
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Doorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 18:35

[ img ]

Wij hebben sinds 6 weken een welsh K. 23 jaar en super braaf. Is een D pony 1.46 en mijn dochter is 10 jaar. Mijn andere dochter van bijna 7 heb ik van de week haar eerste les met hem gegeven. Super.

[ img ]
Laatst bijgewerkt door mystique op 14-07-19 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Mystique op 28 jarige leeftijd een sterretje geworden
Munnekenshof Winston pony van mijn dochter op 26 jarige leeftijd een sterretje geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 18:36

Ik heb een Pinocchio zadel, maar zou ik voor langere ritten of vaak rijden niet aanraden

capopjekop
Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 18:40

Zadeltjes zijn wel lastig. Ik zag er hier in dit topic al een paar voorbij komen die niet fijn lijken te liggen.

Toen ik vroeger zelf nog op mijn welsh reed lag er een thorowgood op. Inmiddels wordt ze nauwelijks meer bereden maar ik hoop dat mijn nichtje over een paar jaar interesse krijgt. Als er kids eens willen rond stappen leg ik de barefoot kids erop. Die is eigenlijk van mn shetties maar past ook op amber. Moet alleen een langere singel halen

Amber is 1.36 overigens
[ img ]

[ img ]

Cemlys
Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 21:12

schuimpie schreef:
Hier in het bezit van een prachtige A merrie en een (nu nog veel te klein) dochtertje, maar hoop natuurlijk dat ze ooit plezier met elkaar gaan hebben.

Vraagje: wat hebben jullie voor een zadeltjes (merk en maat) op de pony's liggen?

Ik heb een bates pony en een wintec junior, de bates is 15"

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Renske_W
Berichten: 13840
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Kleine kindjes met een welsh..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 21:43

Oooh geweldig al die combinaties. <3
Ik heb mijn toen 3 jarige Welsh vorig jaar verkocht, super brave pony, is ook als kinderpony verkocht.
Is bij mij een keer of 10 opgezeten, en is toen naar zijn nieuwe huisje gegaan.
Inmiddels is hij ook beleerd voor de kar en is hun dochter ook met hem op bixie wedstrijd geweest.
[ img ]
Ik heb zelf helaas geen kinderen anders was hij echt niet weggegaan.
Zo een kom ik er nooit meer tegen. :)

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

joyce B
Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Kleine kindjes met een welsh..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 22:10

Wat een prachtige pony's zitten er tussen. Ik kijk ook geregeld rond wat er te koop staat aan leuke kinderpony's voor onze dochters van 5 en 9. Ze kunnen vooral zitten in stap en wat hobbelen in draf. Best moeilijk om een geschikte pony te zoeken waar ze beide plezier van kunnen hebben. De oudste weegt al iets van 32 kg
Tot welke lengte en gewicht passen ze op een pony van rond de 115 cm?

L_iek
Berichten: 9665
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Kleine kindjes met een welsh..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 22:16

Wat een schattige combinaties en prachtige pony’s.

bruceandnoon
Berichten: 907
Geregistreerd: 30-01-10
Woonplaats: Beemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 11:17

schuimpie schreef:
Hier in het bezit van een prachtige A merrie en een (nu nog veel te klein) dochtertje, maar hoop natuurlijk dat ze ooit plezier met elkaar gaan hebben.

Vraagje: wat hebben jullie voor een zadeltjes (merk en maat) op de pony's liggen?


Ik heb meerdere zadels geprobeerd maar uiteindelijk een 14 inch bates dressuurzadel gevonden in Engeland. Zit als gegoten. Onze pony is heel kort, heeft ondermaat 1.35 bij een stokmaat van 1.17 Ik heb ook nog een Bates 16 inch en die is net te lang maar zou prima passen op een a/b pony die wel iets langer is. Ik raad sowieso aan om te kijken in Engeland, je kunt daar heel veel zadels vinden voor “ native ponies”, zeer geschikt voor de wat rondere ponies met weinig schoft.

Klijntje
Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 11:23

Ik heb een 15inch Hi-Lite Elite Gymkhana, en een barebackpad.
Ik heb ook nog een zeer mooi leren boomloos zadeltje liggen maar is helaas te lang voor mijn pony’s.

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."

Cemlys
Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 11:33

bruceandnoon schreef:
schuimpie schreef:
Hier in het bezit van een prachtige A merrie en een (nu nog veel te klein) dochtertje, maar hoop natuurlijk dat ze ooit plezier met elkaar gaan hebben.

Vraagje: wat hebben jullie voor een zadeltjes (merk en maat) op de pony's liggen?


