Kleine kindjes met een welsh..

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

conejo
Berichten: 1412
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 20:33

Hier ook een welsh van 1.15 voor de kinderen. Mijn kinderen van bijna 3 en 5 jaar rijden er af en toe op. Die van bijna 3 zou wel elke dag willen.
En de dochter van een vriendin van 8 jaar rijd 2 keer per week er op. Pony is 4 jaar oud. Maar super braaf.


[ img ]

9-4-2011 verliefd - 5-5-2012 verloofd - 7-6-2013 getrouwd...
11-4-2014 trotse moeder geworden van Feline
9-7-2016 trotse moeder geworden van Fenna


conejo
Berichten: 1412
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Re: Kleine kindjes met een welsh..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 12:08

Hier een 3 jarige gekocht een jaar geleden inmiddels is ze dus 4 jaar. Mijn kinderen zitten er alleen maar op zijn 3 en 5 jaar. Rijden nog niet echt.

Wel rijd er een meisje van 8 jaar op die nog niet kon rijden. Wel eerst een paar lesjes op de manege gehad en leerd nu verder rijden op onze pony wat super gaat. Wel nog longeerlijn er aan. Maar dit is omdat ze nog niet heel goed de pony terug kan nemen kocht het nodig zijn. Ook nog niet echt nodig geweest hoor. Maar liever zo dan dat het mis gaat.

Wel rijd en stuurd ze helemaal zelf.
Denk als de pony ouder is dat ze een super kinder pony zal zijn. (Is ze nu al wel eigenlijk maar ja blijft een jonge pony)

Met longeren en lange lijnen is ze zo terug te krijgen en eigenlijk meestal ook op de stem. Zijn ook aan het beleren voor de wagen.

9-4-2011 verliefd - 5-5-2012 verloofd - 7-6-2013 getrouwd...
11-4-2014 trotse moeder geworden van Feline
9-7-2016 trotse moeder geworden van Fenna

conejo
Berichten: 1412
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 08:52

Hier waren we eigenlijk op zoek naar een brave pony voor de kinderen en voor mij om te mennen. Mij voorkeur ging uit naar new forest pony heb er al een. Maar die zijn er niet in a pony's.

Kennis van mij haar dochter wou heel graag paardrijden. En zo ontstond het idee dat wij een pony kochten en dat haar dochter er ook op zou gaan rijden. Mijn kinderen zijn nog maar 3 en 5. En zitten er alleen maar op nog.

Die kennis ging mee zoeken en zij had voorkeur voor welsh. En zij kende mensen met super brave kinderpony's en waren welsh pony's. Zo bij een fokker uit gekomen die bekend staat om hey fokker van brave kinderpony's.

Ze hadden maar 1 staan maar was net onder het zadel beleerd en 3 jaar. Eigenlijk niet wat we zochten. Wouden een wat oudere ervaren pony. Maar die zijn erg moeilijk te vinden in de betaalbare prijsklasse en moest je heel snel bij zijn. En omdat het om kinderen gaat wil ik wel wat bedenktijd hebben.

Dus gaan kijken. Onder het zadel vond ze iets spannend en vloog een duif naast haar weg. Dus konden gelijk haar schrik reactie zien. En die was super braaf. Tuurlijk schrok ze. Maar was heel snel weer rustig. En ook gelijk terug te nemen.

Ook reageerde ze super op mijn jongste dochter van toen 2 jaar. Zo rustig en lief. Waren gelijk verkocht.

Wel die dag nog over na gedacht in de avond overlegd met mij man en hebben haar toen gekocht.

En nog geen dag spijt van gehad wat een brave lieve pony voor de kids.

9-4-2011 verliefd - 5-5-2012 verloofd - 7-6-2013 getrouwd...
11-4-2014 trotse moeder geworden van Feline
9-7-2016 trotse moeder geworden van Fenna


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers