[FOTO] Fjorden in the picture!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Jets
Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 16:15

Vandaag mijn nieuwe aanwinst opgehaald! De 5-jarige ulsblakk fjord Palm, overgenomen van paardenfan25. Ook een van Almglimt :) ik ben helemaal blij! Heb ook wat foto’s met mijn camera gemaakt, maar die moet ik nog even op de laptop zetten :D

[ img ]


Jets
Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 21:13


Jets
Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 22:20

Rustig inderdaad! Leuk dat de spartelvijver lekker vol staat. Wat fijn dat je een geschikt plekje gevonden heb. Wij zijn ook verhuisd twee weken geledenn naar een heerlijk plekje aan het bos in volpension. Lekker veel tijd voor de paarden! En ik heb sinds gister een nieuwe aanwinst. Ik zal eens een topic aanmaken en hier delen. Dwingelderveld wil ik ook nog eens heen!


[ img ]

[ img ]

[ img ]


Jets
Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 00:11


Jets
Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 23:24


Jets
Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 19:14


Jets
Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 21:18

Vetra schreef:
Wat leuk Jets! Had jouw gave drietal al gezien op bokt hier, maar wist niet dat de 2 jonkies van de Bilterhoeve komen, leuk!

Welke moeders hebben ze? Mijne heeft perla als moeder.


Ze hebben dezelfde moeder, Lucensia! Zijn dus half broer en zus! Vie wordt in mei 2, ben echt benieuwd hoe ze uitgroeit. Die van jou oogt al een stuk breder :)

Jets
Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 18:11

Ja ze zijn ook heel verschillend! Ik ben benieuwd of dat nog veranderd, want Vie is nog zo jong, maar ze lijkt een stuk feller qua karakter haha.

Vind het wel mooi dat geeft al een soort volwassen look. Vind Vie echt nog een kleuter lijken haha, vooral als ik haar vergelijk met leeftijdsgenoten.

Heerlijk zo’n dik pak sneeuw! Hier begon het gister avond pas te sneeuwen en vanochtend lag er niet veel meer.

[ img ]

Jets
Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 22:55

Julia_Romeo schreef:
Hoihoi,
Weten jullie of er wel eens knhs wedstrijden voor fjorden worden georganiseerd? Ik zie op de stamboek site van wel, alleen kan ik nooit iets vinden.

Ik rij inmiddels L2 met de fjord van mijn moeder. Ze heet Lotte (v Zortin)

[ [url=m/OhefVo.jpg]Afbeelding[/url] ]



Er worden nu inderdaad ook fjordsport wedstrijden georganiseerd met de mogelijkheid om ook knhs te starten (wordt dan als koudbloeden wedstrijd ingezet). Kun je terug vinden op de website bij de agenda’s van de fsad’s :)

Jets
Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 01:10

Hier ook drie met lange manen en ook mee op de keuring geweest. Kijken ze wel doorheen :D


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Jets
Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 00:54

Ik ben ook op de hengstenkeuring dus altijd welkom voor voeradvies haha.

Vie kreeg eerst de Cavalor Nutri Fiber, maar nu Nutri Grow omdat ze drachtig is. Ik meng het door de FiberForce voor de smaak (beetje kieskeurig). Dit kreeg ze vanaf veulen tot ze 3 jaar was. Wel belangrijk omdat drachtige merries, veulens en jonge paarden in de groei wat extra mineralen nodig hebben in de juiste verhoudingen voor de ontwikkeling. Richting de bevalling ga ik over op Probreed Mix voor wat extra eiwitten ivm de lactatie en conditie. Dat is nu nog niet nodig en was in de opfok ook niet nodig, want ze blijft met voldoende gras goed in conditie. Ik ben benieuwd hoe dat straks met veulen erbij gaat zijn! Nog maar twee maandjes :)

Palm en Winnie krijgen FiberForce met Nutri Support, maar die zijn niet drachtig of in de groei :) Had het liefst de Nutri Fiber gegeven, maar Palm kan niet tegen Timothee :roll:

Jets
Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 16:43

Voordroog is zeker niet persee rijker dan onverpakt hooi. Heb al heel wat analyses voor klanten gedaan waarbij het de resultaten juist omgekeerd waren. Stro is wel een mooie arme ruwvoer bron, het liefst dan gerstestro. Ik meng stro en hooi zodat ze wat te knabbelen hebben.

Een jong gezond paard heb ik het liefst lekker op de weide. Ik vind dat je bij fjorden ook heel goed kan zien of het een paddock of weide opfok paard is (geweest). Het is goed om rekening te houden met het feit dat het een sober ras is, maar we moeten ook niet doorslaan. Jonge paarden hebben nu eenmaal een hogere behoefte door de groei. Dat ze slungelig en uit verhouding zijn is niet gek tijdens de groei, maar dat is iets anders dan mager. Ik werk als nutritioneel adviseur die je mag me altijd een berichtje doen :)

Ik heb van de week een sulky opgehaald zodat ik lekker alleen op pad kan met Winnie! Dat doe ik liever niet met de marathonwagen. Hij is mooi licht dus ze loopt er ook een stuk makkelijker voor. Wel fijn voor de oude dag en haar artrose beentje.
[ img ]

Jets
Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 00:47

Ik kreeg gister een veulen shower :))
[ img ]

Jets
Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 00:10

Vie is op 11 april uitgerekend :D Een shoot is ook altijd leuk! Ben benieuwd naar je jaarling :)

Wonkeydonkey ben je aan het oefenen voor de keuring en naar welke ga je?

Jets
Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 20:19

Marloes van fjord ukie verkocht die vroeger :)

Jets
Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 07:59

Vie is in de nacht van 7 april bevallen van dit lieve merrietje: Vida Vlør. Haar roepnaam is Vlør en ze is het leukste veulentje ooit <3

[ img ]
[ img ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Thami, Zebrastreep en 30 bezoekers