[VOLG] Van wilde fjordenhengsten naar...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Renee_S
Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 10:05

Jaaa vriendjes!!

Ik zal hier mn updates plaatsen van wat ik onderneem met Norvik en hoe het gaat *\o/*

Meneer is inmiddels dus al bijna weer een jaar bij ons. Ik het begin heb ik m vooral lekker laten wennen aan de nieuwe omgeving, paarden, mensen en aangeraakt worden. Dat gaat inmiddels allemaal super, dus zijn we ook wat meer ‘enge’ dingen aan het doen. Hij reageert daar echt super op!


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


We lopen (natuurlijk) tegen een paar kleine dingetjes aan. Zo vind meneer stilstaan erg lastig. Ook vind ik het tijdens het wandelen moeilijk zijn aandacht bij mij te houden, waardoor hij of heel traag wordt of gaat zwabberen. Om te zorgen dat hij zo goed mogelijke opvoeding krijgt heb ik maandag mijn eerste grondwerklesje gepland met meneer! Ik ben super benieuwd hoe dat gaat!


Renee_S
Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: [VOLG] Van wilde fjordenhengsten naar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 10:13

Leuk dat jullie volgen!!

Granoek, bedankt! Halster komt van Krämer. Is nog wat royaal haha maar hij mag er nog mooi ingroeien

Isabel_K, nee dat is een andere zoran :) Deze is geloof ik al 13 jaar ruin

Renee_S
Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: [VOLG] Van wilde fjordenhengsten naar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 09:21

ik mag natuurlijk ook niet mee raden...
Maar sowieso, geen ideeeee
Moet wel Ossipje zijn, mijn lieve, nette, burgerlijke Norrie doet zoiets natuurlijk niet!!

Renee_S
Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: [VOLG] Van wilde fjordenhengsten naar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 12:11

hahaha god, had niemand dat kunnen vertellen voor we thuis kwamen met een Gio baby? :+

Renee_S
Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: [VOLG] Van wilde fjordenhengsten naar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 21:01

Knappe Norvik vierde vandaag zijn 2e verjaardag! *\o/*

[ img ]

Renee_S
Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 07:45

Zo, ik zal hier weer eens een updateje gooien over Norvik!

Gister hebben we onze eerste grondwerk les gehad. Deze heeft mij volledig veranderd in een trotse mama haha :+ Ik vond meneer natuurlijk al fantastisch, slim en lief, maar als de instructrice dit ook zegt en vind dat ie al heel gebalanceerd is voor een 2 jarige, is dat toch wel erg leuk om te horen! Ze noemde hem een leerling die zeker een paar klassen over gaat slaan :j Daarom gaan we samen op zoek naar wat spelletjes die we hem kunnen leren, en het leren op die manier leuk gaan maken voor hem.
We zijn gister begonnen met wat wijken voor druk. Dit pakt hij super op. Erg spannend vind hij het niet haha, dus naar een paar keer oefenen ging die er maar bij liggen :+ Heb er verder geen foto's van helaas, misschien volgende les vragen of een vriendin een paar foto's wil maken!

Verder hebben we wat dieet issues gehad. Meneer houdt gewoon niet van brok. Dus even op zoek geweest naar een rantsoen wat hij wel lust. We zijn nu over naar een combinatie van Pavo Nature's best muesli, Vitaminebrok, en luzerne mix. Dit lijkt hij tot nu toe erg lekker te vinden, hopen dat dat zo blijft!

Even het nieuwe dieet testen. Goedgekeurd!
[ img ]

Knap kind <3
[ img ]

Renee_S
Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 14:04

Amber_ schreef:
Knap kind. Wat een looks he <3

En het brok verhaal ken ik haha.
Paps was en is nog steeds geen eter. :')
Laat gewoon brok, muesli, slobber staan als hij geen zin heeft! Dus het komt vanzelf goed :P


Wat grappig om te lezen dat hij naast de looks ook de eetgewoontes van papa heeft! :+ Ach als hij net zo uit gaat groeien als zijn vader gaat dat inderdaad vast en zeker goedkomen!

Renee_S
Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: [VOLG] Van wilde fjordenhengsten naar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 08:05

Ik zal weer eens een update plaatsen over mn knappe snorrekind!

Meneer blijft een gruwelijk kieskeurige eter :+ Om wat dingen uit te sluiten heb ik een mestonderzoek gedaan. Hieruit is gebleken dat zowel norrie als ossip toch last hebben van bloedwormen. Gelukkig de volwassenen niet. Dus kindjes behandeld, en over 6 weken alle 5 opnieuw testen. Hopen dat het dan weg is! Verder lijken ze er gelukkig geen last van te hebben.

Dus, gister lekker rustig aan wat pas sessies gehouden. We hebben een prachtige nieuwe longeersingel, een leren singel met boom, van Ideal <3 Deze moest natuurlijk gepast worden! (Al hebben we m voorlopig nog niet nodig, maar ik wil graag met norrie leren lange lijnen als hij nog net wat ouder is. Dus dan vind ik een goede, stevige singel wel heel prettig). Hij is nog wat ruim, maar gaat over een tijdje zeker goed liggen!
[ img ]

Ook maar even het hoofdstel van Zoran geleend om te passen. Maat Cob past op de kleinste gaatjes haha *\o/* . Hij had nog nooit eerder een bit ingehad en vond het maar vreemd, maar accepteerde het verder super. Hij heeft m hooguit 3 minuutjes ingehad hoor. Maar als hij komende zomer mee mag naar de keuring is een hoofdstel toch fijner en mooier, dus kunnen we m beter vast laten wennen!

[ img ]

Renee_S
Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: [VOLG] Van wilde fjordenhengsten naar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 09:52

Azmay: Dankje! Ik ben ook zo verliefd op m haha <3 De singel lijkt echt heel fijn! Stond al een jaar op mn wensenlijstje

Imay: Jaa ik ook! Nog geen idee of we het met rijden of mennen irritant gaan vinden, wellicht dat ze er dan af gaan. Maar voor nu vind ik ze prachtig en blijven ze lekker zo!

Renee_S
Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: [VOLG] Van wilde fjordenhengsten naar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 19:29

Norvik wordt een heuse man, en daarbij hoort natuurlijk het hebben van je eerste teek! :+ hij vond het zelf maar bijzonder.

[ img ]
[ img ]

We hebben m vorige week gemeten op 1.44. Ik ben echt zo benieuwd hoe groot hij nog gaat worden!

[ img ]

Renee_S
Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: [VOLG] Van wilde fjordenhengsten naar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 15:53

Mijn reacties zijn wat later ivm mijn vakantie in Amerika momenteel 8-) Klein (en groot) vriendje veilig achtergelaten in de goede handen van mijn vriendinnen en stalgenootjes.

Zaterdag de laatste dag voor mijn vakantie nog goed afgesloten met, zoals isabel al zei, de keuring!

Super trots op meneer, 38 punten gekregen dus een A premie! Mooi jurycommentaar en meneer heeft zich prima gedragen. Een paar woeste wegspring manoeuvres, een hoop gehinnik, maar verder echt voorbeeldig. Zonder aarzeling de trailer op. Dus voor een eerste keer op vreemd terrein echt helemaal super!

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Renee_S
Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 23:50

Wat leuk dat we er een aantal volgers bij hebben!! *\o/*

Samblabla schreef:
Wij hebben ook een Gio x Faun tor van 1 mei 2017. :) ook de dominante van de groep waar die stond (hengstenkudde). Nu bij mijn merrie van 16 is die onderdanig.

Wat voeren jullie hem? En wat doen jullie met hem?

[ [url=m/7JVJKh.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een leuk dier ook! Ook van staatsbosbeheer? Wanneer heb je m opgehaald?

Norvik is echt een diva met eten :+ hij krijgt nu s ochtends en s avonds 3/4 schep (ongeveer halve kg denk ik) natural balance muesli van Havens. Daarnaast s avonds 1 schep luzerne mengsel en wat vitaminekorrel.

Ik probeer nu 1x per week iets ‘actiefs’ met m te doen (wandelen, beetje los spelen in de longeerpiste, werken aan dingen die we in de grondwerkles gehad hebben) en daarnaast 1x nog ff poetsen, keer wat engs op leggen etc. Daar lijkt hij het goed op te doen, hij is nog altijd enthousiast als ie de wei uit mag haha :+

En jij? Wat en hoeveel doen jullie al? Altijd leuk om te lezen hoe andere paarden van dezelfde leeftijd gemanaged worden :)

Renee_S
Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: [VOLG] Van wilde fjordenhengsten naar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 12:58

Zo, nu mijn vakantie er op zit mag Norvik ook wat actiever aan de slag. We hebben in de les gewerkt aan snoepjes weigeren, om het schooien af te leren (niet dat hij enorm schooide oid, maar het werd wel erger en dat willen we graag voor zijn.) dit vind meneer nog niet zo leuk :+

Verder hebben we vandaag lekker gewandeld. Beetje wennen aan verkeer, en tussendoor oefenen met stilstaan en wachten op snoepjes. De nieuwe pony van een paar huizen verderop moest natuurlijk goed bekeken worden. :+

[ img ]
[ img ]

Renee_S
Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 12:47

Granoek schreef:
Snoepjes weigeren ben ik bij Duke héél vroeg mee begonnen, die schooide wel echt te hard.
Ben daar wel altijd heel blij mee geweest!


Wat grappig dat jullie daar ook mee bezig geweest zijn! Hoor dat niet bij heel veel mensen. Ik vind t wel moeilijk hoor :+ Ik heb het vandaag voor de 4e keer geoefend, en merk de ene keer echt al verbetering. De andere keer wordt hij bozig omdat die zn snoepje niet mag en daarin zelfs wat happerig. Maargoed, we houden gestaag vol

Renee_S
Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 12:23

Leuk, volgers erbij! *\o/*

De mannen groeien als kool. Norvik zit nu rond de 1,44 vermoed ik. In de grondwerklessen hebben we een begin gemaakt aan los werken op de volte. Hier is meneer het echter nog niet helemaal mee eens. We hebben ups en downs :+ maargoed, als je 2 bent moet je toch een beetje je grenzen op zoeken he.

Overigens zijn ‘gezonde’ snoepjes erg vies vind meneer :+

Verder hebben we nog een x dressup gespeeld en zo een rondje gewandeld. De singel maakt maar een raar geluid tijdens het lopen := de peesjes zijn echter totaal niet interessant
[ img ]

Renee_S
Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 16:22

Geen fantastische foto, maar tadaaa *\o/* meneer zn eerste ‘springles’.

Hij vind het loswerken op de volte nog niet zo spannend. Daarom kreeg ik van mijn instructrice de tips het wat uitdagender te maken. Vandaar dat hij vandaag een paar x over de balk mocht. Ik merkte wel meteen dat hij er wat enthousiaster van werd!
[ img ]

Renee_S
Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: [VOLG] Van wilde fjordenhengsten naar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 13:35

[ img ]

Zn eerste eigen hoofdstel! Nog niet 100% correct op maat, norvik vind t bit nog maar een vreemd iets. Maar ik ben trots


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers