karakter welsh cob? en hengstenkeuze

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lizzii
Berichten: 441
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Rocamadour, Frankrijk

karakter welsh cob? en hengstenkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-19 09:03

Ik denk erover om mijn New Forest merrie te laten dekken door een wat grotere welsh cob.

Voor mezelf wil ik een klein paardje fokken niet te hoog in het bloed, makkelijk en betrouwbaar in de omgang. Mijn merrie is niet altijd betrouwbaar en staat ondanks haar 15 jaar nogal hoog in het bloed.

Bedoeling is om een leuke betrouwbare allrounder te fokken, niet te groot maar wel stevig. Zowel voor het recreatief rijden van dressuur als ingespannen.

zijn Cobs erg schrikachtig of eerder koel in het hoofd? Vind soms wel dat veel cobs een beetje holle (dus zwakke) rug lijken te hebben. iemand ervaring?

En last but not least welke hengsten kunnen jullie mij aanraden? grote maat en liefst een beetje opwaarts gebouwd. En is het sperma ook in Frankrijk voorhanden (want daar woon ik)? Alvast bedankt voor de info.


Lizzii
Berichten: 441
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Rocamadour, Frankrijk

Re: karakter welsh cob? en hengstenkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-19 10:39

Met iets groter bedoel ik meer dan 1m45 (de maat van mijn merrie)

Kopen kan ook maar er is natuurlijk ook het plezier van het fokken natuurlijk. Wij hebben ook grond genoeg om een veulen in familiekudde te laten opgroeien dus ook ook niet duur in opfok.


Lizzii
Berichten: 441
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Rocamadour, Frankrijk

Re: karakter welsh cob? en hengstenkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-19 10:42

Een forester kan ook maar ik wilde net naar een iets steviger type gaan. De meeste foresters van tegenwoordig zijn meer sport en fijner gebouwd. Ik weeg 70 daarom een beetje zwaarder en groter zou ideaal zijn.

Lizzii
Berichten: 441
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Rocamadour, Frankrijk

Re: karakter welsh cob? en hengstenkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-19 10:44

Orchidee ik vindt hem wel erg mooi. Hoe groot is hij en wat is de afstamming?

Lizzii
Berichten: 441
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Rocamadour, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-19 10:49

Mijn merrie is vooral niet werkwillig. Als ze het beu is wipt ze zo iedere ruiter uit het zadel. Ik heb wel al 4 veulens gefokt en gelukkig heeft geen enkele deze eigenschap overgenomen. Haar laatste veulen is een kruising Welsh , New forest en heeft echt een top karakter. Alleen is ze natuurlijk een stuk kleiner en fijner 1m35. Moest zij iets groter en zwaarder zijn zou top zijn.

Lizzii
Berichten: 441
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Rocamadour, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-19 10:59

Luckystory had ik ook eerst aan gedacht maar heb gehoord dat pre en lusitaners ook geen makkelijk karakter hebben.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers