keuring: hoe en wat....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Adriana76
Berichten: 57
Geregistreerd: 24-06-13

keuring: hoe en wat....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-16 11:02

Op 2 juli is er een keuring in Utrecht. We wilken onze(dan) 5-jarige Welsh merrie (152cm) Heidehof's Diamante laten keuren. Ik heb nog nooit aan zoiets mee gedaan. Hoe gaat het in zijn werk,hoe breng je voor, hoe toiletteren? Alle tips&tricks zijn welkom! :j

lisawouda93
Berichten: 145
Geregistreerd: 13-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 11:14

Bel eens het welsh stamboek. Die kan prima antwoord geven hoe hun dat graag zien voor die categorie.

Caesar
Berichten: 9302
Geregistreerd: 20-01-05

Re: keuring: hoe en wat....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 11:20

Op de site van het NWPCS staat een vraagprogramma en wat de eisen zijn voor deelname. Bijvoorbeeld ijzers, vlechten etc.

Ik wil je in ieder geval adviseren om al zelf een voorbrenger te regelen. Dat kan via het stamboek maar ik zou facebook er ook eens op naslaan via diverse welsh sites. Als je het niet weet, vooral niet zelf gaan doen. Een goede voorbrenger geeft je pony net dat beetje extra. Hoe staat ze nu in training?

Ik ben er zelf die dag wel, maar in een andere sectie. Misschien kun je eens in het topic bij de Welshfokkers je vraag neerleggen met foto's. Die kunnen je zeker helpen!

Adriana76
Berichten: 57
Geregistreerd: 24-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-16 11:39

Ze wordt op dit moment dressuurmatig gereden en is in goede conditie.

Adriana76
Berichten: 57
Geregistreerd: 24-06-13

Re: keuring: hoe en wat....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-16 11:48

Dit is ze:
Afbeelding
Afbeelding

Adriana76
Berichten: 57
Geregistreerd: 24-06-13

Re: keuring: hoe en wat....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 09:20

Niemand tips?????

link2thepast
Berichten: 189
Geregistreerd: 20-11-07

Re: keuring: hoe en wat....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 09:45

Op 25 juni is er ook een keuring in Exloo. Misschien is het goed om eens te gaan kijken en wat er allemaal verwacht wordt van de mensen/dieren die in de ring komen.

Is jouw merrie al opgenomen in het stamboek? Mocht je voor de stamboekopname gaan, dan is het zeker goed om even te zien wat er allemaal gebeurt en thuis nog even te oefenen of alles vlekkeloos verloopt.

De beste tip is om in het begin niet te veel te verwachten.

Ruby_KR

Berichten: 232
Geregistreerd: 11-09-08

Re: keuring: hoe en wat....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 15:28

Leuk dat je je merrie uit wil brengen op de keuring!
Is jou merrie een NWR of een WPBR? Dat verschilt nog qua rubriek op de keuring namelijk.

Verder zorg ik er zelf altijd voor dat ik een aantal maanden van te vorderen de merrie train dmv longeren en evt rijden als ze zadelmak zijn.
Voor de keuring zijn ze altijd netjes van top tot tegen gewassen en getoiletteerd. Dus oren/baard/vetlokken netjes geschoren en de manen netjes geknot.
Ook is het wel handig als je merrie alvast een beetje leert hoe ze moet opstellen en moet draven aan de hand, eventueel met een aanjager.

Zelf heb ik voor een volwassen pony iemand die haar voorbrengt, maar je zou het ook zelf kunnen doen.

Misschien inderdaad een goed idee om eens te kijken bij een andere keuring, zodat je echt ziet hoe het in zijn werk gaat!
Ik ben er ook in utrecht trouwens :)