Welk zadel?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sassenach
Berichten: 90
Geregistreerd: 27-02-18
Woonplaats: Stiensgea

Welk zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-19 21:33

Hallo,

ik heb sinds kort een lease Fjord :o . En we zijn nu op zoek naar een goed zadel voor hem. Alleen ik heb geen idee waar ik op moet letten.

Ik zat zelf te denken aan een veelzijdigheidszadel. Ik volg elke weel dressuur les in 1x in de 6 weken gaan we springen. Dus dit lijkt mij de meest logische optie voor een zadel (??).

Ik ben nogal een leek dus vraag mij af waar ik op moet letten. Welke inch, las ergens 16.5 aangezien Fjorden nogal korte rug hebben etc.

Waar moet ik volgens jullie op letten?

✬ ☽ ☀︎• When u have an open mind you have the best views • ☀︎ ☽ ✬


Annenas
Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Re: Welk zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 21:45

Een goede zadelmaker langs laten komen, eventueel met tweedehands zadels! Zit er niet al een zadel bij het paard aangezien je hem least?

create your own sunshine

Eight
Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Re: Welk zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 22:41

Iemand laten komen met meerdere zadels :) de boommaat en vorm/vorm van de kussens bepaalt of een zadel past op jouw Fjord, de inchmaat is afhankelijk van hoe groot jij bent. Een veelzijdigheidszadel klinkt ideaal maar in de praktijk krijg je er vaak een rare zit in, stoel zit. Succes met de zoektocht!

Furst
Berichten: 520
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: Welk zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 22:39

Sowieso een goede zadelpasser laten komen :)
Ik heb zelf een fjord met een redelijk lange rug blijkbaar waar nu een Tekna S8 Dresuur 18'' op ligt. En elk zadel verschilt dan ook weer want bijvoorbeeld een 17,5" van Thorowgood was veel te groot ;)

Volg mijn paardenleven op Instagram of Youtube !


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers