Prijsvermindering hoefbevangenheid.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
SweetVanille
Berichten: 1769
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-18 16:20

Polly schreef:
Succes met de verkoop +:)+



Dankjewel :)


Kinke
Berichten: 20512
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 16:21

SweetVanille schreef:
Klopt, en ik wil haar zo eerlijk mogelijk verkopen (Tot nu toe vraag ik alleen nog info, en staat de pony niet te koop), dus denk zeker niet alleen aan het geld. Ik zoek een gulden middenweg tussen een heel goed huis en een reeele prijs. Daarom mijn reacties op mijn inziens nutteloze antwoorden, zoals slachtprijs. Omdat deze pony alleen weg gaat naar HEEL goed huis wat gecontroleerd gaat worden


Dat laatste snap ik niet. Omdat de pony alleen weg gaat naar een heel goed huis is ze meer dan de slachtprijs waard?

SweetVanille
Berichten: 1769
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-18 16:23

Kinke schreef:
SweetVanille schreef:
Klopt, en ik wil haar zo eerlijk mogelijk verkopen (Tot nu toe vraag ik alleen nog info, en staat de pony niet te koop), dus denk zeker niet alleen aan het geld. Ik zoek een gulden middenweg tussen een heel goed huis en een reeele prijs. Daarom mijn reacties op mijn inziens nutteloze antwoorden, zoals slachtprijs. Omdat deze pony alleen weg gaat naar HEEL goed huis wat gecontroleerd gaat worden


Dat laatste snap ik niet. Omdat de pony alleen weg gaat naar een heel goed huis is ze meer dan de slachtprijs waard?



Ja, ze gaat toch niet naar de slacht? Ze is meer waard dan dat, daarvoor verwijs ik ook jou door naar de openingspost. Misschien ligt het aan mij maar een pony die bijna perfect is qua karakter en haar kunnen, alleen wordt afgeschreven door haar lichte HB waar ze geen last van heeft, vind ik belachelijk.

Cioccolato
Berichten: 6598
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 16:25

Mijn reactie was behoorlijk nuttig en ik zou er zeker wat mee doen.

Notk. Overleggen. Zoek eerst maar eens ieman die her wel ziet zitten. Bij een goed huis maakt de prijs dan toch niet meer uit? Dat suggereer je. Dus ik zou het op die manier aanpakken.

Pony is trouwens niet gezond. Ookal is het voor de rest een fijn dier in de omgang. Dat moet je dus ook onder ogen komen.
Heel veel andere pony's met dezelfde lijst zonder bevangen verleden..
Laatst bijgewerkt door Cioccolato op 22-06-18 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt


Kinke
Berichten: 20512
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 16:25

Je hoeft mij niet naar de openingspost te verwijzen. Ik snap gewoon je logica niet. Of ze naar een heel goed huis gaat heeft toch niets te maken met wat ze waard is?

SweetVanille
Berichten: 1769
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-18 16:26

Cioccolato schreef:
Mijn reactie was behoorlijk nuttig en ik zou er zeker wat mee doen.

Notk. Overleggen. Zoek eerst maar eens ieman die her wel ziet zitten. Bij een goed huis maakt de prijs dan toch niet meer uit? Dat suggereer je. Dus ik zou het op die manier aanpakken.



waar heb ik dat gezegd?

_Nero
Berichten: 334
Geregistreerd: 04-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 16:26

SweetVanille schreef:
_Nero schreef:
Persoonlijk zou ik nooit een hb pony kopen (of gratis overnemen) maar om op je vraag te antwoorden: ik zou 1/3e van de prijs aanhouden en indd het verhaal er bij vertellen.

Spoiler:
Alleen dat stukje in je laatste bericht 'huis wat gecontroleerd gaat worden'..

Bevangen of niet, verkocht=verkocht en denk dat dit vele (als iemand al het risico wil nemen met een hb pony) afhoud.



Klopt, ik bedoel voor de koop om te kijken waar zij terecht komt. staat er misschien wat rottig.


Oké, duidelijk.
Ik zou zeggen, zet een advertentie met het verhaal er bij. Kwa prijs kan je n.o.k.t of de prijs die je zelf in gedachten hebt (maar ik zou toch rond de €500,- denken)
En kijk of je reacties krijgt en zit er iemand tussen die de pony een passend plekje kan bieden.

aishcream
Berichten: 584
Geregistreerd: 07-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 16:26

Heb het zelf meegemaakt en hoefbevangenheid kan zo járen goed gaan waarna het plotseling weer op speelt. Zelf zou ik de gok van een HB pony niet meer wagen. Mocht je hem willen verkopen zou ik denken aan een prijs tussen de 500-1000€
Hierboven plaats je "dit gaat gecontroleerd worden". Hoe vervelend ook, uit die waan wil ik je vast halen, verkocht is verkocht en dan heb je als verkopende partij geen enkel recht meer waardoor je ook niet kunt "controleren" wat er met een pony gebeurt. Veel mensen willen zullen eerlijk gezegd ook geen pony met een HB verleden kopen waarbij ze weten dat een oude eigenaar steeds wilt weten hoe het met de pony gaat en wat ze ermee doen. Dat kan namelijk voor vervelende discussies zorgen.
Sorry voor dat ik zeg wat je misschien niet wilt horen maar dit is de realiteit.
De enige mogelijkheid je zeker bent van een goed tehuis voor deze pony is om de pony zelf te houden.

Life begins at the end of your comfortzone

SweetVanille
Berichten: 1769
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-18 16:26

Cioccolato schreef:
Mijn reactie was behoorlijk nuttig en ik zou er zeker wat mee doen.

Notk. Overleggen. Zoek eerst maar eens ieman die her wel ziet zitten. Bij een goed huis maakt de prijs dan toch niet meer uit? Dat suggereer je. Dus ik zou het op die manier aanpakken.

Pony is trouwens niet gezond. Ookal is het voor de rest een fijn dier in de omgang. Dat moet je dus ook onder ogen komen.
Heel veel andere pony's met dezelfde lijst zonder bevangen verleden..


oh, waar? op marktplaats BIJNA niet nl

Koper
Berichten: 30227
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 16:27

SweetVanille schreef:
Polly schreef:
Waarom ben je daar in je OP niet gewoon eerlijk in dan?
Overigens blijf ik bij mijn advies om een bevangen pony niet te kopen.



Niet eerlijk in? Ik heb nooit gesproken of ik de pony wil kopen of verkopen, dit is ook total niet relevant.
Ik heb gezegd; "Stel, je hebt een leuke B pony op het oog." En dit zegt gelijk waarom ik niks aan jouw "advies" heb, want jij en meerdere mensen kunnen zich deze situatie blijkbaar niet voorstellen.
Daar ging het juist om, helaas verzinnen meerdere bokkers er vanalles omheen, kan ik niks aan doen.



Bokt........Helaas altijd mensen die hun mening en "advies" aan andere mensen op proberen te dringen, zelfs als zij hier niet om vragen...

En of het wel of niet in mijn straatje past gaat het niet om, het gaat erom dat de openingspost niet goed gelezen wordt en er dus een heel ander topic van wordt gemaakt.

Vanaf nu reageer ik alleen nog op normale reacties, niet op beschuldigingen of wat dan ook. Het is al moeilijk genoeg er alleen al aan te denken mijn pony weg te doen.

"Normale reacties". Doe es voor dan, als je daar zo'n belang aan hecht?

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

sneeuwpop
Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 16:27

Het is heel lastig, want deze pony is erg weinig waard door de hb. Ik denk idd rond de 500,-
Mensen met weinig geld zoeken in die prijsklasse en dat terwijl hb juist in onderhoud eerder meer geld kost.
Door de lagere verkoopprijs eerder een prooi voor handelaren die het verhaal bij verkoop er niet bij vertellen...
Dus ik zou eerder gaan voor uitlenen en eigenaar blijven zonder maandelijkse kosten...
Of inslapen... Of houden..

SweetVanille
Berichten: 1769
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-18 16:27

Kinke schreef:
Je hoeft mij niet naar de openingspost te verwijzen. Ik snap gewoon je logica niet. Of ze naar een heel goed huis gaat heeft toch niets te maken met wat ze waard is?



Ja snapt me niet, laat maar, ik denk niet dat ik het je aan t verstand kan peuteren als je sowiezo niks snapt van wat ik zeg ;)

Cioccolato
Berichten: 6598
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 16:29

SweetVanille schreef:
Cioccolato schreef:
Mijn reactie was behoorlijk nuttig en ik zou er zeker wat mee doen.

Notk. Overleggen. Zoek eerst maar eens ieman die her wel ziet zitten. Bij een goed huis maakt de prijs dan toch niet meer uit? Dat suggereer je. Dus ik zou het op die manier aanpakken.



waar heb ik dat gezegd?



Je suggereert dat. Heb niet gezegd dat je dat zei. Gezien je een zoveel sterren huis wil.
Voor iemand die iedereen op lezen wijst, zelf ook doen he..
Dat terzijde. Heb een edit geplaatst.

Ik zou het blad wegnemen en het reëel onder ogen komen. Voor de pony.

Bokt heeft vaak ongelijk en is kort door de bocht. Maar in dit geval heb je aan alle reacties even veel hier.

Misschien zoals eerder gezegd pony uitlenen. Or een verzorger zoeken. Bijrijder. In die trant

Edit. Typfouten


Kinke
Berichten: 20512
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 16:30

Dan moet je het misschien anders omschrijven, voor zover ik weet ben ik niet echt superdom.
Hier overigens ook veel ervaring met hb, merrie heeft het overleefd, wat niet de verwachting was.
Voor mij geldt voor een paard/pony die hb is geweest zeker een prijsvermindering van minstens 50%

SweetVanille
Berichten: 1769
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-18 16:31

Toch apart dat sommige mensen 500 zeggen en sommige 1500. Oftewel, ik ben nog niks wijzer, behalve dat ieder een ander bedrag voor een dergelijke pony over heeft.

De ene ziet de lichte HB HEEL zwaar, de ander kan er WEL mee omgaan, het verschilt heel erg per persoon zie ik.

Ik ga eerst kijken of er überhaupt interesse voor haar is, en met de geïnteresseerden in overleg over de aankoopprijs. Alles wordt eerlijk verteld en overlegd.



Bedankt allen voor de reacties.

Duhelo
Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 16:33

SweetVanille schreef:
Hoe zou zij weer hoefbevangen gaan zijn als zij niet op gras staat en supplementen heeft die goed werken? Leg mij dat eens uit, zijn krijgt geen fructaan, suikers en andere rommel binnen.

Dit zou alleen voor kunnen komen als de verkoper de koper niet goed heeft uitgelegd hoe het beste te handelen valt met de hoefbevangenheid, of dat de koper dit aan zijn laars lapt en haar toch op gras zet.
Dan werk je de hoefbevangenheid zelf weer in de hand.

Hoefkanteling is er niet, ze is gechecked door zowel dierenarts als hoefsmid.


En voor dat geld tig andere paarden met dezelfde eigenschappen..... Waar dan? Vind er bar weinig.

paard op stal is vorig jaar hoefbevangen geraakt door het gras (door draad gegaan en zich een hele nacht volgevreten.)
Paard heeft 8 maand gerevalideerd met veel pijn en moeite, was tegen eind van de zomer weer ok. Echter waren de hoeven ondertussen zo belabberd dat het ijzer die ze nodig had amper bleef zitten. Paard is verhuisd naar een loopstal met zachte ondergrond, arm hooi en een vitaminebrok. na bekappen en beslaan heeft ze een terugval gekregen en is uiteindelijk na meer dan een jaar alsnog ingeslapen.
Een paard kan ook mechanisch bevangen raken.
Vandaar dat mijn uitspraak dat een HB'er gevoeliger blijft en je het simpelweg niet altijd kan voorkomen. Bekappen, een misstap, verandering van samenstelling van de brok, ... KUNNEN factoren zijn waardoor ze terugvallen.

Er is geen kanteling zeg ja: ik zou daar recente foto's van willen zien, zonder foto kan het niet beweerd worden en een foto van drie maand geleden kan een heel ander beeld geven.

SweetVanille schreef:
Fijn dat jullie reageren, al vraag ik er niet om OF je de pony zou willen kopen, maar WAT je er minder zou voor willen geven ALS je oprechte interesse in deze pony hebt. Het vergt wat inzicht en verplaatsing in een ander, maar dat is waar ik om vraag :D

Slachtprijs als je de pony echt ziet zitten en wilt hebben, vind ik niet echt reeel.

Toch bedankt voor jullie reacties tot nu toe!

Dit is ook waar de mensen antwoord op geven. Ik persoonlijk heb hier niet meer dan de slachprijs voor over, zelfs al heb ik er interesse in. Mijn oude merrie heb ik 5 jaar geleden gekocht voor de iets meer dan de slachtprijs. Paard kon nochtans in de koets, en onder het zadel (maar heb ik zelf beleerd) en kon ik mee lezen en schrijven, maar heeft cpl (die nu onder controle is). Paard ging op de markt minder opbrengen dan ik ervoor gaf, terwijl die nooit kreupel geweest is.

SweetVanille schreef:
kiki1976 schreef:
Zelf zou ik er niet snel eentje kopen die HB is geweest, maar misschien ook wel omdat ik regelmatig heb gezien dat ze toch weer bevangen stonden ondanks aangepast dieet.

Maar even dat terzijde.
Mocht ik bv het diertje goed kennen en weet hoe die nu is, en echt een super pony voor mijn kinderen. Dan zou ik er misschien over na willen denken.
Maar wat voor mij wel belangrijk zou wezen, hoe ziet het er op de foto uit? In welke gradatie zit de kanteling?



Welke kanteling?




Nogmaals, helaas reageert het grotendeel van jullie niet op mijn vraag, aan deze reacties heb ik dus ook niks, bespaar je dan alsjeblieft de moeite om te typen.

als een paard HB geweest is is er altijd een kanteling (HB is nl het hoefbeentje dat loskomt van de hoefwand). de ene meer kanteling dan de ander uiteraard. Vandaar zou ik zeker recente foto's laten maken als je zou doorgaan met de koop van het paard.

TS: je reageert in het algemeen vrij apart op de adviezen. Ik begrijp nu dat het je eigen pony is dat je wil verkocht krijgen, dat verklaart wel waarom je niet wil aannemen dat iemand "maar" de slachtprijs wil geven ervoor.
Hou er rekening mee dat verkocht = verkocht. Als het dier een geschiedenis heeft van HB dan geef je dat best mee met de eigenaar. (op papier).
Als het paard nl na 2 maand bevangen raakt bij de nieuwe eigenaar, zouden ze het wel eens kunnen verhalen op een "verborgen gebrek".


Dat terzijde, een paard is waard wat de gek ervoor wil geven. Als je puur kijkt naar wat het dier écht waard is commercieel gezien, kom je op de slachtprijs uit. Emotioneel gezien is dat natuurlijk iets anders en het kan uiteraard zijn dat als je dit paard voor 1500 euro aanbiedt er iemand het komt kopen.

Jij moet hierin zelf beslissen wat je voor het dier wil, en met welk bedrag / voorwaarden je kan leven als het paard weggaat.
Ik persoonlijk zou mijn paard dan liever verkopen voor de slachtprijs naar iemand waarvan ik weet dat ze er alles aan doen om het gezond te houden, dan voor het dubbele van de vraagprijs waarvan ik weet dat het niet goed terecht komt. Maar dat is iets dat je helemaal zelf moet beslissen. Je kan kijken wat er voor een dergelijke pony gemiddeld gevraagd wordt en daar je prijs op afstemmen, de rest komt dan wel zodra er interesse komt.

SweetVanille
Berichten: 1769
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-18 16:33

Cioccolato schreef:
Misschien zoals eerder gezegd pony uitlenen. Or een verzorger zoeken. Bijrijder. In die trant



Bedankt, dat kan inderdaad ook nog.

capopjekop
Berichten: 30644
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 16:36

Dat is maar net wat de gek ervoor geeft zeggen ze niet voor niks. De een zal het ongemak en de extra kosten voor lief nemen omdat de pony lief is met kinderen. Anderen weten wat het is qua zorgen voor een ex bevangen paard en zullen er weinig voor over hebben. Die kijken liever verder voor een gezond paardje.

AbbyBlues
Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 16:37

Een paard/pony is waard wat de gek er voor geeft en zoals je kunt lezen zijn er genoeg 'gekken' hier die er zelfs de slachtprijs niet voor over hebben.

Hoewel TS vreselijk bot reageert naar mensen die de tijd en moeite hebben genomen om een heel eerlijk en uitgebreid antwoord neer te pennen vind ik dat er heel netjes en correct terug gereageerd wordt. Mag ook wel eens gezegd worden. Chapeau Bokt!

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

alice0cullen
Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 16:38

Ik zou hem dan eerder verleasen maar dat ze verplaatst mag worden. Dan heb jij de controle nog.

Sidenote, ik ben Autistisch dus alvast mijn excuus als ik tekst ietwat te letterlijk neem.

SweetVanille
Berichten: 1769
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-18 16:39

aishcream schreef:
Hierboven plaats je "dit gaat gecontroleerd worden". Hoe vervelend ook, uit die waan wil ik je vast halen, verkocht is verkocht en dan heb je als verkopende partij geen enkel recht meer waardoor je ook niet kunt "controleren" wat er met een pony gebeurt. Veel mensen willen zullen eerlijk gezegd ook geen pony met een HB verleden kopen waarbij ze weten dat een oude eigenaar steeds wilt weten hoe het met de pony gaat en wat ze ermee doen. Dat kan namelijk voor vervelende discussies zorgen.



Nogmaals, ik bedoel dat ik vantevoren alleen ga kijken waar zij terecht komt, meer niet....Ik heb nergens gezegd dat ik "steeds wil weten hoe het gaat "

Jolliegirl
Berichten: 32953
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 16:40

AbbyBlues schreef:
Hoewel TS vreselijk bot reageert naar mensen die de tijd en moeite hebben genomen om een heel eerlijk en uitgebreid antwoord neer te pennen vind ik dat er heel netjes en correct terug gereageerd wordt. Mag ook wel eens gezegd worden. Chapeau Bokt!



Dit was t eerste waar ik aan dacht..
Jemig TS, de rollen zijn eens omgedraaid, wat kan jij naar reageren....
Misschien de reacties 2x lezen alvorens te reageren, men bedoeld het prima, en denkt mee.
Als je gelijk had gezegd dat het je eigen verkoop was, had men misschien een iets minder moeilijke denkwijze hoeven uitvoeren....


Ik zou dr ook slachtprijs voor bieden.
En die ligt momenteel voor een kleine pony nog niet tegen de 200 euro aan.

Reken uit je winst.

Omdat de pony verder braaf is e.d enz enz enz zou k het dier voor 1000 max te koop zetten, met het eerlijke verhaal erbij.
Het kan namelijk nog veel problemen gaan geven in de toekomst.

SweetVanille
Berichten: 1769
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-18 16:42

AbbyBlues schreef:
Een paard/pony is waard wat de gek er voor geeft en zoals je kunt lezen zijn er genoeg 'gekken' hier die er zelfs de slachtprijs niet voor over hebben.

Hoewel TS vreselijk bot reageert naar mensen die de tijd en moeite hebben genomen om een heel eerlijk en uitgebreid antwoord neer te pennen vind ik dat er heel netjes en correct terug gereageerd wordt. Mag ook wel eens gezegd worden. Chapeau Bokt!



Mensen lezen niet en drammen hun eigen mening door, ja, dan begin ik redelijk zat van te worden en ben ik dus OOK niet vriendelijk.
Chapeau Bokt? Haha, ja, je kan het ook omdraaien ja.

SweetVanille
Berichten: 1769
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-18 16:42

Jolliegirl schreef:
AbbyBlues schreef:
Hoewel TS vreselijk bot reageert naar mensen die de tijd en moeite hebben genomen om een heel eerlijk en uitgebreid antwoord neer te pennen vind ik dat er heel netjes en correct terug gereageerd wordt. Mag ook wel eens gezegd worden. Chapeau Bokt!



Dit was t eerste waar ik aan dacht..
Jemig TS, de rollen zijn eens omgedraaid, wat kan jij naar reageren....
Misschien de reacties 2x lezen alvorens te reageren, men bedoeld het prima, en denkt mee.
Als je gelijk had gezegd dat het je eigen verkoop was, had men misschien een iets minder moeilijke denkwijze hoeven uitvoeren....


Ik zou dr ook slachtprijs voor bieden.
En die ligt momenteel voor een kleine pony nog niet tegen de 200 euro aan.

Reken uit je winst.

Omdat de pony verder braaf is e.d enz enz enz zou k het dier voor 1000 max te koop zetten, met het eerlijke verhaal erbij.
Het kan namelijk nog veel problemen gaan geven in de toekomst.



Naar? Ik geloof dat jij niet het hele topic hebt gelezen.

SweetVanille
Berichten: 1769
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Re: Prijsvermindering hoefbevangenheid.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-18 16:43

Nogmaals. Ik ga eerst kijken of er überhaupt interesse voor haar is, en met de geïnteresseerden in overleg over de aankoopprijs. Alles wordt eerlijk verteld en overlegd.



Bedankt allen voor de reacties.

Ik zal niet meer reageren, dit omdat het niet meer over het topic gaat, maar meer een discussie wordt over diverse reacties. Dan kan ik mijn tijd beter besteden.

Fijne dag!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers