[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eilinora

Berichten: 11915
Geregistreerd: 23-10-04

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 18:53

Hier pas half juni uitgerekend dus moet nog wel een poosje wachten.

Of er nog wat gedekt wordt weet ik nog niet.

regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 22:38

Leuk om te lezen van andere "vroege"veulens. Ik probeer van de week, als het weer wat beter wordt, wat goede foto's te maken.

absque_dubio

Berichten: 7847
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 12:13

regtur heerlijke periode met allemaal veulentjes op komst, kan het genieten weer beginnen met al dat kleine spul in de wei!

Karina wat leuk, welke hengst heb je in gedachten voor haar?

Spritz ik blijf verliefd op jouw veulen, zo'n plaatje. :+:

KittyDylan ik ben benieuwd welke hengst je gaat kiezen, ik kan je helaas geen advies geven.

VivianHesen, weer een hoop veulentjes dit jaar!

Fotografie91 al 4 jaar wil je die date, vanwaar dat je dan 4 jaar hebt gewacht? Kan me voorstellen dat je na 4 jaar wel enorm uitkijkt naar het veulen volgend jaar!

Kimm4 fijn dat je er in ieder geval 2 bij je eigen hengst kan dekken. En gelukkig heb je nog even om na te denken voor de andere 2.

Eilinora wat laat zeg, half juni. Word je niet dan al heel erg jaloers dat er op bokt en facebook zoveel veulentjes langs komen?

Hier is 2 dagen terug een veulentje geboren. Afgelopen jaar voor de welsh B hengst Spring Star's Spirit gekozen, dus wel even een gokje wat eruit zou komen. Maar ben er zo wijs mee, heeeel knap parmantig dier, mooie kop erop. En dan ook nog het geluk om zn kleurtje mee te hebben. Ben heel benieuwd hoe hij er met een maand of 3-4 uit gaat zien.
Afbeelding

Fotografie91

Berichten: 2447
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 16:38

absque_dubio schreef:
Fotografie91 al 4 jaar wil je die date, vanwaar dat je dan 4 jaar hebt gewacht? Kan me voorstellen dat je na 4 jaar wel enorm uitkijkt naar het veulen volgend jaar!

Hier is 2 dagen terug een veulentje geboren. Afgelopen jaar voor de welsh B hengst Spring Star's Spirit gekozen, dus wel even een gokje wat eruit zou komen. Maar ben er zo wijs mee, heeeel knap parmantig dier, mooie kop erop. En dan ook nog het geluk om zn kleurtje mee te hebben. Ben heel benieuwd hoe hij er met een maand of 3-4 uit gaat zien.
[ [url=m/9Ut5ID.jpg]Afbeelding[/url] ]


Het probleem was eerst dat de hengst in Engeland stond! En mijn merrie loopt volop in de sport! :)
En eigenlijk vindt ik nog steeds de sport belangrijker haha maar ik wil zo graag een veulen uit deze combi dat we het maar proberen :)
Wel zo dat het mooi in het seizoen uitkomt dat we nog kunnen trainen richting kampioenschappen met het span :)
Het gaat om de rechter merrie (vos roan) en de linker merrie (bruin roan) is een kind van Irresistible uit dezelfde moeder :)
Natuurlijk hoop ik hier de perfecte combi uit te fokken <3

Afbeelding

Gefeliciteerd met je veulentje!! Mooie kleur lijkt valk zo? :)

absque_dubio

Berichten: 7847
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 23:12

Staat hij dit jaar weer bij ysselvliedt ja? Ik snap zeker dat je er dit jaar wel voor gaat! Ik ben helemaal verliefd op jouw bruin roan, maar als je dat kan combineren met je vos roan.. kan alleen maar een hele aparte worden!

regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 00:30

Zomerdijks Petra, V. Nuevalley Black Jack, M. Caitwicks Precious Lady, MV Hillam Little Drummer Boy
[img]
Afbeelding

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 20:52

Och wat een snoepje ❤️

WelshJewels
Berichten: 13
Geregistreerd: 08-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 18:42

26 maart is er een hengstveulentje geboren: WelshJewels Jon Snow - Polhaar Secret Jewel x Pinewell Jeronimo


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 06:42

Oh wat een schatjes zijn er allemaal geboren, gefeliciteerd! :+:

Wij zijn ook nog aan het wachten...

regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 22:10

Zaterdagavond geboren: Zomerdijks Rumour in the dark. Dit veulen lag niet goed, 1 beentje lag over het hoofdje en hij kwam niet verder. Dierenarts gebeld, die er gelukkig binnen 5 minuten was. Op haar verzoek intussen rond gaan stappen, zodat de merrie stopte met persen. Had ze achteraf al een poosje gedaan, ze was kletsnat van het zweet. Waarschijnlijk is het veulen teruggezakt, waardoor de DA het pootje in goede positie kon leggen.Daarna verliep de geboorte voorspoedig. Een smoky zoon voor Carylmai Rhosyn Rhydd en Zomerdijks Willie Wortel!http://www.bokt.nl/img/avatar/ep9AIe.jpg
[img]
Afbeelding
[/img]

Kimm4

Berichten: 793
Geregistreerd: 19-02-14

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 23:06

Gefeliciteerd Jenny, leuk kleurtje!

Gistermiddag onze hengst op de foto gezet.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 22:25

[img]
Afbeelding
[/img]Kimm4@ over een paar jaar een spangenoot naast jouw hengst *\o/*

moor

Berichten: 775
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: Ruinen DR

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 21:43

Hier zijn de eerste 2 welsh part breds geboren!!
Super trots op mijn lammetjes <3
Dierenarts kwam vandaag en moet altijd lachen om de kleintjes: lopen bij jouw lammetjes ipv veulens bij de merries!!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 21:45

Leuk moor met die krulletjes!

Hier afgelopen dinsdagnacht een mooi merrieveulen geboren van Twisthoeves (G) Rhydaman.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kimm4

Berichten: 793
Geregistreerd: 19-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 22:37

Hier maandag een hengstveulen geboren. Zwart en super getekend. Alweer enkele jaren geleden dat er een sectie C is geboren bij ons op stal.
Afbeelding
Afbeelding

Deze was 3.5 wk te laat, onze volgende is ook al 3.5 wk over.

Caesar
Berichten: 9302
Geregistreerd: 20-01-05

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 22:49

Gefeliciteerd met jullie aanwinsten!!

@Moor; zijn dit allergie vrije ook?
@nynkster; heel leuk he? Volgend jaar weer?
@kimm; beide 3.5 week? Jeetje dat is niet leuk meer. Wel een prachtig veulen of niet?

livo
Berichten: 747
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 07:37

weet iemand nog welsh hengstenhouders in de buurt van Almelo (twente) Sectie B

VivianHesen
Fotograaf

Berichten: 974
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 11:32


Spritz

Berichten: 5781
Geregistreerd: 17-09-06

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 13:46

moor@ wauw dat is apart, nog niet eerder gezien bij het WPBR :D ben inderdaad ook benieuwd of deze ook hypoallergeen zijn!

Nynkster@ wat een knap veulen! <3 is het een valk of toch een palo?

Kimm4@ ook heel knap! Leuk getekende bles ook. Wie is de vader?

Kimm4

Berichten: 793
Geregistreerd: 19-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 14:26

Caesar schreef:
Gefeliciteerd met jullie aanwinsten!!

@Moor; zijn dit allergie vrije ook?
@nynkster; heel leuk he? Volgend jaar weer?
@kimm; beide 3.5 week? Jeetje dat is niet leuk meer. Wel een prachtig veulen of niet?


Ja heel leuk en mooi beestje. Mooi hoofdje en houding. Jammer dat het een hengstje is, maar verder super tevreden mee.
Inderdaad, wachten duurt lang haha. Ze lijkt ook niet echt op te schieten. Maaaar het kan snel gaan.


Spritz schreef:
moor@ wauw dat is apart, nog niet eerder gezien bij het WPBR :D ben inderdaad ook benieuwd of deze ook hypoallergeen zijn!

Nynkster@ wat een knap veulen! <3 is het een valk of toch een palo?

Kimm4@ ook heel knap! Leuk getekende bles ook. Wie is de vader?


Vader is Brynseion Lord Mayday (sectie C)

moor

Berichten: 775
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: Ruinen DR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 14:58

Ze zijn hypoallergeen, geschikt voor mensen met een allergie!
Ik ben wel al eerder op de keuring geweest van het NWPCS met een curly x welsh cob
Hij kreeg wel een eerste premie maar voor het welsh part bred was hij te veel cob, prachtig dier maar te zwaar zei de jury <<)
Maar dit is ook wel een beetje mijn "streven" de welsh cob maar dan hypoallergeen.
En de welsh partbred rijpony voor de kinderen maar dan ook hypoallergeen.
Vandaar heb ik ook een nieuwe hengst gekocht uit Denemarken om met de welsh A te kruisen om toch een beetje meer het wpbr doel te behalen. ( maar wel in mijn wensen :p)
Afbeelding
Afbeelding

hier bijna 2
Afbeelding

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 17:38

Hier is 11 april weer een mooi sectie B merrieveulen geboren uit onze Schimp (Lakeway's Glorious Hazel kroon preferent)
En Cadlanvalley Landlord tekent voor het pappaschap.

Hopelijk blijft ze vos.

Afbeelding

Afbeelding

We verwachten 7 mei het tweede veulen van onze NU NOG Vanety TC en Voor het pappaschap tekent Steehorst Pride

Hopelijk een merrieveulen, want Onze Vanety vertrekt in November naar haar nieuwe thuis in Frankrijk.

miisshOrse

Berichten: 1956
Geregistreerd: 13-12-04
Woonplaats: Hoekse Waard

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 15:48

Sorry dat ik inbreekt in dit topic.
Maar ik ben benieuwd of iemand hier mij kan vertellen waarom er geen welsh a dekhengst (ggk) is in cremello?
Is de kleur ongewenst?

Eilinora

Berichten: 11915
Geregistreerd: 23-10-04

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 16:34

Ik denk eerder omdat ze er niet veel zijn.

regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 09:26

miisshOrse schreef:
Sorry dat ik inbreekt in dit topic.
Maar ik ben benieuwd of iemand hier mij kan vertellen waarom er geen welsh a dekhengst (ggk) is in cremello?
Is de kleur ongewenst?

Voor zover ik weet is er zelfs nog nooit 1 aangeboden op de hengstenkeuring. Mensen staan er nogal afwijzend tegenover. Net als andere niet-doorsnee kleuren. Ik heb nog nooit een sabino goedgekeurd zien worden, in welke kleur dan ook. Of 1 met blauwe ogen. Er is zelfs een tijd geweest dat verdunningskleuren niet populair waren. dat is nu anders. Toen wij Willie Wortel gingen inzetten als dekhengst, hebben wij zoveel commentaar gekregen. Zelfs van iemand die een cremello fokmerrie had. Waar ik hem toen op wees. "Ja maar.." dat is een merrie. Maar een HENGST???!! Alsof dat verschil zou maken.Andersom juist. Met een hengst heb je per gedekte merrie resultaat, en met een merrie maar 1 veulen per jaar.
Of de kleur ongewenst is? Ik denk dat er hele sterke voors en tegens zijn. Je bepaalt zelf wat je mooi vindt. Wil je een kleurtje fokken? Dan is het 100% bingo. Tenzij je een dubbele verdunning hebt met een verborgen grijsgen. Dan krijg je alsnog schimmelveulens. Soms hebben ponies met deze kleur zichtproblemen. Wat uiteraard beperkingen oplevert. En niet prettig is voor het betreffende dier. Verder kunnen ze net zo gezond en kwaliteitsvol zijn als hun gekleurde soortgenoten.