Ik heb meerdere zadels geprobeerd maar uiteindelijk een 14 inch bates dressuurzadel gevonden in Engeland. Zit als gegoten. Onze pony is heel kort, heeft ondermaat 1.35 bij een stokmaat van 1.17 Ik heb ook nog een Bates 16 inch en die is net te lang maar zou prima passen op een a/b pony die wel iets langer is. Ik raad sowieso aan om te kijken in Engeland, je kunt daar heel veel zadels vinden voor “ native ponies”, zeer geschikt voor de wat rondere ponies met weinig schoft.

Die heb ik ook. Ik heb hem trouwens met 4 singelstoten ipv 3

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

bruceandnoon
Berichten: 907
Geregistreerd: 30-01-10
Woonplaats: Beemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 11:56

Klijntje schreef:
Ik heb een 15inch Hi-Lite Elite Gymkhana, en een barebackpad.
Ik heb ook nog een zeer mooi leren boomloos zadeltje liggen maar is helaas te lang voor mijn pony’s.

Die Hi Lite is idd ook fijn zadeltje. De 14 inch lag hier altijd op een Shetlander. Prijs kwaliteit verhouding is goed

MaritB
Berichten: 8613
Geregistreerd: 18-04-10

Re: Kleine kindjes met een welsh..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 12:00

Voor nu word er nog amper gereden dus een BBP voldoet prima. Op termijn als hij echt word ingereden zal ik ook gaan kijken naar een goed zadeltje

Instructeur Human and Horse methode*
Instructeur Natural Horsemanship
Natuurlijk bekapper*
*in opleiding
Standplaats Bodegraven

Slmt9
Berichten: 4732
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 07:20

Mag ik hier ook een vraag stellen over de aanschaf van een welsh? Of pony an sich.

If so: ik ben benieuwd waar jullie betrouwbare adressen hebben gevonden. Hoe heb je bepaald of de pony geschikt is voor jullie doeleinde? Heb je de pony laten keuren?
Ik vind een paard aankopen al dramatisch in de categorie oplichting, laat staan een pony waar je zelf niet op gaat rijden maar je je kind aan moet toevertrouwen :o

silvia58
Berichten: 1825
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 07:49

Slmt9 schreef:
Mag ik hier ook een vraag stellen over de aanschaf van een welsh? Of pony an sich.

If so: ik ben benieuwd waar jullie betrouwbare adressen hebben gevonden. Hoe heb je bepaald of de pony geschikt is voor jullie doeleinde? Heb je de pony laten keuren?
Ik vind een paard aankopen al dramatisch in de categorie oplichting, laat staan een pony waar je zelf niet op gaat rijden maar je je kind aan moet toevertrouwen :o


Waar ben je naar op zoek ?
Wat is de leeftijd van je kind en in welke stokmaat zoek je ongeveer ?
Voor een kind een pony kopen is echt heel moeilijk :j

snorkel1986
Berichten: 2984
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Kleine kindjes met een welsh..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 07:58

Euh via via een oudje die we maar eens moesten proberen.. waren niet hard opzoek.. maar kwamen een oude dame tegen veel voor de wagen gestaan en mak maar zeker ondanks 27 jaar (ongeveer ) zeker niet dor en saai soms iets te fanatiek O:)

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

MaritB
Berichten: 8613
Geregistreerd: 18-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 08:01

Ik heb 'm dan perse voor mijn zoontje gekocht, maar wel met doel dat hij geschikt moet zijn om een kind om heen te laten lopen.
Mijn zoontje was mee, ik kocht een bijna 3 jarige pony. Ik keek vooral naar hoe hij op alles reageerde, de kinderwagen, verkeer op het erg, mijn express onverwachte bewegingen, het laten rennen in de bak, voetjes optillen, alles.

Is zijn reactie angstig, boos, heftig of mild? Hoe doe je als ik dit, dat of dat doe etc.

Heb 'm mee genomen naar de kliniek voor een keuring, zelf opgehaald dus kon gelijk zien hoe ben je met de trailer, hoe reageer je met vreemde mensen op vreemd terrein. Hij werd goed gekeurd door de dierenarts en zijn reacties waren allemaal zo positief dat ik 'm heb gekocht.

En wat blijkt? Hij is zelfs nog beter dan ingeschat

Kijk maar [ img ]
[ img ]


Mijn advies, als je zelf niet veel zekerheid hebt, neem iemand mee die het wel heeft. :)

Instructeur Human and Horse methode*
Instructeur Natural Horsemanship
Natuurlijk bekapper*
*in opleiding
Standplaats Bodegraven


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers