[HK] Het grote fjordentopic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Jets
Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 21:02

Zonder analyse valt er niet zoveel over te zeggen dan. Ik zou dan laten analyseren om in ieder geval het eiwit en suiker gehalte te bepalen. En voor de zekerheid niet onbeperkt voeren, maar afwegen en in een slowfeeder (net) doen. Liever voorkomen dan straks genezen.


poetser
Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 22:10

Ze krijgen 2x daags 2 halfvolle hooinetten en dat verdeeld over 3 pony's. De andere 2 zijn welsjes (b en c pony) die ook op dieet staan. Ze staan met 3 op een grote uitloop (10 x 60) met hun stal open. Overdag staan ze (Jess en de b pony) op een groot paddock (50 x 60) met wat hooi voor het idee, maar zeker niet onbeperkt.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren


Jets
Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 22:23

Oja dat dacht ik omdat je zei dat ze op een zandpaddock staat met onbeperkt hooi. Hopelijk valt het mee en heeft ze niks ernstigs :)

Amber_
Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 17:54

Gisteren heb ik van een vriendinnetje en afscheid fotoshoot gehad.... Mijn knapperd vertrekt alweer bijna naar het buitenland. Ik heb alvast een voorproefje gehad van de fotograaf (royzweersfotografie). Ik moest hem alvast delen <3 :(:) :knuffel:

[ img ]

Fjunicorn Meadow en FjorYou: Fjorden kleur fokkerij.
Volg onze Rod, Gra en Gull dames op Facebook!
Insta: http://www.instagram.com/amber__1989

Anomien
Berichten: 7370
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 11:55

Amber_ schreef:
Gisteren heb ik van een vriendinnetje en afscheid fotoshoot gehad.... Mijn knapperd vertrekt alweer bijna naar het buitenland. Ik heb alvast een voorproefje gehad van de fotograaf (royzweersfotografie). Ik moest hem alvast delen <3 :(:) :knuffel:

[ [url=m/GoqieD.jpg]Afbeelding[/url] ]


Prachtige foto! Succes Amber de komende periode!

Mama van mijn lieve meisjes

AlisonBQ
Berichten: 6
Geregistreerd: 12-10-19

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 09:02

Hey iedereen!

Wij gaan morgen eens langs bij Stal van Egmond om te kijken naar twee jaarling hengsten.
Zijn er volgens jullie nog fokkers in de buurt?
We moeten van België komen dus moeten wel een eindje rijden. Dus mochten we nog enkele paardjes kunnen zien die dag zou dat wel handig mee genomen zijn.

Heb zelf al verschillende fokkers opgezocht maar heel veel die echt diep in NL zijn. Dus vandaar, misschien kennen jullie nog wel mensen die fjorden verkopen ;)

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 14:08

AlisonBQ schreef:
Hey iedereen!

Wij gaan morgen eens langs bij Stal van Egmond om te kijken naar twee jaarling hengsten.
Zijn er volgens jullie nog fokkers in de buurt?
We moeten van België komen dus moeten wel een eindje rijden. Dus mochten we nog enkele paardjes kunnen zien die dag zou dat wel handig mee genomen zijn.

Heb zelf al verschillende fokkers opgezocht maar heel veel die echt diep in NL zijn. Dus vandaar, misschien kennen jullie nog wel mensen die fjorden verkopen ;)

Hestegaarden misschien? Weet niet van waar je uit België komt?

AlisonBQ
Berichten: 6
Geregistreerd: 12-10-19

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 14:10

Vanuit Maldegem ;) maarja, we kunnen er ook een dagje NL aan koppelen natuurlijk ;)

Wel benieuwd naar de veulens :d

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 14:14

AlisonBQ schreef:
Vanuit Maldegem ;) maarja, we kunnen er ook een dagje NL aan koppelen natuurlijk ;)

Wel benieuwd naar de veulens :d

Dan kan je ook nog naar het Noorden naar van den Berg misschien?

AlisonBQ
Berichten: 6
Geregistreerd: 12-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 14:58

00000000 schreef:
AlisonBQ schreef:
Vanuit Maldegem ;) maarja, we kunnen er ook een dagje NL aan koppelen natuurlijk ;)

Wel benieuwd naar de veulens :d

Dan kan je ook nog naar het Noorden naar van den Berg misschien?


Was inderdaad ook een optie maar voor ons toch alweer een heel stuk verder...

We gaan sowieso volgende week nog gaan kijken naar een jaarling die hier bij ons id buurt staat ;)
Morgen dan bij stal van egmond ;) dus benieuwd !

Anomien
Berichten: 7370
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 09:41

[ img ]

Mijn lieve man van 1,56m... maar toch heel verward. Rammelen met voerbakjes en toch moeten blijven staan was iets wat hij niet kon plaatsen.

Mama van mijn lieve meisjes

poetser
Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 11:09

Prachtige fjord :+:

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

XxDiandraxX
Berichten: 3993
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 18:46

Ik had dit topic helemaal niet in de gaten. Jammer want altijd leuk om mee te kletsen over mijn geliefde paardenras.

Ik heb er momenteel vier lopen, twee merrie met hun veulens.
Maldu (tempo x jarbo) met haar hengstveulen Rivas (v. Gjovik).
Sitske van den bosdries (almglimt x tempo) met haar merrieveulen Reesa (v. Lavi).

Ze staan in een stukje natuurgebied, voorop sitske, dan reesa, maldu en rivas als hekkensluiter.
[ img ]

Gisteren is het stamboek geweest om de veulens te chippen en keuren.
Reesa had 35punten en een Apremie waar ik erg blij mee was omdat ze het toch wel een paar keer heel zwaar heeft gehad en dat zie je nog aan haar.
Rivas had 41punten ( _/-\o_ ) en dus ook een dikke Apremie.
Heel blij met hun beide resultaten!

Maldu(v. Lyckangs Tempo X Sonja v. Jarbo) Vy van de Vossenberg geb. 4-4-24
Reesa (Lavi X Sitske van den Bosdries v. Almglimt) Vajèn van de Vossenberg geb. 14-4-24
Yuna van de Vossenberg (v. Gamleskolens Thule X Maldu)

poetser
Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 19:39

*\o/* Ja daar zijn de knappe veulens. Gefeliciteerd met de mooie punten.


Hier gaat het rijden steeds beter. Ze begint mooi door het lijf te lopen, doet echt haar best om haar achterbenen aan het werk te krijgen en het blijft een lekker dier.
[ img ]

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

Christel1
Berichten: 600
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 19:46

Gefeliciteerd met de mooie punten!

Wij hadden vandaag een onderlinge springwedstrijd en je mocht verkleed, dus ik had kenzy omgedoopt tot eenhoorn :')
We deden een 40 en 60 cm parcour en hebben in beide klassen de eerste prijs behaald :D
[ img ]
[ img ]

Life is short, enjoy it!
volg ons op instagram ♥♥♥

Anomien
Berichten: 7370
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 20:13

Voor de echte liefhebber is mijn fjord dus beschikbaar. Maar dan echt alleen voor de echte liefhebber die om kan gaan met een ijverige werklustige fjord van 1.56.

Mama van mijn lieve meisjes

Fabster
Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 20:55

Knert schreef:
Voor de echte liefhebber is mijn fjord dus beschikbaar. Maar dan echt alleen voor de echte liefhebber die om kan gaan met een ijverige werklustige fjord van 1.56.


Ik zag m. Hij is net even te vroeg. Het lijkt erop dat ik mijn fjord moet laten inslapen. Volgende week neem ik beslissingen. Maar fjorden zoals die van jou zijn meestal zo weg. Dus ik denk dat ik te laat ga zijn. Maar mocht het niet zo zijn, neem over een week of 2 gerust contact met me op.

Jets
Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 21:06

Weet je het nu zeker dan? Want dat heb je al een aantal keer gezegd..

Wat heftig Fabster, is ie ziek? Sterkte! :knuffel:

Anomien
Berichten: 7370
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 21:14

Jets schreef:
Weet je het nu zeker dan? Want dat heb je al een aantal keer gezegd..

Wat heftig Fabster, is ie ziek? Sterkte! :knuffel:



Voor een echte liefhebber altijd.

Maar veel mensen doen zo verbaasd... alsof je zoiets zegt dat ie ook echt meteen moet. Er is niets mis met een zoektocht naar een liefhebber in plaats van weggeven aan de eerste die de vraagprijs biedt.

Tenminste zo zie ik dat.
Maar merk dat mensen dat anders invullen.

Wees dan niet verbaasd als ik niet het baasje vind in twee-drie weken dat ie er nog gewoon Is

:-)

Mama van mijn lieve meisjes

poetser
Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 22:33

Hij is zo gaaf :+:

Heftig Fabster, heel veel sterkte met je keuze. Altijd moeilijk om je maatje te moeten laten gaan :knuffel:

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

Fabster
Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 22:45

poetser schreef:
Hij is zo gaaf :+:

Heftig Fabster, heel veel sterkte met je keuze. Altijd moeilijk om je maatje te moeten laten gaan :knuffel:


Dank je. Ja, ik stel het al een jaar uit. Elke keer denk ik: mss komt t nog goed. Het gaat een paar maanden goed en dan is het weer ellende. En ze moet echt veel bewegen, want ze is IR. Nu ze dus niet veel kan bewegen, is ze moddervet en krijgt ze overal jeuk. Kwestie van tijd dat se hb raakt. Wat een ellende.

Weet je wat t is (en ik spui nu even, want moet me even afreageren); Caj is echt een poedersuiker. Ze heeft echt geen best karakter. In de groep niet (ze heeft mijn Belg ook gesloopt en nu heeft ze dus ook zichzelf gesloopt met haar achterlijke gedrag) en in het werk ook niet. Maar ze is wel míj́n poedersuiker! En ik kan lezen en schrijven met haar. Ik kwam een foto tegen van 5 jaar geleden. Toen waren we nog goed in training en zag ze er fantastisch uit. Daar is niet veel van over. Dit soort keuzes neem je niet lichtvaardig. Bovendien heb ik helemaal geen zin in een nieuw paard. Ik wil gewoon met haar op pad. We hebben zoveel avonturen beleefd! En ze moest nog mee naar Ameland. Maar dat gaat m niet meer worden. -O-

Caj in betere tijden
[ img ]

poetser
Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 08:26

Ze is prachtig en zag in Je profiel dat ze nog niet oud is ook. Het is en blijft een poedersuiker situatie. Spui zoveel je wilt, het is gewoon oneerlijk :knuffel:

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

Fabster
Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 08:39

poetser schreef:
Ze is prachtig en zag in Je profiel dat ze nog niet oud is ook. Het is en blijft een poedersuiker situatie. Spui zoveel je wilt, het is gewoon oneerlijk :knuffel:


Tnx. Ja. Het is echt poedersuiker! -O-

Anomien
Berichten: 7370
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 09:13

Fabster schreef:
poetser schreef:
Hij is zo gaaf :+:

Heftig Fabster, heel veel sterkte met je keuze. Altijd moeilijk om je maatje te moeten laten gaan :knuffel:


Dank je. Ja, ik stel het al een jaar uit. Elke keer denk ik: mss komt t nog goed. Het gaat een paar maanden goed en dan is het weer ellende. En ze moet echt veel bewegen, want ze is IR. Nu ze dus niet veel kan bewegen, is ze moddervet en krijgt ze overal jeuk. Kwestie van tijd dat se hb raakt. Wat een ellende.

Weet je wat t is (en ik spui nu even, want moet me even afreageren); Caj is echt een poedersuiker. Ze heeft echt geen best karakter. In de groep niet (ze heeft mijn Belg ook gesloopt en nu heeft ze dus ook zichzelf gesloopt met haar achterlijke gedrag) en in het werk ook niet. Maar ze is wel míj́n poedersuiker! En ik kan lezen en schrijven met haar. Ik kwam een foto tegen van 5 jaar geleden. Toen waren we nog goed in training en zag ze er fantastisch uit. Daar is niet veel van over. Dit soort keuzes neem je niet lichtvaardig. Bovendien heb ik helemaal geen zin in een nieuw paard. Ik wil gewoon met haar op pad. We hebben zoveel avonturen beleefd! En ze moest nog mee naar Ameland. Maar dat gaat m niet meer worden. -O-

Caj in betere tijden
[ [url=m/g4YcCU.jpg]Afbeelding[/url] ]


wat een plaatje trouwens. ergens snap ik wel dat je een zwak hebt. Kijk dat koppie.
En dat je niet wat nieuws wil, begrijpt iedereen. Je moet gewoon je eigen pad volgen.

Mama van mijn lieve meisjes

poetser
Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:49

Gisteren weer eens een foto gemaakt van Jess. Teller staat inmiddels op -60 kilo. Mag nog 20 kilo af volgens de eigenaar.
[ img ]

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers