Kleine kindjes met een welsh..

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Slmt9
Berichten: 4731
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Kleine kindjes met een welsh..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 08:11

@silva: er zijn nog geen kinderen, het is een toekomstvraag. Als mijn paard aan huis komt moet er een maatje bij. Ik zit erg in twijfel, ga ik voor een shet, een a of b pony waar ik zelf ook mee kan mennen of grondwerken of een e pony/klein paard zodat ik ook zelf nog kan rijden. En dan neig ik toch meer naar een pony, die dan later ook voor eigen kinderen is, maar nu voor af en toe een ritje met neefjes of nichtjes. En die gaan van 3 jaar tot 15 jaar ;)

@marit: dank voor je tips, wat een fantastische foto’s!
Waarin zekerheid? Bij paarden vertrouw ik mezelf dat toe, al zal ik altijd iemand meenemen. Ponys ben ik gewoon niet ik thuis.


silvia58
Berichten: 1824
Geregistreerd: 05-07-10

Re: Kleine kindjes met een welsh..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 08:16

Okay.....ik snap het ;) .
Pony's kunnen nml in de omgang fantastisch zijn met (kleine )kinderen,
maar met rijden kan het wel een stuk lastiger zijn.
Ik zou zeggen gewoon je eigen gevoel volgen en misschien een neefje of nichtje
meenemen als je ergens gaat kijken. Succes +:)+

Dustinlover
Berichten: 8741
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 08:18

Ik was niet opzoek, maar de droom om ooit een Welsh hengst met zo'n stoere uitstraling voor de wagen te hebben bleef kriebelen. Zelf alleen heel onzeker/bang omdat ik nog nooit met zo'n aanspanning had gereden. Ik zag bij Marijke Hammink een hele gave welsh ruin van 16 jaar te koop staan welke pas net geruint was. Alles had die al gezien en was ook braaf onder het zadel gereden.

Telefonisch had ik hem al gekocht want er is zoveel interesse in een super brave kinderpony. Ben nu super blij met hem en dat ik de gok heb gewaagd. Hij is ook echt zoals beschreven! De kinderen van een vriendin van mij rijden er zo mee weg en durven ook van alles met hem. Zo is hij ook voor hun kinderfeestje enzo gebruikt.

[ img ]

MaritB
Berichten: 8611
Geregistreerd: 18-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 08:24

Slmt9 schreef:
@silva: er zijn nog geen kinderen, het is een toekomstvraag. Als mijn paard aan huis komt moet er een maatje bij. Ik zit erg in twijfel, ga ik voor een shet, een a of b pony waar ik zelf ook mee kan mennen of grondwerken of een e pony/klein paard zodat ik ook zelf nog kan rijden. En dan neig ik toch meer naar een pony, die dan later ook voor eigen kinderen is, maar nu voor af en toe een ritje met neefjes of nichtjes. En die gaan van 3 jaar tot 15 jaar ;)

@marit: dank voor je tips, wat een fantastische foto’s!
Waarin zekerheid? Bij paarden vertrouw ik mezelf dat toe, al zal ik altijd iemand meenemen. Ponys ben ik gewoon niet ik thuis.


Zekerheid in er 1 kopen. :)

Instructeur Human and Horse methode*
Instructeur Natural Horsemanship
Natuurlijk bekapper*
*in opleiding
Standplaats Bodegraven

Slmt9
Berichten: 4731
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 08:28

Dank je voor jullie tips. Denk dat het voor een eerste welsh slim is om voor wat ouder te gaan, die idd al meer gezien hebben.

@dustinlover: ik voel mezelf ook een beetje pennymeisje met de wens om een welsh. Ik vind ze ook zo vreselijk mooi. Die van jou ook :D

kwita
Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 08:38

Slmt9 schreef:
@silva: er zijn nog geen kinderen, het is een toekomstvraag. Als mijn paard aan huis komt moet er een maatje bij. Ik zit erg in twijfel, ga ik voor een shet, een a of b pony waar ik zelf ook mee kan mennen of grondwerken of een e pony/klein paard zodat ik ook zelf nog kan rijden. En dan neig ik toch meer naar een pony, die dan later ook voor eigen kinderen is, maar nu voor af en toe een ritje met neefjes of nichtjes. En die gaan van 3 jaar tot 15 jaar ;)

@marit: dank voor je tips, wat een fantastische foto’s!
Waarin zekerheid? Bij paarden vertrouw ik mezelf dat toe, al zal ik altijd iemand meenemen. Ponys ben ik gewoon niet ik thuis.


Wij hebben heel bewust voor een a maat maar dan geen welsh. Omdat ik vele welsh ponys erg fel vind, ooit zelf op een net iets te felle pony begonnen...dat was ook geen goed plan ook al was het nog zo een schat!.
onze huidige pony is een kruising shet /minipaard van 16 perfect voor de kinderen. Kijk wat in je situatie past.toen wij zochten werden er overwegend hele felle dieren aangeboden...en die passen niet tussen de koudbloeden in onze kudde. Maar ook niet bij onze echte paardenplannen nu hebben we wel een passend dier die dus net zo veelzijdig is als de welsh en veel vertrouwen geeft aan zijn erg onzekere baasje en haar onverschrokken broertje.En bovenal zij moet met de pony dingen ondernemen en niet wij ( je bent er wel altijd bij,maar het gaat niet om ons!).

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Klijntje
Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 08:41

Ik heb gezocht via Facebook en Marktplaats. Ik zocht een brave allround gezinspony, die zou in eerste instantie vooral voor mezelf zijn om mee te hobbyen, maar moest ook leuk en veilig zijn voor de kinderen (toen 5 en 6jr), als ze eens een keer mee zouden willen naar de wei. Liever lui dan moe (want geen wedstrijdamibities) maar wel met wat leven erin natuurlijk.
Ik ben eerst een keer zelf gaan kijken en heb daarna de kinderen meegenomen (en m’n moeder en een vriendin).
Konden de kinderen de pony zelf uit de stal halen, zelf poetsen, voetje optillen, staart borstelen, eromheen lopen, mee naar de bak nemen enz. Dat kon allemaal :)
De vosmerrie was al beleerd en echt een kinderpony, zeer sociaal en mensgericht. Was van het kleine nichtje van de fokker geweest en woonde daar zo’n beetje in de achtertuin.
Ze is nu trouwens drachtig van Perlhof Gable (van Kimm4 hier op Bokt) kan niet anders dan dat daar een heel leuk gezellig veulen uit komt volgend voorjaar <3

De schimmel was onbeleerd maar had voor mezelf wel ‘iets’ (en ik moest toch een tweede pony hebben want ze kwamen samen op de wei :o ). Bleek ook een schot in de roos <3
Laatst bijgewerkt door Klijntje op 17-07-19 09:05, in het totaal 1 keer bewerkt

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Kleine kindjes met een welsh..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 08:45

Heel lang geleden ook als eerste pony een welsh c gekocht . Vier jaar oud, net beleerd voor onze oudste van toen 7 jaar. Zeven jaar gehad en toen waren ze Z2 , geweldig dier , inderdaad wat pittiger maar goudeerlijk.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

conejo
Berichten: 1412
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 08:52

Hier waren we eigenlijk op zoek naar een brave pony voor de kinderen en voor mij om te mennen. Mij voorkeur ging uit naar new forest pony heb er al een. Maar die zijn er niet in a pony's.

Kennis van mij haar dochter wou heel graag paardrijden. En zo ontstond het idee dat wij een pony kochten en dat haar dochter er ook op zou gaan rijden. Mijn kinderen zijn nog maar 3 en 5. En zitten er alleen maar op nog.

Die kennis ging mee zoeken en zij had voorkeur voor welsh. En zij kende mensen met super brave kinderpony's en waren welsh pony's. Zo bij een fokker uit gekomen die bekend staat om hey fokker van brave kinderpony's.

Ze hadden maar 1 staan maar was net onder het zadel beleerd en 3 jaar. Eigenlijk niet wat we zochten. Wouden een wat oudere ervaren pony. Maar die zijn erg moeilijk te vinden in de betaalbare prijsklasse en moest je heel snel bij zijn. En omdat het om kinderen gaat wil ik wel wat bedenktijd hebben.

Dus gaan kijken. Onder het zadel vond ze iets spannend en vloog een duif naast haar weg. Dus konden gelijk haar schrik reactie zien. En die was super braaf. Tuurlijk schrok ze. Maar was heel snel weer rustig. En ook gelijk terug te nemen.

Ook reageerde ze super op mijn jongste dochter van toen 2 jaar. Zo rustig en lief. Waren gelijk verkocht.

Wel die dag nog over na gedacht in de avond overlegd met mij man en hebben haar toen gekocht.

En nog geen dag spijt van gehad wat een brave lieve pony voor de kids.

9-4-2011 verliefd - 5-5-2012 verloofd - 7-6-2013 getrouwd...
11-4-2014 trotse moeder geworden van Feline
9-7-2016 trotse moeder geworden van Fenna

Slmt9
Berichten: 4731
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Kleine kindjes met een welsh..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 13:11

Bedankt voor de tips en het delen van ervaringen. Erg nuttig!

BarbaraNova
Berichten: 4168
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 11:32

Hoi,

Omdat mijn oude merrie is ingeslapen met 32 jaar, kwam mijn oude Arabische ruin alleen te staan. Ik kon een shetlander van een kennis overnemen en deze is heel lief maar erg pittig met onze nu 7 jarige dochter. Ze krijgt nu beetje les op een andere pony en dat is een A Welshje. Aangezien ik zelf ook een Welsh Cob heb, is dus vaak mijn cob haar rijpony (altijd dekhengst geweest en zeker niet de makkelijkste). Hij vindt het zo leuk haar rond te sjouwen en zij vindt het stoerder dan haar eigen shetlander :P . Zal binnenkort even een foto maken van hun samen. Ik hou haar wel aan een touwtje vast want Gwellyn ziet nog wel met regelmaat sabeltandtijgers :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers