Herkenbare opmerkingen/situaties voor Fjorden eigenaar

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Blon_D
Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 07:40

mairead schreef:
Sommige van deze reacties: De Haflinger hoor ik ook vaker voorbij komen. En alsof wedstrijden rijden het enige is wat je met je paard kan doen. :')
Ik rij recreatief Western en zou ooit nog wel voor de leuk een wedstrijdje Trail willen meedoen. Gelukkig heb ik t idee dat ze bij Western Trail best wel open-minded zijn als je aan komt zetten met een paard van een niet-standaard Western ras...

Mijn Fjord voldoet wel aan het stereotype: ze is eigenwijs, lui en dik en sloom. :o
Maar je kan haar wél met een kind erop het bos in sturen (echt letterlijk!). En dat is mij veel meer waard dan een hete bliksem die mooi kan lopen op wedstrijd (als je m goed de baan door krijgt).

Verder schrikt mijn Fjord bijna nergens van. We doen veel 'enge' dingen om haar heen en het is grappig om te zien hoe weinig ze er om geeft. :')

Ik kan je uit persoonlijk ervaring vertellen dat dit ook in de westernsport speelt ;)

..


Lennox
Berichten: 1092
Geregistreerd: 07-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 08:39

Ik heb nu geen fjord meer maar wel jaren fjorden gehad, en inderdaad een hoop dingen gehoord.
- Wat een mooie prezwalski!
- Wat bijzonder dat je dat je het middenstuk van zijn manen zwart hebt geverfd.
- Ik dacht dat fjorden sloom waren maar die van jou is echt fijn en voorwaarts te rijden.
- IJslander (nou is de fjord natuurlijk een voorouder van de IJslander) of Haflinger ook regelmatig gehoord.
- Wanneer moet hij veulenen? (geen dikke fjord en een hele "volwassen" instructeur die dat vroeg, het was een ruin).
- Dat paard hoort niet in de dressuurring maar voor de wagen.
- Maar ook echt een aaimagneet voor kinderen, die zijn dol op zachte fjordenneusjes!

(En de ergste denk ik, is mij niet zelf overkomen trouwens maar iemand die ik ken, een 1 krijgen voor de verzorging op je protocol met als commentaar dat je paard niet is opgevlochten....keuringstoilet gaat voor wedstrijdtoilet beste jury).

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 08:54

Lennox schreef:
(En de ergste denk ik, is mij niet zelf overkomen trouwens maar iemand die ik ken, een 1 krijgen voor de verzorging op je protocol met als commentaar dat je paard niet is opgevlochten....keuringstoilet gaat voor wedstrijdtoilet beste jury).


OMG, Dat is wel écht erg! Dat horen ze te weten!

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Herkenbare opmerkingen/situaties voor Fjorden eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 09:11

Een 1 is wel heel erg. Mag volgens mij ook niet. Er is wel een volgorde van voorkeur volgens mij. Maar als de pony netjes volgens de voor dat stamboek geldende voorschriften is getoiletteerd dan mag een 1 echt niet.
Ik vind zo’n mooie geknipte Fjordenboog ook supermooi en netjes staan bij een Fjord.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Lennox
Berichten: 1092
Geregistreerd: 07-07-05

Re: Herkenbare opmerkingen/situaties voor Fjorden eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 09:14

Tuurlijk mag dat niet, maar wat doe je er tegen? Een klacht indienen en dan?

Is ook wel echt van jaren terug hoor. Toen verschenen er nog amper fjorden (en andere koudbloeden) in de ring. Maar je staat wel even raar te kijken met je keurig geknipte en gewassen fjord met een 1 voor de verzorging.

julius_juut
Berichten: 3095
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 09:17

He?! Hoe kan hij lange manen hebben, het is toch een fjord?! XD Ja lieve mensen, fjorden zijn ook gewoon paarden, als je ze niet knipt krijgen ze gewoon hangmanen net als ieder ander paard. :P

'Die is vast leuk voor kinderen' Nou, wel als je kinderen houden van crossen en zich goed vast kunnen houden ja.

"You're neither unnatural, nor abominable, nor mad;
you're as much a part of what people call nature as anyone else;
only you're unexplained as yet -- you've not got your niche in creation."

Weerwolven van Wakkerdam op bokt: https://www.facebook.com/groups/1484683858440167

kwita
Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Herkenbare opmerkingen/situaties voor Fjorden eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 10:17

Tja haak hier even in...
tja zo een apart kleurtje veranderd niets, het blijft een fjord.
Ach gra fjord of gewone fjord het is niets anders dan een fjord hoor en dan het leuke het is gewoon een konik!
Ook laatst op de onderlinge bixi was het best leuk een hele omschrijving over de pony en het fjorden ras.... en de wilde zebra strepen op de knieën/ hakken en de hals,maar het blijft een konik

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Amber_
Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Re: Herkenbare opmerkingen/situaties voor Fjorden eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 15:06

Wat een leuke kruising!! (Over mijn rooie fjord haha)

Fjunicorn Meadow en FjorYou: Fjorden kleur fokkerij.
Volg onze Rod, Gra en Gull dames op Facebook!
Insta: http://www.instagram.com/amber__1989

Moonlightje
Berichten: 7073
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Oude-Tonge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 11:29

Hebben jullie fjorden eigenaren ook wel eens de vraag gehad of je de manen verft? Dat is mij diverse keren gebeurd.
Best knap dat zwarte zo mooi scheiden van t witte :+

Unique Moonlight
Mijn super fjordje! :+:
Monique Light Healing

julius_juut
Berichten: 3095
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 14:49

Moonlightje schreef:
Hebben jullie fjorden eigenaren ook wel eens de vraag gehad of je de manen verft? Dat is mij diverse keren gebeurd.
Best knap dat zwarte zo mooi scheiden van t witte :+


Zeggen dat het inderdaad wel veel werk is, maar dat je het de moeite wel waard vind en dat je verplicht een cursus moet volgen voordat je een fjord mag kopen. 'Want anders krijg je allemaal vna die slordige fjorden in het land, dat kan écht niet!' :P

"You're neither unnatural, nor abominable, nor mad;
you're as much a part of what people call nature as anyone else;
only you're unexplained as yet -- you've not got your niche in creation."

Weerwolven van Wakkerdam op bokt: https://www.facebook.com/groups/1484683858440167

colunder
Berichten: 3544
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Bennekom

Re: Herkenbare opmerkingen/situaties voor Fjorden eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 15:58

Ik kreeg op een wedstrijd een keer de vraag waar mijn andere paard dan was(ik liep met mijn fjord).
Toen ik vroeg waarom ze dat vroeg zei ze"nou, die waar je de wedstrijd mee rijdt?
Zij dacht schijnbaar dat mijn fjord mee was als gezelschapspaard.
dit is uit dezelfde tijd als waar Lennox het over heeft(ik denk zelfs dat ze erbij was).
ik was meestal de enige fjord,en werd altijd raar aangekeken,zeker als je zei dat je ook ging springen.
(Ik reed tussen de paarden)

j_nine
Berichten: 196
Geregistreerd: 09-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 10:55

Cactusknuf schreef:
j_nine schreef:
Hey wat leuk om Moos hier te zien (wij zijn ,na de fokker, eerste eigenaar van hem geweest...hij heet Garfield in het stamboek)

Heb altijd fjorden gehad, maar de meeste opmerkingen die ik hoorde was toch wel dat het karrepaarden zijn.
Of dat mensen zeggen;'och een fjord'......op zo'n minachtig toontje

Kijk maar eens op haar youtube kanaal moos is beroemd!!! _/-\o_

Hebben we gezien, echt leuk om te zien hoe hij is gegroeid in alles. :D ;)
Al lezen we soms ook wat streken :+

superleuke en unieke creaties te koop voor elke gelegenheid!
http://www.kralenenkado.nl

Furst
Berichten: 405
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 13:51

Ik zag ergens iemand op een Fjordengroep een post plaatsen over hoe haar Fjord constant 'Radja Nainngolan' werd genoemd :') (Dat is een Belgische voetballer die bij de Rode Duivels speelde en zijn haar dus echt als een Fjord had). Stiekem vond ik dat wel lachen _O-

Dat ze sloom zijn hoor je inderdaad ook heel vaak, dat ze niets kunnen (terwijl ze zo veelzijdig in te zetten zijn!), dat ze 'alleen maar koppig zijn', etc.. Maar ga je om met mensen die in de Fjorden zitten, niets dan positief en is het echt een community apart :') _O-

Ik heb zelf geen Fjord maar ben wel een enorme liefhebber en zoekende naar een Fjord die bij me past. :)

Volg mijn paardenleven op Instagram of Youtube !

xLillith
Berichten: 474
Geregistreerd: 17-12-13
Woonplaats: Friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 14:17

Toen ik op zoek was naar een nieuw paard en zei dat een fjord mij wel leuk leek kreeg ik van de staleigenaar te horen dat ik dan mocht vertrekken. Zij wou geen Fjorden op stal want die zouden te lomp zijn en niet achter de omheining blijven.:')

Ann_Pam
Berichten: 2169
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 14:35

Nou ik heb dus wel eens te horen gekregen dat een fjord dus echt geen paard was. In de zin van dat kan je geen knol noemen :+

Wat ik wel gaaf vind, is dat je vaak op Instagram veel sportieve fjorden tegenkomt die in hogere klasses springen en dressuren. En daarnaast nog functioneren voor andere doeleinden. En dat vind ik het gave aan het ras, de veelzijdigheid en als je een band met ze hebt, ze voor je door het vuur zullen gaan :D

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 17:19

xLillith schreef:
Toen ik op zoek was naar een nieuw paard en zei dat een fjord mij wel leuk leek kreeg ik van de staleigenaar te horen dat ik dan mocht vertrekken. Zij wou geen Fjorden op stal want die zouden te lomp zijn en niet achter de omheining blijven.:')

Nou die vind ik wel grof.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 17:46

kwita schreef:
Tja haak hier even in...
tja zo een apart kleurtje veranderd niets, het blijft een fjord.
Ach gra fjord of gewone fjord het is niets anders dan een fjord hoor en dan het leuke het is gewoon een konik!
Ook laatst op de onderlinge bixi was het best leuk een hele omschrijving over de pony en het fjorden ras.... en de wilde zebra strepen op de knieën/ hakken en de hals,maar het blijft een konik

Heb je nu een Konik of een Fjord? Bij de mijne krijg ik vaak de opmerking dat hij niet geel is.Hij heeft inderdaad de wildkleur met zebrastrepen van een Konik. Ik heb er trouwens geen afstammingspapieren bij, maar is me verkocht als zijnde Fjord.

kwita
Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 22:13

Ja ik heb een konik,geen fjord. Maar hoor zo vaak gra fjord dat het hier wel bij past.( Overigens ben ik wel dol op fjorden...het is de schuld van mijn buurmeisje van vroeger die had misty,en daar keek ik erg tegen op.Zo is het mee begonnen!)

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

heidiLOVER
Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: Herkenbare opmerkingen/situaties voor Fjorden eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 22:49

Er worden hier wel veel onaardige dingen geroepen zeg :') gelukkig krijg ik haast alleen maar leuke reacties op mijn knappe fjord en kreeg ik dat eigenlijk ook altijd op wedstrijd.

Het enige wat ik inderdaad wel eens hoor is goh ik hou niet van fjorden, maar die van jou is wel heel leuk! Herkenbaar, maar dat vind ik niet echt een slecht ding. Er zijn ook rassen die ik niet zo mooi vind, maar waar gerust knappe paarden tussen zitten.

Het vooroordeel dat ze heel koppig zijn hoor ik trouwens ook wel eens, maar dat vooroordeel haalt mijn fjordenkind altijd meteen bij iedereen weg :+

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

Pluizebolpum
Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 23:26

heidiLOVER schreef:
Het enige wat ik inderdaad wel eens hoor is goh ik hou niet van fjorden, maar die van jou is wel heel leuk!

Die heb ik bij mijn ouwe vzpaard ook wel gehoord. Evenals dat zij en haar dochter zulke mooie Haflingers waren. Shetlanders en IJslanders, daar zijn ze ook wel regelmatig voor 'uitgescholden'. En of ik met mijn leeftijd niet eens toe was aan een Echt Paard.

En dan rij je niet eens Fjorden maar valk en wildkleurige Quarters. _O-

Ik vind het overigens geweldige dieren, Fjorden, net als Haflingers. Veelzijdig, robuust, koel, lekker eigenwijs maar, als ze je leuk vinden, wel hard kunnen werken (van horen zeggen, ik vind alleen al de uitstraling geweldig). En tenminste niet zo groot dat je er met een ladder op moet.

* Love Always 1991 - 2018 *

MarjaR
Berichten: 600
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: Barchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 15:52

Er kwam een nieuw lid bij onze menvereniging en een ander lid vroeg bij een bijeenkomst zonder paarden aan hem wat voor paard hij had.
Toen het nieuwe lid zei dat hij een fjord had, zei de ander: "dat geeft niet hoor". :)

Zelf krijg ik gelukkig eigenlijk vooral complimenten over mijn fjord. Dat ze zo lekker voorwaarts is, en mooi gebouwd is

Coldy (fjord, merrie, 2006), Lente (shetlander, merrie, ca. 2006)

Equisync
Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 16:00

BoschA schreef:
Als mensen (fietsers/wandelaars) vragen wat voor ras het is, maar dat zelf al invullen voordat je überhaupt kan antwoorden en dan denken dat het een przewalski is :+ Of de vraag of het een haflinger is, die komt ook wel vaker langs :P

Ik had 'm laatst andersom, iemand vroeg of mijn Haflinger een Fjord was :')
Knap dat ze het kennen maar nee, niet bepaald haha

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Pepfer
Berichten: 82
Geregistreerd: 28-03-18

Re: Herkenbare opmerkingen/situaties voor Fjorden eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 16:04

Haha, ik heb zelf geen één voorbeeld, maar kijk nu al uit naar de video *\o/*

https://www.instagram.com/art_by_tamar/
Hier ⬆ vind je al mijn tekeningen en schilderijen!

Unicornetto
Berichten: 2379
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 16:08

Wat leuk! Heel veel herkenbare dingen maar ik krijg toch ook vaak te horen dat ze die van mij zo leuk vinden. Helemaal als hij stoer loopt te doen als hij mag crossen, dus gelukkig ook leuke dingen! :D

Maar verder:
- Die loopt wel leuk! Voor een Fjord..
- Als je hem niet meer kunt houden dan wil .... hem ook wel verzorgen hoor, ook al is het een Fjord. }:0
- Toen ik aangaf dat ik een Fjord wilde gaan kopen kreeg ik naar mijn hoofd: ''Weet je dat zeker? Wil je geen écht paard?''

Feelsoproud
Berichten: 914
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Antwerpen,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 16:44

Furst schreef:
Ik zag ergens iemand op een Fjordengroep een post plaatsen over hoe haar Fjord constant 'Radja Nainngolan' werd genoemd :') (Dat is een Belgische voetballer die bij de Rode Duivels speelde en zijn haar dus echt als een Fjord had). Stiekem vond ik dat wel lachen _O-



[ img ]

Dat zijn de buurtkinderen achter mijn wei :D :D :D .

Gisteren veearts over de vloer gehad om tanden te doen bij een 3 en een 4 jarige fjord. Veeartspraktijk heeft verschillende veeartsen en ik had het geluk om een pas afgestudeerd meisje te mogen begroeten :n :n .Kind deed al meteen erg uit de hoogte voor zo'n snotaap,maar goed.
De 3 jarige gedaan,ik haal de 4 jarige en zeg:"deze is wat sensibeler dan de andere,de andere is meer een échte fjord". Antwoord zij:"ja,dom en loom...".

Ik heb er niet op gereageerd,kan me niet druk maken over zo'n vooroordelen(over eender welk ras),maar ze hoeft bij mij sowieso niet meer over de vloer te komen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers