Haflinger kopen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pharon

Berichten: 18
Geregistreerd: 04-02-20

Haflinger kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-20 17:20

Beste Bokkers,

Al een tijdje wil ik mijn eigen paard kopen. Ik ben rustig opzoek, maar mijn hart ligt nog steeds bij een haflinger. Deze kom ik helaas maar zelden tegen voor de verkoop of lijkt dat maar zo? Of ja, eentje die beleerd is en onder de 10 jaar kom ik maar zelden tegen. Er zijn super veel onbeleerde haflingers, en dat is opzich niet erg, maar het zijn allemaal die nieuwe minder breed gebouwde haflingers. Daar wil ik met mijn dikke billen niet op zitten. :Y)

Mijn vraag is - indien je een haflinger hebt - waar heb jij hem vandaan? En wat is de gemiddelde prijs voor een goede haflinger? Weet iemand een haflinger die te koop staat of een stal met haflingers die te koop staan? Is het überhaupt mogelijk om nog een klassieke haflinger te kopen ergens? Of in ieder geval een haflinger die meer neigt naar het klassieke dan het nieuwe luxere type?

Voor degene in bezit van een haflinger die te koop staat, ik ben naar zoiets op zoek. Als je dat hebt mag je me gerust een bericht sturen!!

- Tussen de 3 en 10 jaar (iets ouder mag wel, maar dan moet hij/zij ook wel echt wat kunnen)
- Liefst zo groot mogelijk
- Meer richting het oude klassieke type haflinger dan het nieuwe moderne type haflinger (in ieder geval qua breedte breed gebouwd, vind het wel mooi als de haf wat groter is dan 1.45m)
- Ruin of merrie
- In Nederland of dicht bij de grens van Nederland

Ik ben opzoek naar de gouden tip!

Groetjes,
Pharon

dollyspikkel

Berichten: 1040
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Haflinger kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 17:33

Ik heb zelf geen Haflinger, maar heb recent ook een paard gekocht en ben tijdens mijn zoektocht online toch regelmatig Haflingers tegen gekomen zoals jij ze beschrijft vond ik. Voornamelijk op Facebookgroepen dan, dus misschien daar eens een kijkje nemen?

Pharon

Berichten: 18
Geregistreerd: 04-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-20 17:35

dollyspikkel schreef:
Ik heb zelf geen Haflinger, maar heb recent ook een paard gekocht en ben tijdens mijn zoektocht online toch regelmatig Haflingers tegen gekomen zoals jij ze beschrijft vond ik. Voornamelijk op Facebookgroepen dan, dus misschien daar eens een kijkje nemen?


Da's een goeie, ik ga eens kijken. Dankje! <3

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Haflinger kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 17:37

Omdat er op moment meer vraag dan aanbod is, liggen de prijzen rond de 3000 + voor wat je zoekt

Mando

Berichten: 15693
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 17:40

Er is een fb groep voor haflingers. Haflinger forum Nederland
Anders je de zoekknop gebruik kom je ook wel genoeg fokkers tegen die hier op bokt vermeld staan.

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 17:43

Ik heb de mijne vorig jaar gekocht bij de Kymmelshof, ze was toen 6 en is 1,49. Maar ze hebben vaak wel de sportieve versies, maar kan het altijd eens in de gaten houden. De mijne was wel boven de 4000 euro.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Haflinger kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 17:51

Ik heb de mijne particulier gekocht van een boertje. Dus kwestie van mazzel en connecties hebben.

Moet zeggen dat zij toen levensgevaarlijk was, dus niet helemaal wat jij nu zoekt.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Haflinger kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 18:27

Ik heb vorig jaar een Haf gekocht bij een fokker in NL die haar uit Italie had gehaald. Toen ze bij mij kwam was ze nog in de groei, maar ondertussen is het een mooie brede dame van het oude type geworden. Ze is nog niet echt doorgereden, ze had tijd nodig en daarna had ik tijdgebrek om wat met haar te gaan doen. En nu draait het erop uit dat ik haar verkopen moet, we gaan verhuizen en niet alle paarden kunnen mee. Mocht je interesse hebben, ze staat te koop, en ik kan je via PB meer info geven.

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 18:30

Mando schreef:
Er is een fb groep voor haflingers. Haflinger forum Nederland
Anders je de zoekknop gebruik kom je ook wel genoeg fokkers tegen die hier op bokt vermeld staan.

Het nadeel van fokkers is dat ze merendeels jonge aanwas verkopen. Dus geen oudere goed doorgereden paarden.Dit geldt niet alleen voor Haflingerfokkers naar voor fokkers in het algemeen. Soms hebben ze wel eens een oudere merrie te koop die ze niet meer voor de fok willen gebruiken, maar die zijn dan vaak amper bereden. Overigens vind ik dat ouderwetse zware type ook het leukst.Helaas zie je dat nu veel minder omdat er tegenwoordig meer sportgefokt wordt,het luxe ranke type wat eigenlijk alleen in kleur nog op een Haflinger lijkt.

Junior2019
Berichten: 2272
Geregistreerd: 24-04-05
Woonplaats: ergens

Re: Haflinger kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 18:46

Hans vd Berg in Arcen Limburg
Daar komt de mijne ook vandaan
Super mensen veel verstand van de Haflinger
Ze hebben jong en oud de mijne was 9

Organa

Berichten: 172
Geregistreerd: 29-01-19

Re: Haflinger kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 18:50

Tijdens mijn zoektocht naar mijn paardje ben ik juist best wel veel Haflingers tegengekomen! Dit was dan vooral op FB groepen en marktplaats

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Haflinger kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 15:52

Er staat nu een welliswaar onbeleerde maar leuke merrie te koop op de Facebook groep: Haflinger forum Nederland.

Eentje van het oudere type

Pharon

Berichten: 18
Geregistreerd: 04-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-20 16:45

Ik heb contact opgenomen met de stal van Sand van Arjan Sand in Overijssel en mag daar komen kijken. Iemand ervaring met deze stal? *\o/*

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:47

Hele leuke mensen, is een melkerij

Fokt wel modern
Laatst bijgewerkt door StalNollie op 05-02-20 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Westhof

Berichten: 2904
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:52

Mijn Haf voldoet aan jouw beschrijving, hem heb ik gekocht via Marktplaats. Was inderdaad nog even een zoektocht, ik wilde ook niet zo'n iel, modern ding. In Facebookgroepen zie ik ook best vaak Haflingers voorbij komen, maar die zijn ook vaak jong en/of modern. Plaatst gewoon eens een oproepje met wat je zoekt en wat je kunt bieden. Zo bereik je ook mensen die hun paard niet actief te koop hebben staan, maar die eventueel wel open staan voor verkoop aan de juiste persoon.

De prijs die ik voor mijn ruin heb betaald is niet realistisch nu, dat was ten tijde van de crisis. Ik zou er nu minstens het dubbele voor moeten neertellen.

Adjepatatje8

Berichten: 338
Geregistreerd: 02-02-17
Woonplaats: Bijna in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 17:18

Afbeelding
Wij hebben deze "klassieke" haflinger. Wij hebben hem per toeval gevonden, maar ze zijn er nog wel. Op marktplaats staan er vaak ook wel haflingers te koop.

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 17:30


Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Haflinger kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 17:36

Niet vergeten te testen op PSSM.

Hans vd Berg is een aanrader, bel hem eens om te vertellen wat je zoekt, hij kent zoveel mensen met haflingers en kan ook meedenken (kent ook mensen met de haf in de stille verkoop bijv).

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Haflinger kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 15:19


anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Haflinger kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 18:19

Ook op marktplaats staan heel wat Haflingers te koop.Laat je nog weten hoe je zoektocht verloopt? Het is een leuk ras vind ik!

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Haflinger kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 18:22

Overigens kun je ook zelf een "gezocht" advertentie plaatsen.Dan kun je aanbiedingen krijgen van paarden die in de stille verkoop staan.

alysha92
Berichten: 279
Geregistreerd: 19-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 18:33

Ik heb een haflinger vanuit de zogenoemde stille verkoop gekocht. Rond gebeld bij goede Fokkers en die had wel wat staan, wel een 2,5jarige (vond ik niet erg een onbeleerde)
Wezen kijken en toen stond er nog een andere, nog iets jonger maar was gelijk verkocht. Hij hoefde haar niet perse kwijt maar het was wel een haflinger die aandacht erg leuk vond. En dat gunde hij haar ook wel en we hadden gewoon gelijk een klik. Ze is nu inmiddels bijna 4 jaar :)

Ze is een beetje een mix van modern en oudere type en merk dat ze nu wel echt wat uit begint te zwaren ondanks dat ze niet echt in training staat, hele dag op een groot stuk land in een kudde haha. Ik wou ook niet een helemaal modern type om dat k dat wat grovere bouw gewoon mooier vindt en gewoon meer een haflinger dan vindt haha

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 18:38

Pharon schreef:
Ik heb contact opgenomen met de stal van Sand van Arjan Sand in Overijssel en mag daar komen kijken. Iemand ervaring met deze stal? *\o/*


Oud-stalgenootje heeft daar jaren terug ook een haflinger gekocht, echt een ouderwets gebouwde merrie. Lief dier en ook goed gezond, kende alleen niet superveel. Verder fijne ervaring met die stal.

En leuk, haflingers <3 hier eentje van bijna 30, na m’n zwangerschap komt er nog eentje bij!

BarbaLala

Berichten: 9609
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 18:41

Doezejager in Elst Gelderland heeft ook eea staan en fokt niet zo gestoord modern.
Fam. vd Berg fokt modern, zijn wel erg vriendelijke en meedenkende mensen dus je kunt ze zeker benaderen.
Een melkerij zou ik niet zo snel een paard weghalen persoonlijk.

Moet trouwens zeggen dat ik op mp toch regelmatig Haflingers zie staan die voldoen aan jouw wensen.

Edit; Zie letterlijk net deze advertentie op de bokt markt voorbij komen; https://www.bokt.nl/markt/ad/498678/gro ... lingerruin

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Haflinger kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 09:02