[VOLG] Van wilde fjordenhengsten naar...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Renee_S
Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 14:04

Amber_ schreef:
Knap kind. Wat een looks he <3

En het brok verhaal ken ik haha.
Paps was en is nog steeds geen eter. :')
Laat gewoon brok, muesli, slobber staan als hij geen zin heeft! Dus het komt vanzelf goed :P


Wat grappig om te lezen dat hij naast de looks ook de eetgewoontes van papa heeft! :+ Ach als hij net zo uit gaat groeien als zijn vader gaat dat inderdaad vast en zeker goedkomen!


theadora99
Berichten: 3624
Geregistreerd: 26-05-11

Re: [VOLG] Van wilde fjordenhengsten naar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 10:46

Ah, looks zijn ook genoeg toch! Knappe norvik

gerlindie
Berichten: 4619
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [VOLG] Van wilde fjordenhengsten naar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 10:52

Dit is een slecht topic voor me.
Ik wil norvik zo graag hebben :Y)

"I can see a hat, I can see a cat, I can see a man with a baseball bat"

Renee_S
Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: [VOLG] Van wilde fjordenhengsten naar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 08:05

Ik zal weer eens een update plaatsen over mn knappe snorrekind!

Meneer blijft een gruwelijk kieskeurige eter :+ Om wat dingen uit te sluiten heb ik een mestonderzoek gedaan. Hieruit is gebleken dat zowel norrie als ossip toch last hebben van bloedwormen. Gelukkig de volwassenen niet. Dus kindjes behandeld, en over 6 weken alle 5 opnieuw testen. Hopen dat het dan weg is! Verder lijken ze er gelukkig geen last van te hebben.

Dus, gister lekker rustig aan wat pas sessies gehouden. We hebben een prachtige nieuwe longeersingel, een leren singel met boom, van Ideal <3 Deze moest natuurlijk gepast worden! (Al hebben we m voorlopig nog niet nodig, maar ik wil graag met norrie leren lange lijnen als hij nog net wat ouder is. Dus dan vind ik een goede, stevige singel wel heel prettig). Hij is nog wat ruim, maar gaat over een tijdje zeker goed liggen!
[ img ]

Ook maar even het hoofdstel van Zoran geleend om te passen. Maat Cob past op de kleinste gaatjes haha *\o/* . Hij had nog nooit eerder een bit ingehad en vond het maar vreemd, maar accepteerde het verder super. Hij heeft m hooguit 3 minuutjes ingehad hoor. Maar als hij komende zomer mee mag naar de keuring is een hoofdstel toch fijner en mooier, dus kunnen we m beter vast laten wennen!

[ img ]

IMAY1990
Berichten: 1875
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: [VOLG] Van wilde fjordenhengsten naar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 09:23

Ik hou echt van fjorden met lange manen <3 <3

In 2022 en 2023 heb ik meegedaan met Kikathlon, een triathlon evenement om geld op te halen voor onderzoek naar kinderkanker. Ook dit jaar doe ik weer mee https://www.kikathlon.nl/christel-koend ... erdam-2024

Azmay
Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: [VOLG] Van wilde fjordenhengsten naar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 09:28

Wat een prachtige Fjord is dat zeg, en echt een nette longeersingel :j

Renee_S
Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: [VOLG] Van wilde fjordenhengsten naar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 09:52

Azmay: Dankje! Ik ben ook zo verliefd op m haha <3 De singel lijkt echt heel fijn! Stond al een jaar op mn wensenlijstje

Imay: Jaa ik ook! Nog geen idee of we het met rijden of mennen irritant gaan vinden, wellicht dat ze er dan af gaan. Maar voor nu vind ik ze prachtig en blijven ze lekker zo!

Isabel
Berichten: 2265
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-19 07:43

Gisteren geprobeerd om Ossip een halster om te doen in de wei. Met 2 man drie kwartier bezig geweest, helaas zonder succes :(:)
Dus maar even weer wat stapjes terug; wat meer oefenen met brokjes uit mijn hand eten terwijl ik het halster vast heb, en zorgen dat ik fatsoenlijk aan zijn oren kan zitten.

Sepp (Rudsmo Rune x Lyckangs Tempo)

Renee_S
Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: [VOLG] Van wilde fjordenhengsten naar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 19:29

Norvik wordt een heuse man, en daarbij hoort natuurlijk het hebben van je eerste teek! :+ hij vond het zelf maar bijzonder.

[ img ]
[ img ]

We hebben m vorige week gemeten op 1.44. Ik ben echt zo benieuwd hoe groot hij nog gaat worden!

[ img ]

_Dine
Berichten: 9
Geregistreerd: 15-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 18:14

Och, wat een leuk paardje! En het lijkt haast alsof hij het erg vind dat je hem verlost van zijn vriendje. :' )

Isabel
Berichten: 2265
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-19 13:11

Afgelopen zaterdag zijn we naar de keuring in Sevenum geweest! Ik heb daar met Viking meegedaan aan een springwedstrijd, en bestgaand onder het zadel. Beide konden beter, maar het was wel heel leuk!
[ img ]
[ img ]


Norvik was ook mee; hoe dat gegaan is mag Renee vertellen! <<)

Sepp (Rudsmo Rune x Lyckangs Tempo)

Isabel
Berichten: 2265
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: [VOLG] Van wilde fjordenhengsten naar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-19 10:11

[ img ]
Heel veel meer doen we niet met deze temperaturen {:}

Sepp (Rudsmo Rune x Lyckangs Tempo)

Renee_S
Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: [VOLG] Van wilde fjordenhengsten naar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 15:53

Mijn reacties zijn wat later ivm mijn vakantie in Amerika momenteel 8-) Klein (en groot) vriendje veilig achtergelaten in de goede handen van mijn vriendinnen en stalgenootjes.

Zaterdag de laatste dag voor mijn vakantie nog goed afgesloten met, zoals isabel al zei, de keuring!

Super trots op meneer, 38 punten gekregen dus een A premie! Mooi jurycommentaar en meneer heeft zich prima gedragen. Een paar woeste wegspring manoeuvres, een hoop gehinnik, maar verder echt voorbeeldig. Zonder aarzeling de trailer op. Dus voor een eerste keer op vreemd terrein echt helemaal super!

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Isabel
Berichten: 2265
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-19 09:24

Gisteravond voor het eerst een stukje gewandeld met Ossip! Wel een hengstenketting nodig gehad, zonder trekt hij zich los. Maar met ketting ging het eigenlijk super!
Daarna heeft Ossip nog geholpen met de grote schoonmaak op stal.
[ img ]
[ img ]

Sepp (Rudsmo Rune x Lyckangs Tempo)

theadora99
Berichten: 3624
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 12:00

Renee_S schreef:
Mijn reacties zijn wat later ivm mijn vakantie in Amerika momenteel 8-) Klein (en groot) vriendje veilig achtergelaten in de goede handen van mijn vriendinnen en stalgenootjes.

Zaterdag de laatste dag voor mijn vakantie nog goed afgesloten met, zoals isabel al zei, de keuring!

Super trots op meneer, 38 punten gekregen dus een A premie! Mooi jurycommentaar en meneer heeft zich prima gedragen. Een paar woeste wegspring manoeuvres, een hoop gehinnik, maar verder echt voorbeeldig. Zonder aarzeling de trailer op. Dus voor een eerste keer op vreemd terrein echt helemaal super!

[ [url=m/mZ4aD5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ODebhP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2X1Dmm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xRjwAk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind die eerste foto zo lief <3

XxLiEsJuHhxX
Berichten: 6028
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: [VOLG] Van wilde fjordenhengsten naar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 12:20

Ohhh wat een geweldig topic!! <3 <3 <3 ik kom jullie ook mee volgen!

En hopelijk, oooooit heb ik ook een fjord! <3 <3

The Oily Barn, volg mij via insta voor leuke diy producten voor in en buiten huis en voor dieren. 100% natuurlijk en gezond

Samblabla
Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 17:55

Wij hebben ook een Gio x Faun tor van 1 mei 2017. :) ook de dominante van de groep waar die stond (hengstenkudde). Nu bij mijn merrie van 16 is die onderdanig.

Wat voeren jullie hem? En wat doen jullie met hem?

[ img ]

:¨·.·¨:
`·. Kyara
:¨·.·¨:
`·. Ninar

Renee_S
Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 23:50

Wat leuk dat we er een aantal volgers bij hebben!! *\o/*

Samblabla schreef:
Wij hebben ook een Gio x Faun tor van 1 mei 2017. :) ook de dominante van de groep waar die stond (hengstenkudde). Nu bij mijn merrie van 16 is die onderdanig.

Wat voeren jullie hem? En wat doen jullie met hem?

[ [url=m/7JVJKh.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een leuk dier ook! Ook van staatsbosbeheer? Wanneer heb je m opgehaald?

Norvik is echt een diva met eten :+ hij krijgt nu s ochtends en s avonds 3/4 schep (ongeveer halve kg denk ik) natural balance muesli van Havens. Daarnaast s avonds 1 schep luzerne mengsel en wat vitaminekorrel.

Ik probeer nu 1x per week iets ‘actiefs’ met m te doen (wandelen, beetje los spelen in de longeerpiste, werken aan dingen die we in de grondwerkles gehad hebben) en daarnaast 1x nog ff poetsen, keer wat engs op leggen etc. Daar lijkt hij het goed op te doen, hij is nog altijd enthousiast als ie de wei uit mag haha :+

En jij? Wat en hoeveel doen jullie al? Altijd leuk om te lezen hoe andere paarden van dezelfde leeftijd gemanaged worden :)

Samblabla
Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 20:34

Ook van staatsbosbeheer ja, hij is toen gekocht door stoeterij ravensbos die 3 stuks had gekozen. Nosil, ninar en nog een. En met oog dat het sportfjorden zouden worden. Wij hebben hem op stal sinds 11 mei een week daarvoor is die worden gecastreerd. :)

Ninar wordt wat vaker wat mee gedaan, puur omdat die het hartstikke leuk vindt. We gaan dan naar buiten samen met mijn andere fjord, of gooien ze lekker los, wordt wat licht gelongeert en poetsen vindt hij geweldig. Maar merendeels staat die lekker op de wei.

Dit was hem vandaag. :')
[ img ]

En dit was vd week
[ img ]

Kijk nergens van op.

:¨·.·¨:
`·. Kyara
:¨·.·¨:
`·. Ninar

Isabel
Berichten: 2265
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-19 22:23

Samblabla schreef:
Ook van staatsbosbeheer ja, hij is toen gekocht door stoeterij ravensbos die 3 stuks had gekozen. Nosil, ninar en nog een. En met oog dat het sportfjorden zouden worden. Wij hebben hem op stal sinds 11 mei een week daarvoor is die worden gecastreerd. :)

Ninar wordt wat vaker wat mee gedaan, puur omdat die het hartstikke leuk vindt. We gaan dan naar buiten samen met mijn andere fjord, of gooien ze lekker los, wordt wat licht gelongeert en poetsen vindt hij geweldig. Maar merendeels staat die lekker op de wei.

Dit was hem vandaag. :')
[ [url=m/KgqQ4i.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dit was vd week
[ [url=m/qdUHoP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kijk nergens van op.

Oh wauw wat braaf!!

Sepp (Rudsmo Rune x Lyckangs Tempo)

Isabel
Berichten: 2265
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-19 12:26

Weer even een update over Ossip!
Het gaat steeds beter, uit de wei halen en terugbrengen gaat eigenlijk probleemloos. Borstelen en hoeven uitkrabben gaat ook super!
Vandaag zelfs voor de fun een dekje erop gelegd, dat interesseerde hem nauwelijks.

Ik heb een touwhalster gemaakt voor hem, die moest natuurlijk ook even gepast worden!
[ img ]
[ img ]

Sepp (Rudsmo Rune x Lyckangs Tempo)

theadora99
Berichten: 3624
Geregistreerd: 26-05-11

Re: [VOLG] Van wilde fjordenhengsten naar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 13:08

Staat ie nou op zn oude halster _O-
Had Mn moeder toch gelijk dat ie m gewoon niet mooi vind :')

Isabel
Berichten: 2265
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-19 13:24

theadora99 schreef:
Staat ie nou op zn oude halster _O-
Had Mn moeder toch gelijk dat ie m gewoon niet mooi vind :')

Ja hij was er helemaal klaar mee, stomme maat cob halster is toch te klein en zijn touwhalster vindt hij vast veeeel mooier :j

Sepp (Rudsmo Rune x Lyckangs Tempo)

julius_juut
Berichten: 3095
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 16:42

theadora99 schreef:
Staat ie nou op zn oude halster _O-
Had Mn moeder toch gelijk dat ie m gewoon niet mooi vind :')


Moeders hebben altijd gelijk. :j

"You're neither unnatural, nor abominable, nor mad;
you're as much a part of what people call nature as anyone else;
only you're unexplained as yet -- you've not got your niche in creation."

Weerwolven van Wakkerdam op bokt: https://www.facebook.com/groups/1484683858440167

Balou_k
Berichten: 14025
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: [VOLG] Van wilde fjordenhengsten naar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 18:30

Knappe Ossip

23-12-2018, Soms lacht het leven even.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers