Prijsvermindering hoefbevangenheid.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 15:10

Ik zou niet kopen, wat hierboven al is gezegd: problemen koop je niet, die krijg je erbij.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 15:11

Ik denk dat ik toch wel 1200 zou geven dan. HB is moeilijk. Wij hebben een paard staan dat 1x bevangen is geweest en die staat al jaren 24/7 buiten met voordroog en dat gaat gewoon goed. Ook wel een nare ervaring met een bevangen pony gehad maar als ik er een geschikte plek voor heb zou het voor mij niet een hele grote waarde vermindering zijn.
HB blijft moeilijk omdat ik inderdaad situaties ken waarbij paarden zelfs op het zand met hooi bevangen raken en paarden die 24/7 op het gras staan nergens last van hebben. Maar gezien het bij deze pony al 2 jaar is geleden is dat wel positief dat je het ook zo kan blijven.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

SweetVanille
Berichten: 1769
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-18 15:18

KarinLF schreef:
Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf



Bedankt voor je nuttige reactie........ :n :evaw:

SweetVanille
Berichten: 1769
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-18 15:20

Tigra_ schreef:
Ik denk dat ik toch wel 1200 zou geven dan. HB is moeilijk. Wij hebben een paard staan dat 1x bevangen is geweest en die staat al jaren 24/7 buiten met voordroog en dat gaat gewoon goed. Ook wel een nare ervaring met een bevangen pony gehad maar als ik er een geschikte plek voor heb zou het voor mij niet een hele grote waarde vermindering zijn.
HB blijft moeilijk omdat ik inderdaad situaties ken waarbij paarden zelfs op het zand met hooi bevangen raken en paarden die 24/7 op het gras staan nergens last van hebben. Maar gezien het bij deze pony al 2 jaar is geleden is dat wel positief dat je het ook zo kan blijven.



Bedankt voor je reactie. :)

KimD
Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Prijsvermindering hoefbevangenheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 15:24

Ik heb mijn ex HB pony niet verkocht maar laten slachten. Ik wilde het iemand anders èn de pony niet aandoen.

Bij ons was het redelijk onder controle, maar de pony in kwestie viel redelijk snel terug.

Stel de nieuwe eigenaar had er iets fout mee gedaan dan was het voor zowel de nieuwe eigenaar als de pony hopeloos en pijnlijk geweest...

Dus de reacties van 'de slachtprijs' kan ik goed begrijpen.

De pony in kwestie is ondanks zijn 'goed' lijstje niet gezond.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

kiki1976
Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 15:25

Zelf zou ik er niet snel eentje kopen die HB is geweest, maar misschien ook wel omdat ik regelmatig heb gezien dat ze toch weer bevangen stonden ondanks aangepast dieet.

Maar even dat terzijde.
Mocht ik bv het diertje goed kennen en weet hoe die nu is, en echt een super pony voor mijn kinderen. Dan zou ik er misschien over na willen denken.
Maar wat voor mij wel belangrijk zou wezen, hoe ziet het er op de foto uit? In welke gradatie zit de kanteling?

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

SweetVanille
Berichten: 1769
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-18 15:38

kiki1976 schreef:
Zelf zou ik er niet snel eentje kopen die HB is geweest, maar misschien ook wel omdat ik regelmatig heb gezien dat ze toch weer bevangen stonden ondanks aangepast dieet.

Maar even dat terzijde.
Mocht ik bv het diertje goed kennen en weet hoe die nu is, en echt een super pony voor mijn kinderen. Dan zou ik er misschien over na willen denken.
Maar wat voor mij wel belangrijk zou wezen, hoe ziet het er op de foto uit? In welke gradatie zit de kanteling?



Welke kanteling?




Nogmaals, helaas reageert het grotendeel van jullie niet op mijn vraag, aan deze reacties heb ik dus ook niks, bespaar je dan alsjeblieft de moeite om te typen.

Deni11
Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 15:41

Eens bevangen nooit meer onbevangen. (Als eigenaar)

Spreek uit ervaring, zelf pony die in de 14 jaar dat ik hem ken, 2x bij de vorige familielid hb is geweest en bij ons 3 jaar voorbeeldig ging én op zeer strikt dieet staat zonder gras met getest hooi etc, maaar: dit jaar en vorig jaar hb. Kost veel bloed zweet en tranen en is ook zeker niet gratis.

Als je paardje verder niet kent lekker doorzoeken. Wat die nu mischien €400 ‘goedkoper’ is dan de andere, zal vanzelf wel eens terugkomen in da kosten. Spaar dan lekker even door en koop een paard die écht alles heeft wat je zoekt.

Lekker genieten van een beestje zonder je zelf continu zorgen te maken daar doe je het voor. Neem niet meer last op je schouders dan nodig, er zijn zat andere leuke paardjes.

Wie weet niet het antwoord op je vraag maar wel een inzicht en een zeer groot aspect die mee mlet wegen in je afweging om deze pony te kopen. Bij ons komt er nooit meer doelbewust een pony met hb geschiedenis.

Dus ik zou zeggen als totale prijs €500 en dat vind ik persoonlijk al idioot.

S <3

upendo
Berichten: 22273
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 15:46

SweetVanille schreef:
kiki1976 schreef:
Zelf zou ik er niet snel eentje kopen die HB is geweest, maar misschien ook wel omdat ik regelmatig heb gezien dat ze toch weer bevangen stonden ondanks aangepast dieet.

Maar even dat terzijde.
Mocht ik bv het diertje goed kennen en weet hoe die nu is, en echt een super pony voor mijn kinderen. Dan zou ik er misschien over na willen denken.
Maar wat voor mij wel belangrijk zou wezen, hoe ziet het er op de foto uit? In welke gradatie zit de kanteling?



Welke kanteling?




Nogmaals, helaas reageert het grotendeel van jullie niet op mijn vraag, aan deze reacties heb ik dus ook niks, bespaar je dan alsjeblieft de moeite om te typen.

Dat je geen reacties krijgt die in je straatje passen wil niet zeggen dat ze niet nuttig zijn. :n

Misschien moet je wat eerlijker kijken naar de reacties in plaats van denken aan het geld.

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Prijsvermindering hoefbevangenheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 15:48

Ok. Dan een antwoord op je vraag. De prijs moet twee derde zakken, zo blijf er € 500,— over. Dat vind ik een redelijke prijs voor deze pony.

capopjekop
Berichten: 30646
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 15:49

SweetVanille schreef:
kiki1976 schreef:
Zelf zou ik er niet snel eentje kopen die HB is geweest, maar misschien ook wel omdat ik regelmatig heb gezien dat ze toch weer bevangen stonden ondanks aangepast dieet.

Maar even dat terzijde.
Mocht ik bv het diertje goed kennen en weet hoe die nu is, en echt een super pony voor mijn kinderen. Dan zou ik er misschien over na willen denken.
Maar wat voor mij wel belangrijk zou wezen, hoe ziet het er op de foto uit? In welke gradatie zit de kanteling?



Welke kanteling?




Nogmaals, helaas reageert het grotendeel van jullie niet op mijn vraag, aan deze reacties heb ik dus ook niks, bespaar je dan alsjeblieft de moeite om te typen.


Dat doen we wel. Als je de slachtprijs van die 1500 aftrekt heb je je antwoord. Dat het niet het antwoord is waar je op hoopt is wat anders.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 15:49

SweetVanille schreef:
Nogmaals, helaas reageert het grotendeel van jullie niet op mijn vraag, aan deze reacties heb ik dus ook niks, bespaar je dan alsjeblieft de moeite om te typen.


Je vraag is toch hoeveel de prijs zou moeten zakken ten opzichte van een vergelijkbare pony zonder bevangenheid als verleden?
Volgens mij beantwoord iedereen de vraag naar eer en geweten, de ene zegt dat er een beetje geld af zou moeten, weer een ander vind het dier niet meer waard als de slachtprijs en een derde adviseert om niet te kopen.
Als ik zo de reacties doorlees reageren er veel ervaringsdeskundigen wat betreft hoefbevangenheid, waaronder ikzelf, en ik zou je ook adviseren om er niet aan te beginnen. Ik heb ruime ervaring met hoefbevangenheid en ik zou nooit een pony meer kopen die dat al gehad heeft. Hoe leuk, grappig, mooi, lief of braaf ze ook zijn.
En als er dan toch met alle geweld een hier op mn pad komt dan moet er geld bij.

Maar ik heb het idee dat je dat liever niet wil horen, je wil liever de pony wel hebben en korting. En dat is je goed recht, niemand zegt dat je hem niet MAG kopen maar hoeveel je er dan voor wil betalen, ja dat is wat je er zelf voor over hebt.
Ervaringsdeskundig word je vanzelf en in sommige gevallen gaat komt daar veel verdriet kijken en ik denk in dit geval dat veel mensen je dat willen besparen en dat de reacties dus goed bedoeld zijn. Maar het zijn adviezen, daar hoef je niks mee te doen.

Ik hoop, oprecht, dat als je dit dier wel koopt dat er je nooit iets mee krijgt en er een heleboel plezier van hebt.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Koper
Berichten: 30233
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 15:51

Welke faciliteiten heb je TS? Als je eigen weide hebt, of het management in eigen beheer kan doen, dan zou ik de pony kopen als ik jou was. Als de HB nu onder controle is en je krijgt supplementen mee tot bij voorbeeld eind v/h jaar dan zou ik niet te veel afdingen.

Als je in pension staat dan zou ik de pony laten staan tenzij je toevallig het geluk hebt dat je bij een stal staat waar de mogelijkheid is om op een goede manier met een gevoelige pony rekening te houden.

Hoefbevangenheid hoeft helemaal geen onoverkomelijk drama te zijn. Er zijn zo veel verschillende gradaties. Mijn eigen hb-gevoelige pony doet het super, maar ik kan dingen als geschikt ruwvoer enz. gelukkig zelf regelen.
Laatst bijgewerkt door Koper op 22-06-18 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 15:51

Volgens mij gaat het om een pony die TS zelf al heeft maar wil verkopen. Zou de reacties van de TS al wat meer verklaren ;)

Deni11
Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 15:55

Fenrir schreef:
Volgens mij gaat het om een pony die TS zelf al heeft maar wil verkopen. Zou de reacties van de TS al wat meer verklaren ;)


Dat was ook mijn twijfeling.

Stel dat is het geval dan zou ik opzoek gaan naar een 5* huis, voorkom koopjesjager en kies ook iemand die weet wat hb is en hem niet op een weiland zet en pony vervolgens weer hb is.

€500 vind ik nog steeds de max.


Citaat:
Welke kanteling?




Nogmaals, helaas reageert het grotendeel van jullie niet op mijn vraag, aan deze reacties heb ik dus ook niks, bespaar je dan alsjeblieft de moeite om te typen.


Tijdens de hb kan het hoefbeenkantelen. Door middel van röntgenfoto’s kan de ernst duidelijk worden en hoe het ervoor staat.
Laatst bijgewerkt door Deni11 op 22-06-18 15:58, in het totaal 2 keer bewerkt

S <3

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 15:57

Fenrir schreef:
Volgens mij gaat het om een pony die TS zelf al heeft maar wil verkopen. Zou de reacties van de TS al wat meer verklaren ;)


:)*
scherp.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

SweetVanille
Berichten: 1769
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Re: Prijsvermindering hoefbevangenheid.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-18 16:05

Klopt, en ik wil haar zo eerlijk mogelijk verkopen (Tot nu toe vraag ik alleen nog info, en staat de pony niet te koop), dus denk zeker niet alleen aan het geld. Ik zoek een gulden middenweg tussen een heel goed huis en een reeele prijs. Daarom mijn reacties op mijn inziens nutteloze antwoorden, zoals slachtprijs. Omdat deze pony alleen weg gaat naar HEEL goed huis wat gecontroleerd gaat worden

SweetVanille
Berichten: 1769
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-18 16:06

Deni11 schreef:
Tijdens de hb kan het hoefbeenkantelen. Door middel van röntgenfoto’s kan de ernst duidelijk worden en hoe het ervoor staat.


Dat weet ik, maar als je alles hebt gelezen, heb je ook zien staan dat het hoefbeen niet gekanteld is.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 16:11

Waarom ben je daar in je OP niet gewoon eerlijk in dan?
Overigens blijf ik bij mijn advies om een bevangen pony niet te kopen.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

_Nero
Berichten: 334
Geregistreerd: 04-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 16:14

Persoonlijk zou ik nooit een hb pony kopen (of gratis overnemen) maar om op je vraag te antwoorden: ik zou 1/3e van de prijs aanhouden en indd het verhaal er bij vertellen.

Spoiler:
Alleen dat stukje in je laatste bericht 'huis wat gecontroleerd gaat worden'..

Bevangen of niet, verkocht=verkocht en denk dat dit vele (als iemand al het risico wil nemen met een hb pony) afhoud.

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 16:15

SweetVanille schreef:
Klopt, en ik wil haar zo eerlijk mogelijk verkopen (Tot nu toe vraag ik alleen nog info, en staat de pony niet te koop), dus denk zeker niet alleen aan het geld. Ik zoek een gulden middenweg tussen een heel goed huis en een reeele prijs. Daarom mijn reacties op mijn inziens nutteloze antwoorden, zoals slachtprijs. Omdat deze pony alleen weg gaat naar HEEL goed huis wat gecontroleerd gaat worden

Dat is geen nutteloos antwoord. Wellicht een antwoord wat je niet wilt horen.

SweetVanille
Berichten: 1769
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-18 16:18

Polly schreef:
Waarom ben je daar in je OP niet gewoon eerlijk in dan?
Overigens blijf ik bij mijn advies om een bevangen pony niet te kopen.



Niet eerlijk in? Ik heb nooit gesproken of ik de pony wil kopen of verkopen, dit is ook total niet relevant.
Ik heb gezegd; "Stel, je hebt een leuke B pony op het oog." En dit zegt gelijk waarom ik niks aan jouw "advies" heb, want jij en meerdere mensen kunnen zich deze situatie blijkbaar niet voorstellen.
Daar ging het juist om, helaas verzinnen meerdere bokkers er vanalles omheen, kan ik niks aan doen.



Bokt........Helaas altijd mensen die hun mening en "advies" aan andere mensen op proberen te dringen, zelfs als zij hier niet om vragen...

En of het wel of niet in mijn straatje past gaat het niet om, het gaat erom dat de openingspost niet goed gelezen wordt en er dus een heel ander topic van wordt gemaakt.

Vanaf nu reageer ik alleen nog op normale reacties, niet op beschuldigingen of wat dan ook. Het is al moeilijk genoeg er alleen al aan te denken mijn pony weg te doen.

SweetVanille
Berichten: 1769
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-18 16:19

rien10 schreef:
SweetVanille schreef:
Klopt, en ik wil haar zo eerlijk mogelijk verkopen (Tot nu toe vraag ik alleen nog info, en staat de pony niet te koop), dus denk zeker niet alleen aan het geld. Ik zoek een gulden middenweg tussen een heel goed huis en een reeele prijs. Daarom mijn reacties op mijn inziens nutteloze antwoorden, zoals slachtprijs. Omdat deze pony alleen weg gaat naar HEEL goed huis wat gecontroleerd gaat worden

Dat is geen nutteloos antwoord. Wellicht een antwoord wat je niet wilt horen.


Nee, een antwoord dat niet relevant is als je de openingspost goed hebt gelezen.

SweetVanille
Berichten: 1769
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-18 16:19

_Nero schreef:
Persoonlijk zou ik nooit een hb pony kopen (of gratis overnemen) maar om op je vraag te antwoorden: ik zou 1/3e van de prijs aanhouden en indd het verhaal er bij vertellen.

Spoiler:
Alleen dat stukje in je laatste bericht 'huis wat gecontroleerd gaat worden'..

Bevangen of niet, verkocht=verkocht en denk dat dit vele (als iemand al het risico wil nemen met een hb pony) afhoud.



Klopt, ik bedoel voor de koop om te kijken waar zij terecht komt. staat er misschien wat rottig.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Prijsvermindering hoefbevangenheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 16:20

Succes met de verkoop +:)+

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 bezoekers