Nakomelingen Welsh hengst Ties

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kappiegirl
Berichten: 1827
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Bellingwolde

Nakomelingen Welsh hengst Ties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 22:42

Hallo,

Ik ben opzoek naar nakomelingen van de Welsh hengst Ties.
Mijn merrie is begin van de maand gedekt door hem omdat we een dekking hadden gewonnen en nu ben ik opzoek naar meer nakomelingen van deze hengst zodat ik me een beetje een voorstelling kan geven hoe hij door fokt.

Mijn merrie is een WelshxNRPS en heeft helaas geen papier haar vader was een NRPS bonte en heet Colorado.
Ze is Palomino bont met aan de rechter kant een maanoog.
We zijn heel benieuwd naar het veulen is voor de merrie ook het eerste veulen.
Afbeelding
Dit is de merrie Dailey dream Kyowa Indiana

Afbeelding
Dit is Ties

Ik hoop op leuke reacties en foto's wij kunnen haast niet wachten tot het zover is mocht ze drachtig zijn geworden.

petraaken

Berichten: 44205
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Re: Nakomelingen Welsh hengst Ties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 09:33

FB --> WPC. Hier zitten de kenners en fokkers van dit ras en dus kans op de meeste antwoorden.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Nakomelingen Welsh hengst Ties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 22:52

Ik ken hem niet, wat is zijn volledige naam en afstamming?

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 01:45

Is de afstamming van de hengst wel bekend? Ik zag staan dat het eigenlijk een schouwhengstje is, dus ik vraag het mij af. Meestal bedenk je eerst wat je van het veulen verwacht voordat je je merrie laat dekken. Klopt het dat ze nog maar twee jaar is? Vooral door haar rug dacht ik eerlijk gezegd dat ze veel ouder was. Eigenlijk snap ik maar weinig van deze keuze, maar ik zal me inhouden. Hopelijk een mooi, lief en vooral gezond veulentje volgend jaar!

kappiegirl
Berichten: 1827
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Nakomelingen Welsh hengst Ties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-15 09:55

Ja hij blijkt een stamboekpapier te hebben maar die heb ik zelf nog niet.

Ja merrie is bijna 3 jaar maar dat maakt verder niet uit dat is mijn keuze ik heb deze dekking gewonnen en alles is op advies van de dierenarts gegaan dus daar hoeft geen discussie over gestart te worden inderdaad. De dekking was ook alleen geldig voor dit jaar en dus daardoor ook later in het seizoen gedekt. Mijn pony heeft ook al een veel oudere look en is ook verder ontwikkeld dan de andere bijna 3jarige die we hebben staan dus de keuze deze merrie te laten nakijken door de dierenarts om te laten dekken was ook makkelijker gemaakt.
Het veulen blijft zo ie zo wel hier en word als het net zo groot word als de merrie straks samen in het span gezet dus plannen wat me met het veulen hebben is het probleem niet maar omdat ik nieuwsgierig ben naar andere nakomelingen van deze hengst heb ik hier een oproepje geplaatst. En tot nu toe nog niets gezien of gevonden dus denk ik dat deze hengst ook niet heel veel zal worden gebruikt voor de fok denk ik dan.

Maar ik heb alleen interesse in info over en foto's van de veulens en hengst en verder niet in een discussie of ik wel of niet goed handel. Ik weet dat mijn dierenarts eerlijk is en duidelijk en als hun hadden gezegd NIET DOEN dan had ik me ook niet ingeschreven voor de loterij. En buiten dat ik had ook nooit kunnen verwachten dat ik hem zou winnen dus heb me ook niet zomaar lukraak ingeschreven zoals velen wel doen.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:19

Ties is volgens deze info: http://dekhengsten.nl/hengst-gegevens/157/Ties al 16 jaar. Ik las ergens anders dat hij rond de 1.50m zou zijn.

De foto hierboven is volgens mij van een jongere hengst, maar ik kan me natuurlijk vergissen.

kappiegirl
Berichten: 1827
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Nakomelingen Welsh hengst Ties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 13:21

Ja dank u wel, deze info heb ik inderdaad ook al en foto is 100%zeker Ties maar ben opzoek naar foto's van zijn nakomelingen...
Mijn merrie is al gedekt...

KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 13:30

kappiegirl schreef:
Ja merrie is bijna 3 jaar

Over 7 1/2 maand 3 jaar noem ik niet bijna 3 :+
Benieuwd wat voor veulentje deze combinatie gaat geven.

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 16:19

Ik.heb ook eens rondgezocht maar kan niets vinden over hem. Veel veulens zal hij niet hebben.
Er staat goedgekeurd, maar niet voor welk stamboek en ook niet wie de ouders zijn.