Nakomeling fjorden hengst flurry

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ladylisa
Berichten: 1369
Geregistreerd: 23-12-06

Nakomeling fjorden hengst flurry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-16 09:23

Wie heeft er een nakomeling van de hengst flurry
Of verwacht een veulen van flurry? :)


Amber_
Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Re: Nakomeling fjorden hengst flurry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:34

Flurry dekt dit jaar voor eerst in Nederland. Dus er zijn in Nederland nog geen nakomelingen :D

Fjunicorn Meadow en FjorYou: Fjorden kleur fokkerij.
Volg onze Rod, Gra en Gull dames op Facebook!
Insta: http://www.instagram.com/amber__1989

ladylisa
Berichten: 1369
Geregistreerd: 23-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-16 15:02

Haha oké was benieuwd :D
Misschien dat er al merries op bokt drachtig zijn van hem ? :)

Mr_Mx
Berichten: 96
Geregistreerd: 11-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 14:10

Oef, oud topic..., maar ik doe een poging!

Hier ondertussen een Flurry-nakomeling. Geboren 24-4-2019.

Wat mij erg opvalt aan hem is zijn makkelijke karakter. Hij is vol vertrouwen, doet nieuwe dingen voorzichtig maar zonder vrees. Ook leert hij heel snel; voetjes geven kende hij niet, maar dat was binnen een week voor elkaar.
Ook is het een echte allemansvriend, hij vind iedereen leuk, loopt op zijn gemak met nieuwe mensen mee, beetje luidruchtige hoefsmid die hij voor het eerst meemaakt vond hij ook geen probleem (terwijl een ander veulen echt niets van de man moest hebben....)

Ik vroeg mij af of andere eigenaren van Flurry-kinderen dit herkennen? En zijn er misschien ook gelijkenissen in de bouw. Mijn Flurrytje is wat smal en een langpootmug. Hij toont wat minder typische fjordkenmerken. Maar misschien komt dat nog...


[ img ]
Oktober vorig jaar, op de dag dat hij bij mij kwam. Kletsnat en erg vies...
Met een te groot halster uit nood, omdat hij zijn eigen halster in de trailer kapot getrokken had.

[ img ]
Eind februari dit jaar

[ img ]
Vooral zijn hoofd is echt breder geworden. Hij heeft nu weer hetzelfde halster en het past.

Lizzah
Berichten: 1
Geregistreerd: 20-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 15:26

Ik heb ook een nakomeling van Flurry en herken veel van je karakter omschrijving.
Ze is erg makkelijk in de omgang. Niet onder de indruk van dingen, leert heel snel en een grote knuffel.

Ze wordt dit jaar 3 en is al best wel volwassen voor haar leeftijd, breed gebouwd en mooi stevig beenwerk.

Ik zie in je hoofdfoto wel erg veel gelijkenis. Ik ben niet zo handig om foto's toe te voegen, zal eens kijken of het mij gaat lukken.

Wij zijn zo tevreden over Ninah dat we dit jaar 2 nakomelingen verwachten van Flurry.

Flurry is nav zijn afstammelingen onderzoek goedgekeurd en nu ingeschreven in het hoofdstamboek.

Amber_
Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 16:01

Lizzah schreef:
Flurry is nav zijn afstammelingen onderzoek goedgekeurd en nu ingeschreven in het hoofdstamboek.


Dat is nog niet zo. Hij moet sowieso eerst op de hengsten keuring verschijnen voor hij ingeschreven word in hoofdstamboek ;).

Overigens is er ook nog nergens bekend gemaakt dat hij officieel door zijn afstammelingen onderzoek heen is? Vraag me af waar je dat vandaan hebt? :D Hij zit namelijk nog in zijn onderzoek en dan word zijn afstammeling dossier nog aan de vetenair aangeboden.

Fjunicorn Meadow en FjorYou: Fjorden kleur fokkerij.
Volg onze Rod, Gra en Gull dames op Facebook!
Insta: http://www.instagram.com/amber__1989

Mr_Mx
Berichten: 96
Geregistreerd: 11-01-19

Re: Nakomeling fjorden hengst flurry

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 16:21

Toch een reactie...!

Lizzah, wat leuk een 3-jarige Flurry. Zo te lezen ook een makkelijk paardje. Ik ben heel benieuwd hoe die eruit ziet, dus hopelijk lukt het met de foto's!

jannegien
Berichten: 554
Geregistreerd: 02-01-05
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 21:43

Hier hebben we 1 flurry nakomeling, Neymar. Het beste te omschrijven als een grote vriendelijk reus, altijd graag met de neus vooraan om kennis te maken en braaf in de omgang.

Het meeste is hem allemaal wel goed.

Qua bouw is hij grof, lang en heeft en niet al te elegant voorkomen haha.
Bewegen kan hij daarentegen zeker wel met zijn lange benen!

https://i1220.photobucket.com/albums/dd441/HHBerg/Nakomelingen/Flurry/Neymar/DSC_0688%20Neymar.jpg

https://i1220.photobucket.com/albums/dd441/HHBerg/Nakomelingen/Flurry/Neymar/DSC_0670%20Neymar.jpg

Als het niet gaat zoals het moet. Moet het maar zoals het gaat


Mr_Mx
Berichten: 96
Geregistreerd: 11-01-19

Re: Nakomeling fjorden hengst flurry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 13:54

Mijn langpootmugje beweegt ook ruim.

En hij staat ook altijd met de neus vooraan!

Tot nu zijn er best wat overeenkomsten tussen de verschillende Flurry's.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers