Bach rescue

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ilse46
Berichten: 280
Geregistreerd: 26-12-12

Bach rescue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-18 08:54

Hoi

Mijn fjord is erg onrustig buiten,het schuim loopt uit zijn mond .
Nu is er wel sinds een jaar een verandering van weide,waar ik nu zelf elke dag kom voor verzorging,
dus dat kan het niet zijn.
Het klikt best goed met het weidegenootje van de boer,en ze gaan ook vaak samen naar buiten met wandelen .
Maar ja..hij zal ook wel alleen met mij even naar buiten moeten..
Ik rij hem buiten met stang bit,anders veel te sterk en ik wil niet teveel trekken aan de teugels.

Nu zat ik te denken aan iets wat hem rustiger maakt in de vorm van Bach rescue

Wie heeft daar ervaring mee,en hoeveel x spray ik in zijn mond?


fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Bach rescue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:24

Bach gaat je hier niet mee helpen. Uit je stukje spreekt vooral een gebrek aan vertrouwen.

Wanneer je fjord je vertrouwt zal hij buiten rustiger zijn en zijn veiligheid bij jou zoeken. Ook het sterk worden hangt hiermee samen.

Ga eens na in welke situaties er wel vertrouwen is? Wanneer kiest jouw fjord ervoor om jou te volgen?

Is er vertrouwen wanneer hij naast je loopt van de wei naar de poetsplaats bijvoorbeeld? Is dat er nog steeds wanneer je een stukje verder wandelt? Is dat er ook wanneer jij ter hoogte van de achterhand loopt of ontstaat er dan wat spanning? Hoe ver kom je al rijdend? Wat biedt je fjord aan?

ilse46
Berichten: 280
Geregistreerd: 26-12-12

Re: Bach rescue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-18 07:10

Het vertrouwen is er wel nina,Mijn fjord is gewoon zo ,dat is zijn karakter en daar ben ik wel aan gewend,
We wandelen buiten veel en ik kan hem dan gewoon los laten,want hij loopt rustig mee net als een hondje.

het is gewoon die drang naar het niet alleen willen zijn en liefst zsm terug naar de wei,naar zijn maatje
ik beloon buiten veel,ben zelf erg rustig altijd en doen geen gekke dingen.

Dus vandaar ik me afvroeg of bach rescue zou helpen hem ook rustig in zijn koppie te krijgen.

Jace
Berichten: 160
Geregistreerd: 13-12-13

Re: Bach rescue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 07:25

Bach druppelen op een stukje brood oid, zo kan je het makkelijk geven. De rescue is echt voor trauma, directe verzachting. Voor deze situatie zou ikzelf een andere gebruiken !

_LiliM_
Berichten: 274
Geregistreerd: 18-08-10

Re: Bach rescue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 08:20

Bij mijn merrie gebruik ik sinds kort magnesium citraat van equi. Wij trainen soms best veel en merkte dat ze soms wat stress ervaarden. Ik dacht kan het allicht proberen en het werkt. We gaan ook wel eens op buitenrit en voorheen was ze best kijkerig maar nu ik magnesium gebruik is ze gewoon chill en wat zelfverzekerder. Met Bach heb ik verder geen ervaringen.


ilse46
Berichten: 280
Geregistreerd: 26-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-18 09:55

_LiliM_ schreef:
Bij mijn merrie gebruik ik sinds kort magnesium citraat van equi. Wij trainen soms best veel en merkte dat ze soms wat stress ervaarden. Ik dacht kan het allicht proberen en het werkt. We gaan ook wel eens op buitenrit en voorheen was ze best kijkerig maar nu ik magnesium gebruik is ze gewoon chill en wat zelfverzekerder. Met Bach heb ik verder geen ervaringen.


Dat is het! hij heeft gewoon stress!

Gisteravond ging het rijden ook niet echt ontspannen in de wei (stuk rij gedeelte)
zijn maatje stond in de rust stand op afstand te kijken.

Ik ga het proberen en ben benieuwd of het hem kan ondersteunen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 0 bezoekers